Bizonyítanod kellene az állításaidat, de itt fejezzük be a beszélgetést!
Törölni a kommentem nem tudtam már.
[ Szerkesztve ]
PS5, PSVR2 - iPhone 14 Plus, Watch S7, iPad Pro(2021)
Bizonyítanod kellene az állításaidat, de itt fejezzük be a beszélgetést!
Törölni a kommentem nem tudtam már.
[ Szerkesztve ]
PS5, PSVR2 - iPhone 14 Plus, Watch S7, iPad Pro(2021)
Sok szakertonek uzenem, a 30 frame/sec korlat valos igenynek tunik. Nem ismerek senkit ki rosszul van a 60 frame/sectol, de mar az Intel is kuldott tobb oldalas kutatasi anyagot a kinetosis betegsegben szenvedokrol. Programozo vagyok nem orvos, szerintem a tobb frame/sec a jobb, viszont a kiado parancsa, hogy mostantol kell egy menu option a 30 frame/sec korlatra es ezt aktivalva csak egy framere elore lehet pufferelni a parancsokat.
Az Intel, MicroSoft es a Sony velemenye utan hajlok arra, hogy a kinetosis betegseg valos problema. Nem tudom segithetek-e rajtuk a 30 frame/sec korlattal, am rajtam ne muljon. Velemenyem szerint PC-n csak rosszabb lesz, mert a korlatot be lehet allitani, de a felpufferelest a driver vegzi. Ezek harom frame kesleltetesre vannak allitva alapbol. Konzolon nem gond. Be tudom allitani az egy frame kesleltetest. Szerintem Mantlelel is, de ezt az APIt most csak optimalizalasra, engine overhead keresesre hasznalom.
[ Szerkesztve ]
Ez nincs igy. A 30 frame/sec konzolon es PCn is ugyanannyi. A konzol azert mas, mert nem a driver allitja be a felpufferelest. Minden PC graphics driver amit lattam async vezerlesu, legalabb ket/harom kepkockara elore pufferelnek. Ez noveli a gpu kihasznalasat, am a kesleltetes is no. Konzolon en mindig csak egy kepkockara elore pufferelek, sokkal kisebb lesz a kesleltetes. A Sonynal csinaltam regen szinkron vezerlest. Ez a legjobb, am fajdalmasan sok munka van vele, romlik a gpu kihasznalas, amit machine koddal kell visszanyerni. Nem dolgozom mar a Naughty Dognak, nem tudom ma mit hasznalnak. A shared memory miatt a szinkron vezerles most mar egyszerubb, de szerintem az async hatranya egy framere nem nagy.
[ Szerkesztve ]
Saját tapasztalat: olyan játékoknál, ahol leginkább csak előre van mozgás (pl autóverseny), szóval a terep nagy része már előre látható, engem nem zavar a magas fps érték, amikor viszont mondjuk oldalra is lehet fordulni, tipikusan FPS játékok, ott néha én is émelygek ha túl folyamatosan érzem a képet. főleg ha bezárt területen van a játék, folyosók, barlangok, TPS játéknál nincs ilyesmi tapasztalatom. Amúgy a hosszú buszozást, hullámvasutat se bírom.
A Slime draws near! Command?
Én meg pont az ellentét vagyok. Konzolos FPS játékoknál, simán élvezem a fix 30fps-es Halo 4-et, meg simán élvezem a fix 60fps-es Call of Duty sorozatot.
Live-Die-Respawn
Nekem se jött be last of us egy orát toltam aztán eladtam a ps3-al együtt,de lehet hogy ujra nekifutok ps4-en majd meglátjuk annyian mondják hogy jó játék hogy lehet hogy én játszottam vele keveset.off ,de ha lehet inkább új gran turismot kérnék úgy hogy ne kelljen rá 3 évet várni.
