Hirdetés

2020. július 5., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Tuomas


Tuomas
(Ármester)

Remélem nem csúszik, már nagyon kíváncsian várom. :K

We were here

(#2) mrhitoshi


mrhitoshi
(veterán)

A Muskra jellemző iszonyatos marketing hadjárat itt is megfelelően jelen van. Kb mint egy mini Steve Jobs, ami egyébként hasznos, hogy pörgetni lehessen az űripart, és megmozgatta azért a mérnöki közösségeket is. :C
Viszont nincs új a nap alatt. Egyedül az a szkafander, ami igazán nagyot szólt.

[ Szerkesztve ]

PS4

(#3) mad823 válasza mrhitoshi (#2) üzenetére


mad823
(tag)

Nincs új a nap alatt? Ezt ugye csak a demo2-re érted? :D

(#4) pilóta válasza mrhitoshi (#2) üzenetére


pilóta
(veterán)

Mármint hogy magáncég, magánűrhajóval, magánrakétával embert küld az űrbe?
Valóban mindennapos... ;]

Aki él és nem boldog, az téved!

(#5) FattyDove válasza mrhitoshi (#2) üzenetére


FattyDove
(junior tag)

Mondjuk Musk már többet elért, mint Jobs valaha, így nem túl szerencsés őt Jobs-hoz hasonlítani.

[ Szerkesztve ]

(#6) Tetsuo


Tetsuo
(aktív tag)

Ha ez befuccsol, azt még a Tesla-részvények is megérzik.

(#7) sztanozs válasza Tetsuo (#6) üzenetére


sztanozs
(addikt)
LOGOUT blog

de ha nem, akkor is megérzik...

JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...

(#8) bLaCkDoGoNe válasza FattyDove (#5) üzenetére


bLaCkDoGoNe
(veterán)

Azért ez egy nagyon(!) erős kijelentés szerintem.

"The parasite makes nothing for itself. Its only tools are taxes and tithes meant to trick you into offering what it has not earned. In Rapture we keep what is ours." [+] http://www.flickr.com/photos/blackdogone [+] 

(#9) FattyDove válasza bLaCkDoGoNe (#8) üzenetére


FattyDove
(junior tag)

Szerintem meg nem. Jobs simán csak egy túlmisztifikált pszichopata, akinek volt egy-két jó ötlete és azt el is tudta adni. Jobsot soha nem érdekelte a másik véleménye és emiatt képtelen volt fejlődni is. Aki neki ellent mondott, azt nemes egyszerűséggel kibaszta a cégtől (utálták is a munkatársai). Musk ellenben képes fejlődni és képes megérteni azt, hogy nem feltétlenül az a jó, amit ő megálmodik az éjszaka. Musk nem olyan terméket teremt, amire eddig az égvilágon senkinek sem volt szüksége, hanem már meglévő termékeket fejleszt egy következő, használható szintre.

[ Szerkesztve ]

(#10) QwErTy42 válasza FattyDove (#9) üzenetére


QwErTy42
(addikt)

+1

Musk és Jobs két külön világ.
Jobs egy karizmatikus vezető volt. Kicsit autokrata és zsarnok... Ennyit tudott.
Musk bácsi meg nem csak egy területen indított el elég komoly fejlődést hanem: fizetési megoldások, energiatárolás, napelemek, autógyártás, önvezetés, rakétatechnológia.

Viszont ezt a kilövést nagyon várom. Tényleg nagy dolog.

[ Szerkesztve ]

...oktalan embert észérvekkel meggyőzni nem lehet...

(#11) Necroman_Mk2


Necroman_Mk2
(senior tag)

Ha már csinálunk valamit, akkor azt tegyük stílusosan :)
Amúgy izgalmasnak hangzik, lehet élőben nézni is fogom a kilövést, és drukkolok a sikerének. Legfőképpen annak, hogy ne egy új Challenger legyen a történet vége...

(#9) FattyDove Nem vagyok Apple fan, de azért az Apple II, a Macintosh, az iPod és az iPhone infokommunikációs jelentősségét lebecsülni, sőt, " az égvilágon senkinek sem volt szüksége" azért erős túlzás.

