Hirdetés

2024. április 16., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) myckie2


myckie2
őstag

Reklámozni nincs is sok értelme, mert halandó ember számára ez megfizethetetlen.

[ Szerkesztve ]

(#2) Ren Hoek válasza myckie2 (#1) üzenetére


Ren Hoek
veterán

A legkisebb RED-ek simán megfizethetőek egy magánembernek/kis studiónak. Ha jól emlékszem bőven 1 milla alatt.. mégis messze felülmúl egy DSLR vázat.

Persze a nagyobb dögök már drágák, de kamerás viszonylatban még így is teljesen oké.

[ Szerkesztve ]

(#3) t72killer válasza Ren Hoek (#2) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Kíváncsi leszek azért, hogy mennyi lesz az a legkisebb RED, amibe ezt a szenzort belepakolják. Noigen, 1milla körül SzVSz videóra sokkal jobb alternatíva lenne egy ilyen, mint pl az a7rII.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#4) bil


bil
tag

Akko ma' ne vegyek 4k tevet? ;)

This is extremely dangerous to our democracy!

(#5) t72killer válasza bil (#4) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

De, 4db-ot ;]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#6) Ren Hoek válasza t72killer (#3) üzenetére


Ren Hoek
veterán

Ja hát ezt tuti nem pakolják bele a kis RED-be. De minek is? Nagyon kevés még a 4K megjelenítő.

Amúgy is a legolcsóbb jelenlegi RED 4.5K. 2Milla.

(#7) TESCO-Zsömle válasza Ren Hoek (#6) üzenetére


TESCO-Zsömle
félisten

Nem volt a RED-nek korábban vmi kézikamerája?

Sub-Dungeoneer lvl -57

(#8) pomorski válasza bil (#4) üzenetére


pomorski
őstag

Vegyél!

(#9) t72killer válasza Ren Hoek (#6) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

2 misi azért nem 1 (=az a7s/rII ára), magánember nemigen vesz ilyet a gyerek szalagavatóját végiglőni.

A 4k kijelzők azért gyarapodnak, új TV-t már tuti UHD-hdr-t vennék, és igazán jó minőségű 4k-hoz jól jön a full readout-os 8k szenzor:R.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#10) Ren Hoek válasza TESCO-Zsömle (#7) üzenetére


Ren Hoek
veterán

...de volt, most már nem kapni... teljesen DSLR szerű volt, és ha jól rémlik 5-600K körül volt. Canon és Nikon objektívek is rámentek a megfelelő mounttal.

(#9) t72killer : Kisebb studióknak 1-2 milla az nem olyan nagy pénz ám... ahol én dolgoztam régen asszisztensként, ott 10-15 milla simán benne volt csak a fotós részben. Pedig egyedül dolgozott a főnök, inkább vidéki kis műterem volt.
Nagyobb studióknál meg 1-2 millió Ft az aprópénz. Ismerősöm mesélte, amikor Mac Pro renderfarmot építettek, és középformátumú gépekkel dolgoztak Bp-i studióban... hát voltak összegek :D... A fotó, de inlább a filmiparban iszonyú pénzek forognak. Ahol most dolgozok cég, ott meg 10 millió egy objektív egy mikroszkóphoz. Meg úgy minden cuccon van egy 100-as szorzó, amit úgy jó szívvel kiadnál érte :))

[ Szerkesztve ]

(#11) t72killer válasza Ren Hoek (#10) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Ok, a filmipar más tészta, Hollywood jóideje 8k-ra dolgozik (a régi analóg anyagok is jók 8k-ig tudtommal), kicsi stúdióknak is nyilván fel kell mutatni valamit, h többet tudnak a nagyi mobiljánál.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#12) Ren Hoek válasza t72killer (#11) üzenetére


Ren Hoek
veterán

Ezeknek az ereje inkább a high FPS-ben rejlik. Pl aki klippeket csinál az rendszeresen használ slow mo-t, és a DSLR-ekben ez nagyon nem szempont. Ha már van 60 FPS 1080P akkor oké, de több mai nagy vázba sem rakták bele. Kis stúdiók, klippezők, esküvősök imádják pedig a DSLR-t.
Na nekik egy RED az istenáldása, hogyha 1080P-n mondjuk tud 120 FPS-t felvenni, azt már szépen lehet lassítanni.

