- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Austin F.: Intel Iris Xe driver frissítés
- LordAthis: Ismét egy "Idióta" A.I. Projekt, hogy meglovagolja a trendeket...
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- NASsoljunk: ZyXEL NSA-310 és az FFP
- tildy: Új élet kezdődik
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- [K2]: A vagyonvédelmi rendszerszerelővé válás rögös útja
Új hozzászólás Aktív témák
-
Agent T
tag
Sziasztok!
A 2019-2021 közötti Corolláknál előforduló hőcserélő problémával kapcsolatban van esetleg valakinek tapasztalata? -
BBUN52
tag
Szia!
Olvastam a cikkben hogy Vezeték nélkjüli carplay működik
Nem tudod esetleg hogy vezeték nélküli AA is van rajta vagy az csak vezetékes? -
Szatee
kezdő
Persze, nem is arról van szó, hogy nem elég, a Prius is elvitt mindehova Európában (Erdély - München minden évben, Róma, Párizs, Velence, Horvátország stb)
De valahol mégis bizgeti a fantáziám az a plusz erő, még ha ez egy kicsit többe is kerül...
Csak a tartóssága és megbízhatósága legyen olyan, mint eddig és akkor jóbarátok leszünk ezzel is... -
-
Szatee
kezdő
A lassan tizenötödik évébe lépő Prius 3 utódját keresve bukkantam a cikkre, lévén én is leginkább a Corolla felé kacsintgatok a praktikussága miatt.
Köszönöm a cikket, jól össze van szedve a lényeg, a többi engem érdeklő dolgokat meg a releváns Facebook csoportokból többé-kevésbé már kibogarásztam.
Csak remélni tudom, hogy az 5-ik generációs hajtás és a 2.0 motor is hasonlóan megbízható lesz, mint a Prius hajtáslánca, amihez az elmúlt 15 évben nem kellett nyúlni, csak a kopó/fogyó alkatrészek cseréje történt meg az előírt időpontokban.
A Prius 1.8 motorja nagyjából 100 lóerő kipréselésére képes és még így is elég dinamikusan mozgatja a bódét a városi forgalomban, de a pályán már érezhetően kínozza magát (főleg megpakolva vagy emelkedőn), ezért is leginkább a 2.0 motor felé kacsintgatok.
Igen, tudom, hogy az 1.8-as is már 140 lovas és bőven elég akár még pályára is, meg a fogyasztása is barátibb, de nekem jól jön az a plusz 56 lóerő, nemrég voltam tesztvezetésen és teszett a dinamikussága (még ha ez a jelző egy hybrid autóra elég furcsán hangzik is) és nem igazán érdekel ha ezért 1 literrel többet kér, mint a kistesója. -
aleister
veterán
Csúnya.
-
Szerintem sem az elektromos autozas a jovo, hanem a hidrogenes uzemanyagcella, viszont az EU-s politikusoknal hulyebbeket csak Magyarorszagon talalni. Amig viszont ez kifejlodik, addig pont jo lesz a Toyota hibridje, nagyon meggyozo - mondom ezt ugy, hogy utaskent eltoltottem 1-1 hetet egy RAV4-ben, meg egy CHR-ben es alkalmilag volt szerencsem Priushoz is.
A CHR hatul egyebkent tenyleg olyan, mintha bunkerben ulne az ember: a Puntom hatso ablaka legalabb 4x nagyobb es mig az elol uloknek kb. masfel meteruk van a labujjuktol a hattamlaig, hatulra maximum egy meter jutott. Ehhez meg erdemes hozzatenni a sotet belso teret es kesz a bunker-feeling.
-
kzkz
őstag
Szerintem is, 187cm vagyok, beültem hátra, azaz csak beültem volna, se a lábam se a fejem nem fért el. Elől még okés volt, de szűknek éreztem az autót kereszt irányban.
Szóval az új Toyota helyett vettem egy 4 éves automata kombi Insigniát (ez mindenhol tágas), a maradék 7M-t meg beosztom a többletfogyasztásra a maradék 20 évre -
K82
őstag
Annyiban biztos jobb hogy 1997 óta reszelgetik és más gyártó is átvette ahelyett h saját maga állt volna neki a fejlesztésnek (többek között pl. a Ford, ahol a Mondeoban is Toyota technika van).
Ha nézek más full hibrid (nem PHEV) autót, azonos méret esetén fogyasztásban nincs hatalmas különbség; a saját Aurisom sokéves átlaga tankolásonként utánaszámolva 5 +/- 0,5 liter. Lehet mondani h ilyen fogasztást egy dízellel is el lehet érni, a különbség ott van hogy a városi használatot is bírja a hibrid (sőt, igazából ott érzi jól magát). Szeretem a dízeleket, de az én használati szokásaimnál (nagyrészt városi-elővárosi-vidéki közlekedés) költség és meghibásodási lehetőség szempontjából a hibrid tökéletes választás (csak a PHEV lenne jobb, de annak van ára és dögnehezek amik nekem jók lennének).
Ami a durva, hogy ezt a fogyasztást úgy hozza hogy a benne lévő bolhafingnyi 1,31 kWh-s akku nagyon max. 30%-át használja ki. 60% körül próbálja tartani a töltöttséget, 40% alá ritkán ugyan de be tud nézni (rögtön be is röffenti a benzinmotort h töltse), a 60-80% közötti tartományt meghagyja amolyan vésztartaléknak (hosszabb lejtőnél pl.), de 80% fölé soha nem tölti (ugyanígy lejtmenetben amint eléri a 80%-ot a töltöttség azonnal bepöccenti a belső égésűt). El lehet játszani a gondolattal mi lenne a fogyasztással ha 1.: többet használna az akkuból 2.: nagyobb lenne az akku. Érdekes dolgok mert nagyobb kihasználtsággal hamarabb degradálódna az akku, nagyobb súlynál meg elveszne a kedvezőbb fogyasztás a súlytöbblet miatti nagyobb energiafelhasználással?
A Toyotákban csomó minden nincs ami egy hagyományos belső égésű motorral szerelt autóban viszont igen: önindító, kuplung, kettőstömegű lendkerék, turbó, részecskeszűrő - az utóbbiak közül ha valami megkotlik nem épp filléres tétel. Van egy hatékony (Otto-motornál jobb hatásfokú) szívómotorod, kettő villanymotorod plusz az ezeket kombináló bolygómű és nyomatékelosztó (vagyis a CVT váltó). Ezen felül vigyáz a motorra: amíg nem éri el a 40°C-ot a hűtővíz nem kapcsolja le a benzinmotort (reggel induláskor pl. ugyan jár a motor de villannyal hajt az első pár száz méteren és csak utána kap terhelést). Plusz amit fentebb is írtam, az akkut sem hajtja ki teljesen.
Fékezésnél első körben a villanymotor vált át generátor üzembe, kis sebességnél pedig inkább a hátsót használja (elég a kisebb tárcsa és olcsóbb is cserélni mint az elsőket). Tökéletesen látszódik ez a kerekeken is, itt a hátsó a koszosabb mindig.
Szóval itt van csomó kis okosság ami miatt a Toyota hibrid rendszere az egyik, ha nem a legjobb. -
Avicularia
veterán
max skandináviában, ahol az emberek füléből is pénz folyik.
Utálok magyarozni, de szánalmas ez az otthon elterjedt vélemény. Igen itt kolbászból van a kerítés is, nem tudtad?
Mondom ezt úgy hogy több mint 15 éve élek Svédországban.
Csak tudnám miért ismerek egy rakás embert aki visszaköltözött innen Magyarországra ha itt az embereknek a füléből is pénz folyik -
thomeef
őstag
Konkrétan az egész európai autóipar egy 10 éves válság előtt áll, mert 100%-ban rááltak az elektromos autó fejlesztésre/gyártásra 10 éve. Azért tették ezt mert így nem kellett csinálniuk mérnöki szinten semmit. Csak éppen arra nem gondoltak, ami be is következett, hogy senkinek nem kell az elektromos autó, mert kurva drága, és nincs kiépített infrastruktúrája sehol, max skandináviában, ahol az emberek füléből is pénz folyik.