"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"

(#12) Nilnarunion válasza FattyDove (#9) üzenetére


Nilnarunion
(tag)

“Musk nem olyan terméket teremt,( tervezett a mérnökökkel, amíg az emberek megfinanszírozzák neki) amire eddig az égvilágon senkinek sem volt szüksége“

Már indul is a rakéták tömeggyártása, tekintettel a milliós igényekre. :DDD
Vagy látjuk az elektromos autó térhódítását, mindenki húszmilliós Teslával fog járni 2021-ben. :C

Nem igazam van, hanem véleményem. Mint itt mindenkinek.

(#13) FattyDove válasza Necroman_Mk2 (#11) üzenetére


FattyDove
(junior tag)

Az Apple II-őt Wozniak tervezte (eközben párszor össze is balhéztak jobs-al) az ipodra pedig semmi szükség sem volt (mondom ezt volt ipod tulajként), mivel már akkor is kiváltotta ezt szinte bármelyik sd kártya slottal (vagy elegendő belső tárhellyel) rendelkező telefon (bár azért 2001-ben tényleg jó ötletnek tűnhetett a dolog). Az iphone-ra pedig tökéletesen igaz, az amit írtam, hogy "volt egy-két jó ötlete és azt el is tudta adni". És ami az iphone esetében dominált, az nem is az ötlet (mivel az már létezett), hanem az, hogy jobs el tudta adni a terméket. Méghozzá kurva jól.

(#12) Nilnarunion: Ez még trollkodásnak is gyenge.

[ Szerkesztve ]

(#14) tomazin válasza FattyDove (#9) üzenetére


tomazin
(veterán)

nálad hogyan fér bele az open america now?

(#15) FattyDove válasza tomazin (#14) üzenetére


FattyDove
(junior tag)

Mármint a "free america now"? Egyszerűen (igazából nem érdekel, mivel már nincsenek részvényeim)... Úgy, hogy musk egy cégvezető, akinek kurvára fájnak a lezárások és kellően elborult ahhoz, hogy ezt így fullba nyomja a nyilvánosság előtt.

Ha te lennél egy akkora cégcsoport vezetője mint ő, akkor neked is fájnának a lezárások, dollár milliárdos kiesések és a csúszások. Maximum nem sírnád tele vele a twittert mint ő.

[ Szerkesztve ]

(#16) mad823


mad823
(tag)

Mondjuk inkább azt, hogy CSR szempontból sokkal elfogadhatóbb szinte bármi, amit a Musk cégek csinálnak, mint az Apple profitgyára.

(#17) mrhitoshi válasza pilóta (#4) üzenetére


mrhitoshi
(veterán)

NASA megbízásból mennek fel, nem azért mert Musk úgy akarja. Nyílván USA-n nagy a nyomás mostanában, hogy már mindenki az űrt nyaldossa, és egyre kevesebb jelenléte lesz odafent, így vírítani kellett már valamit.

Egyébként vicces, hogy mekkora média jelenlét lett ebből, mikor az amcsikat már évek óta nem érdekelte az ISS.

A másik, hogy műszaki értelemben ebben mi az ami, akkora siker lenne ? Semmi. Műszaki értelemben sokkal nagyobb jelentőssége volt szerintem a Virgin Galactic "űrrelpülésének". [link] Ha kicsit pofozzák a technológiát, akkor egy műhold fellövési költsége kb egy "ház" árával fog vetekedni, ami nagyon impresszív.

Az más kérdés, hogy más tekintetben sikernek könyvelhető el, hogy egy kormányzati szerv felduzzasztott egy magáncéget akkorára, hogy ezt megtehesse, aminek egyébként örülök, mert hajladonság látszik ezen szektorba való invesztálásra, és a végén tényleg eljutunk a Masra. :C

Egyébként elnézést az Apple hasonlatért, nem akartam hitvitát kirobbantani.

[ Szerkesztve ]

PS4

(#18) mad823 válasza mrhitoshi (#17) üzenetére


mad823
(tag)

Ez a Virgin egy ultrakönnyű gép volt ami éppen megkarcolta a sztratoszféra alját, a Falconok pedig több tonnát állítanak földkörüli pályára. Nem ugyanaz a kettő. Ha már az ár számít, akkor még olcsóbb volt a Red Bull lufis története.

(#19) Tuomas válasza mrhitoshi (#17) üzenetére


Tuomas
(Ármester)

"NASA megbízásból mennek fel, nem azért mert Musk úgy akarja."
De azért, nem erőlteti neki senki, hogy rakétát fejlesszen.

