Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) azbest


azbest
félisten

Hát amikor azt próbálják elhitetni, hogy veszteséges a tömegközlekedés, miközben olyan jegyárak vannak, hogy szinte egy-egy is embernek már jobban megéri autóval (drága benzin és sok adó mellett) járni, akkor azt kell mondjam valamit nagyon rosszul csinálnak.

(#2) 85marky válasza azbest (#1) üzenetére


85marky
csendes tag

Így teszik veszteségessé az egészet.

Ugyanis ha valaminek felemelik az árát, akkor nem csak a bevétel növekszik, hanem akad olyan, aki nem hajlandó kifizetni a többletet.

Márpedig (sajnos) a busz egy jó alternatíva, nincs pályához kötve, nincs messze az állomás a belvárostól, stb. Más kérdés, hogy a vasút egy óriási érték, amit a világon mindenütt fejlesztenek, és előnyben részesítenek.

http://hatezaz.blogspot.com & http://pszichokozepkor.blogspot.com

(#3) Kazimír


Kazimír
őstag

Fáj a szívem a vasútért, mert szeretem (a családomban, de még a rokonságból sem dolgozik ott senki), és tehetetlenül kell néznem pusztulását..
Egy elhagyott pályaszakasznál kevés lehangolóbb látvány van. Szociofotósoknak jó téma, de csak ezért nem kellene tönkretenni a vasutat. :(

Be köll fizetni, azt' jólvan...

(#4) 85marky válasza Kazimír (#3) üzenetére


85marky
csendes tag

Hát igen, nekem is :(
Sajnos ez a vasút-felszámolás nem csak arra jó, hogy költséget takarítsanak meg, elősegíti a kis települések ellehetetlenítését is.

http://hatezaz.blogspot.com & http://pszichokozepkor.blogspot.com

(#5) tkazmer


tkazmer
addikt

Sajnálatos, hogy a vasutas sztrájk kapcsán sokan a VDSZSZ-t szidalmazzák, miközben ők csak a jogaikért állnak ki.
Történtek béremelések a drasztikus jegyár-növelés után? Tudtommal nem. Részesültek a plusz bevételekből? Szintén nem tudok ilyesmiről.

miért kellene a béreket emelni? Jobban/többet dolgoznak a jegyár emelés óta a vasutasok? Te magad állítod, hogy nem lett jobb a vasút, ezt háláljuk meg nekik bérmeléssel?
Ha a plusz bevételek alatt az eladott máv cargo-t érted, akkor azzal kapcsolatban meg szerintem egy vicc az a követelés, hogy a vasutasok részesedjenek az árából (illetve: ha volt benne tulajdonrészük akkor annak az értékét kapják meg, de kétlem, hogy bármelyik vasutas egy fillért is fektetett volna a máv cargo-ba, illetve hogy volt benne tulajdonrésze..)

úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

(#6) tildy válasza tkazmer (#5) üzenetére


tildy
nagyúr

Elfogadtka ugye egy 6%os béremelést idénre.
Első fizu most jön....
És ezen felül követelnek még 105ot.
Ha cikkiíró mutat még egy oylan vállalatot, ahol idén midnen dolgozó 16%os fizuemelést kap/ott, akkor emelem kalapom.

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

(#7) 3psilon


3psilon
aktív tag

Tehallod zsír a blogod! +1 olvasó.

Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006

(#8) dabadab válasza 85marky (#2) üzenetére


dabadab
titán

"Így teszik veszteségessé az egészet."

Ezt ugy mondod, mintha barmikor is nyereseges lett volna.
Ahol egyebkent a busz jo alternativa, ott folosleges a vasut. Ott, ahol viszont vasut kell (mert annyi ember van, hogy annyi egyszeruen nem fer fel a buszra), nos, ott nem fognak tomegesen atpartolni a nepek a buszozasra.

A vasut fejleszteset meg valoszinuleg azzal kellene kezdeni, hogy kirugni a komplett vezerkart, aztan meg a dolgozok jo reszet, a maradekot meg ravenni arra, hogy dolgozzon is, mert egy vicc az, amit a vasutasok muvelnek (beleertve a sztrajkot is, a koveteleseikkel egyutt), mert persze konnyu a politikara mutogatni, de az nem a miniszterelnoktol fugg, hogy a telefonos jegyrendelesen felveszik-e a telefont vagy hogy a kalauz vegzi-e a dolgat v csak bekesen ucsorog.