A Toyota bevállalta 10 éve hogy telibetojja az elektromos autózást, és tökélyre fejleszti a hybrid/belső égésű technológiáját, ami alapból is világelső volt náluk. Azóta sem ér a közuelébe semmi ha hybrid technológiáról van szó. Mindenki hülyének nézte őket hogy nem ültek fel a vonatra.
Ők belerakták a pénzt és a fejlesztést akkor amikor minden EU gyártó a könnyű megoldást választotta, legyen minden elektromos azt csókolom.
Most minden EU autógyár nyíl egyenesen halad a csőd széle felé, kurva nehéz világ vár az európai autógyártásra. A Toyota szárnyal. Csak rá kell nézni a Toyota részvényekre, bármelyik EU brand elbújhat mögötte.
Az meg hogy ezek a Toyoták nem fognak eljutni a használtautó piacra, a legnagyobb marhaság amit mostanában olvastam.
-
csendes
addikt
-
Paxker315
veterán
nem értetted félre, valóban a cikkből reflektált rá. Ami miatt nem reagáltam, az: Nem láttam, hogy kapcsolódik a 183-ban írt észrevételhez, ami főleg a hajtáslánc megbízhatóságával volt kapcsolatban.
Egyébként, sok DSG-s autó van családi flottában (hekk, a saját VW-m is, csak olajos), és bevallom: nagyon jó használati élmény. De a száraz duplakuplungos váltókkal szerelt autóknál még az újraeladhatóság-használtpiaci kereslet is kompromittált, ezen probléma a toyota hibridjeire nem olyan "látványos".
-
kp78
addikt
válasz
adamssss #190 üzenetére
Lehet én értem félre, de szerintem ő nem a te írásodat / tesztedet véleményezte, hanem a #186-ban általa linkelt angol cikket.
-
Jézusom ember, Neked az élet minden területén ennyi a bajod? Kezdted azzal hogy nem környezetbarát, aztán az volt a bajod, hogy túl sok a LE, aztán az, hogy a CVT nem elég sportos, aztán az, hogy nincs összehasonlítva a DSG-vel. Esküszöm nem értelek. Írtam ingyen egy tesztet azoknak akiket érdekel te meg idejössz ekézni. Tudod mit vegyél egy ilyent meg egy DSG-s autót és írj egy jobb tesztet. Rohadt könnyű más munkáját bírálni mint megfogni a munka végét mi?
-
.Szaki.
addikt
Nem nagyon van mit összehasonlítani a kettő közt.
A koreai HEV-k vannak DCT-vel szerelve, annyi az előnyük, hogy nagyobb gázadásnál nem bőg fel a motor (pl. az e-CVT autópályán simán felmegy 5.000-re és amíg el nem éri a kívánt sebességet tartja), hanem szépen váltogat felfelé. Ellenben ami az előnyük, az lehet a hátrányuk is, hiszen jóval több alkatrész kell hozzá, ami több hibalehetőség.
Gyorsulni egy HEV DCT és e-CVT is tud egyébként, sose értettem, hogy mihez hasonlítják ezeket az autókat azok, akik szerint nem acélosak ebben. Városban kifejezetten jól gyorsul, autópályán is hamar eléri a megengedett sebességhatár értékét. Annak aki N.o-ban él és gyakran megy a Deutsche Autobahn sebességkorlátozás nélküli szakaszán, valóban nem ajánlható a típus, arra ott a BMW M5, de Európa többi országában untig elég akár az 1.8-as is, hiszen mind városi, mind pedig autópályás körülmények között tökéletesen helyt tud állni, mivel a legtöbb országban maximum úgy is 130km/h-val lehet haladni, de nem ritka a 110km/h sem.
Innentől pedig már csak az a kérdés, hogy kinek melyik megoldás szimpatikus. Szerintem nem lehet ráfaragni sem a DCT-s sem pedig az e-CVT-s modellekkel sem.
-
MikeWazowski
veterán
Köszi az írást, jó volt olvasni!
-
ZTi
csendes tag
Birom a környezetvédő ostobaságokat. Ezer évig a nyugati társadalom is dolgozott rossz körülmények között. Hajókon haltak meg emberek , éheztek, gyerek halálozás, járványok és így tovább. Meg kell teremteni az alap béreket, a társadalmi szerződést, a politikai berendezkedést. Miattunk meg a kéményseprő gyerekek miatt nem aggódott senki se keleten, se délen. Malária gyógyszereket fejlesztünk , amik milliókat mentenek meg, harcolunk a cece legyekkel, oltásokat adunk, iskolákat építünk, komoly pénzek áramolnak oda. Ezek is hozzá tartoznak, talán még tényszerűbben is, mint a föld alá ásott aksik, meg szegény afrika kiaknázása, ami még magát sem tudta kiaknázni a kökorszakon túlig.
-
Paxker315
veterán
-
-
válasz
lockdown90 #180 üzenetére
Szerintem alapvetően ilyen téren jók a Toyoták de bevallom nincs tapasztalatom. Pontosabban volt egy Lexus 20 évig a családban az nem rozsdásodott igaz garázsban volt tárolva.
-
lockdown90
senior tag
alváz védelem mennyire tartós a corollákon? mennyire hajlamosak rozsdásodásra?
-
Paxker315
veterán
? "Ez a hibrid hajtáslánc meg úgy hozza a dízel-takarékosságot, hogy városban sem esik zavarba, és dinamika is van."
--> szerintem egyértelmű, hogy arról szól, hogy a toyota hibrid rendszere fogyasztásban a dízelekhez mérhetően takarékos, de nem haklis a városozásra sem és lehet vele közlekedni kb minden körülmény közt.Hogy valóban remek alternatíva magánszemélynek a dízel helyett.
NB: lehet nálam a hiba, hivatalos ASD&ADHD "plecsnikkel", de attól függetlenül szerintem a kontextusból érthető volt, mire gondoltam.
-
csendes
addikt
válasz
Paxker315 #177 üzenetére
Elég zavaros volt a dízel-takarékosságról szóló okfejtés egy 200 lóerős autónál és ezek után az sem világos, hogy végülis milyen motor van benne. A hibrid hajtáslánc meg sokféle lehet [link], arról sem derül ki sok a cikkből
De nem,. sajnos nem marad le senki a klímaváltozásról, a rendelkezésre álló idő kevés a szemléletváltáshoz.
. -
Paxker315
veterán
válasz
lockdown90 #172 üzenetére
de nekem 2.0 crtdi-s VAG konszernes bódém van. Nem szoktam 130-al pályázni, mert kimerítő a zajterhelés füldugóban is. 115-120. Ha meg spurizni kell, a belsőbe 150+. De mivel nem szeretem 2200 felé engedni a fordulatszámot & nem szeretem 105 fok felé forralni az olajat, és amúgy is ~2100 körül forog 120-nál, miközben az olajhőmérsékleten rajt' tartom a szemem, így igazából nem igazán érdekel, 130-nál mennyit fogyasztana. Meg olyan tempónál meredeken kezd már nőni a fogyasztás (mivel a légellenállás és sebesség összefüggése egyre hatványozottabban kijön a tempó növelésével)
Nekem tökéletes, hogy 1100-1200 km-eket is elmegyek egy tankkal, de nem ürítem ki soha -
Passz. Szerintem nincs különbség a zajban a felszereltségi szintek között.
csendes: Csakhogy itt nem 200 LE a motor, az csak 150, a maradék a villanyból jön. Azért benzinben a 150 LE még szerintem messze nem a pazarlás. Úgy egyébként a fogyasztás a lényeg abban pedig jó így mondhatni környezetbarátnak.
-
Paxker315
veterán
valamit félreérthettél a hajtáslánc valós céljáról és népszerűségéről?