A SpaceX mellett a Nasa is hegeszti a saját kis programját, valamint a Boeing is fejleszti a magáét. A SpaceX meg még a Starshipen is kő keményen dolgozik, ami megint egy új dolog lesz.
Az egész űriparból a SpaceX jár a legelőrébb. Nyilván kapnak érte pénzt is, de ők voltak az elsők, akik megcsinálták, és sikeresen használják is a visszatérő gyorsítórakétát, ami nem kis siker. Meg lehet nézni egy falcon heavy fellövést, milyen az, amikor szinkronban 2 gyorsító rakéta földet ér a kijelölt érkezési pont közepén, majd kis idő múlva a 3. is landol egy drónhajón. Ez az egész úgy van megcsinálva, hogy takarékos legyen, nem véletlen, hogy a falcon heavy az nem más mint 3 falcon rakéta összekapcsolva. A 3 gyorsító rakétát bármikor összerakhatják, vagy használhatják külön - külön, attól függően, a megrendelő mit kér.
Ez nyilván sokkal költségtakarékosabb, mint 2 eltérő típusú rakéta kifejlesztése és használata.
Szóval itt meg is bukik az az elméleted, hogy műszaki értelemben ez nem siker. Hiszen így lesz idővel fenntartható az egész ipar. Melyik másik ország tudja ezt megcsinálni?

Arról nem is beszélve, hogy ez egy új típusú kapszula, ami embert még nem vitt, és önálló dokkolásra képes. Úgy tudom a Ruszki Szojuzt is úgy kell a helyére rakni a robotkarral.
Szóval igen, siker lesz, ha megcsinálják.

[ Szerkesztve ]

We were here

(#20) pilóta válasza mrhitoshi (#17) üzenetére


pilóta
(veterán)

Szerintem akkor is mérföldkő, akár ki a megrendelő. Ha magáncégek intézik, akkor ugyanazt általában töredék áron meg szokták csinálni, mint az állami mamutok. Ott fontos a költséghatékonyság, ne adj isten a profit, egy NASA vagy Orosz űrügynökségnek meg az az érdeke, hogy minél több adófizetői lóvét leakasszon, aztán majd kisül belőle valami.
Szigorúan szvsz, de nálam a mai kilövés egyenértékű ez az első emberes űrrepüléssel.

[ Szerkesztve ]

Aki él és nem boldog, az téved!

(#21) Tuomas válasza pilóta (#20) üzenetére


Tuomas
(Ármester)

Így van. A Nasa, illetve az amerikai kormány is azért nyúlt a kereskedelmi űrhajózás felé, mert a büdzsét megvágták. Az űrsikló program fenntarthatatlan volt.
Amúgy holnap lesz, nem? :DDD

[ Szerkesztve ]

We were here

(#22) pilóta válasza Tuomas (#21) üzenetére


pilóta
(veterán)

Jaja, igaz, holnap.

Aki él és nem boldog, az téved!

(#23) mrhitoshi válasza mad823 (#18) üzenetére


mrhitoshi
(veterán)

Nem véletlen volt idézőjelben a szó. Nem ugyanaz a porpuse a kettőnek, viszont önmagában rakétát pályára állítani, vagy egy teljesen új koncepciót kipróbálni sem ugyanaz.

(#19) Tuomas: Nem erőlteti senki neki, hogy fejlesszen, de ha nem állami megrendelésből élni, akkor már régen becsődöltek volna.

Az, hogy ki hol jár az iparban, hülyeség firtatni. Mindenki másmire rendezkedett be. A hozzászolás második részére nem reagálnék, mert nem erről volt most szó. ;)

(#20) pilóta: Ez a holnapi kilövés csak egy marha nagy reklámfogás a SpaceX részéről, mint a XEA-12 marhaság, Musk részéről. Zseniálisan tolja egyébként a pali, ha befektető lennék, akkor rohannék költeni a milliárdjaimat, de nem azért, hogy emberek kerüljenek az ISS-re. Egyelőre alapkutatásokat végeznek, nekem most kellene money. Ahol ebből gyorsan pénzt fognak realizálni, az a műholdakkal kapcsolatos, mert egyelőre máshonnan pénzt nem látsz az űrből.

a mai kilövés egyenértékű ez az első emberes űrrepüléssel.
Én inkább az Artemis program 2024-es Holdra szállását várom, de kinek mi. :DDD
Itt ebben a programban az Airbus fogja szállítani a European Service Modult, ami az embereket viszi a Holdra. Na az nagy durranás lesz. :R

[ Szerkesztve ]

PS4

(#24) pilóta válasza mrhitoshi (#23) üzenetére


pilóta
(veterán)

Reklámfogás? Elég sok mindent el lehet erről mondani, de hogy reklámfogás? :F
Nyilván ismertebbé teszi a nevét, de nem ez az elsődleges cél. Szerinted akkor Wright fivér első repülése is reklámfogás volt?

