Hirdetés

2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Dr.FantastiK


Dr.FantastiK
őstag

ha ha ha aaaaa'' ! ! ! :DDD

Main full time job : >>> The ultra fast money producer !!!

(#2) Pete55555


Pete55555
addikt

Remélem olyan büntetést kapnak, hogy összesz*rják magukat.

(jó-jó, kiveszem a biliből a kezem)

...Szeretem leracsniztatni...

(#3) gabor7th


gabor7th
addikt

" a gépek forgalomból való kivonása miatt ezek a pilóták jelentős anyagi, illetve egyéb típusú veszteséget szenvedtek. A jogászok még nem számolták ki pontosan e veszteségek mértékét, de előzetesen több millió dollárra becsülik."

De a munkát se végezték el, akkor egy ilyen esetben mi van?

A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

(#4) Tapsi válasza gabor7th (#3) üzenetére


Tapsi
addikt

Igen, de nem a saját hibájukból. Az angolszász jogban sokkal hangsúlyosabb az elmaradt haszon elismerése, mint nálunk. Ezért jogos a per.

(#5) iMaverick válasza gabor7th (#3) üzenetére


iMaverick
addikt

Most nem azért, de miért nem azért perlik a céget, mert egy (a gyártó cég által tudott) hibával hagyták őket repülni??? Ezáltal a pilóták és az utasok életét is szándékosan hagyták veszélybe sodródni. Még "szerencse", hogy "csak" két gép esett le. :U :((

"Sokkal könnyebb gazdagon boldognak lenni, mint szegényen" (Moldován András)

(#6) davenport válasza iMaverick (#5) üzenetére


davenport
aktív tag

Azt valszeg majd beleszuszakolják az egyéb veszteség címszó alá, már amennyire bele lehet. Elmaradt haszon/jövedelem van az esetükben, ami nagyjából mérhető is, a gépre való képzésük költsége is lehet hogy megy a levesbe, hiszen a gépek nem repülnek, más gépre való típusvizsgának is lehet még költsége stb.

No money, no honey.

(#7) #65675776


#65675776
törölt tag

Mert miért is a Boeing dolga lett volna a pilótákat továbbképezni? Az a repülőtársaságok, azaz a pilóták munkaadójának a dolga. Ja, hogy azok meg pont úgy kérték a gépeket, hogy ne kelljen rá átképzés, meg új típusvizsga. Szóval a pilóták egy füst alatt legyenek szívesek a munkaadójukat is beperelni.

(#8) #06658560 válasza #65675776 (#7) üzenetére


#06658560
törölt tag

Úgy tudom nem kérték, a Boeing marketingesei által jött az ötlet, mint selling point, hogy a törölt program miatt ne veszítsenek piacot az Airbusszal szemben. Az a jól ismert tervezési hiba azért kérdéses számomra, hogy bizonyíthatóan az volt.

(#9) Snoop-y válasza davenport (#6) üzenetére


Snoop-y
veterán

Nincs kulon kepzes. Pont ez volt a lenyege a MAX-nak. Ugyanabba a gep kategoriaba esik mint az elodje ezert repulheto azzal a jogsival amit amugy a 7xx sorozatra megszereztek.

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#10) Kaiku válasza Snoop-y (#9) üzenetére


Kaiku
senior tag

Azért ez nem így van! Mondjuk egy 747-300 asra szóló szakszolgálati engedély nem jó a 737 MAX-ra!

(#11) kymera válasza Tapsi (#4) üzenetére


kymera
senior tag

Amúgy szerintem teljesen jogosan perlik a Boeing-et. Eleve nevetséges az , hogy átmentek ezek a szoftverek és hardverek a vizsgákon / teszteken .

1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239

(#12) #65675776 válasza kymera (#11) üzenetére


#65675776
törölt tag

És az FAA típusengedélyen is... Ez egy olyan ügy, ahol kb minden szint felelős. A gyártó (Boeing), a szakhatóság (FAA), a társaságok és a pilóták is. Ha az egész le lesz szűkítve a Boeing-re, akkor nem lesz érdemi változás a jövőben sem ilyen téren.

(#13) SP!T válasza iMaverick (#5) üzenetére


SP!T
addikt

Mert a lényeg hogy a pilóták pénzt húzzanak le a Boeing-től. Arra pedig inkább alkalmas a kereseted elmaradása mint indok. Ami amúgy szerintem röhejes, de ha a jog megengedi... Nem mondom hogy a Boeing nem érdemelné meg, de egyelőre nincs tisztázva minden.

Szerintem a pilótáknak inkább a foglalkoztató cégeiket kellene perelni. Velük áll kapcsolatban, azokkal van szerződése. Boeing-nek mint gyártó mi a túró köze van hozzájuk? Semmi max közvetve.

De nem vagyok se jogász, se pilóta, sőt semmi közöm ehhez a témához. Csak józan paraszti ésszel próbáltam értelmezni.

[ Szerkesztve ]

There's a device that I've been using called a whoop.

(#14) Eugene Roe


Eugene Roe
őstag

Azt megérteném, ha azért perelnének, mert potenciálisan kamikaze gépeket kellett vezetniük, de pusztán fizetés elmaradása miatt? :) Azért az ilyen jogsis pilótáknak nincsenek kenyér-gondjaik... Mondjuk, legalább van pénzük ügyvédre + szabadidő is :)

It'll hurt... a lot, but you'll be better - you say?!

(#15) #06658560 válasza SP!T (#13) üzenetére


#06658560
törölt tag

Annyi, hogy a Boeing hibájából lettek a gépek földre parancsolva.

(#16) SP!T válasza #06658560 (#15) üzenetére


SP!T
addikt

Persze, de a Boeing a légitársaság megbízásából gyártotta le és feltételezem feléjük vállalt kockázatot. Nem a pilóta felé. Nem tudom elképzelni, hogy ilyenkor minden alkalmazottat akit érint valamilyen módon most a Boeing-nek kellene kártérítenie.
De mint írtam elhiszem hogy a jog megengedi ezt megtenni, de ezt teljesen abszurdnak tartom.
Az már logikusabbnak hangzana, ha a pilóták összetömörülnek és a légitársaságot támadnák. A légitársaság pedig majd kárként behajtaná a gyártón. Ez már inkább tűnik logikusnak.

[ Szerkesztve ]

There's a device that I've been using called a whoop.

(#17) #06658560 válasza SP!T (#16) üzenetére


#06658560
törölt tag

A légitársaság nem kérte a MCAS-t.

(#18) Eugene Roe válasza #06658560 (#17) üzenetére


Eugene Roe
őstag

Szerintem nem volt oda írva apró betűkkel sem, hogy "amennyiben nem rendeli meg MCAS rendszerünket, opcionálisan el kell küldenie 400 embert nyaralni (a túlvilágra) illetőleg május-augusztus (2020?) nem használhatja a repülőket"

[ Szerkesztve ]

It'll hurt... a lot, but you'll be better - you say?!

(#19) #06658560 válasza Eugene Roe (#18) üzenetére


#06658560
törölt tag

?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.