Hirdetés

2024. április 16., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#28) zotyesz66 válasza Feruendios (#26) üzenetére


zotyesz66
őstag

Ezt komolyan nem hiszem el. Ezeket a motorokat mindennapi használatra tervezték és hiába NDK-s, normális mérnöki munka volt benne. Mind a váz, mind a blokk masszív, az anyagminőség is megfelelő. Nem kéne összekeverni a szoci ipar többi remekével (Riga, Komar, stb). Azok tényleg alkalmatlanok voltak a hosszú távú mindennapos használatra. Még talán a Babetta nagyjából OK volt. A két ütem meg nem a megbízhatóság hiánya miatt ment ki a divatból (összesen 3 mozgó alkatrész van benne), hanem mert képtelen teljesíteni a környezetvédelmi követelményeket. Egy Simsonnal simán el lehetett menni akár 30-40 ezer km-t a blokk megbontása nélkül. Az persze más kérdés hogy sokan próbálták tuningolni, gányolni már új korukban is és azt nem bírták.
A másik meg az, hogy a legutolsó Simson blokk, ha jól tudom az S51 volt, az még 1980-ban jött ki. Az én S51N-em első szériás volt, 1980 szeptemberében vettük át. Illene át az akkori korhoz mérni. Mi is volt akkor a másik oldalon? Volt még talán Zündapp, Sachs, esetleg Kreidler a németeknél, a jó ég tudja hányféle kis vas az olaszoknál, Suzuki GT, Yamaha RD és Honda MB/MBX. Ezek persze sokkal jobbak voltak, jobban mentek, de a japánok kivételével nem vagyok biztos, hogy megbízhatóbbak is voltak. Viszont kb. duplájába- triplájába kerülhettek mind megvenni mind fenntartani.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.