A PCn a legrosszabb, hogy a D3D11 egy olyan programozasi modellt kenyszerit, ami nem hatekony. Hagyom a techblablat, am szanalmasnak tartom, hogy a teljesitmenyt befolyasolo tenyezok nem kontrollalhatok, meg csak le sem profilozhatok. Ennel csak az szanalmasabb, hogy a D3D11 back-endet 30%kal gyorsitottam az elmult harom hetben azutan, hogy a Mantle alatt profilozhato az engine overhead. Elkepzelni nem tudom, hogyan sullyedhetet az PC ipar odaig, hogy Mantle kell a D3D11 kod optimalizalasahoz.
Kulon orom olvasni, hogy ha rossz a PC port, akkor a fejleszto a hibas. Ubisoftot sajnaltam a WD utan. A vasarlokat megertem, de nem az Ubisoft volt a hibas, hanem a D3D11 nem eleg jo API.
30fps és 30fps között nagyon sok különbség lehet még konzolon is... (lásd WD vs KILLZONE) Ezek csak mérő számok, hogy milyennek látszik az azért függ még pár dologtól...
Legfőképp a homogenitásban, időzítésben és a vertikális szinkronizáció kezeléseben stb...
A lényeg általánosságban kimondható, ha konzolon egy cím 30fps-el megy akkor az ott is van kb. néha leeshet 28fps-re PC-n ha valami 30fps, akkor szinte biztos, hogy számos helyen be fog esni akár 20 alá is...
Ennyi a lényeg... Kb. A quake 1 óta vizsgálom ezt a témát, tehát új dolgot nem sokan fognak mondani...
PC-n is csak akkor van nagyon szép finom mozgás pl: 60Hz-es monitoron, ha a Vsync be van kapcsolva és soha nem esik be 60fps alá, de ha már 58-59-re beesik megakad...
Konzolon de még PC-n is TV-n játszok... Nekem ott a mozgásjavítás (interpoláció) be van kapcsolva és a homogén 30fps úgy fut, (látszik), mintha 60fps lenne!!, szívesen megmutatom... Persze minden hátrányával együtt, pl: megnövekedett inputlag stb, de ez is egy kompromisszum... Így például alig van különbség a 30fps-es WD és 60fps-es Wolf között!... Az inpulagot, meg meg lehet szokni, multizni nem szoktam...
Továbbá nem szeretnék PC vs PS4 vitában részt venni, mert értelmetlen és felesleges... Mindenki valamiért megvette amije van, azt kész.... Érvelni és egóból vitázni két különböző dolog...
Én (is) programtervező informatikusnak (programozó matematikus reformált neve mert miért ne, na de ez más téma..) tanulok de ez egyelőre nekem túl speci nem tudok hozzászólni érdemben ilyen mélységben, biztos igazad van.
Az ubisoftot azért ne sajnáljuk. Más cég meg tudta oldani, példának a CryEngine és a Crysis 3 -at hoznám fel. Szerintem teljesítményéhez képest nagyon korrekt gépigény, jól skálázódik, gpu limites nem cpu, szvsz. egy korrekt modern motor. Az ubisoft már tavaly a FarCry3 -al leírta magát nálam, amikoris vagy fixen megvolt (vagy több) a frissítési ráta egészszeresei (=60fps pl) vagy szaggatott, rángatott, sokan még "tengeri betegek is lettek", erről is volt cikk. WD szerencsére már nem PC -én játszottam
A pufferelés egyébként nem szokás tudtommal. Néhány helyen állítható, de jobb helyeken nem pufferelnek előre csak max. 1 frémet mert különben érezhető input lag lesz. Én anno CS:GO -ban amikor még bivaly asztali gépes voltam simán megéreztem 2es pufferelést a 3as meg játszhatatlanná tette.
DX az no komment, a baj ott van hogy sokan még máig sem értik, hogy a Mantle nem feltétlenül egy most hirtelen 150% -os növekedés miatt kellett, hanem a jövő zenéje, Kaveri féle APU -k mélyintegrációjához szükséges alacsonyszintű hardverhozzáférés stb.. Na de hagyjuk is.