Már nem dolgozok sem a fotós/videós műteremben, és a filmipart is otthagytam... tehát lehet levagyok maradva pár évvel, de 1-2-3 éve még szinte kizárólag 1080p-ben dolgoztunk mindenben. Ott viszont nagyon kellett egy rendes slow motion kamera... mert nem volt értelmes áron. (Miközben az ájfón meg mittomén hány FPS-el rögzített már, a DSLR-be meg nem bírták belerakni. Pedig a szenzor és az elektronika is rég tudta.)

A legjolcsóbb (6000 dolláros) RED Raven amit fel lehet rakni egy drónra is:

"Capable of capturing footage with REDCODE® RAW in 4.5K Full Frame (FF) at up to 120 fps, or in 2K FF at 240 fps,"

Na ez egy álomkamera lenne ha most klippeznék újra. Simán visszahozná az árát. Ha rá lehet rakni a Canon mountos obikat.

[ Szerkesztve ]

(#13) bteebi válasza t72killer (#5) üzenetére


bteebi
veterán

Vagy még inkább nyolcat, hogy legyen egy tartalék is :U.

#8: De nehezen esett le :B. Amúgy :R.

Michael Baynek amúgy én is adnék egy RED-et, ha megígérné, hogy nem forgat több Transformerst. Sőt még egyet, ha más filmet se... ;]

Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

(#14) Bandi995 válasza bteebi (#13) üzenetére


Bandi995
aktív tag

+1 a MB-es megjegyzésre :D Otthon játsszon a kertbe kezével a 8K-s RED-el, filmet közönségnek ne szállítson többet :C

(#15) PuMbA válasza t72killer (#11) üzenetére


PuMbA
titán

A filmszalagok tényleg jók ~6-8K-ig, ha óvatosan tárolták és kiváló minőségű volt a felvétel is rajta, viszont a digitális filmek esetén még csak nem rég álltak át 4K vagy 6K feldolgozásra. Avengers: Age of Ultron-t például csak 2K-ban dolgozták fel és került végleges állapotba: "Digital Intermediate (2K) (master format) " :)

[ Szerkesztve ]

(#16) t72killer válasza PuMbA (#15) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Egy 2015-ös film részéről tényleg nagyon gáz, hogy nem 4k-n rögzítették. Igazi blama az AAA címek közül ha jól emlékszem, az a star wars2 volt: a korábbi, 70mm-es filmre lőtt anyagnál lényegesen gyengébb minőségű.

Tárolás-minőség ugyebár Hollywood-ban nem kérdés, ők profik ebben.

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#17) Bandi995 válasza PuMbA (#15) üzenetére


Bandi995
aktív tag

Én azt hittem, hogy mivel analóg, bármekkora méretet lehet belőle digitalizálni, anélkül, hogy minőségromlás lépne fel.

(#18) t72killer válasza Bandi995 (#17) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Persze, így fényképezünk atommagot :W. Adott az AgBr szemcseméret-eloszlása, optika felbontóképessége, ezekből jön össze a végeredmény.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#19) Bandi995 válasza t72killer (#18) üzenetére


Bandi995
aktív tag

Chill out, laikus vagyok, van amihez értek, a filmeket viszont csak nézem, nem ismerem a technikai oldalt, főleg nem az analóg világot. Pont azért kérdeztem, mert szerettem volna többet tudni.

[ Szerkesztve ]

(#20) t72killer válasza Bandi995 (#19) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

:R mindenOK, szval az analóg se mindenható. Az igaz, hogy a digi világ kb mostanában éri utol részletvisszaadásban a profibb analóg cuccokat.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#21) #21123072 válasza t72killer (#11) üzenetére


#21123072
törölt tag

Hollywood jóideje 8k-ra dolgozik

Azért ezt a kijelentést néhány címmel alátámaszthatnád, ha nem gond...