Eleg sokat utazok az osztrak vasuton, regebben meg a GYSEV-en is, szoval van osszehasonlitasi alapom, es tenyleg van neha olyan erzesem, hogy a komplett MAV-ot foldig kene rombolni, soval behinteni a helyet, aztan ujrakezdeni elorol.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#9) anjani182 válasza Kazimír (#3) üzenetére


anjani182
őstag

Nem értem, hogy miért "fáj" a szivetek a tömegközlekedésért?! Akkora öröm azzal járni?

Én örülök, hogy 1 éve, (mióta autóm van) a közelébe se kell mennem.

Forever and ever, let's make this last forever.

(#10) bolondember válasza anjani182 (#9) üzenetére


bolondember
MODERÁTOR

gazad van!

Szálljon mindenki autóba, szennyezzük a levegőt, pusztítsuk környezetünket, romboljuk az egészségünk!

Asszem holnaptól a boltba is autóval megyek!

Köszönöm, h felnyitottad szemem! :R
Köszönöm! :R :C

Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...

(#11) anjani182 válasza bolondember (#10) üzenetére


anjani182
őstag

Rohadni a szutykos buszon/vonaton, izzadjál/fázzál, szagold a mocskot, netán még helyed sincs :C Hát ez nagyon jó...gondolom erre vágyik mindenki!

Az időről ne is beszéljünk! Mire kiérek a buszmegbe, és mire jön a busz, addigra benn vagyok 10km-re lévő melóhelyemen.

Forever and ever, let's make this last forever.

(#12) Dromie válasza anjani182 (#11) üzenetére


Dromie
csendes tag

és ez pont addig lesz így amíg az összes szomszédod nem így gondolkodik, amint meggondolják magukat, onnantól fogva már az utcából sem fogsz tudni kifordulni.

(#13) bolondember válasza anjani182 (#11) üzenetére


bolondember
MODERÁTOR

Gondolom, Te még a vécére is a szutyok autóddal mész... :(

10 km-re autóval járni - gondolom egyedül... :(

Ugyebár rövid menet hideg motorral ->megnövekedett kopás, nagy fogyasztás, nagy károsanyag kibocsátás. De sebaj - Neked kényelmes, és fittoghatsz bárki előtt a kocsiddal... :(

Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...

(#14) 85marky válasza tkazmer (#5) üzenetére


85marky
csendes tag

Talán ha nem 80-90 bruttót kapnának, akkor jobb lenne a szolgáltatás.
Meg ha nem a szakszervezeti dolgozók fizetésének megduplázására költenék a többlettbevételt, hanem a kocsik felújítására / karbantartására.

http://hatezaz.blogspot.com & http://pszichokozepkor.blogspot.com

(#15) anjani182 válasza bolondember (#13) üzenetére


anjani182
őstag

Amúgy meg, nehogy te mondjad már meg nekem, hogy mit vehetek és mivel hova járjak! Közöd nincs hozzá, hiába nyomod a sódert, ez akkor is így lesz! A tehetetlenségedet rajtam töltöd ki? Te ne szutykozd az autómat, te ... ! Mi közöd van hozzá?

[ Szerkesztve ]

Forever and ever, let's make this last forever.

(#16) 85marky válasza tildy (#6) üzenetére


85marky
csendes tag

Hmmmmm... Mondjuk a szakszervezetek beleszámítanak? És a vezérkar? A BKV vezérigazgatója pl. 100%-os emelést kapott, ami több, mint 16.
Márpedig ha kétszer annyit fizetek a vonatjegyért, mint két éve, akkor ne az amúgyis mercivel járó, dúsgazdag vezetők zsebében lássam a pénzem, hanem a dolgozókéban, és a leamortizálódott kocsikban!

http://hatezaz.blogspot.com & http://pszichokozepkor.blogspot.com

(#17) 85marky válasza 3psilon (#7) üzenetére


85marky
csendes tag

Kösz ;)

http://hatezaz.blogspot.com & http://pszichokozepkor.blogspot.com

(#18) 85marky válasza anjani182 (#9) üzenetére


85marky
csendes tag

Csak azért fáj, mert előbb-utóbb, ha mindenki leszokik a tk-ről, gyalog gyorsabban tudsz majd haladni, mint autóval; annyian lesznek az utakon.

http://hatezaz.blogspot.com & http://pszichokozepkor.blogspot.com

(#19) anjani182 válasza 85marky (#18) üzenetére


anjani182
őstag

Gyalog fogok menni a 3-as úton? Te miről beszélsz? Hova mész el gyalog? :F

[ Szerkesztve ]

Forever and ever, let's make this last forever.