Nem környezetbarát - relatív. Nem egy tisztán eletro, de nem is euro4 dízel
fölösleges városban - a városozást nagyrészt nem tudod megspórolni
sportos élmény pályán - nem értelmezhető. A pálya a nyugodt öreguras "cruise"-olás terepe, a kanyargós hegyi szerpentin a sportos élményé.Ahogy én látom: ezeknek a nagy előnye a megbízhatóság-gondmentesség, fenntarthatóság és újra-eladhatóság, miközben "mellékesen" az üzemanyagon is spórolsz. Hasonlóan fogyaszt egy közös nyomócsöves dízel? Igen. De utóbbiban ott a kettőstömegű, a dpf, az adblue rendszer, a vezérlés, az önindító, kuplung és persze az üzemanyag: nagyon nem mindegy, hogy a 95-ös E10 benzint tankolod, vagy a prémium adalékos gázolajat.
"szerintem" a hibrid legnagyobb előnye a megbízhatóság-kiszámíthatóság "unalmasság"
A ~200 lóerő meg hidd el, nagyon hasznos főúton, hogy mindig hazaérj.
szerk: még szempont: gázolajosnál kb ideális élettér: pályán 115-120 körül, 2000-2100 körüli fordulatszámon, minden hülyegyerekeskedés nélkül. De a rövid városozás-rövidtáv nem. Ez a hibrid hajtáslánc meg úgy hozza a dízel-takarékosságot, hogy városban sem esik zavarba, és dinamika is van.
Szerintem egy észszerű és jó megoldás.
-
csendes
addikt
HIába hibrid, a 200 LE motor egyáltalán nem környezetbarát. Ha valaki főleg városban használja, akkor teljesen fölösleges az 50 km-es sebességhatár mellett. Ha viszont valaki a sportos élményt keresi autópályán, akkor meg a hibrid fölösleges. Az meg sajnálatos, hogy előnyként szerepel, hogy két lámpa között az autó jobban gyorsul. Minek? Versenyezni?
-
-
Veron
addikt
Új, igaz, tavalyi árakat írtam: [link]
#162lockdown90: Meglehetősen hangos
(2020 Corolla TS 1.2T Comfort Style Tech)
Sokáig a gördülési zaj zavart, de lecseréltem a gyári, vállalhatatlan Falkeneket. Gördülési zaj megfelelő, cserébe a szélzajt hallani. kb. 110-ig ingerküszöb alatt marad, de autópálytempónál már fárasztó hosszú távon.
Ezért is lennék kíváncsi, hogy a fecelift esetében is hasonló-e a helyzet.#160Paxker315: Milyen zajvédelmet használsz, a füldugóra utalsz vagy egyébre?
-
Paxker315
veterán
Zajvedelem szempontból az akusztikus oldaluveg nagyon fontos. Tele lehet pakolni szigeteléssel bármit, de a szűk keresztmetszet az üveg lesz
én már egész biztosan nem vennék sima oldaluveggel autót, a mostanit exkluzíve füldugóban / zajvedelemmel hajtom, de 120 felé így sem szeretek menni, általában nem is szoktam pályán sem (nb, ez egy 2015-os VW jetta legmagasabb felszereltséggel, de a vékony oldaluveg miatt szerintem muszáj hozzá zajvedelem)
Ha egy típushoz elérhető a ragasztott akusztikus üveg, nem szabad másképp venni.
-
válasz
lockdown90 #157 üzenetére
Benne van a cikkben, de egyebkent a szelzaj megmaradt
-
lockdown90
senior tag
és halkabb is lett? vagy még mindig nagy a szélzaj 130-as tempónál?
-
Gergello
addikt
válasz
Donki Hóte #20 üzenetére
Szokott lenni egy fűtőszál, ami rásegít, egyből tud meleget fújni.
-
nuke7
veterán
hmm... elolvasva így a negatívumokat:
nem lehet, hogy egy kicsit régebbi lexussal jobban jártál volna..? -
Entryy
aktív tag
válasz
Donki Hóte #102 üzenetére
Bármilyen meglepő a gyaloglás közel sem olyan környezetkímélő mint gondoljuk.
Humanoid 80kg, 4km/h, vízszintes terep ≈ 1.98 liter es benzin fogyasztással egyenértékű.Ha 4 fő utazik egy autóban máris volt értelme.
-
Magyarországon egyébként nincsen bíróság megsértése, mint Btk.-s vagy szabálysértési tényállás, (talán az USÁban van), rendbírság van, tehát az adott bíró/perben résztvevő fél/sértett/gyanúsított stb. személyiségi jogait lehet megsérteni, vagy egyéb köztörvényes bcs-t elkövetni bíróságon, de azt jellemzően nem az ügyvédek, hanem a felek/gyanúsítottak/bármilyen okból beidézettek cselekszik, efelől megnyugtatlak.
-
A világon semmi ellentmondás nincsen, nemcsak a Toyota, más gyártók is fűznek a jótállásuk érvényesítéséhez feltételeket, az említett "pályázás" is ilyen szerződési (megintcsak, magánjogi értelemben vett) feltétel, ami benne van mindenkiében, ergo nem én vagyok a kivétel, hanem a forgalmazók e tekintetben senkivel sem! tesznek kivételt. Most olyanokat hiába mondok neked, hogy az ő megítélésük szerint nem üzemszerű használat mellett következett be a műszaki hiba, és mindezt a Ptk. hibás teljesítésre vonatkozó részén belül a kellékszavatossági kötelezettségre vonatkozó, helyesen megjelölt, illetve természetesen a jótállásra vonatkozó rész helyesen megjelölt szakaszai alapján, hivatkoza az én nem normál üzemeltetési tevékenységemre, elutasították, én pedig nagyon nagy költségek árán sem tudnám bizonyítani a gyártó! ellenében az igazam műszaki bizonyítással, na mindezeket teljesen hiába mondom, vagy másolnám be, mert ad1: a jogi része nem mond neked semmit, ennyit fogsz belőle látni: "6:171. § [Jótállás] (1) Aki a szerződés teljesítéséért jótállást vállal vagy jogszabály alapján jótállásra köteles, a jótállás időtartama alatt a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban vagy jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. Mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett." ad2: a műszaki része attól, hogy én magam nem értem, nyilván az esetem vizsgáló mérnökök számára éppoly egyszerű megítélésű, mint számomra pl. a pereskedés feleslegességének eldöntése. Nem is fárasztanálak ennél bővebben, tényleg csak azért válaszoltam, hogy a stílusérzéked kielégítsem, hiszen ha szólnak hozzám, illik reagálni, de kettőnk közül sajnos úgy gondolom, nem én vagyok az, aki nem tudja hogy mit beszél.
-
<Adamsky>
nagyúr
"Európán belül a Pénz az autóipar ... "
Úgy érted, hogy a pénzt az autóipar hozza (hozná)? Igen, ezt a sokat emlegetett "brüsszelitákon" kívül kb. mindenki tudja." ... 2030-as tervét már 2035-re tolták ... " – csak ez ku*vára nem így megy, hogy tologatjuk. A gyártók meg nem tudják, hová kapjanak (mibe fektessenek, mit fejlesszenek). Agyrém!
" ... több gyártó ismételten elkezd belsőégésű (...) motorokat fejleszteni."
Hidd el, közel sem olyan elánnál, mintha tudnák, hogy egyelőre jó sokáig piaca lesz.
Ahogy az arra az előbb is utaltam, az európai autógyártás totyog, mint egy béna kacsa. Sok energiát a belsőégésűekbe már nem mernek beletenni, mert ki tudja mikor jön egy "szuperzöld", és találja ki, hogy akkor a 2035 inkább mégis 2030.
... de azért valamit ki kell tolni a piacra, így - ímmel-ámmal, de - csinálnak valamit a parasztnak (amiből jó eséllyel nem lesz oldtimer ...)" ... Skoda Octaviát, hogy az alapmotor immáron egy négy hengeres 1.5 TSI benzinmotor."
