"mint a kutatást jegyző Sussexi Egyetem oktatója, Dr. Gemma Briggs elmondta": brit tudósok...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
"mint a kutatást jegyző Sussexi Egyetem oktatója, Dr. Gemma Briggs elmondta": brit tudósok...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Szigorítás, de azért megkérdezzük az embereket... Más különben, a vezető eddig sem használhatta a készüléket a kezében. Mi fog változni? Az utas sem használhatja? Az autóba épített kihangosítók használata közeben magunk elé képzeljük a helyzetet? Akkor zenét se lehessen hallgatni, meg beszélgetni se.
[ Szerkesztve ]
ennyi erővel tiltsuk be az autóban beszélgetést és a rádióhallgatást is, hisz azokhoz nyilván ugyanazt az agykapacitást használjuk, mint a telefonon keresztüli beszélgetéshez...
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
Azért van különbség az egy és két irányú kommunikáció, és az aktív, passzív közt...
// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //
rossz a kép, nem bal oldalt mennek az autók
#3 +1
ha nem lehetne autókat használni, nem lennének autóbalesetek...
Igen, nagyon is vizualisan riszalja Shakira a csipojet az uton elottem... Tobbszor is elofordult...
"Egy 2016-os kutatásból egyébként már kiderült, hogy sokan vizuálisan is maguk elé képzelik a beszélgetésben elhangzó történeket"
Amugy az utat szoktam figyelni, meg mi tortenik elottem/utanam/mellettem, de sebaj. Vezetes kozbeni hallucinaciot maskepp nevezik.
[ Szerkesztve ]
Saor Alba
Nem ugyanazt: amikor vkivel beszélgetsz az autóban, ő is abban a környezetben
van, messze nem tereli el úgy a gondolataidat. Ellenben egy telefonálóval, aki tök
más helyszínről keres meg: "oda képzelve magad" csökken a vezetésre fordítható
figyelem (miközben a vonal túloldalán fogalma sincs, milyen a vezetési helyzeted).
Autóban beszélgetés közben néha az utas is észrevehet valamit, és szólhat érte.
Rádiónak meg nem kell válaszolni. Ha meg zenét hallgatsz, "hírek" sincsenek.
Saját motoros tapasztalat: ~40-re lassítottam be "öntudatlanul", mert a telefonból
(és nem azért, mert fogom: sisakban szólt) olyan infó jött, ami figyelmet igényelt,
így a vezetés "nem teljesen tudatossá" vált: igazából, ha olyan van jobb, félreállni.
Azzal persze nem értek egyet, hogy tiltsuk be! A vezető eldöntheti, hogy az adott
beszélgetést folytatja-e vezetés közben, vagy közli, hogy nem alkalmas/visszahív.
Nem minden telefonhívás fontos, csak ugye ha nem veheted fel, nehéz halasztani,
max. kinyomni lehet folyamat, de akkor meg nem tudod meg, hogy fontos volt-e...
nem az a baj hogy nincs torveny, mert valoszinuelg van, ahogy nalunk is. de mivel senki nem tartja be es nem is tartatjak be igy semmit nem er.
haveromat 1 eve megbuntettek kezbentartott telefonert (jogosan allandoan nyomkodja menet kozben) kapott 2 pontot meg 15e ft birsagot. durrogot egy kicsit es ez utan sztetek nem nyomkodja? sztem meg 150e utan is nyomkodna, en minimum 1.5millat ronak ki, akkor biztos nem nyomkodna (sot egy kis jogsi elvetel se artana az meg hatasosabb).
allitolag a veda tudja nezni a mobil hasznalatot (es meg sok mast, bizti ov, buszsav, lampa hasznalat) ezt hallgattuk evekig hogy ezert is kerul ennyibe. akkor miert nem kuldik a csekkeket futoszalagon?
A camera does not make art, the artist makes art.
Amikor "nagyobb figyelmet igenyel" a forgalom, elhallgatok es koncentralok, turelmet kerve a beszelgetopartnertol.
Saor Alba
Ez teljesen normális, épp ezért nincs értelme betiltani a kihangosítót.
Hülye angolok, angol hülyék.
Én először a meglévő szabályt próbálnám betartatni úgy hogy sokkal komolyabban büntetném azt aki kihangosító vagy headset nélkül telefonál...akár okozott balesetet, akár nem. Alapból ugorna a jogosítvány vagy 5 évre, meg kapna egy olyan csekket, amit nem tesz zsebre.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
Már többször észrevettem hosszabb hívások alkalmával, hogy nem teljesen tudatosan mentem arra amerre mentem, hanem inkább reflexszerűen. Ez két dolgot jelent: egyrészt működnek a reflexek, ami jó, másrészt a figyelem egy része mindenképpen elvész. Mástól is hallottam már ezt, tehát nem gondolom, hogy nálam van a gond. Valamennyi figyelmet mindenképpen elvon. Érdekes lenne valahogyan számszerűsíteni a dolgot.
az anyósülésen ülővel a beszélgetés azért más, mert ő is látja a forgalmat, érzékeli a baleseti helyzetet és akkor automatikusan elhallgat, tehát kilép a vezető figyelemeltereléséből.