(#20) tildy válasza 85marky (#16) üzenetére


tildy
nagyúr

Normális cégekre -nem állami- gondoltam.

85marky: 80-90 bruttót nagyon sokan kapnak még ebben az országban. Sőt kevesebbet is. Ők hol bannak? Sztrájkok?

[ Szerkesztve ]

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

(#21) bolondember válasza anjani182 (#15) üzenetére


bolondember
MODERÁTOR

Mi közöm van hozzá?
MI KÖZÖM VAN HOZZÁ?

Az ilyen kis kényelmes nemi szervek teszik tönkre az ÉN egészségemet is bakke, AZ a közöm hozzá! Az ilyen rövidlátó couch potato-k, mint Te!

Akik nem látnak messzebb a saját orruknál, ÉS még büszkék is rá!

Gondolkodni kéne, nem arcoskodni, bakker. De az nem megy. Autóval a szomszédba, aaaaaz megy. környezettudatosan élni, gondolni a jövőre, komplexen, széleslátókörüen gondolkodni pláne nem.

EZ a közöm hozzá.

@85marky: hagyd, fölösleges magyarázni neki bármit is. :(

[ Szerkesztve ]

Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...

(#22) Brumi válasza bolondember (#13) üzenetére


Brumi
senior tag

Én 14km-re járok autóval minden nap, egyedül. Miért is?
Mert:
- így kb 15 perc az út, míg tömegközlekedéssel és céges buszjárattal (ami napi 2 van) kb 1,5 óra lenne. Napi szinten megspórolok 2,5 órát.
- félig-meddig kötetlen a munkaidőm, így nem tudok a céges buszhoz alkalmazkodni, van hogy délben lelécelek, de van hogy este 9-kor is bent vagyok.
- a cég fizeti a benzint.

BKV bérletem nincs, de nagyon ritka, hogy bemegyek bármiért a városba. Az viszont elgondookodtató, hogy ha be akarok menni mondjuk a Mammutba vásárolni (az van a legközelebb), akkor olcsóbban megúszom kocsival úgy hogy parkolóházba állok, mintha veszek 2 jegyet. 2 jegy 540 Ft, míg a parkoló félóránként 100 Ft (max 1 órát szoktam bent eltölteni), és még a benzin sem olyan vészes, oda-vissza 10km, ami még 1 liter benzin sincs. Így szumma 200Ft+250Ft=450Ft. Hozzá kell tennem, eddig mindig vettem jegyet és BKV-val mentem, most már meg fogom gondolni 1000x. Szerintem itt csúsznak el a dolgok. Városban BKV-párti lennék, de egyszerűen drága.
Ha megyek Édesanyámhoz, akkor 3 jegy kellene és 1óra lenne az út. A távolság kb 15km és kocsival megvan 25 perc alatt. Így oda vissza BKV-val 6*270=1620 Ft, kocsival 2l benzint elfogyasztva 600 Ft. És még spóroltam 1 órát.

http://www.flickr.com/photos/brumi/

(#23) 85marky válasza anjani182 (#19) üzenetére


85marky
csendes tag

Nem azt mondtam, hanem hogy gyalog gyorsabb lesz, akkora lesz majd a tumultus.

Én pl. nyáron Szoboszlóra 40 perc alatt érek ki a dugók miatt. Este, forgalom nélkül 15 sincs.
Gondolj már bele, mekkora többletforgalmat fog jelenteni, ha a több száz -eddig- vasúttal utazó kocsiba fog ülni!

http://hatezaz.blogspot.com & http://pszichokozepkor.blogspot.com

(#24) anjani182 válasza bolondember (#21) üzenetére


anjani182
őstag

Mi közöm nekem a te Budapesti szutykos levegődhöz, amit szívsz? Szerintem semmi!

