Hirdetés

2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#40) zhit86 válasza k-adi (#38) üzenetére


zhit86
csendes tag

Középiskolában talán nevelő célzattal van értelme valamennyi ész nélküli memorizálásnak (pl. versek), de egyetem már kevesebb.

Az ember feje nem káptalan. Legjobb esetben is felejt.
Ezzel együtt is "ár/érték" arányban gyengének látom azt, hogy egyetemen vizsga után két héttel a hallgatók elfelejtenek szinte mindent.
Az én adómat ne ilyen fölösleges körökre verjék el.

A nyelvvizsgás dolog engem is irritált.

A "snowflake-izmus" veszélyes nyilván. Nem a valóságot kell az emberekhez igazítani, hanem az embereket kell a valóságra (nehézségekre) felkészíteni.

Amennyiben lenne többféle szak, több fokozat, több kimenet, az nem feltétlenül gyengítene bármit is. A top 10-20% járhat nehezebb szakra, maradhat tovább, szerezhet magasabb tudományos fokozatot stb.

Én inkább azt láttam, hogy az egyetemek az állami finanszírozás miatt, illetve marketing szempontból gyengítik a szakokat. Az egyetem érdeke is az, hogy valamennyi ember azért csak-csak végezzen (különben ki menne oda).
Ahol pénzes külföldi diákok vannak, ott még inkább látható ez.

Amennyiben cizelláltabb lenne a rendszer, akkor nem kellene a meglévő fokozatokat butítani.

A nyelvvizsgás dolog mögött is ez van. Az állam merev gondolkodása szerint BSc diploma nélkül nem dolgozhat az ember. Azért adták ki a diplomákat, hogy ne legyen munkaerőhiány.
E helyett ki kellett volna adniuk valami más papírt (hogy a munkáltatónak lehessen valamit mutatni), de a "rendes" diplomához el kellett volna várni a nyelvvizsgát (a járvány lecsengése után adni x időt, hogy megcsinálják az érintettek).

Összességében komplex téma... az ördög a részletekben van, ha oktatási miniszter leszek egyszer, akkor majd kidolgozom a tervet jobban :D

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.