Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#38) Dißnäëß válasza rausi (#36) üzenetére


Dißnäëß
veterán

Szerintem ez az audiophile meg high-end mára már totál elszállt árban és csak annyira jó, hogy feltehetőleg nem egy dzsunka szar, amit hallgat az ember. De számtalan példa van arra, amikor egy szolídabb pár tízezres fejes felér a többszázezres ligába, vagy fordítva, többszázért kap az ember egy olyat, hogy ha hallotta volna előtte, biztosan nem ad érte 20-ezret sem. Rengeteg a "visszaélés" / kihasználás a márkanévvel, a régi jó öreg nevek ugyanúgy mennek nagyokat, mint a sohanemhallott, de egyből "high-end"-be tett nevekkel, mert pszichésen elhiszik az emberek, hogy az öreg gyártónál összegyűlt már a kémcsövekkel szórakozó R&D részlegen több évtized tapasztalata és atyaég, mikre képesek, a tökújból meg azt nézik ki vagy várják tőle, hogy mennyire brutálinnovatív, miközben 50+ éve felfedezett technológiákat vesznek újra elő, mert akkor még nem volt tisztességes anyag hozzá, ma már van, de amúgy semmi űrtechnika.

Nem mondanám, hogy az árcédula egy "elég jó" szint felett bármiről is árulkodik, a fizika viszont továbbra is marad fizika és ha a fülünk, ha a szobánk, ha a hangváltók, ha a kitudja mi ott kompromisszumos, ami egyik embernek belefér, nem hallja meg, a másik embernek meg feláll a hátán a szőr tőle, akkor az a termék nem lesz mindenkinek high-end, se nem audiofil, se nem semmi.

Szóval amit írtál, egyetértek vele, prémium érzésről szól. Nagyon kevés hifi-show-n bemutatott szettet fogadnék el és tennék be egy igényes nappaliba fél-5 milkó között, ha feleannyiért megkapok olyat, aminek a hangzása szimplán jobban testhezáll nekem és igen, az optika nagyon sokat számítana (ne hazudjunk magunknak). :K

A recept régen az volt, hogy végy valami tényleg piszokjó minőségű, gondosan tervezett dolgot és írd rá, hogy high-end, küldd show-kra, marketing köré, kis kvarchomok, kígyóolaj, és megvan a mítosz, pátosz, pipa.

Ma elég egy (mára) átlagossá vált (régen nem az még!) ugyanilyen technológiát elővenned a fiókból, leporolni, másik külsőbe öltöztetni, körbemagyarázni valami klassz tündérmesével, más optika nyilván, végül a szokásos kígyóolaj balzsam és ugyanúgy megvan ugyanaz.

Csak ami a lelkét adja, az alaptechnológia, régen tényleg drága volt, szinte megfizetethetetlen, gyártástechnológia, anyagtechnológia, ma meg fillérekért pörgeti ugyanazt, legalább olyan minőségben, ha nem jobb-ban, Kína. :U És ezzel semmi gond nincs, csak ne hívjuk hígendnek. De de, annak hívjuk. Meg kell élni.. :U

Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.