LOL"Addig, amíg az ipar kinyitja a száját és az Unió ennek megfelelően könnyít ... "
Fú, ezt nagyon máshogy látom, de fentebb már leírtam (szóval nem ismétlem meg még egyszer)."Szimplán van egy jóravaló törekvés ... "
Remélem ismered a mondást: Nincs annál veszélyesebb, ha a hülyeség, kitartással párosul." ... ha az EU mégis hoz egy olyan döntést, ami egy olyan technológiát hoz előnybe ... "
Ez gyakorlatilag megtörtént. Értem én, hogy2030, izé 2035, de a kocka el van vetve: Villanyautót mindenkinek!
... és ebben Kína sokkal jobb. Csak zárójelben jegyzem meg, hogy azért a kínaiak nem csak villanyt terveznek idehozni, hanem hibrideket is. És milyet? Hát, olyat, amilyen lassan már nincs is ez EU-ban. Maximálisan egyetértek Pistával." ... egy európai állampolgár miért a VAG, vagy a Stellantis, esetleg a Renault valamelyik elektromos autóját válassza a kínaiakéhoz képest ... "
Az a baj, hogy Te egy feltételezett jövőről beszélsz, miközben ez már a jelen (ha villanyautókról beszélünk mindenképp). Meg kell nézni a speedzone BYD Seal tesztet." ... a fejünket és 0 pontokat osztogatni pl a BYD Sealnek az év autója választáson ... "
Na, azt hagyjuk is! Nálam az most már az Eurovíziós Dalfesztivállal egyenértékű." ... a konteókkal azért nem érdemes foglalkozni ... "
Kívánom, hogy neked legyen igazad, de engem azért csak nem hagy nyugodni a korábban feltett kérdés: Ezek ennyire hülyék, vagy megvették őket kilóra?
Ja, és még egy! Ezt is érdemes meghallgatni, mit mond a SsangYong-ot felvásárolt KG group tulajdonosa, Jea Sun Kwak mikor erről, ill. a belsőégésű motorok kivezetéséről kérdezik. -
.Szaki.
addikt
válasz
<Adamsky> #138 üzenetére
"...vagy mégiscsak igazan van azon "konteó-gyárosoknak", akik szerint Kína megvette őket kilóra."
Pénz beszél, kutya ugat, karaván halad. Európán belül a Pénz az autóipar, nem pedig Kína.
Nem véletlen, hogy a teljes átállás eredeti 2030-as tervét már 2035-re tolták, mint ahogyan az sem, hogy több gyártó ismételten elkezd belsőégésű és hybrid technológiájú motorokat fejleszteni. Ezt teszi a Stellantis is, például a nem túl jóhírű 1.2-es PureTech motort fejlesztették tovább, hogy ne legyen vele gond és 48V-os hybridként fog szerepelni többek közt az Opel Corsában és Grandlandben is. Nemrég láttam, hogy a VAG már azzal hirdeti a most megjelent faceliftes Skoda Octaviát, hogy az alapmotor immáron egy négy hengeres 1.5 TSI benzinmotor. Kiemelték a négy hengert, ami szerintem azért fontos, mert a közvélemény - és nem utolsó sorban a szakemberek - szerint azért jóval tartósabb egy négy hengeres nagyobb köbcentis motor, mint egy felfújt három hengeres egy literes. Apropó VAG. ... Hol is van a már régóta ígérgetett ID.2? Néma csend honol ezen a téren.Szóval se infrastruktúra (elegendő energia az e-autók töltésére; megfelelő mennyiségű és minőségű töltőhálózat), sem a gyártók által versenyképes technológia, sem pedig a vásárlóközönség igénye nincs meg az elektromos autókra. Ez utóbbi persze lehet az előbb felsoroltak következménye is. Addig, amíg az ipar kinyitja a száját és az Unió ennek megfelelően könnyít, addig szerintem attól nem kell tartani, hogy ellentétes érdekeket szolgálnának. Én ezt mindenképp szeretném kizárni. Szimplán van egy jóravaló törekvés (környezetvédelem), feltehetőleg hibás megoldási javaslatokkal és az autóipar és az Unió közti vita segíthet ennek a megoldásában. Én ezt így gondolom.
Kína:
Kína olyan szinteken tud a Pénz lenni az Ázsián kívüli kontinenseken, mint például amikor a BYD kivágja a VAG-t a foci EB egyik fő partneri pozíciójából, meg amikor az NFL időszakban megjelenik a Temu.
Ezen kívül akkor fog még nagyobb hatalommal bírni Kína Európában, ha az EU mégis hoz egy olyan döntést, ami egy olyan technológiát hoz előnybe, amiben a Kínaiak sokkal előrébb járnak és a saját iparágunk pedig olyan lemaradásban van, ami végzetes lehet. Ne dugjuk homokba a fejünket, a BYD akkumulátor technológiája és a kis motorjaik, amik egy kispolákban is elférnek olyan szinten előrehaladottak, hogy ennek lepipálásához bizony nagyon komoly teljesítményre lesz szükség. Tehát ha bevezetik a kötelező átállást, akkor nagyon komoly érveket kéne felsorakoztatni amellett, hogy egy európai állampolgár miért a VAG, vagy a Stellantis, esetleg a Renault valamelyik elektromos autóját válassza a kínaiakéhoz képest elmaradt technikával, jóval magasabb áron, egy kedvező árú és jó minőségű kínai helyett. És persze tudom, baromi furcsa ilyet olvasni, hogy "jó minőségű kínai termék", de egy dolgot ne felejtsünk el. Sokkal veszélyesebb homokba dugni a fejünket és 0 pontokat osztogatni pl a BYD Sealnek az év autója választáson, mint azt mondani, hogy gyerekek, ez bizony Leistung, itt az ideje leülni és elkezdeni dolgozni. Előbbi bizony végzetes lehet.
Szóval szummázva ezt a kisebb regényt, a konteókkal azért nem érdemes foglalkozni, mert a való életben mindenre megvan a magyarázat. Nem kell senkit sem megvenni kilóra ahhoz, hogy a fentebb leírtak közül bármelyik opció megtörténhessen.
-
válasz
morcosharcos #144 üzenetére
ez egy fórum, ahol 1: nem akarjuk mindenáron bizonygatni az igazunkat
Ez így van, de pont te vagy az, aki egy eléggé meredek dolgot állítottál, majd legalább tízszer leírtad, hogy az pedig úgy van és kész.
Tehát te magad vagy a kivétel a magad által írt szabály alól
-
Egon
nagyúr
válasz
morcosharcos #144 üzenetére
Egyrészt van a stílus, ami ugyebár az ember. Azon van mit reszelni. Jogászként aligha ez az "üzleti" nyelvezeted - vagy ha igen, akkor nagy a baj, egyszer majd drága lesz a bíróság megsértéséért fizetett bünti...
Másrészt a 2. pont kapcsán: elég erős ellentmondás a magánjogi szerződés vs. a a szóban forgó szakasz több száz másik hasonló szerződésben is benne van: ha állításod szerint bárki más számára is hozzáférhető, akkor az általad történő közzététel semmiféle olyan információ megosztásával nem járna, ami téged bármilyen módon hátrányosan érintene (pláne hogy továbbra is teljesen feleslegesen belekevered a személyes adataid a sztoriba: senki nem kért rá, hogy ilyen adatot közzétegyél). Jogászként illene tudnod, hogy aki állít, az bizonyít: elég vicces elvárás az állításodat megkérdőjelezőkön számon kérni, hogy ők győződjenek meg az állításod valóságtartalmáról... Tudod, ezen a fórumon általában a hasonló állításokra legalább egy internetes linket, vagy bármi mást, ami azt alátámasztja, szokás berakni... -
Off, de mindenkinek, aki szkeptikus az elmondottal kapcsolatban, illetve akik szerint csak "sztorizgatok": nagyon is jó látnom, hogy az egészséges szkepticizmus dolgozik, ez nem megrovást, inkább dicséretet érdemelne, a létező legjobb emberi tulajdonság, azt jelenti, hogy nem vagy teljesen hülye. Ami jó. Azonban:
ez egy fórum, ahol 1: nem akarjuk mindenáron bizonygatni az igazunkat, mint aki meg van sértődve, inkább az a célja, ha leírunk valamit, hogy bemutassuk, létezik ilyen is, és esetleg más később ne essen pofára ugyanabból fakadóan. Ez erre való. A stílussal nekem is csak azután lett problémám, hogy megvádolt a cikkíró, hogy szerinte balfasz jogász vagyok -kb. azzal az indokkal hogy nem láttam a jövőbe- ,addig nem érdekelt hogy esetleg nem hitte el amit leírtam, de az magaslabda volt, onnantól kezdve: right back at you, buddy.