a telefonos meg nem.
a rádiós vagy mp3-as zenehallgatást nem érdemes betiltani, már hallottad, ugyanaz jön megint, nem vonja el a figyelmet túlzottan.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Múltkor a városban láttam kisautót, úgy 30-cal, ha mehetett, mire elment mellettem(gyalog voltam) benéztem és egy bazi nagy tabletet nyomogatott épp a majom. Persze a kedvencem, amikor még csak ki sem hangosítja a delikvens, hanem a füléhez tartja, persze ekkor a hihetetlen nagy egykezes vezetési tapasztalattal rendelkező sofőr csak kapkod jobbra balra gyök2-vel. Egyrészt a sebességeket is alig találja, másrészt kanyarodni is alig tud, és feleslegesen feltartja a forgalmat a 20-al való vánszorgásával. Ezeknek kapásból venném el a jogsijukat.
Nálam is volt ilyen kihangosítót használva. Sőt, olyan is előfordult, hogy egyszer csak rádöbbentem, hogy nem emlékszem az előző 100-150 méterre. Valószínűleg fékeztem volna, ha valami történik, de szerintem biztos, hogy sokkal rosszabb reakcióidővel, mintha nem telefonáltam volna.
Ezt én is konstatáltam már. Nem mondom, hogy örülnék neki ha betiltanák, de elismerem, hogy van alapja és el tudnám fogadni.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
Azért a statisztika kitérhetne rá, hogy a balesetet okozók közül hányan használtak kihangosítót.
Én nem látok különbséget a kihangosított telefonbeszélgetés és az utassal folytatott párbeszéd között. És nem hiszem, hogy ez egy olyan jogszabály lenne, ami bármin változtatna. Aki eddig is fogadta a hívásokat vezetés közben, az ezután is fogja.
Redmi Note 9 Pro
Ott lehet a baj, hogy a kutatásokat brit tudósok végezték.
Nagy gáz, kis szerencse!
Hazai viszonylatban fölösleges lenne szigorítani, ha még a mostani szabály sincs betartatva. Napi szinten látni hogy mennyien vezetne kézben tartott mobillal, majd ők elfogytak, talán akkor lehetne újra megvizsgálni ezt a kihangosítós témát.
Természetesen valamekkora kockázat van a kihangosítón keresztüli beszélgetésben is, de ennyi erővel nagyon sok mindent lehetne tiltani. Szerintem nem jó ötlet.
"Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."
Helyes, itt is ezt kellene. A kihangosító semmit sem jelent, mert nem a fizikai elfoglaltság (hogy tartja a telefont) jelenti a problémát.
Ezzel egyetértek. Magyarországon is bevezethetnék. Az autósok döntő többsége kézben tartott telefonnal telefonál, miközben vezet. A legnagyobb forgalomban is. Még úgy is veszélyes, ha kihangosítóval telefonálna, mert elvonja a figyelmet a vezetéstől. Hát még így.
[ Szerkesztve ]
Minden számítógép füsttel működik, ha kimegy belőle, akkor nem működik.
+1
Mondjuk azt nem tudom, hogy lehetne egyáltalán érvényt szerezni a kihangosítós tiltásnak. A kézben tartott telefont azt azért lehet látni. De azt, hogy valaki vezet, hallgat majd néha jár a szája azzal mit kezdenek?
Egyébként a kézben tartottnak is nehéz érvényt szerezni, ha a vezető nem ismeri be maga. Ugyanis a kresz ezt írja elő:
(2) A gépkocsi vezetője menet közben kézben tartott mobil rádiótelefont nem használhat. A kétkerekű, továbbá gépkocsinak nem minősülő háromkerekű jármű vezetője menet közben - ideértve a forgalmi okból történő megállást is - kézben tartott mobil rádiótelefont nem használhat.
Hogy nem használhatja. Azt nem írja, hogy nem lehet a kezedben a telefon. Azt meg hogy használtam is hogyan beizonyítja be? Ha nem ismered be, kb sehogy. Egyáltalán mi a használat? A telefonálás, az hogy messengerezel, vagy hogy a számológépet használod rajta?
[ Szerkesztve ]
Ez egyébként tipikusan az a probléma, hogy nem a szabályozás nem elég szigorú, hanem nehéz ellenőrizni és a büntetés nem elég visszatartó. Eleve nálunk se büntetik megfelelően a kirívó szabálytalanságokat. Attól se veszik el pl. a jogosítványt, aki extrém módon túllépi a sebességhatárt. Csak a büntetésekből befolyó pénz számít, nem az hogy eltüntessék az utakról azokat, akik ne odavalók.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
"A törvényhozók véleménye szerint a kihangosító engedélyezése azt a hamis látszatot kelti, mintha ez biztonságos lenne, miközben a valóságban ugyanúgy eltereli a figyelmet a vezetéstől, mintha a telefont a kezünkben tartanánk."
Gondolom, akkor az utastársak is fogják be a szájukat a sofőrrel együtt, amihez kötelezővé kell tenni egy speckó szájkosarat. Ráadásul ezt kamerákkal tök könnyen lehetne ellenőrizni, ergo könnyen betartatható lenne...britek, ott is sok a hülye...