Másrészt nem csak ingázok, a melóhoz is kell az autó, eddig is volt, ha kellett, csak céges!

HDi motoros autóm van, ami az egyiklegjobb környezetkímélés szempontból!

Forever and ever, let's make this last forever.

(#25) 85marky válasza tildy (#20) üzenetére


85marky
csendes tag

Ha nem állami, akkor a MÁV miért jön szóba? Az is állami.

Hiába keresnek 80-90-et, gondolj bele, mekkora felelősség vonatot vezetni, vagy mondjuk egy számítógép előtt ülni, és felvenni a telefonokat. Összehasonlíthatatlan szerintem.

http://hatezaz.blogspot.com & http://pszichokozepkor.blogspot.com

(#26) 85marky válasza bolondember (#21) üzenetére


85marky
csendes tag

Nem fölösleges, én a konfliktuselmélet híve vagyok :D

http://hatezaz.blogspot.com & http://pszichokozepkor.blogspot.com

(#27) tildy válasza Brumi (#22) üzenetére


tildy
nagyúr

Neked alternatíva: nekem aki napi 20 kmt kéne, hogy megtegyen bp egyik végéből egy bp másik vége melletti településre: nagyon nem.
Kocsival: több mint egy óra, bkv+céges busz : 50 perc.
Jahm és klímás , frankó buszok.
----------------------------------------------------------------------------------------
A vonatvezetők nem bruttó 80-90et keresnek;)

[ Szerkesztve ]

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

(#28) 85marky válasza Brumi (#22) üzenetére


85marky
csendes tag

Ezt teljesen megértem, én is gyakran kényszerülök arra, hogy autóval menjek vonat helyett, csak nekem a szívem hasad meg, mert így tönkretették az (akkor még) olcsó vasutat.

http://hatezaz.blogspot.com & http://pszichokozepkor.blogspot.com

(#29) anjani182 válasza 85marky (#28) üzenetére


anjani182
őstag

Mit értesz meg? Ugyan azt csinálja mint én :C Egyedül jár, fizetik neki is, 1-2 órát megspórol. Akkor miről beszélünk? A buszbérletem drágább volt, mint amenyit üzemanyagból eljárkálok havonta.

Forever and ever, let's make this last forever.

(#30) tildy válasza anjani182 (#29) üzenetére


tildy
nagyúr

Az te vagy.
Nekem 15 ezer lenne havonta kocsival a melóba járás, buszbérlet meg mennyi is? Én még tavaly vettem 3*30naposat, havi 7350ért.

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

(#31) radírfej


radírfej
senior tag

nehogy átmenjen a topik sértett autós kontra tömegközlkedés vitába... mindkettő közlekedési módozatnak van létjogosultsága. persze kevesebb autó kevesebb gond eméletét vallom én is - a városban.

a cikkhez meg: szépvolt, jóvolt, de most már ide a trancsirozóbárdot, faragjunk a Magyar Álom Vasutakból kicsit le.

Másolat másolatának a másolata, de eredetileg is ilyen volt.

(#32) 85marky válasza anjani182 (#29) üzenetére


85marky
csendes tag

Nekem semmi bajom azzal, hogy kocsival jársz, mivel ÉN IS SZOKTAM.

Nem is ezzel van a baj, mert sokszor (pl. munkához) elkerülhetetlen.

Nekem azzal van bajom, hogy teljes mértékben elfordulnak az emberek a tömegközlekedéstől. Pl. rokonlátogatáshoz, üdüléshez, stb nem feltétlen kell autó, ha már egyszer ott a tk.

Ez zavar, meg persze a vasút-ellenes propaganda, amit a "nagyok" művelnek.

[ Szerkesztve ]

http://hatezaz.blogspot.com & http://pszichokozepkor.blogspot.com

(#33) 85marky válasza radírfej (#31) üzenetére


85marky
csendes tag

Ott a pont!

Nekem sokszor mázsányi árut kell fuvaroznom, nem vihetem vonattal. De mondjuk egyetemre szívesen mennék vele, ha megfizethető lenne. De ez a napi közel 1000 forint elviszi a kedvemet az egésztől, és még a menetrend is olyan (két nagy megyeszékhely között!) hogy kénytelen vagyok autóba ülni.