Még annyi, hogy azért nem mondott hülyeséget a kollega azzal, hogy "30fps konzolon más, jobb mint pc -én". Persze ez teljes egészében az API, driver ésa vindaúz hibája, semmi másé.
[ Szerkesztve ]
"ami a nextgenek megjelenése óta cikkek és fórumok tekintetében megy egyes emberektől "hozzáértés" formájában az minden csak nem korrekt hozzáértő tájékoztatás"
Ebben csak az a vicces hogy te olyan emberekkel okoskodsz akik több száz tesztet és cikket írtak itt, és publikáltak, míg te semmit nem tettél le az asztalra, csak komment fröcsögést. És úgy repülsz rá ezekre a cikkekre mint a légy a .....
Ha ennyire zavar a téma, kerüld. Ennyire egyszerű.
A nyugat a szakadék szélén, de mi egy lépéssel mindig előtte járunk.
Hát nem tudom, én laikusként inkább fogadom el Abu véleményét, mert az rendesen megírt, számomra alátámasztott tényekkel rendelkező írás, mint azét, aki elintézi annyival, hogy szerinte az egy nagy adag hazugság.
A Slime draws near! Command?
Nem a PC-vel van a baj. Sosem az a gond. A hardver képes dolgokra. Bármi amit megírnak az Xbox One-ra és PS4-re az biztosan portolható például a Kaveri APU-ra, mert bár a részegységek száma eltérő, az architektúra megegyezik. A gond itt az, hogy a PC-n nem a hardvert célzod, hanem előtte egy API-t, amin keresztül nem biztos, hogy kihasználható az adott hardver összes képessége. Ezután pedig édes mindegy, hogy tudná-e futtatni az eljárást a hardveren, ha az API oldali támogatás miatt nem tudod megírni.
Az AC4-ben azért nincs meg PC-n számos konzol effekt, mert PC-re nem ugyanazt az algoritmust használták. Nem azért tették ezt, mert a PC nem bírná, hanem azért, mert a DX11-ben 8 UAV a pipeline limit, míg konzolon ez nincs korlátozva. Ilyenkor alternatív megoldás kell az effektre.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Tessék a Wii U. Az tud olyat, amit a PC nem, ad a kezedbe egy második képernyőt és játszhatsz vele úgy a pároddal, barátoddal, hogy mindketten mást láttok a játékból.
A Slime draws near! Command?
"Épp erről beszéltem ez egy hazugság egy félretájékoztatás, nincs benne ilyen effekt..."
nagyon értesz a dolgokhoz, csak tudnám miért kell akkor okoskodni s teleoffolni a topikot
[ Szerkesztve ]
Számos ilyen effekt van az AC4-ben. Az AO-ra HDAO-t használ next-gen konzolon, míg PC-n HBAO+-t. Ezek minősége eltérő. A crepuscular rays effektre a PC egy tesszellációs-pixel shaderes megoldást használ, míg a konzol ugyanezt egy volumetric light shafts megoldással oldja meg. A lágy szélű árnyékokra PC-n PCSS van, míg konzolon compute shaderben írt CHS. A reflections effekt is különbözik PC-n és konzolon.
Ezek az effektek valóban ugyanarra jók, de másképp vannak implementálva PC-n és konzolon. Elsődleges különbség az, hogy PC-n nem áll rendelkezésre 8-nál több UAV a futószalagon, vagyis nem lehet mindenhova compute shadert használni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Valahogy sejtettem hogy ezt fogod reagálni....
Arra nem gondoltál hogy a pc verzióba hasonló effektel pótolják az eredetit?
Nehéz lehet elfogadni hogy az "izom pc" ami többszöröse árban egy ps4-nek, nem tud bizonyos dolgokat kialakításából adódóan az új konzolokkal szembe.
[ Szerkesztve ]
A sport a legjobb kikapcsolódás...