**********
Egyébként igen, az is elvonja a figyelmet.
[ Szerkesztve ]
Fogalmazhatunk úgy is, hogy szembe mennek a logikával
Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
gondolom te is tudod, mi a jobb első ülés szleng neve
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Jobbegy?
Nekem sokkal jobban kell koncentrálnom vezetés közben a kihangosított hívásra, mint arra ha valaki mellettem ül és beszél. Angliában amúgy nem tudom miért, de "divat" úgy használni a kihangosítót, hogy maxra tekerik. Rezeg a rendszám, felhúzott ablaknál is hallod mit mondanak neki. Még azt se hallják ha valaki dudál.
Amúgy ja, buta hülye britek... meg lehet nézni hogy le vannak maradva az okosabb magyarokhoz képest
Helyes, teljesen egyetértek! Saját magamon tapasztalom, hogy nem lehet 100%-osan az útra figyelni telefonálás közben (akár kihangosítva, akár kézben tartva).
Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak
Na és hány olyannal találkoztál, aki be is tartja?
Nekem sem megy amúgy.
**********
Bizonyos munkakörökbe, sztem lehetetlen, hogy ne telefonálj, a kinyomás nem opció, mindenkit letiltani sem lehet.
Nekem volt, hogy a kinyomás jobban elvette a figyelmem, mivel még háromszor hívott, GPS ugye elmegy... a pumpa meg fel.
A hátul ülő gyerekek még rosszabbak.
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
" mivel még háromszor hívott, GPS ugye elmegy... "
Ezt hogy kell érteni?
Gondolom arra gondol hogy a telefonon a hívó neve van kint, a gps app meg a háttérbe kerül, és nem látja a térképet amíg csörög a telefon. Egyszer én is öngyi leszek miatta.
Atomgeszi
Egyrészt, másrészt az internet is megáll, hiába nyomom ki, x ideig nincs GPS (tudom van offline, de akkor minek internet, plusz a hívás azt is bezavarja)
"Vicces" hogy ritkán használom, mert inkább megtanulni szeretem az utat, de tuti valaki akkor talál meg.
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
Hát úgy, hogy vannak olyan mobilok amelyek nem tudnak egyszerre üzembiztosan telefonhívás fenntartani meg a GPS jelét venni.
Ez érdekes. Nálatok hogy van a helymeghatározás? Csak GPS alapú, vagy wifi és mobilhálózatot is figyelembe vesz?
Betiltanám a gyerekeket az autóban.
Én ott szoktam vezetni
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
Abból lázadás lenne.
Minden számítógép füsttel működik, ha kimegy belőle, akkor nem működik.
Betiltanám a lázadást is.
Én a betiltókat is betiltanám.
Minden számítógép füsttel működik, ha kimegy belőle, akkor nem működik.
Én a sofőröket tiltanám be, köztudottan a közlekedési balesetek 90+%-át a sofőrök okozzák.
#37: a gyereket a kormányhoz kell ültetni, és minden probléma megoldva: nem éri el a gázpedált, azaz 0-val nem tudsz nekimenni semminek, és a gombokkal-kormánnyal elfoglalja magát, míg te nyugodtan alszol-telefonálsz hátul
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
"gyereket a kormányhoz kell ültetni, és minden probléma megoldva: nem éri el a gázpedált, azaz 0-val nem tudsz nekimenni semminek": a hagyományos automata váltós kocsi azonnal kúszni kezd, ha sebességbe teszik, ha a kölök meg tudja oldani, hogy elinduljon, akkor a tempomat már megy gyorsabban is.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
, sose volt automatás kocsim. A "normált" meg mindíg 1-esbe teszem parkolásnál.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
Ehhez nem kellettek brit tudósok. Régóta ostobaságnak tartom a kézben/nem kézben differenciálást (de hát jogászok írták, milyen legyen), hiszen a beszélgetés folyamata viszi el a figyelmet.
Én meg betiltanál a csinos nőket az út melletti járdákról, és az óriásplakátokat!
Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.
Kitörne a kangörcs...
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
Pl a mienken ahhoz ,hogy valtsal le kell nyomni a fekpedalt szoval ha nem ered el akkor nem teszed D-be a jarganyt
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
Hyundaj i40-be beültem, majd 5 perc próbálkozàs után megkerestem a neten, hogy kell egyáltalán beindítani.
Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.
(#57) rednifegnar válasza Depression (#56) üzenetére
en a kispolakkal jartam igy, beultem es nem tudtam beinditani (huszonsok eve)
A camera does not make art, the artist makes art.
Ezt a pongyola megfogalmazást... mi van ha az anyósülésen ülö nem látja a forgalmat, mert spec vak, vagy mással van elfoglalva, stb.
A rádióban meg nap mint nap hallok uj zenéket, mi több, ujabbnál ujabb hireket !
Értem én mire akartál kilyukadni, csak épp a megfogalmazás volt olyan, amivel lényegében semmit sem lehet kezdeni.
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────