[ Szerkesztve ]

http://hatezaz.blogspot.com & http://pszichokozepkor.blogspot.com

(#34) bolondember válasza anjani182 (#24) üzenetére


bolondember
MODERÁTOR

Egy kis földrajz:

hol élünk?
Ja, h ez a Kárpát-medence?! Ja, h ez kis terület? Ó, ha elfingom magam Győrben, az Debrecenben is megjelenik, mint légszennyezettség?
Hű.

Egy kicsit kéne leszállni a magas lórol, belegondolni, h mindannyian felelősek vagyunk EGYMÁSÉRT, a bolygónkért. De az ilyen magasröptű gondolkodás, az látom Neked már nehezen megy. Sajnálom. Sajnállak.

Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...

(#35) Brumi válasza 85marky (#28) üzenetére


Brumi
senior tag

A vasutat én is sajnálom nagyon. Én szerettem régen vonatozni, mert amikor családostul jártunk nyaralni még nem volt kocsink. De sajnos annyira le lett zűllesztve, hogy a kapaszkodót nincs gusztusom megfogni. A másik fele pedig az idő. Ha Siófokra lemennék egy nyaralóba, akkor az háztól házig vonattal 4 óra (pár éve mikor nem volt kocsim megtettük párommal), autóval max 1-1,5 óra. Ez azért valljuk be őszintén elég húzós.

Tildy: valóban Bp másik végéről bejárni a melóhelyedre gázos, bár nemsokára én is a 9 kerből fogok bejárni melózni és mivel többször megtettem ezt az utat, tudom, hogy az is max 15-20 perc lesz. A kérdés valóban az, hogy valaki elkerüli-e a belvárost vagy sem. Akinek azon keresztül kell járnia, annak tényleg nem alternatíva a kocsi.

Egyébként én ha csak tehetem, a garázsban hagyom az autót és mindenhová gyalog vagy tömegközlekedéssel járok, mert ha hiszitek, ha nem baromi szar dolog tudni, hogy egyedül ülök a kocsiban és pöfékelem ki a szennyező anyagokat. Másik, hogy én is csak növelem a forgalmat és ezzel valamilyen szinten akadályozom a tömegközlekedést. Épp ezért van az, hogy minden alkalommal magam elé engedem a buszokat, hogy hadd menjenek.

Nem kevésszer tettem meg, hogy ha be kellett mennem a városba, akkor hazamentem, letettem a kocsit és BKV-va mentem tovább.

[ Szerkesztve ]

http://www.flickr.com/photos/brumi/

(#36) anjani182 válasza 85marky (#32) üzenetére


anjani182
őstag

MOD: inkább befejeztem az ide való írást!

[ Szerkesztve ]

Forever and ever, let's make this last forever.

(#37) tildy válasza Brumi (#35) üzenetére


tildy
nagyúr

Van 7 híd, ebből ráadásul egy le is zárva, ebből alternatíva kb. 3. Mind a 3 (Erzsébet/Petőfi/Lágymányosi) elég forgalmas.

Normális tömegközlekedés kéne , leginkább: jeggyel utazni meg sem bkv-n, sem vonaton nem igazán éri meg:(

[ Szerkesztve ]

"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

(#38) Brumi válasza tildy (#37) üzenetére


Brumi
senior tag

Én legtöbbször az Erzsébet hídon szoktam menni (nem melóba), de az tényleg idegőrlő tud lenni a forgalom miatt. Költözés után a Petőfit fogom használni, az talán jobb valamivel. Másrészt én melóhelyemen elintéztem, hogy olyan időben járjak be, amikor nincs akkora forgalom. Én 6:40-kor már bent vagyok reggel, és általában fél 4-kor jövök el a délutáni csúcs előtt. Ezzel rengeteg időt megspórolok.

[ Szerkesztve ]

http://www.flickr.com/photos/brumi/

(#39) sh4d0w


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog (1)

Kicsit mintha el lennél tájolva.

A VDSZSZ olyan dolgokat követel, amik teljes mértékben elfogadhatatlanok. Már egyszer kialkudtak egy 6.9%-os - reálbér növekedést jelentő - béremelést, most visszamenőleg, tavaly júliusig követelnek még 10%-ot, plusz juttatást annak a cégnek az eladásából, amihez közük nincs. Mindemellett még a családtagok is ingyen utaznak... pontosabban az adófizetők állják; na ne vicceljünk! Milyen alapon követelnek abból pénzt, nem az ő tulajdonuk volt, hanem az államé - azaz közvetve minden adófizetőé?! :W Ezenkívül akkor minden eddigi privatizációs bevételt szét kellene osztani az ottani alkalmazottak között.