Azért mert hasonló eredményt érnek el máshogy, attól még más az effekt, algoritmus... az hogy te nem értesz hozzá, nem lenne baj, ha nem ragaszkodnál a badarságaidhoz. Ezt nem az ubi hangoztaja, ennek bárki aki ért hozzá meg tudja állapítani, utána tud nézni. Egyetlen valós dolog amit írsz az az hogy az Ubi össze vissza hazudozik, de ettől még nem lesz igaz amit írsz, mert nem az Ubi mondja, s tényeket próbálsz meg megcáfolni nulla tartalommal.
Hiába írod le teljes részletességgel (amit köszönünk, mert sokunknak ez már mély víz), a kolléga nem ért hozzá. Remélem nem vette el a kedved a további cikkek publikálásától és folytatod amit csinálsz.
Már vagy 40x elköszöntél, de azért mindig visszajössz hogy a tied lehessen az utolsó szó
A nyugat a szakadék szélén, de mi egy lépéssel mindig előtte járunk.
Szerintem megeddzőtött már itt. Főleg, hogy ez még csak finomkodás egy jó kis "akkoris a 4 magos cpu a jó nem kell Kaveri" vagy a "gcn rakás szar nem kell az" típusú dolgokhoz képest
Jah annyi egy középkategóriás PC. Mert neked milyen hardvered van 200k-ból, írd már le.
11-13k-ért veszem a PS4 játékokat, szal blabla blaaaaa amit írkálsz.
[ Szerkesztve ]
Le style est l' homme même. | Azt mondani, hogy nem érdekel a magánélethez való jog, mert neked nincs titkolnivalód, ugyanolyan, mintha azt mondanád, hogy nem érdekes a szólásszabadság, mert nincs mondanivalód.
igazából tényleg vagy reagálnod kéne a konkrét dolgokra, rámutatva, hogy az itt felsoroltakból mi és miért nem stimmel... vagy tényleg inkább hagyd élni a topikot a maga medrében, mert egy ideje nincs plusz infó a hozzászólásaidban, a véleményed aburól és az oldalról meg már jól ismerjük.
harmadik út ne legyen, ennyi a kérésem...
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
És ha valakit (pl. engem) a 60 fps-ben a 30-hoz képest érzékelhető és létező "brazil szappanopera" effektus (amit főleg az általad említett 600hz-es tv-k az interpolálásukkal tudnak csinálni) zavar és ezért rakja vissza a jól megszokott 30-ra? Engem például a mostanában kiadott MGS V 60 fps videóban is zavart a túl folyamatos képi világ. Persze játékokban nem annyira feltűnő mint az átvezető videókban, de zavart.
teljesen mindegy, hogy te vagy akarki mas mit erzetek... megmondtak, hogy olyan nincs, tehat nincs. Punktum En is leirtam, hogy van a kornyezetemben olyan, aki emelygett a hobbiton, de most tudatosult csak, hogy jol pofan kellett verni, mert biztosan szimulalt
[ Szerkesztve ]
PSN ID/BF3/4: dilipok, Xbox Live ID: csatamaj0m, Battletag: dilipok#1621
"Szólj egy priviben ha bármi kijön konzolra ami pc-n megvalósíthatatlan (a mesék szerint), avagy ha kijön egy játék ami szebben/jobban fut mint a gépemen... "
Van ilyen játék Csak nem vagy tájékozott a témában. De sebaj kellenek ilyen emberek is
Mondjuk egy erős pofán verés után van ok a rosszullétre....
[ Szerkesztve ]
A sport a legjobb kikapcsolódás...
Oszt mi van akkor ha a The last of Us 60fps beállítással stabilan fog futni??? Akkor mi lesz majd a tényállás a 30fps-es lehetőségre??? Nem kell sok idő kiderül, hogy fut a játék!
Na ez az, erre leszek én is kíváncsi.
Szerintem is 100% hogy fix 60-al fog futni a játék.
A sport a legjobb kikapcsolódás...
Abu és ez a Steammachine hozhat változást? Mármint ott közvetlenebb , jobb lesz az elérés?A PC kihasználása javulni fog a SteamOS miatt?
