Ha megnyitod a benzincsapot, akkor is észrevetted volna, hogy leáll
Szerintem hamar indultál el vele. Amiket írsz, hogy meg fogod rajta csinálni, azt elindulás előtt kellett volna. Az üzemanyag pedig nem kb valamilyen, hanem 1: 40 legyen!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Android másképp: Lineage OS és társai
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
(#2) Feruendios
Feruendios
aktív tag
Egy ilyen veterán motor csak szendevés. Ha motorozni akkarsz vegyél egy robogot, ha szerelni akarsz akkor meg legjobb ha megbarátkozol a gondolattal egy ilyen keletnémet f*ssal csak a ház körül lehet menni utána szerelni. Sajnos ez ilyen....
[ Szerkesztve ]
Sajnos mar nincs magyar billentyuzetem :(
ncc1701
veterán
Dettó. Elöbb megcsinálnám, és utána mennék vele. Pláne fékhibás géppel forgalomba kimenni... Egy dolog, ha meghal az istenbarma, tudja, mit rizikózott, csak általában visznek magukkal ártatlanokat is.
[ Szerkesztve ]
tomiii.
aktív tag
3 haverom 3 simsonnal lement vagy 2 éve Balatonra nyaralni majdnem Miskolctól, mindenféle gond nélkül. Ez szerintem messzebb van, mint a ház körül. Pedig egyik sem volt túl gondolva.
8th
addikt
Első motornak esni kelni szétcsapatni jó az. Olcsó hozzá minden és legalább megtanul szerelni a kolléga, aztán majd tovább lép ha ezt kinövi.
User64476
őstag
Az igen!!
kentucky
őstag
Nekünk volt itthon két Simson is, de nem a megbízhatóságról voltak híresek
[ Szerkesztve ]
User64476
őstag
Nekem volt 3 is, sikerült belőle nagyjából 1 jót összerakni, de csak olyan Simson szinten jót. Állandóan alatta kellett feküdni valamiért, eladtam, vettem egy robogót és elmúlt az összes bajom
tescodr
tag
Én nem tudom mit csináltok szegény motorral én rendbe raktam és nincs vele probléma teszi a dolgát rendben. én a bovdeneken kívül kivenném a kolléga helyében az első és hátsó kereket és az összes fékpofát kicserélném és zsírtalanítanám.Én nem vennék műanyag kávédarálót sosem(robogó)
guftabi96
Tökéletesen egyetértek a véleményeddel a családban 5 simson van: nagybáttyámnál:S51B,Star,Shul,Swalbe,és egy igazi ritkaság beszerzés alatt =>Simson S53 Beach racer
Nálam:S51N átalakítás alatt =>S51B-re
Mind tökéletes 3. rúgásra induló megbízható darab.
[ Szerkesztve ]
guftabi96
addikt
Ez úgy hülyeség ahogy van.
Nem az utángyártott alkatrészekből összetákolt fosokból kell kiindulni...
Egy NORMÁLISAN, SZAKSZERŰEN, JÓ MINŐSÉGŰ GYÁRI ALKATRÉSZEKBŐL összerakott Simsonnal a világból kimész.
És ez nem csak a Simsonra igaz.
Attól, hogy valami veterán, az nem jelenti azt, hogy sz*r, megbízhatatlan, max nem korszerű.
És nem, nem Simsonom van, hanem egy Apriliám.
[ Szerkesztve ]
#KeepFightingMichael
Samus
addikt
Mi az, hogy vizsga után? Milyen vizsga kell egy segédmotorkerékpárra?
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
Szerintem a saját vizsgájáról van szó, nem a motoréról.
dabadab
titán
"JÓ MINŐSÉGŰ GYÁRI ALKATRÉSZEK"
Most még mindig a Simsonról beszélünk...?
A Simson nem azért megbízhatatlan vacak, mert veterán, hanem azért, mert Simson, az igénytelen szocialista ipar terméke.
DRM is theft
csibor
őstag
SMK Legalábbis nekem ilyen volt az első jogsim.
zotyesz66
őstag
Baromság. A Simsonok és MZ-k úgy kb. total megbízhatók persze rendesen karban tartva. Több tízezer km-t meg lehet velük tenni minden nagyobb gond nélkül. Persze a mai követelményeknek már annyira nem felelnek meg elektromosság fék és menetteljesítmény terén.
Eszembe jutottak a régi szép idők,mikor még lehetett keveréket is tankolni a kúton,egy tárcsával tudtad állítani az arányt.😀
Na meg a jó kis 86-os benya.