Szal kéne reálisan látni a dolgokat, nem lózungokat leírni...

https://www.coreinfinity.tech

(#40) radírfej válasza bolondember (#34) üzenetére


radírfej
senior tag

majdhogynem felesleges ezt magyaráznod... a motorháztető mögül nem látszik rendesen a világ -sajnos.

Másolat másolatának a másolata, de eredetileg is ilyen volt.

(#41) Biaggio


Biaggio
őstag

Szeretem a vasutat.

Miért van az, hogy szinte csak állami tulajdonú cégeknél vannak sztrájkok? Egyre inkább azt látom, hogy ezek a szakszervezetek (tisztelet a kivételnek) teljesen elszálltak, és nem nézik a cég (és az ország) hosszútávú érdekeit.
Mi a hosszútávú érdek? Egy fenntartható, jó közszolgáltatás, ami minőségi és vevőorientált.

Lehet extra béremelést adni a vasúton is. Miből lesz rá forrás?
a., közpénzből (azaz az adónkból)
b., leépítésekből

A szárnyvonalak kapcsán több példát is hoztak más országokból, ott hogyan lehet kisforgalmú vonalakat jól működtetni. Igen, sajnos el kell bocsátani 10 embert, de attól kezdve gazdaságos. Mert a mozdonyvezető is tud jegyet adni, a fordulónál ki tudja takarítani a kocsit, stb.

Sajnos a racionalizálás és a (igazi) reformok pénzbe, leépítésekbe és rengeteg energiába kerülnek. Sajnos ez még mind a mai napig csak felszínesen valósult meg a MÁV-nál... Mintha a teljes foglalkoztatottság szocializmust idéző szlogenjét írták volna fel a pozícióikat féltő vezetők, akik ráadásul többen vannak, mint kéne, többen vannak, mint a valódi közlekedési szakemberek. Ennek a kicsiny többségnek köszönhetjük pl. az ütemes menetrendet.

Többször jártam Németországban és szájtátva figyeltem a vasúti közlekedést. Igen, a DB valóban szolgáltat. Internetes jegyrendelés, pár perces késést is kiírnak, rengeteg elővárosi vonatot járatnak, a repterekre kifejezetten figyelnek, stb. Folytathatnám, hosszú a sor. Tudom, rengeteg pénzt fordítottak rá, de tényleg nem hiszem, hogy minden csak a pénzen múlik. Megdöbbentő volt például számomra, hogy egy-egy berlini pályaudvaron az összes sínen járó közlekedési eszköz egy csarnokban, egymás melletti vágányokon sorakozik szépen. Mintha a Nyugatinál a vonatok mellé beállna a HÉV és a metro is... (és valóban ki akarják költöztetni a Nyugatit a Ferdinánd hídhoz???)

Szeretem a vasutat.

(#42) 85marky válasza sh4d0w (#39) üzenetére


85marky
csendes tag

Csakhogy itt arról van szó, hogy amennyi pénz befolyik a MÁV-hoz (NEM KEVÉS!) abból mennyi részesedést kapjanak.

Ha megemelik a fizetésüket, közvetlenül nem érint, mivel így is dupla, majdnem tripla árat fizetek a jegyért. Innentől kezdve nem nagyon érdekel, hogy ki kapja a pénzt, de rossz látni, hogy a dolgozók alíg kapnak 110-et bruttóban, az igazgatóság meg 10-20 milliós prémiumot kap a havi 2 milla fizetéséhez.

http://hatezaz.blogspot.com & http://pszichokozepkor.blogspot.com

(#43) 85marky válasza Biaggio (#41) üzenetére


85marky
csendes tag

Amit a DB-ről írsz, valószínűleg igaz, én csak Ausztriában utaztam vasúton.

Viszont 2006-ban volt alkalmam egy DB-s emeletes vonattal utazni, na AZ nem volt semmi.