2. Nem feltétlen szórjuk úton-útfélen a személyes adatainkat. De még a saját, azaz csak a rám meg a többi magánjogi félre tartozó szerződéseink tartalmát sem, akkor se, ha a szóban forgó szakasz több száz másik hasonló szerződésben is benne van, pláne, ha a beszélgetésünkre vonatkozó része éppen emiatt bárki más számára is hozzáférhető egyébként, egyszerűen kikéri egy szalonból, hogy mit íratnak alá vele, ha új autót venne. Így sem célja, sem moralitása nincsen, hogy idézgessek az enyémből. Aki felnőtt, az érti ezt, aki nem, azzal nem tudok mit kezdeni.
3. Hiába világelső márka a Toyota, hibátlant ők sem tudnak tervezni, vagy gyártani, nevezzük bárhogy, ergo időnként a nagyon sok jó tapasztalat mellé befut nagyon kevés, de negatív tapasztalat is. Ahogyan talán a legelső hozzászólásomban itt leírtam, van egy E150-esem is, klasszik benzinmotorral, az használtan került hozzám, a világon semmi probléma vele. Lehet, hogy megbízhatóbb, mint az E210 hibrid. Lehet, hogy az E210 hibrid a megbízhatóbb annál. Ezt megintcsak nem 1 db örömködő tulaj, vagy 1 db bosszankodó fogja eldönteni. A fórum célja nem ez. Minden, amit a másik leír, vélemény, tapasztalat, csak egy a sok közül. Ha valaki önigazolást keres, hogy jó újautót vett-e, akkor kénytelen lesz kivárni vagy 3-4-5-10 évet, amíg empirikusan, a gyakorlatban ez ki nem derül. Sajnos ez máshogyan nem megy.
4. Mindennek szellemében én továbbra is azt tudom mondani, hogy rád, az olvasóra van bízva, hogy mit kezdesz az ilyen, és hasonló fórumokon leírt szövegekkel. Én közlöm az én narratívámat, mert azt éltem meg, más meg egészen mást tapasztalt esetleg, az azt fogja leírni. Ez ennél nem bonyolultabb. -
"Ha "cikkes srac" alatt ram gondoltal, akkor egyreszt el lehet menni a bus gecibe, mert senki nem mondott ilyet, masreszt jogaszkent illene, hogy legalabb annyira menjen az erto olvasas, " Komolyan te oktatsz engem értő olvasásból? Kishaver, 3 sort nem sikerült dekódolni a 'programozózseniddel'. Most erre mit válaszoljak, hogy ne tűnjek nagyon kegyetlennek, te pedig ebédjét vesztett óvodásnak?
"A 130 folotti sebesseg meg eleve baromsag, "
Tudtommal Magyarországon élünk."Plane azert, mert a Toyota/Lexus altalaban meg ugyancsak korrekt ha garis ugyintezesrol van szo. A szalonok neha nem, de az orszagos kepviselet altalaban olyankor rovid tavon seggbe"
Természetesen beszéltem a toyota central europe-pal, és megerősítették a (z általam továbbra sem) meg nem nevezett szalon helyzetértékelését, ennél tovább nem az illetékes fogyasztóvédelmi felügyelőségre (így hívják helyesen a "fogyasztóvédelmi hatóságot", amit itt többen emlegettek) vihetném a panaszom, hanem polgári perre, aminek a világon semmi értelme, túl vagyok már elegen ahhoz hogy tudjam értékelni az adott jogkérdést, és meg tudjam ítélni a pernyertesség esélyét, pláne, hogy a másik fél 2x szerződésszerűen teljesített, egyszer, amikor a bevizsgálás után visszautasították a szavatossági igényt, másodszor, amikor aláírásommal beleegyeztem a javítás kifizetésébe, hogy használni tudjam mihamarabb megint a verdám. -
Nyilván egy hasonló stílusú vicc volt, mint amit az írt, akinek válaszoltam. Természetesen a világon semmit nem fogok kifotózni a szerződésemből sem neki, sem senki másnak, kérjetek ki egy hibrides adásvételi tervezetet a Sakurától vagy bánom is én honnan, és olvassátok hozzá a Ptk. 6. könyvét, meg mondjuk nagyjából a teljes kötelmi jogot, zseninek nem kell lenni hozzá hogy összerakd, gyengébb képességű kb. 2 óra alatt megvan vele, ha leteszi a picsáját a székbe.
-
opr
nagyúr
válasz
Donki Hóte #139 üzenetére
Én hoztam fel magazin cikket a témában, ezért írtam, de oda is írtam, hogy ha nem rám gondolt, akkor vegye figyelmen kívül a fentit.
-
Egon
nagyúr
válasz
morcosharcos #135 üzenetére
Nem, rám személyiségi jogi különszabályok vonatkoznak, úgymint személyes adatok védelme, meg magántitokvédelem.
Különszabályok? Pont rád, személyre szabva? A jótállásra vagy szavatosságra vonatkozó része a szerződésednek egészen pontosan milyen személyes adatot tartalmaz?
-
-
<Adamsky>
nagyúr
" ... senki nem mondott olyat, hogy hazudsz, csak teljesen ertetlenul allunk a dolog elott."
+1#135 morcosharcos
" ... rám személyiségi jogi különszabályok vonatkoznak ... "
O.K. de, hogy jön most ez ide? Én csak pár sor kimásolását v. fényképezését kértem volna, nem a TAJ vagy adószámodat. Mindegy, hagyjuk! Engem már nem érdekel. Ahogy írod, ez már "történelem". Te fizettél, a sztori lezárva.#133 8th
Nem csak Te, de én is írtam már erről (itt is). Lel lettem hülyézve. Az a gond, hogy sokan csak 1 bit-en (jó-rossz, fekete-fejér, stb.) képesek gondolkozni.#134 .Szaki.
" ... aligha lehetett volna felhasználni olyan célokra, hogy belsőégésű autókat gázüzeművé alakítsanak át." – ezzel szerintem itt mindenki tisztában van.
8th és én is azt próbáltuk jelezni, hogy hajunkra kenhetjük ezt a "REPowerEU"-t, mert akik kiötlötték vagy hülyék, vagy az EU végét akarják.
#131 : "Az Uniónak nem érdeke, hogy tönkre tegye az európai autóipart ... "
Szeretném én is ezt hinni, de – ahogy fentebb írtam – vagy teljesen hülyék, vagy mégiscsak igazan van azon "konteó-gyárosoknak", akik szerint Kína megvette őket kilóra. -
opr
nagyúr
válasz
morcosharcos #135 üzenetére
Ha "cikkes srac" alatt ram gondoltal, akkor egyreszt el lehet menni a bus gecibe, mert senki nem mondott ilyet, masreszt jogaszkent illene, hogy legalabb annyira menjen az erto olvasas, hogy lejojjon, hogy nem azt mondtam, hogy te hazudozol, hanem hogy a szalonok szoktak gecizni, es a markakepviselet ilyenkor sokszor - de nem mindig - segit.
Ha nem ram gondoltal, akkor meg ignorald a fentit.