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
A Steam Machine az OpenGL API-t használ. Oda jelenleg a DX11-es funkciók is portolhatatlanok.
Szabványosan csak a DX12 hozhat áttörést.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Watch Dogs: PS4 vs PC Ultra Comparison
Assassin's Creed 4: Black Flag PS4 versus PC
Battlefield 4: PS4 vs. PC
Tomb Raider: PS4 Definitive vs. PC (Ultimate Settings)
Tessék...
Én nem látok számottevő különbséget egyiknél se, főleg nem akkorát ami megérne + 100.000Ft-ot PC-re...
Meg annyira bírom , hogy még mindig ezen lovagolsz, hogy az összes multiplatform játék szebb pc-n...
És ha ez így is lenne, vagy tételezzük fel hogy szebb a pc-n, akkor is mi lesz 2-3 év múlva?
Amivel most méred össze Pc-t a ps4-el nem nagyon fog 2-3 év múlva labdába rúgni.
És akkor hogy is van ez? Drágábban veszel egy gépet amin jelenleg kicsivel "szebbek" a játékok, ami ráadásul hamarabb fog elavulni. A patc-elgetős lancheres szarságokról (Origin, uplay stb...) ne is beszéljünk.
Azzal jössz hogy konzolon drágábbak a játékok?
Konzolon legalább eltudod adni normálisan ha nem tetszik, mert nem kell profilhoz kötni őket...
Ja meg nem kell őket gyűjtögetni azt nem áll benne a pénzed.
Megveszed kijátszod ha nem tetszik eladod, ha nagyon tetszett megtartod.
Pc-n a mostani játékokkal mikor tudsz ilyet csinálni?
[ Szerkesztve ]
A sport a legjobb kikapcsolódás...
Én nem látok számottevő különbséget egyiknél se, főleg nem akkorát ami megérne + 100.000Ft-ot PC-re...[/I]
Szövegértés 1-es...
A 18-20 ezres játék árról már kifejtettem a véleményem.
[ Szerkesztve ]
A sport a legjobb kikapcsolódás...
BF4 az high -on ment konkrétan, nem mid-high, na nem minha ezzel egy fanatikus hülyét most meglehetne győzni bármiről, vagy csak lebeszélni a további vitatkozásról kb 20 ember ellen ...
Disclaimer: a példa a képzelet szüleménye. A valósággal való bármilyen egybeesés a véletlen műve.
Nem Egyébként az is lehetne mivel nem volt kategóriához kötve, de nem arra gondoltam. A lényeg a lényegben, hogy van olyan játék ami konzolon szebb mint a Te babusgatott pc-den
"úgy a pc-n is lehet lejjebb venni a grafikát"
Marha jó, hogyha mindig azzal jön a pc-s tábor, hogy nekik szebb a grafika... De ha lejjebb veszed a grafikát, akkor mi értelme az egésznek? Akkor te se max-on meg ultrán meg ilyen baromságokon játszol vele. Neked, se fullos effektek vannak/lesznek. Akkor aztán tényleg marha előnyös egy pc.
Előbb fikáztad a videókat amiket belinkeltek, én nem teszem. Ha érdekel keresd meg, úgyis nagy mágusnak és szakinak tűnsz.
Az a baj, hogy hülyeségeket beszélsz (persze véleményed lehet), sok embert megtévesztesz valótlan dolgokkal amiket állítasz. Nyugodtan, játsszál a gépeddel, babusgasd a kutyát nem érdekli, hogy szerelmes vagy a gépedbe. Ahogy az sem, hogy nálad, több pixelből áll egy játék.
A konzolosok nem ezzel foglalkoznak csak élvezik a játékokat amiket az ő masinájukra kiadtak. Egy konzolos nem foglalkozik azzal, amikor beteszi a lemezt, hogy jaj úristen ez pc-n biztos szebb. Ellenben a pc-sek folyamatosan azt nézik, hogy a konzol mennyivel gyengébb. És ez bizony tény. A tény meg tény amivel nem érdemes vitatkozni!
[ Szerkesztve ]