Amúgy elég megnézni a nyugatot, vagy a többi velünk együtt csatlakozott országot, ilyen mértékű vasútrombolás sehol nincs, sőt. A románok (igan, Románia!) most akarják összekötni a Debrecen-Létavértes vonalat Nagyváraddal. Eredetileg a debreceni önkormányzat tervezte, csakhát támogatást nem akarnak adni, sőt, a Sáránd-Létavértes szakaszt is az önkormányzat kell működtesse, a MÁV kihátrált.

http://hatezaz.blogspot.com & http://pszichokozepkor.blogspot.com

(#44) (Kolombusz) válasza anjani182 (#19) üzenetére


(Kolombusz)
veterán

Sokadjára írom le, de te tényleg pont olyan primitív, bunkó, öntelt ember vagy, mint dragonfx.
És ne keresss meg privát üzenetben, elmondtam már, mit gondolok rólad, azóta sem változott.

(#45) (Kolombusz) válasza 85marky (#42) üzenetére


(Kolombusz)
veterán

Ez minden cégnél így van, annyi a különbség, hogy ott a dolgozók féltik a munkahelyüket, nem fognak sztrájkolni.

(#46) Brumi válasza Biaggio (#41) üzenetére


Brumi
senior tag

Néha átmegyek Solymáron a vasútállomás mellett és azt látom, hogy a sok ember, aki kocsiból átszállna vonatra nem tudja hová rakni az autókat, mert nincs parkoló. Az állomás előtt kb 10 kocsi fér de ennek a sokszorosa parkolna le, így minden létező helyen autók állnak. Ezzel egy kissé elveszik annak a kedvét a vonatozástól, akinek tényleg lenne hajlandósága a váltásra.

Másik példa: nem messze lakom az egyik külvárosi BKV-végállomástól, de itt sincs normális, több 100 férőhelyes parkoló, így a végállomás körüli utcákat lepik el reggelente a kocsik. Egyszerűen nincs meg a lehetőség arra, hogy az emberek a BKV-t, vagy a MÁV-ot válasszák.

Először ezeknek a feltételeit kellene megteremteni, bár akkor meg félő, hogy a BKV kapacitása nem bírná a terhelést.

http://www.flickr.com/photos/brumi/

(#47) fateless


fateless
veterán

Gonoszság ON
Mit csodálkoztok, hogy rosszul megy a vasút; magyarok csinálják ;]
Gonoszság OFF

bocs az övön aluli ütésért

"A HELYESEN alkalmazott bölcsesség a hasznos" Prédikátor könyve 10:10

(#48) 85marky válasza (Kolombusz) (#45) üzenetére


85marky
csendes tag

Persze, hogy így van, csak nem mindegyiket támogatja így az állam (és mi).

http://hatezaz.blogspot.com & http://pszichokozepkor.blogspot.com

(#49) 85marky válasza fateless (#47) üzenetére


85marky
csendes tag

Ez nem gonoszság, ez igazság :((

http://hatezaz.blogspot.com & http://pszichokozepkor.blogspot.com

(#50) dabadab válasza 85marky (#42) üzenetére


dabadab
titán

"rossz látni, hogy a dolgozók alíg kapnak 110-et bruttóban, az igazgatóság meg 10-20 milliós prémiumot kap a havi 2 milla fizetéséhez."

Ezzel onmagaban semmi gond nincs, altalanos trend, hogy a kulonosebb szakkepzettseget es ratermettseget nem igenylo munkak alacsony fizetessel jarnak, a topmanageri allasok meg sok penzzel. A gond ott van, hogy normalis helyeken ez utobbi allasoknal viszont igenis megkovetelik a ratermettseget es a szakertelmet, a MAV-nal meg nem.

"Csakhogy itt arról van szó, hogy amennyi pénz befolyik a MÁV-hoz (NEM KEVÉS!) abból mennyi részesedést kapjanak."

A MAV-hoz nem folyik be penz, onnan csak kifolyik, mivel masszivan veszteseges. A versenyszferaban pedig a masszivan veszteseges cegeknel altalaban nem az a kerdes, hogy mennyi a beremeles, hanem az, hogy kinek kell szednie a cokmokjat (fenn es lenn is).
A MAV Cargot meg nem azert adtak el, hogy az igy befolyt penzt elpocsekoljak, hanem hogy legyen mibol gatyaba razni a maradekot.

DRM is theft

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.