De amugy ahogy nezem, senki nem mondott olyat, hogy hazudsz, csak teljesen ertetlenul allunk a dolog elott. Plane azert, mert a Toyota/Lexus altalaban meg ugyancsak korrekt ha garis ugyintezesrol van szo. A szalonok neha nem, de az orszagos kepviselet altalaban olyankor rovid tavon seggberugja oket, ha tud rola es gyorsan megoldodik a problema.
A 130 folotti sebesseg meg eleve baromsag, mert barmikor kimehetsz nemetbe, ott meg aztan a hatar a csillagos eg, szoval ez nem lehet erv. Plusz szarjanak sunt, annyival mesz, amennyivel akarsz, amig az auto birja, majd a hatosag helyretesz ha nem tetszik nekik valami, a gyartonak/forgalmazonak ehhez semmi koze. Ha erre hivatkozott a szalon/szerviz, akkor elmehetnek a bus picsaba, mocsok banda.
-
Sem az európai autóipar, sem pedig az infrastruktúra nem tart még ott, hogy az átállás ideje rövidtávon belül belátható legyen. Sokáig fognak még köztünk élni a belsőégésű és hybrid autók, így szerintem a vitának is helye van.
<--ezt nem is állítottam, természetesen.
"De mi csak szórjuk továbbra is a közpénzt az ablakon milliós villany támogatásra. Gazdag ország vagyunk fussa' rá."
Ez a pénz az Európai Uniótól lehívható "REPowerEU" támogatásból származik. Ha minden igaz egyedül M.o. nem hívta le ezt az összeget egészen mostanáig. Ha megnézzük, hogy ez a projekt miről szól, aligha lehetett volna felhasználni olyan célokra, hogy belsőégésű autókat gázüzeművé alakítsanak át.
<-ez pontosan így van, legalábbis én is így ismerem, a koncepció az volt, hogy segítenek azoknak a tagállamoknak, akik iszonyat ki vannak téve a ruszki palagáztól/kőolajtól való függőségnek, dehát a kúrmányunk természetesen élből elutasította az egészet. Aztán '23 novemberében mégis lehívtuk, itt a forrás rá:
-
válasz
<Adamsky> #130 üzenetére
Nem, rám személyiségi jogi különszabályok vonatkoznak, úgymint személyes adatok védelme, meg magántitokvédelem.
Vitasd, amennyit csak akarod
Egy ilyen per lefolyása a következő volna: kifizetek egy műszaki szakértőt valagpénzért, aztán a műhely fizet egy műszaki szakértőt valagpénzért, két szarevő mérnök (nem minden mérnök szarevő, de az igazságügyi szakikat speciel ismerem, okádék egy állatfaj) keres egy csomó pénzt, én meg 1-2-3 év múlva elvesztem a pert a forgalmazóval szemben, mert az adásvételimben benne volt az a szakasz, ami alapján megtagadták az ingyenes kijavítást.
Még egyszer: nem én kezdtem arcozni. A cikkes srác kezdte azzal, hogy szerinte hazudozom. Még ha burkoltan is mondta, nyilván nem hagyom hogy a seggét belém törölje
Azért nem azt a világot éljük egyelőre.
-
.Szaki.
addikt
"De mi csak szórjuk továbbra is a közpénzt az ablakon milliós villany támogatásra. Gazdag ország vagyunk fussa' rá."
Ez a pénz az Európai Uniótól lehívható "REPowerEU" támogatásból származik. Ha minden igaz egyedül M.o. nem hívta le ezt az összeget egészen mostanáig. Ha megnézzük, hogy ez a projekt miről szól, aligha lehetett volna felhasználni olyan célokra, hogy belsőégésű autókat gázüzeművé alakítsanak át.
Számomra inkább az a furcsa, hogy ha már van ez az e-autó támogatás, akkor miért csak cégek pályázhatnak rá.
-
8th
addikt
válasz
Avicularia #132 üzenetére
No lám. Én meg ki lettem röhögve néhány éve itt a fórumon amikor kifejtettem, hogy a villanyautósok helyett szerintem inkább a problémásnak mondható Euro 3-4 benzines autók tulajdonosait kéne támogatni, hogy lpg üzeműre alakíthassák az autóikat. Ahelyett, hogy a probléma gyökerét ragadnánk meg még több autót zúdítunk az utakra és egy olyan tehetősebb réteget támogatunk teljesen feleslegesen aki valószínűleg támogatás nélkül is megvásárolná az új autóját. Ettől sajnos az öreg szarok még velünk maradnak de ha már maradnak mert nyilvánvalóan nincs pénze az embereknek újabb kocsikra legalább ne szennyezzenek vele annyit. De nem, ehelyett továbbra is adjuk oda annak a támogatást aki valójában nem is szorul rá. Fantasztikus szociális érzékenység a környezetvédelem meg le van szarva. Ha egy darab villanyautó támogatásból fél tucat autót át lehetne alakíttatni gázosra akkor melyikkel nyerünk többet? Egy darab újabb autóval ami lehet, hogy sokadik autónak kerül egy családba vagy azzal ha megtisztítunk helyette másik hatot-nyolcat ami már az amúgy is utakon cirkulál. És erre jött a röhögés, hogy a gáz az szar én meg hülye vagyok. Rendben, akkor hülye vagyok. Olcsóbb mint a benzin, az autó sokkal tisztábban üzemel vele mint benzinnel, évtizedek óta kiépített hálózat van hozzá és nem kerül szinte semmibe egy átalakítás. De mi csak szórjuk továbbra is a közpénzt az ablakon milliós villany támogatásra. Gazdag ország vagyunk fussa' rá.
-
.Szaki.
addikt
válasz
morcosharcos #120 üzenetére
"Skacok, meddig fogtok még elvitázgatni a vellanyautók létjogosultságán? Már megtörtént az átállás eldöntése, az iparág ebbe az irányba tart, senkit nem érdekel már, hogy a belsőégésű/hibrid/fiszemfaszom egyéb technológiák meddig húzzák még, nincs már egy ideje miről beszélni."
Azért egyelőre ez még erős túlzás. Az Uniónak nem érdeke, hogy tönkre tegye az európai autóipart, márpedig a teljes átállás egyelőre egyértelműen ezt eredményezné és nem is biztos, hogy be tudják hozni a lemaradásukat. 8th linkje pedig szintén elgondolkodtató atekintetben, hogy mikor is lesz realitás a 100%-os átállás.
Sem az európai autóipar, sem pedig az infrastruktúra nem tart még ott, hogy az átállás ideje rövidtávon belül belátható legyen. Sokáig fognak még köztünk élni a belsőégésű és hybrid autók, így szerintem a vitának is helye van.
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz
morcosharcos #125 üzenetére
"A saját adásvételimből idézgessek?"
Miért, rád külön garanciális szabályok vonatkoznak?" ... itt mindenki a "versenyzésre" gondolt "pályázás" alatt ... "
Talán mert így is, úgy is lehet érteni. Ezért lenne (lett volna) jó látni, hogy mi van az eredeti szövegben, mert én - ugyan nem vagyok jogász, de - versenypályát (vagy versenypályán történő használást) írtam volna, ami nem félreérthető." ... mert "ügyesen" írnak adásvételit."
Ezt azért vitatnám, és én biztos futottam volna egy kört a fogyasztóvédelemnél vagy a megfelelő hatóságnál ezzel kapcsolatosan."Megkockáztatom, hogy a Dunába szarlak egyébként ... " – ez igen! Gratulálok!
Nálad valami nagyon nem OK.Szerintem ezt többünk nevében kijelenthetem. Ezt a stílust semmi nem indokolja.
-
-
válasz
morcosharcos #127 üzenetére
Erre csak azt tudom mondani, hogy Isten nem ver bottal.
Lehet a szalonban is hasonló volt a stílusod és ez lett az eredménye. Hajrá! Kívánok szép napot!