Aki él és nem boldog, az téved!

(#25) btprg válasza FattyDove (#15) üzenetére


btprg
(tag)

Nem vagyok nagy Musk rajongó, de amit a koronával kapcsolatban művelnek, az tényleg több kárt okoz, mint hasznot. Azért, hogy ne haljon meg az emberek 1-2%-a (nagyrészt amúgy is komoly betegek), tegyük tönkre az emberek több 10%-ának életét? Logikailag is hülyeségnek tűnik, ha a dollármilliárdjai nem is bánnák akkor is reális eséllyel szót emelt volna ez ellen...

"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)

(#26) Tuomas válasza mrhitoshi (#23) üzenetére


Tuomas
(Ármester)

A tesla kilövése falcon heavyvel, na az reklámfogás volt. A mostani szerintem nem az a kategória lesz.

[ Szerkesztve ]

We were here

(#27) Nilnarunion válasza FattyDove (#13) üzenetére


Nilnarunion
(tag)

Érdemi választ nem is fogsz tudni rá adni, mert nincs mit.

Az űrkutatás nem sokkal több, mint egy állami presztízs beruházás. Nincs és nem is lesz magán űrkutatás, mert nincs jelentős haszon benne. Műholdak és egy-két űrállomás, a kolonizáció pedig marad a könyvekben és a filmekben még évszázadokig. ( A Musk féle űrbányászat, na az trollkodásnak is rossz.)
Az “olcsó” Tesla a kategória legdrágább terméke, miközben a piacon van a tisztán elektromos autókon kívül még egy sor szereplő, akik mind jóval olcsóbbak.
Ráadásul a nominális ára is jóval felette van a nyújtott tartalomnak, rendkívül szűk a potenciális vevőkör.

Szóval Musk és Jobs nem zsenik vagy álmodozók voltak, hanem simán cégvezetők. A sok legenda arról, hogy egyszemélyben tervezik a terméket az ami egy gyenge marketing bullshit. Amúgy Jobs sokkal több az ő cége ugyanis tartósan profitábilis es sikeres.

Nem igazam van, hanem véleményem. Mint itt mindenkinek.

(#28) UnA válasza pilóta (#20) üzenetére


UnA
(Korrektor)

"Ha magáncégek intézik, akkor ugyanazt általában töredék áron meg szokták csinálni, mint az állami mamutok. Ott fontos a költséghatékonyság, ne adj isten a profit, egy NASA vagy Orosz űrügynökségnek meg az az érdeke, hogy minél több adófizetői lóvét leakasszon, aztán majd kisül belőle valami."

Ha esetleg követted Cifu űrkutatási cikkeit a témában, akkor ott is benne volt, hogy ezek a magáncégek csak arra vágynak, hogy bekerülhessenek az állami / katonai költségvetés kellemes védőernyője alá, ahol már ők akaszthatják le az adófizetői lóvét... ;)

(#29) pilóta válasza UnA (#28) üzenetére


pilóta
(veterán)

ezek a magáncégek csak arra vágynak, hogy bekerülhessenek az állami / katonai költségvetés kellemes védőernyője alá, ahol már ők akaszthatják le az adófizetői lóvét

Így van. Csak amíg a NASA felküld valamit 150 millió dollárért, a SpaceX felküldi ugyanazt 15 millióért. Na ez a nem mindegy az adófizetőknek. Meg a cégeknek sem, akik dolgokat akarnak felküldeni (mondjuk egy műsorszóró műholdat).

Aki él és nem boldog, az téved!

(#30) csiribá


csiribá
(senior tag)

A csak állami megrendelésekből 15 évig milyen jól fenntartotta magát a cég miközben végig veszteséges volt és ez idő alatt egy cebnt hasznot sem termelt, de szórta a milliárd dollárokat és mégis milyen sokra vitte.