70mm semmit nem forgattak, max. 65mm-re, az eredeti 3 SW pedig mind 35mm/anamorf volt, effektek pedig VistaVision.

(#22) t72killer válasza #21123072 (#21) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

A 65mm-es filmre céloztam a 8k-val, amit amúgy becéznek 70mm-nek. Abban teljesen igazad van, h 8k digikamerák csak mostanában állnak rendelkezésre.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#23) PuMbA válasza Bandi995 (#17) üzenetére


PuMbA
titán

Lehet bármekkorát digitalizálni, de nincs értelme. 6-8K fölött már nem kapsz több részletet, ugyanis attól, hogy valami analóg, az még nem jelent végtelen felbontást :)

BiggusDickus: 35mm-ből is ki lehet nyerni 4-6K körül :)

[ Szerkesztve ]

(#24) #21123072 válasza t72killer (#22) üzenetére


#21123072
törölt tag

Nem becézik annak, a mozikban vetített kópia 70mm.

Akkor nem értem a Hollywood átállt részt, mert utoljára talán Branagh Hamletja, aztán a The Master és a Hateful 8 forgott 65mm-re...

(#25) Partz válasza #21123072 (#24) üzenetére


Partz
senior tag

Mondok egy viszonylag újat, Star Wars Ep 7, de akad pár régi nagy klasszikus, pl Ben-Hur, Arábia Lawrence, lehetne még sorolni.

Itt egy rövid videós szösszenet akit érdekel, mekkora felbontás nyerhető ki a régi analóg filmekből. Ami azért nem teljesen 8k.

Itt meg az eddig megjelent uhd blu-rayek, soknál látszik, hogy nincs valódi 4k felbontás, még ha 4k kamerákkal forgatták is, az utómunkák miatt. Uhd szabvány fontosabb része a megemelt színtér és a magas dinamikatartomány, ezek szintén kinyerhetők a régi analóg filmekből.

(#26) madgie válasza bteebi (#13) üzenetére


madgie
titán

Idén azért hozott egy 13 Hours-t is, ami qrvajó film. A Transformerst tényleg hanyagolnia kéne, de tud ő jó múvit is csinálni :)

(#27) #21123072 válasza Partz (#25) üzenetére


#21123072
törölt tag

Van benne vagy öt percnyi IMAX rész, oszt annyi, a többi a szokásos anamorf 35mm. A többi meg nem tudom mire válasz...

(#28) Partz válasza #21123072 (#27) üzenetére


Partz
senior tag

Volt pár kérdés-találgatás a felbontással kapcsolatban. Ez a rész nem kifejezetten neked ment.

"Én azt hittem, hogy mivel analóg, bármekkora méretet lehet belőle digitalizálni, anélkül, hogy minőségromlás lépne fel."

(#29) bteebi válasza Bandi995 (#17) üzenetére


bteebi
veterán

Ami igaz az igaz :)) :R.
#19: Ja hogy ez nem irónia volt? :DDD

#26: Még csak nem is hallottam róla, de köszi a tippet :).

[ Szerkesztve ]

Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

(#30) MrPetya19 válasza Partz (#25) üzenetére


MrPetya19
addikt

A kisebb felbontáson való "exportálás" javít a minőségen is.
Az uhd tudtommal nem jelent nagyobb dinamika tartományt moziban.

,,Az Epöl térképei Kelet-Európában sivatagot mutatnak." Bog

(#31) Partz válasza MrPetya19 (#30) üzenetére


Partz
senior tag

Igen csak itt pont a fordítottjáról van szó, a 2K mastert "exportálják" 4K lemezekre. A kamera szenzor hiába 4-6K sok esetben, mikor a digitális utómunka 2K-ban zajlik költséghatékonysági okokból.

Hagyományos moziknál nem, de például az új Dolby mozik vetítőrendszere foglalkozik a nagy dinamikatartománnyal. Hozzáteszem ilyen mozi még nincs Magyarországon (legközelebb Linz-ben van úgy rémlik), de itthon a 4K-s mozi is elég ritka.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.