XXX
Én még régebbre is emlékszem. Piros fémkannák sorakoztak a kútoszlop mellett. Ebbe töltötte apu a benzint, beleöntötte a szükséges mennyiséget az olajból, majd a kannába épített keverőszárat megforgatva elkeverte. ezután töltötte a motor tankjába. (hatvanas évek)
Veatta
aktív tag
Neked nyilván nincs ilyen fosod..
Nekem van 3, párszor körbe értem volna velük a Földet annyit mentem velük. Tudnának/tudnék mesélni.
Meg a kutasok a kertészgatyóban,vastag guriga pénzzel,nagy királyok voltak.
XXX
dabadab
titán
"A Simsonok és MZ-k úgy kb. total megbízhatók persze rendesen karban tartva."
Az a baj ezzel, hogy ez az állítás nem mond ellent annak a (nyilván túlzó, de illusztációs célokra megfelelő) kijelentésnek, hogy "egy ilyen keletnémet f*ssal csak a ház körül lehet menni utána szerelni".
Persze, lehet pontosítani, hogy a "rendes karbantartás" mit is jelent konkrétan, de akkor se nagyon fog eljutni oda, hogy az ember évente olajat cserél, kétévente fékfolyadékot is, meg időnként foglalkozik valamit a lánccal.
DRM is theft
TheLázs
csendes tag
Kedves hozzászólók Flamelést kellett volna irtanom, mint a Totalcar veterános szerelgetős posztjai előtt szokás: A régi jármű a régi járművekkel élvezkedésre való.
Az enyém kicsit strapás, de még semmi utángyártott nem került bele, és kompresszió szempontjából egész fickós. A féktisztítós kezelés lesz az első, de akkor már bowdencsere is lesz.
És igen, a saját vizsgámról van szó, nem a motorral kapcsolatos. Jó kis vegyipari géptan, aztán fizika 1 - mecha egymással szomszédos napon, kedd szerda. Na, az elég nagy szopó lesz.
Aztán elsőnek a blokkot is akarom kicsit járatni, csak azt meg az üzemanyagrendszer rendbetétele előtt semmiképp sem. Szóval egy napos meló mindenképp van vele, ha nem számolom a várakozási időt, az alkatrészbeszerzést, és az utólagos csinosítgatást.
Apropó, némi tanácsot is kérek, ha már itt vagyok.
1. Hogy kell polírozni? A filckorong + rózsaszín paszta megvan, meg hogy előtte azért lepucolom, de érdemes a felületeken átmenni valami finomabb vízpapírral?
2. A hátsó fékbowden túl hosszúnak tűnik. Vagy csak a pofa lenne elkopva? A blokkon (kr 51 1) található állítócsavart leszámítva van más feszítési lehetőség?
3. Karbitisztítás: szintén ugyanaz a kérdés, milyen anyaggal érdemes?
4. Tanktisztítás: Levegyem a benzincsapot, vagy csak húzzam le a csövet? Mondjuk a csapot is ki akarom pucolni, csak ha fennhagynám ill utána pucolnám a csapot, akkor nem kellene a lyuk leduugózásával foglalkozni, amíg áll benne a szmötyi. (citromsav?)
5. Gyári kézikönyv 1:33-at ír, ilyen keveréket fogok hozzá csinálni. Miért mondtátok az 1:40-t? Az 1:33 már nem a bejáratáshoz használandó, hanem amit használathoz ír. Azt hittem felrugom a Junixos csávót amikor azt mondta, hogy 10w40 is jó bele, öntsem az üzemanyaghoz, mert a simsonnak bármi jó lesz.
"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István
guftabi96
addikt
Igen, Simsonról.
Tény, hogy nem korszerű, és faék egyszerűségű az egész, de ettől még "nem megbízhatatlan vacak".
Mint fent is írtam, egy normális Simsonnal elindulhatsz kb bárhova, pár alap szerszámmal, amit én pl az Apriliámhoz is ugyan úgy hordok, mert azzal is előfordult, hogy meghalt a gyertya.
És ezt tapasztalatból mondom, mint ahogy azt is, hogy a tákolt Simsonok egy Ft-ot nem érnek, és azokat tényleg állandóan szerelni kell, de az már nem a motor hibája.
Karbantartás: normális olajjal kell járni, időnként cserélni a blokkban az olajat, + megszakítós gyújtással szerelt motoroknál oda kell figyelni a kiskondira és a megszakítóra (a tirisztorosnál nincs ilyen) és kb ennyi. Most ilyenekről, hogy nyilván vannak alkatrészek, amiket idővel cserélni kell, mint minden járműnél.
(#21) TheLázs
1, igen, érdemes vízpapírral megcsiszolni.