-
válasz
adamssss #126 üzenetére
Szerintem pontosan ugyanazt a szerződést írtad alá, amit én is. Csak nem szoptad be egyelőre a "hajtáslánccal", azaz a lófasz hibridalkatrészekkel. Aláírni meg természetesen azért, mert meg akartam venni a kocsit, és tudom, hogy nem fogják megváltoztatni számukra terhesebbé a magánjogi aktust, csak mert megkérem őket szépen.
Megkockáztatom, hogy a Dunába szarlak egyébként a (kellék)szavatossági meg a jótállási ismeretek terén, meg nyilván általános jogi műveltség terén is, garancia, mint jogi kifejezés természetesen nem létezik a magyar polgári jogban.
-
válasz
morcosharcos #122 üzenetére
Ha már szarkazmus akkor ha jogász vagy megkérdezhetem, hogy miért írsz alá ilyen szerződést? Én nem vagyok az de mégsem kellett ilyent aláírnom ahol lett volna benne ilyen paragrafus...
-
válasz
<Adamsky> #124 üzenetére
A saját adásvételimből idézgessek? Nem. Kérjél ki egy tervezetet vmelyik Toyota szalonból, hibridre.
Semmi átbaszás nincsen, itt mindenki a "versenyzésre" gondolt "pályázás" alatt, erre írtam, hogy kissé életszerűtlen, hogy valaki sosem lépi át a 130-as legális limitet. Ugyanakkor mégis megtagadhatja a márkaszerviz a termékszavatosságra vonatkozó általános szabályok érvényesítését, mert "ügyesen" írnak adásvételit. Az ügyfél meg vagy aláírja, vagy nem vesz új autót, kb. -
<Adamsky>
nagyúr
válasz
morcosharcos #122 üzenetére
" ... meghivatkozzák az adott szakaszt ... "
Na, most már kíváncsivá tettél. Tudnád pontosan idézni?#123 opr
Én itt valami ordás átba**ás és/vagy félreértés szagot érzek. Ha, a pályázás = versenypálya, akkor érteni vélem, bár előbb esik be a fékpedál egy átlag autónál, mint, hogy "elfogyaszd" a hajtásláncot. Ergo szerintem (szinte) kivitelezhetetlen ...
Autópályán, ha csúcssebességgel haladsz, annak megint nem kellene ártania semminek. A hideg motorral (olajjal) "szénné" forgatás sokkal veszélyesebb tud lenni. -
opr
nagyúr
válasz
<Adamsky> #121 üzenetére
Pályázás: versenypályán veretés. Ha meg direkt próbálják félremagyarázni, írni kell a hivatalos képviseletnek, nem egy sztori van márkától függetlenül, hogy segítenek. Szalonok sokszor próbálnak szívózni a vevőkkel sajnos.
Ui.: ha jól emlékszem, ez még valamelyik autós magazinban is felmerült, és természetesen az volt rá a válasz, hogy nem, az autópályán normálisan haladás nem számít rendellenes használatnak. Ha mondjuk 2 órán át végsebességgel vereted, az megint más kérdés, az már nem rendeltetésszerű használat természetesen.
-
válasz
<Adamsky> #121 üzenetére
Jól érted. Én jogász vagyok, nem mérnök, így a műszaki tartalomhoz nem értek, azonban éppen ezért gyűlölöm az ilyen jellegű szerződéseket. Hát úgy bújik ki a cég a szavatossági igényérvényesítés alól, ahogyan akar, gondoljunk bele. Aláírod, előjön valami hiba amivel mondjuk még ők is ritkán, vagy sohase találkoztak, meghivatkozzák az adott szakaszt (olyan nincs, hogy valaki nem küldi pl. 130 fölé a sebességet sohasem) és ennyi, ott rakta s&ggbe magát a szavatosság. Nem mondom, hogy minden forgalmazó cég genyó, de ha ilyen jellegű szerződésed van velük az új autódra vonatkozóan, akkor bizony megteheti bármelyik. Ez van.
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz
adamssss #114 üzenetére
"Ha normál használat (gyakorlatilag a pályázás nem számít annak ... "
Várj, jól értem, hogy a pályázás nem "normál használat"? Mi számít pályázásnak?#117 8th
Régi hír. Írtam már én is, de akkor nem reagált rá senki.#120 morcosharcos
A normális hangon / stílusban történő vitának mindig van (és lesz értelme).
"Már megtörtént az átállás eldöntése ... " – épp ez a baj. Egy maréknyi (zöld) hülye az EU parlamentben eldöntötte. Jól tették? Sokak / sokunk szerint nem. Ez egy visszatérő probléma, kérdés, ami téma, így vitaalap.
"Kicsit olyan ez, mint a kivégzett rab fölött lamentálni ... "
Végül is, ebben igazad van. A rab ebben az esetben az európai autóipar (ebből adódóan pedig az EU maga is). Felköptünk és aláálltunk ... -
válasz
adamssss #119 üzenetére
Miben, hogyan? Egy, az adásvételi szerződésemben önálló pontként megjelenő, a szakszerviz szerint egyértelműen nem a termékszavatosság alá eső hibát valahogyan a javítást jogszerűen már elvégzett szakszervizzel utólag visszafizettetni a részemre? Vagy félreértem, és Te magad szeretnéd átutalni az árát?
Skacok, meddig fogtok még elvitázgatni a vellanyautók létjogosultságán? Már megtörtént az átállás eldöntése, az iparág ebbe az irányba tart, senkit nem érdekel már, hogy a belsőégésű/hibrid/fiszemfaszom egyéb technológiák meddig húzzák még, nincs már egy ideje miről beszélni. Kicsit olyan ez, mint a kivégzett rab fölött lamentálni, hogy humánus volt-e a ciángáz, vagy jobban járt volna kötéllel/méreginjekcióval.
-
válasz
morcosharcos #115 üzenetére
Te tudod. Lehet, hogy tudtam volna segíteni de akkor mind1. Nekünk anno kérdés nélkül javították a hibrid rendszert igaz az Lexus volt de a Toyotákra ugyanaz vonatkozik.
-
-
8th
addikt
Ezt csak úgy itt hagyom. [link]
-
-
-
válasz
morcosharcos #113 üzenetére
Nem kételkedni akarok de ilyen biztosan nincs, hogy egy vadonat új autónak elromlik a hajtása és az nem garanciális. Pláne a Toyota hibrid garanciája esetén ami kiterjed az egész hajtásláncra. De ez nem csak a Toyotára bármire igaz. Ha normál használat (gyakorlatilag a pályázás nem számít annak amit egyébként ki tudnak olvasni a motorból) mellett jön ilyen fatális hiba az minden esetben garancia alá esik.
-
válasz
adamssss #110 üzenetére
A hibrid rendszer hibásodott meg, teljesen tiltott a motor, ez volt a hibajelenség. Nem vagyok vellanyosmérnök, ennél bővebben nem tudom elmondani sajnos. Szalonautó amúgy, zsír új. Nem írom le sem a Toyota márkapont nevét, sem a javítás árát, mert onnantól kezdve azonosítható vagyok, és nekem állhatnak vagy bármi. Ennél azért paranoiásabb vagyok
@Avicularia ezen én is gondolkodtam, hogy CASCO-ra megjavíttatom a márkaszervizzel, de önrészt amúgy is kellett volna fizetni és az egekbe lőtte volna a díját, és úgy vagyok vele, hogy nem szívesen fizetnék sokszorannyit, ha mondjuk az alatt a 3 év alatt amíg fenntartom rajta, nem fogok balesetezni. Nem hiteles a kocsi, így amúgy is bármikor lemondhatnám. Ráadásul gyakrabban használom az e150-et, mint a TS-t, ma is azzal voltam kinn a városban, szal valóban csekély az esély arra hogy összetöröm az újat. -
Avicularia
veterán
válasz
Cingáriusz #109 üzenetére
Nekem ha azt mondja valaki 1990-ben mikor 21 voltam, hogy egyszer 18 gurigás autót veszek újonnan, akkor nagyon örültem volna hogy ilyen gazdag leszek
Közben egy Honda Civic kerül most ennyibe -
válasz
morcosharcos #107 üzenetére
Szabad kerdeznem hogy milyen hibak jottek elo?
uj auto volt, markaszervizben van/volt szervizelve? -
Nagyon beleülnék, de meglátom az új árát, és máris elszáll a kedv
-
K82
őstag
"Ha minden körülmény megfelelő számára, akkor az autó nem indítja a belső égésű motort" - ez igaz, de akkor nem hideg a motor.