Nem úgy volt hogy az ilyen túlzott állami befolyásolás alatt álló cégek nemzetbiztonsági kockázatot jelentenek? :DDD

(#31) Tetsuo válasza pilóta (#29) üzenetére


Tetsuo
(aktív tag)

Az orosz ügynökség meg még olcsóbban. ;)

(#32) Tuomas válasza Tetsuo (#31) üzenetére


Tuomas
(Ármester)

Mennyivel olcsóbban?

We were here

(#33) pilóta válasza Tetsuo (#31) üzenetére


pilóta
(veterán)

Vagy sokkal drágábban...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#34) Tetsuo válasza Tuomas (#32) üzenetére


Tetsuo
(aktív tag)

Jóval. Az orosz infrastruktúra, nyersanyagok, bérek, energia stb. mind olcsóbb, mint az amerikai.

(#35) Tuomas válasza Tetsuo (#34) üzenetére


Tuomas
(Ármester)

Hát, ha abból indulunk ki, hogy volt olyan gyorsítórakéta, amit már 4-szer fellőttek, és visszaért, nem gondolnám, hogy az a 4 kilövés összköltségét tekintve többe került volna, mintha ugyan az a 4 kilövés orosz rakétával történt volna. Hiába olcsóbb minden a ruszkiknál, 4 rakéta legyártása, vagy újrahasznosítása között jelentős költségbeli különbségek lehetnek.

[ Szerkesztve ]

We were here

(#36) pilóta válasza Tetsuo (#34) üzenetére


pilóta
(veterán)

Az oroszok 85 milláért visznek fel egy fuvart az ISS-re, a SpaceX 55 millióért.

Aki él és nem boldog, az téved!

(#37) Tapsi válasza pilóta (#4) üzenetére


Tapsi
(őstag)

A NASA pénze vastagon benne van a dologban: [link]

(#36) pilóta

Ezek fiktív összegek, a fenti cikkből is kiderül.

[ Szerkesztve ]

(#38) pilóta válasza Tapsi (#37) üzenetére


pilóta
(veterán)

És? Mi a gond azzal, hogy a NASA is megrendelőjük? Van egy igény, akár állami, akár magán megrendelőktől, és egy cég ezt kielégíti, kedvezőbb áron, mint az állami.

Aki él és nem boldog, az téved!

(#39) Tuomas válasza Tapsi (#37) üzenetére


Tuomas
(Ármester)

A cikkhez csak ennyit:
"A Falcon-9-cel egy korú orosz Proton-M nehézrakéta első sikeres útja 2001-ben volt. Igaz, hogy 65 millió dollárra becsülik egy kilövés árát, de legalább másfélszer több terhet tud az űrbe juttatni, mint az amerikai."

Ezzel egy probléma van: 3 db falcon 9 összekapcsolásával kapnak egy falcon heavyt. Tehát K+F szintjén ez elég nagy előny, mert a SpaceX kifejlesztett egy olyan rakétatípust, amit tud kombinálni a szükséges teher függvényében. Amit a heavy megcsinál 1 fellövésből, azt a Proton-M csak 3, vagy 8 fellövésből tudja, és szerintem mondani sem kell, melyik a gazdaságosabb. Arról nem beszélve, hogy a heavy esetében mindhárom falcon 9-es újrahasznosítható.

És a számszerű különbségek (wikipédia szerint):
"A Proton-M a legújabb változat, 3–3,2 tonnát állíthat geostacionárius pályára, 5,5 tonnát átmeneti geostacionárius pályára, 22 tonnát alacsony Föld körüli pályára 51,6° hajlással, amely a Nemzetközi Űrállomás (korábban a Mir) pályája."

"A rakéta (Falcon Heavy) 63,8 tonnányi terhet tud alacsony Föld körüli pályára, vagy 26,7 tonnányi terhet geostacionárius transzferpályára állítani."