3, és mindig kitöröltem, benzinnel átmostam, kifújtam kompresszorral és kész
4, leveheted, ha le tudod zárni. Citromsavval érdemes kitakarítani. 1l vízhez 100g-ot használtam. Érdemes először nem teleönteni a tankot. Rakj csavarokat, láncot, kavicsot stb a tankba rázd meg jól. Aztán mehet tele, és hagyd 2-3 napot állni.
5, Simán mehet 1:40, csak normális olajat kell használni, nem ilyen Arol szintű olajnak nevezett vackokat.
Ezek a normális Simsonok, nem a sok gagyirezóval felvértezett lelakott szar: [link]
[ Szerkesztve ]
#KeepFightingMichael
buherton
őstag
A bácsit kérdezd meg, hogy a hajtókart cserélte-e. Ha nem akkor kötelező az 1:33-as keverés, mert felső tűgörgő nem tűgörgő, hanem bronzpersely.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
guftabi96
addikt
ja tényleg, ezt már el is felejtettem.
Ha bronzperselyes a hajtókar, akkor igen, 33-as keveréket használj.
Valamiért mindig s51-ben gondolkozok
#KeepFightingMichael
TheLázs
csendes tag
Erről hallottam, de az összefüggés a vegyészmérnöknek készülő fejemnek nem esett le...
"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István
Feruendios
aktív tag
Azt érzed, hogy ilyen túrákra mi még biciklivel megyünk. Megtettek 600km-t hiba nélkül és ez most csodaként van felhozva.
Szvsz csak probálok segiteni, ha már veterán motorozás érdemes lenne valami olyat választani ami 3 év szerelés és a vételár 5x-es elköltése után többet ér mint a vételár.
Tehát nem a legolcsobb szoci szükségipar valamelyik csodáját. A kétütemű motorok konstrukcióból adodoan nem az örök életre születtek tehát folyamatos hiba forrás.
Sajnos mar nincs magyar billentyuzetem :(
tomiii.
aktív tag
...és keressünk feleségnek 80 éves, halál szélén álló milliárdos asszonyokat, hogy pár hónap ápolgatás után milliárdokat örököljünk, mert ez egy reális, hosszútávra is ésszerű megoldás és nem kell szívni semmivel.
Ha ezt nem érted, nem neked való. ennyi
zotyesz66
őstag
Ezt komolyan nem hiszem el. Ezeket a motorokat mindennapi használatra tervezték és hiába NDK-s, normális mérnöki munka volt benne. Mind a váz, mind a blokk masszív, az anyagminőség is megfelelő. Nem kéne összekeverni a szoci ipar többi remekével (Riga, Komar, stb). Azok tényleg alkalmatlanok voltak a hosszú távú mindennapos használatra. Még talán a Babetta nagyjából OK volt. A két ütem meg nem a megbízhatóság hiánya miatt ment ki a divatból (összesen 3 mozgó alkatrész van benne), hanem mert képtelen teljesíteni a környezetvédelmi követelményeket. Egy Simsonnal simán el lehetett menni akár 30-40 ezer km-t a blokk megbontása nélkül. Az persze más kérdés hogy sokan próbálták tuningolni, gányolni már új korukban is és azt nem bírták.
A másik meg az, hogy a legutolsó Simson blokk, ha jól tudom az S51 volt, az még 1980-ban jött ki. Az én S51N-em első szériás volt, 1980 szeptemberében vettük át. Illene át az akkori korhoz mérni. Mi is volt akkor a másik oldalon? Volt még talán Zündapp, Sachs, esetleg Kreidler a németeknél, a jó ég tudja hányféle kis vas az olaszoknál, Suzuki GT, Yamaha RD és Honda MB/MBX. Ezek persze sokkal jobbak voltak, jobban mentek, de a japánok kivételével nem vagyok biztos, hogy megbízhatóbbak is voltak. Viszont kb. duplájába- triplájába kerülhettek mind megvenni mind fenntartani.
TheLázs
csendes tag
Na jó, a totalcaros szöveget végre betette valaki . Kicsit az is volt a vágyam, hogy szerelgessem, belelássak, csinosítgassam, majd büszke legyek rá. Az "ilyen túrákra biciklivel megyünk"-nek persze üzenem, hogy a relatív sok barát és ismerős között kettőt ismerek, akik bevállalnák bármikor a 270km-es egy napos balatonkört. Más az, ha kirándulsz egy jót, és más az, ha azt saját erőből kell is megtenni. A csodaszámba menés pedig nem meglepő, ha az ember egy nála 30 évvel idősebb járművet ápolgat. De nem kell messzire menni. Hol van ma egy 20 éves autó? Sok közöttük a lefingott darab, és most kezdjünk el fikázódni, hogy húj, húsz évvel ezelőtt milyen szar autókat gyártottak?
És ez a motor nem húsz éves, hanem ötven. Célom némi vidám pöfögés mellett a tanulás, az értés, és a csinosítgatás, az aktív üzemben tartás megkísérlésével. Ha valakinek ez kicsit erős, mondván hogy a "jármű van értünk és nem mi a járműért" - teljesen érthető. De neki nem szól sem ez a poszt, sem annak kommentjei. Esetleg bedughatja az orrát másfél év múlva amikor látja a gyári állapotra felújított gépet, hogy megdicsérje a sportteljesítményt. De a "milyenülyevagymévettébabettát"-nak nincs itt helye.
[ Szerkesztve ]
"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István
buherton
őstag
Ez inkább gépészet, de hogy egy mérnöki probléma az biztos. Az alsó már viszont igazi tûgörgô. Ott már csak a nagyon régi motorokban használták a bronzperselyt.
Index. A kormány végén van a hivatalos helye az indexnek. Ez azt jelenti, hogy az elsô borulásnál már törik is. Én pedig akármennyire is jó szándékú vagyok biztosra veszem hogy egyszer borulni fogsz a közel jôvôben. Emiatt az elsô 10.000 km alatt nem ajánlom ennek a felrakását. A motoron egy 6 V 15 W-os és egy 6 V 25 W-os tekercs van ha jól emlékszem. A gyújtásnak saját tekercse van (a legnagyobb). A 15 W-os egy az egyben az elsô lámpa világításért felel, így oda 15 W-nál nagyobb izzót értelmetlen tenni. Mindem más azaz hátsó lámpa, helyzetjelzô, féklámpa, kürt és "akkumulátortöltés" errôl az igen szerény 25 W-osról megy. Ha összeadod csak a helyzet jelzôket, akkor kb. 15 W marad töltésre, ami harmat gyenge, és akkor még szó sem esett az egyutas egyenirányítóról, ami kapásból felezi a tôltésre szánt teljesítményt. Ezért tettem idézôjelbe és emiatt nem javaslom az akkumulátor használatát. A féklámpa es kürt értelemszerûen nem megy állandóan. Igen, ám de ez hogy is kapcsolódik ide? Ugye az indexnek akkor is mennie kell, amikor a motor alapjáraton pörög (azaz a 25 W-ból lesz - hasamra ütök - 10 W), hogy is fogod meghajtani a 21 W-os izzót? Akkumulátorral. Ilyen használat mellett az akksit rendszeresen töltôre kell tenni. Ha ezek után sem rettentettelek el, akkor folytatom. Régen a villogtatást bimetál szál segítségével oldották meg. Ördögtôl való szerkezet, mert az indexxel sorban van kötve és teljesítmény jó részét önamagában elveszi és amikor zár, akkoris csak nagy ellenállással teszi, ami szintén ront a helyzeten. És akkor még az izzóról nem beszéltünk. 6 V 21 W, ami azt jelenti hogy kerítés drót az izzószál
Normál teljesítmény ellátás esetén is a második villogás, de inkább a harmadiktól látható erôteljesen.
Röviden: nem javaslom az indexet, mert az amúgy kô egyszerû rendszerbe rengeteg hibalehetôséget viszel be és rengeteg gondot veszel a nyakadba.
Amikor az MZ-mer nyüstöltem, akkor rendszeresen visszasírtam a Simson egyeszerûségét.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
kovy79
őstag
A "rendes karbantartás" pontosan azt jelent, amit sugall...
Nagyon sokszor nem kapta meg a keleti technika a megfelelő karbantartást.
Nagyszüleim környékén a Nyírségben rengeteg olyan Simsont, Pancsit, MZ-t láttam, amibe hasraütésszerűen töltöttek valamit. Engedtem már le étolajat és olyan folyadékot is, aminek a maradékát vésővel kellett kiszedni a blokkból.
Aztán az ilyen tulajok megvették a nyugati technikát és még az esőtől is óvták, szerelőhöz hordták, majd köpködték a régi cuccot.
Szerintem baromira nem korrekt összevetni a két felhasználási módot!
Én kb. 10 éves koromtól sok Pancsit szerelgettem, segítettem nagyszüleimnek. Csettegőkkel szántottunk, friss szántásban permeteztünk és soha nem szorult meg egy sem. Hogy miért mondom ezt? Mert azt is sokan jelentik ki könnyelműen, hogy a Pannónia milyen könnyen megszorul. Igen ám, de kis hozzáértés is kellene az üzemeltetéshez...
[ Szerkesztve ]
''ha annyira NAGY hozzáértő vagy akkor azt is tudnod kell(ene) , hogy a 9550 ugyanaz mint a 9700-as!'' by bandika2006
bejegyzés Első belső égésű, saját járművem