Hideg motornál addig járatja amíg el nem éri a 40°C-t a hűtővíz hőmérséklete és csak utána kezd váltogatni a villany/benzin/villany+benzin kombó között. Ilyenkor ha nem nagy a terhelés villannyal hajt, a benzinmotor pedig melegszik. Nyáron van h 2-300m után már elkezd váltogatni a hajtásmódok között, télen kell neki 1-1,5 km. Olyat viszont nem csinál h a totál hideg motorra engedi rá a teljes terhelést - hacsak nem padlózod rögtön induláskor, de ilyet épeszű ember nem nagyon csinál. Van a családban Ampera is, az viszont ha elfogy a delej/átkapcsolod a belső égésűre h maradjon benne töltöttség már pörög is. Addig jó az Ampera amíg nem kell a kis 1.4-es turbómotort járatni, onnan már nem olyan jó a fogyasztása - majdnem 1.7 tonnát kell mozgatnia a mocinak önerőből, villanyos segítség nélkül.
Nem véletlenül kell az autómba 0W-20-as (az újabbakba 0W-16-os) olaj, az első olajcserekor meg is lepődtem mert vártam a jó sötét folyadékot aztán majdnem úgy nézett ki mint amikor beletöltöttük. Pedig a cégnél van nagy TD-től kezdve kis háromhengeres TSI-ig minden (plusz e-Golfok), van ami élete nagyobbik részét autópályán tölti és koromfekete lötty jön ki belőlük cserekor.
Jól kitalálta ezt a hibrid hajtást a Toyota, a taxisok sem hülyék. Elég kiállni a gyorsforgalmira és megszámolni mennyi hibrid Auris vagy Prius Plus fut, közöttük pedig elég sok túl van a 300e km-en motorhiba nélkül. -
Nekem most pont ez a Toyota van, illetve megtartottam azt is amiről váltottam (E150 1.6 dualVVTI) és sajnos többet költöttem cirka 4 hó alatt a 2.0 TS-re, mint 5 év alatt az 1.6 dualVVTI-re (utóbbi használtan került már hozzám). Hibrid rendszer nem jótállás alá tartozó, helytelen használatból eredő meghibásodása. Hogy ez pontosan mi, nemtom, autópályán meg városban használtam kifejezetten óvatosan az én megítélésem szerint, de a fedélzeti szgép erre a konzekvenciára jutott amit írtam. Nem írom le az árát a javításnak. Csalódás, de ennek ellenére marad ez, drága lenne váltani. Meg amúgy szép és jó
-
K82
őstag
válasz
Avicularia #90 üzenetére
Az e-Golf is úgy működik h az első visszatermelő fokozatban nem világít a féklámpa (kb. mint egy hagyományos autónál a motorfék), a 2. 3. és a B módban viszont már igen. Ha elérsz egy bizonyos szinű lassulást, a féklámpának világítania kell.
-
Döglött Róka
veterán
válasz
Donki Hóte #100 üzenetére
Amikor kifogyunk az ervekbol, cizellaltan hulyezunk. Ertem.
-
Paxker315
veterán
válasz
Donki Hóte #102 üzenetére
egy szempont-kérdés: hálózat mennyire van felkészítve a fokozott EV-töltő igényekre?
Idén már kb a 3. alkalommal volt 1 órát meghaladó hálózatkimaradás, megyeszékhely "közepe", a "második magyar főváros" frekventáltabb helyén.Abban sem vagyok biztos, hogy a mostani hálózat méltányolná a "vegyenmindenkiEV-t" policyt jelenleg
-
.Szaki.
addikt
válasz
Donki Hóte #102 üzenetére
"A lista annyiban valóban lezárja a vitát, hogy lista szerint nem egy tisztán elektromos, hanem egy hibrid jármű a leggazdaságosabb (és így valószínűleg a legkisebb károsanyag kibocsátású) jármű a vizsgált időszakban az USA-ban kapható autók közül."
Az hagyján, de ebbe a listába belefért három öntöltő hybrid is, köztük az ominózus Corolla is, amit saját tapasztalatok alapján abszolút meg is tudok érteni, bár tény, hogy a listában való szereplése meglepett.
Egyébként meg igen, a legkörnyezetkímélőbb közlekedésieszköz minden esetben a lábbusz. Na de ott pedig már egy másik téma jön be: A Fastfashion. (Cipő pl)
-
A lista annyiban valóban lezárja a vitát, hogy lista szerint nem egy tisztán elektromos, hanem egy hibrid jármű a leggazdaságosabb (és így valószínűleg a legkisebb károsanyag kibocsátású) jármű a vizsgált időszakban az USA-ban kapható autók közül.
Az alap vitát persze nem zárja le, mert Döglött Róka olvtárs szerint elektromos autót kell venni, mert a belsőégésű motorral szerelt járművekkel az ő szóhasználata szerint "feleslegesen fűtjük a bolygót"
Erre mondtam, hogy a szabad akarat jegyében mi nem beszéljük le őt arról, hogy elektromos autót vegyen, pedig a tisztán elektromos autók is mind a gyártás, mind a használat során rengeteg károsanyagot bocsátanak ki.
Ha egy belsőégésű motoros autó gyártása és a vele való közlekedés során mondjuk 100 egység a károsanyag kibocsátás, akkor egy tisztán elektromos autó esetében ez mondjuk 60 egység, egy motorkerékpár esetében mondjuk 40 egység, BKV busszal való közlekedés esetében mondjuk 30 egység, biciklivel való közlekedés esetében mondjuk 10 egység, gyaloglás esetében mondjuk 2 egység.
Mégsem mondom neki, hogy közlekedjen biciklivel, vagy gyalog, mert úgy még kevésbé "fűti" a bolygót, mintha elektromos autót venne, pedig ha valóban akkora környezetvédő, mint mutatja, akkor gyalog kellene neki járni
-
.Szaki.
addikt
Én akkor ezt csak úgy ideteszem.
Javaslom a "Greenest list" 12 soros listának átnyálazását, és innentől szerintem bárminemű vita ezzel az egésszel kapcsolatban zárható.
Új hozzászólás Aktív témák
- EVGA SuperNOVA 750W GT 80 Plus Gold full moduláris tápegység / 53 hónap Alza.hu garancia
- Surface Laptop 4 Touch 13.5 Retina Ryzen7 4980U 4.4Ghz 16GB 512GB Radeon RX Vega8 Win11 Pro Garancia
- Gigabyte AORUS B550I PRO AX ITX Rev 1.2 / Beszámítás OK!
- HP 15 Zbook Studio G8 FHD IPS i7-11850H vPro 32GB 512GB SSD Nvidia A2000 Studio Win11 Pro Garancia
- Dell 14 Latitude 7420 FHD IPS i7-1185G7 4.8Ghz 16GB 512GB SSD Intel Iris XE Win11 Pro Garancia
- iKing.Hu - Samsung Watch Ultra - Használt, karcmentes
- Bomba ár! Toshiba Satellite Pro R50-C - i3-6G I 4GB I 128GB SSD I 15,6" I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- 3DKRAFT.HU - 3D NYOMTATÁS - AZONNALI ÁRAJÁNLAT - GYORS KIVITELEZÉS - 480+ POZITÍV ÉRTÉKELÉS
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! Sony PlayStation4 PRO 1TB fekete konzol extra játékokkal garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest