Ami másoknak a Metroid volt a Nintendo-n, az nekünk a Turrican volt (nekem éppen C64-en, mert az első két eredeti rész arra is megjelent). A Turrican 3 sajnos már nem, többek között ezért a játékért (is) akartam venni egy Amiga 500-ast, de ez sajnos anno elmaradt. De a C64-ből is eléggé a maximumot hozták ki grafikailag és zeneileg egyaránt, egyáltalán nem voltak rosszak azon se. Szóval, ha manapság valaki "Metroidvania-t" emleget egy új 2D-s platformer/lövöldözős játék kapcsán az nekem inkább "Turricanvania".
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [Mr Dini:] Ha szeretnéd rootolni az LG Smart TV-d, tedd meg most!
- [Re:] [Argos:] MuzsikAI
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
köszönöm, hogy leírtad helyettem!
हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे हरे राम हरे राम राम राम हरे हरे Góranga!
drivan
csendes tag
Csakhogy a metroidvania kifejezés, nem 2D-s platformer/lövöldözős zsánert jelent, hanem egy játéktervezési struktúra, amely viszont egyáltalán nem sajátja a Turrican szériának. Írom ezt nosztalgikus Turrican, szenvedélyes Chris Hülsbeck és valódi metroidvania rajongóként.
Nekem az első 2 rész még megvan eredeti c64 kazettán. Emlékszem, 1000 forint volt darabja. Akkoriban az irdatlan sok pénznek számított egy gyereknek (is).
SunMount3r
nagyúr
Ok, ezt konkrétan nem tudtam, eddig az alapján következtettem, hogy az összes játék amire láttam, hogy ezt írták, 2D-s, oldalra scrollozó, platformer-lövöldözős játék volt. Ezt tűnt kézenfekvőnek.
#4 icemad: Jesszus, kazettán? A töltési idő a pályák között mai szemmel még floppy-n is épp elég volt.
[ Szerkesztve ]
ddekany
veterán
Amúgy 2004-ben kijött egy freeware Turrican III C64-re: [link]
Az Amiga 3-hoz nincs köze, teljesen más pályák stb.
Grath
HÁZIGAZDA
A stílus egyik elengedhetetlen követelménye a hatalmas, egybefüggő, a játék végén szabadon bejárható térkép, amelyben a megszerzett tárgyak vagy képességek teszik elérhetővé az újabb és újabb területeket.
A Turrican fejlesztőit a Metroid a golyóvá alakulás terén ihlette, a tényleges játékdesign terén ahogy írtam is, a Psycho-Nics Oscar volt a minta. Érdemes megnézni egy videót arról, azonnal látszódni fog.
ddekany
veterán
Az még semmi, de még tekerhettél is vissza kézileg, ha elfogytak az életek, hogy vissza töltse a címképernyőt, meg aztán a kezdő pályát. Bár bevallom én az elkényeztetett gyerekek közt voltan ilyen vonatkozásban, akinek volt floppy meghajtója. De elkerülhetetlennek tűnik.
Atilla001
senior tag
Ma is hallgatom a zenéjét eredeti mod vagy remixben. A fülemben cseng a High Score vagy a Boss zene. De bármikor betolhatom a floppy-t az A500-ba. Feledhetetlen gyöngyszeme az Amigának és a kornak. Szerencsés vagyok, hogy akkor éltem amikor megjelent és olyan élményt adott amit ma már nagyon semmilyen játék(ok). Amiga foreva!
Meg is keresem a T2 open zenét.
Védd a természetet!
bitmad
aktív tag
Emlékszem, hogy legelőször az 1990/11-es Commodore újságban láttam róla egy képet és a hírt hogy megjelent a játék.
VIC20
őstag
CRT-emuláció nincs? Ha nincs, akkor egyáltalán nem tökéletes az emuláció.
arty
veterán
elolvastad a cikket? van crt emuláció, nem is rossz (+eléggé testreszabható)
c64en talán a kedvenc játékom volt a t1/t2, sokszor végigjátszottam (örökélettel, persze ) és bár anno kimaradt az amiga, ma "átélhetem" milyen "lett volna, ha" a konzolos verziókat is nagyon szeretem, örülök, hogy ennyi változat közt csemegézhetek (jó lett volna, ha egy lemezre kerül minden, ez így macerásabb)
terv, hogy egyszer meglegyen eredetiben a super turrican 2 és a mega turrican, de az árakat elnézve erre kicsi az esélyem (turrican 1 és super turrican 1 már megvannak, de azok az "olcsók" ).
aki pedig "új" turricanra vágyna: Gunlord X
ebből fizikai kiadás talán csak dreamcastra, neogeora és switchre készült
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
VIC20
őstag
Bocs, ez elkerülte a figyelmemet.
Akkor már csak az a kérdés, hogy mennyire sima a scroll. (A régi képernyők, ugye 50 Hz-esek voltak, most meg tipikusan 60 Hz az alap.) De még lényegesebb az, amire magad is utoltál: van-e benne ,,örökélet-POKE", merthogy anélkül...
VIC20
őstag
Apropó, PC-n nincs valami hasonló antológia?
ddekany
veterán
Na igen, az 50 Hz az állandó gond emulációnál. De talán azt csinálták itt is, mint C64-en NTSC régóban (USA, Japán): miden fel van gyorsítva 20%-al (60 / 50 = 1,2). Persze így kicsit nehezebb a játék. (Persze ma már FreeSync/G-Sync monitorok esetén megoldható lenne az 50 is.)
SunMount3r
nagyúr
A legtöbb TV és monitor is tud 50Hz-et. Inkább csak "megszokásból" nem foglalkoznak ezzel. Nehogymár váltogassa a frekvenciát a kedves játékos TV-je csak azért, hogy simább legyen a scroll, ugyan már ez "felháborító".
[ Szerkesztve ]
ddekany
veterán
PC-n nekem pl. alapból csak a 60 Hz-et kínálja fel a monitoromhoz (Dell U2412M). De nVidia Vezérlőpulban, saját felelőségre, meg lehet adni saját "felbontásokat", és ahhoz frissítési frekvenciát. Úgy simán ment az 50 Hz natív felbontással... Tehát mégis csak tudja a monitor, de nem teszik bele a Windows "driverébe", így ilyen hákolás nélkül nem választható. Nem tudom Intel meg AMD féle megoldásoknál is lehet-e ilyet.
[ Szerkesztve ]
winhate
őstag
Ejnye bejnye Cheat el gámálni
Na jó én is úgy toltam végig Talán akkor még c64 en.
Amugy van Turrican2 AGA (amiga 256 szin) verzsön is !!
[link]
http://pouet.net/prod.php?which=5633