[ Szerkesztve ]

We were here

(#40) Tetsuo válasza pilóta (#36) üzenetére


Tetsuo
(aktív tag)

Várjuk ki a végét. ;)

(#41) csiribá válasza pilóta (#38) üzenetére


csiribá
(senior tag)

Pl az, hogy a másik magáncéget a Huaweit azzal vádolta meg az Usa, hogy túl nagy az állami beavatkozása a kínai kormány részéről.
Itt ugyanez történik, csak époen a fejünk fölött fognak egy "magáncég" rakétái röpködni.
Nyugi ezek az atommeghajtású rakéták magánkézben vannak, semmi gond az aggodalomra :DDD

(#42) pilóta válasza Tetsuo (#40) üzenetére


pilóta
(veterán)

Az orosznak már vége van, a Dragon meg sokkal nem lesz drágább. De még ha drágább is lesz, mint 55 milla, a 85-öt nem nagyon éri el. De ha eléri, akkor is megéri, mert házon belül van, nem egy konkurens nagyhatalom szívességén múlik...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#43) pilóta válasza csiribá (#41) üzenetére


pilóta
(veterán)

Hogy jön ide a Huawei? Egy Kínai kormányhoz köthető kémkedő céget nem akarnak beengedi, hogy létfontosságú infrastruktúrát építsen. A Kínaiak se engedik a SpaceX-et Kínai katonai műholdat fellőni...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#44) Dare2Live válasza Tetsuo (#40) üzenetére


Dare2Live
(nagyúr)

Rogozin 2018ban ezt mondta és ez sztem mindent elmond:
"The share of launch vehicles is as small as four percent of the overall market of space services. The four percent stake isn’t worth the effort to try to elbow Musk and China aside. Payloads manufacturing is where good money can be made."

20évig uralták Oroszok a piacot aztán jött az újra fellőhető rakéta. Amikor egy kilővés árának 98%a az üzemanyag mondjuk nem csoda hogy ha a járművet minden út után kidobod nem lehetsz versenyképes.

Ettől még persze nem fognak csődbe menni csak míg SpaceX termeli a hasznot, addig Oroszoknak dönteni kell bele a pénzt. De ArianeGroup se áll sokkal jobban..

A dohányzás se káros, sok nagyapa, dédapa száritott diófa levelet tekert újság papírba, és azt szívta. Mégse a tüdőrák vitte el őket sok esetben. by k.feri80

(#45) Tapsi válasza Dare2Live (#44) üzenetére


Tapsi
(őstag)

SpaceX termeli a hasznot?

(#46) csiribá válasza pilóta (#43) üzenetére


csiribá
(senior tag)

Az Usa kormányához köthető cég vs Kínai kornányhoz köthető cég.

Az egyik telefonokat, távközlési rendszereket gyárt a másik a fejünk fölött fog reptetni "magán" rakétákat állami pénzből "turistáskodni."

Így érzel ici pici párhuzamot?
Segítek a kulcsszó az állami mind a két esetben.

(#47) pilóta válasza csiribá (#46) üzenetére


pilóta
(veterán)

Nem, nem érzek semmiféle párhuzamot. Totál más a két dolog. A SpaceX nem köthető kormányhoz, csak megrendeléseket kap a kormánytól is. A Huawei meg konkrétan állami cég, csak nem mondják ki nyiltan.

[ Szerkesztve ]

Aki él és nem boldog, az téved!

(#48) csiribá válasza pilóta (#47) üzenetére


csiribá
(senior tag)

"A SpaceX nem köthető kormányhoz, csak megrendeléseket kap a kormánytól is"

Igen kb15 évig veszteségesen üzemelt csak állami megrendelésekből élt, utána rakétákat küld fel, én hiszek nekik biztos nincs semmilyen állami beleszólás abba mire költöttek el milliárdokat.
Teljesen hihető, hiszek nekik! :DDD
Sőt kifejezetten szeretném, ha ilyen átláthatalan hátterű cég röptetne a fejem fölött rakétákat.

(#49) pilóta válasza csiribá (#48) üzenetére


pilóta
(veterán)

Mennyire átláthatatlan? Mondjuk a Huaweihez képest? ;] LOL

Aki él és nem boldog, az téved!

(#50) csiribá válasza pilóta (#49) üzenetére


csiribá
(senior tag)

Mert mondjuk hosszú évekig kapott puszira vissza nem térítendő állami támogatást, dollármilkiárdokat.
Ahhoz képest hogy veszteséges volt két kézzel szórta a pénzt, olyan projektekre amiből aztán sose lett semmi, hogy nem volt magáncégként megrendelése csak a Nasa-tól és a légierőtől.
Teljesen átlátható.
True story! :DDD

Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.