Hirdetés

2024. április 18., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Tigerclaw


Tigerclaw
nagyúr

Ez egy izgalmas kategoria az elektromosok kozott, mivel a cegeknel aztan kiemelten fontos az ar/ertek arany es semmit nem szamitanak az olyan a fun faktorok amiert egy maganember meg 1-2 milliot megad az e-auto kedveert. Pl. az extra gyorsulas, csendesseg, vagy a fustmentesseg, stb. a cegeknek semmit se szamit.

Kisebb jarmuparknal a cegeknel lehet presztizs/image szerepe az elektromos autoknak, meg talan haszongepjarmuveknel is, de ez ritka.

A sovanynak tuno hatotav szerintem elegseges lehet, ha a telephelyen fixen jut tolto minden autora, de szokas szerint nem mindenkinek valo. Attol hogy valaki tobbet megy naponta es varni sincs ideje meg vannak rengetegen akiknek ez is eleg.

Persze jo lenne tudni hogy a hatotav uresen egy zsoketermetu soforrel merve vakkuumban, lampa futes, legkondi nelkul ennyi, vagy figyelembe vettek hogy ezek haszongepjarmuvek. Lehet hogy ki kellene dolgozni ezekre is valami standard meresi modszert (ha meg nincs). Pl. 70-80% teherrel megpakolva, futes vagy legkondi hasznalataval, milyen a hatotav, nehogy vasarlas utan deruljon ki, hogy a 265 csak 165 valodi hasznalatban.

Mondjuk ilyen autok eseten mar az utolagosan beepitett "butorzat" eseten is extra fontossa valik, hogy konnyu legyen az a polcrendszer, szerszamtarolo, vagy hogy lehetoleg ne a tetore keruljon a letra.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#2) Juhaszatti válasza Tigerclaw (#1) üzenetére


Juhaszatti
addikt

"Pl. az extra gyorsulas, csendesseg, vagy a fustmentesseg, stb. a cegeknek semmit se szamit."

Viszont a cégeknek nagyon sokat számíthat az egyszerűbb felépítésből adódó ritkább karbantartásigény, és esetleg magasabb rendelkezésre állási idő.
A hatótáv tűnik ezesetben karcsúnak nekem is, főleg megpakolva tényleg közel sem lesz a gyári adathoz.

(#3) moleculez


moleculez
veterán

El-tek-erik

Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!

(#4) Tigerclaw válasza Juhaszatti (#2) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Nincs elektromos autom, igy nem tudom, hogy hagyomanyos autohoz kepest milyen idokozonkent vannak kotelezo szervizciklusok, es az akkor cserelt(?) dolgok es a munkadij olcsobb-e a hagyomanyos autokhoz kepest. Tehat hogy tenylegesen olcsobb-e, ritkabb-e a kotelezo karbantartas.

Az viszont biztos, hogy ha arban gyengebb mint egy dizelmotoros, nem nagyon fog fogni. Munkagep, igy minden a megbizhatosag, olcso fenntartas, alacsony ar korul forog.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#5) Luck Dragon

Szerintem szuper dolog , ha ilyen kis céges autó kellene városban munkára, simán elgondolkodnék rajta .

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#6) noPublicFG válasza Tigerclaw (#1) üzenetére


noPublicFG
senior tag

Postás autónak jó is lenne!

plus ça change, plus c'est la même chose

(#7) Hieronymus válasza Tigerclaw (#4) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Mi használunk egy dízel motoros tranzitot. Naponta összesen 20 kilométert mozog.
Amolyan mozgó raktár. Télen nagy hidegben a 9-10 kilométeres úton nem tud annyira felmelegedni a motor, hogy tisztítsa önmagát a részecskeszűrő. Hetente egyszer 20 perc kétezres fordulaton, DPG regeneráció. Büdös és hangos beavatkozás.
Egy elektromos autó sokkal jobb lenne helyette, de ki kell futni a lízingnek.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#8) Somatom válasza noPublicFG (#6) üzenetére


Somatom
veterán

A német postának 9000 Streetscootere van, mégis kihátrál a project -ből.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#9) Tigerclaw válasza Somatom (#8) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Naluk nem az autokkal volt gond, hanem azzal hogy sajat maguknak gyartjak kenyszerbol. Nem talaltak megfelelo beszallitot tobb palyazati kor alatt sem - valoszinuleg a magas ar miatt - igy egyedul fogtak bele kvazi manufakturalis alapon. Mivel mas nem rendelt toluk, a gyartas nem erte meg.

Egy Amazon megengedheti maganak, hogy elektromos flottara valtson presztizsbol... meg azert is mert a biorobotjainak semmit se fizet. A ceg tobbsege viszont minden euroert, dollarert harcol, igy naluk egyszeru matek az autovasarlas. Akkor valtanak majd elektromosra ha jobban megeri, vagy muszaj valtaniuk.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#10) Somatom válasza Tigerclaw (#9) üzenetére


Somatom
veterán

Nekem ez fura. A németek tolják vadul ezt az elektromos átállást és pont a német postát nem segítik ebben? Itt vmi nem kerek.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#11) Tigerclaw válasza Somatom (#10) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Lehet hogy az autogyaras lobbi leszolt, hogy ne akarjon mar konkurralni veluk meg a posta is, mikor igy se tudjak kinek eladni az elektromos furgonjaikat. Inkabb engednek kicsit az aron, meg beszall a kormany is. Mas szempontbol meg valoszinuleg eleve veszett fejsze nyele volt nekivagni a fejlesztesnek, gyartasnak tudas, tapasztalat es ilyen kis szeria eseten, ahol mar az anyag/alkatresz beszerzes oldalan is hatranyban vannak a volumen miatt.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#12) Somatom válasza Tigerclaw (#11) üzenetére


Somatom
veterán

A német kormány támogatásával a német autóipar nem képes a német postának villanyautót gyártani? Mondom, hogy itt vmi nem kerek. Ha ez nem éri meg nekik, akkor hogy lesz ebből villanybíznisz?

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#13) Tigerclaw válasza Somatom (#12) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Szerintem sehogy, de nem latok bele a gyartok zsebebe, igy nem tudom hogy csak extraprofitra hajtanak vagy tenyleg nincs mozgasteruk az arakat tekintve. Jelenleg ugy tunik, hogy az autogyartok sajat maguk jelentik az egyik legnagyobb akadalyt a novekedeshez. Talan tul sokan is vannak.

Azt mondjuk abszolut nem tartom problemanak, ha nem sikerul 2030-35-re
csodat tenniuk. Senki nem varja el toluk ezt, csak az EU-ban par politikus.

Az is lehet hogy a jovo nem a sajat tulajdonu szemelyautokban van.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#14) CHAOS AD 76 válasza noPublicFG (#6) üzenetére


CHAOS AD 76
csendes tag

Elvileg igen, gyakorlatilag nem (tapasztalatból hallottam).
1.A most "tesztautóként" használt elektromos Kangoo-k raktere sokkal kisebb, mint a nagy számban használt VW Transportereké. Ergo, ahhoz, hogy a mostani mennyiségű csomag ki legyen szállítva, jóval több autó kéne, jóval több sofőrrel.
2.Nincs meg a megfelelő infrastruktúra. Egy budapesti csomagkézbesítő bázison 60-70 kézbesítő dolgozik egyszerre, ez ugye ugyanennyi autót is jelent. Nem látom, hol lehetne ezt a mennyiségű autót tölteni.

(#15) Somatom válasza CHAOS AD 76 (#14) üzenetére


Somatom
veterán

Ráadásul a két autó nem ugyanaz a kategória. A Kangoo VW megfelelője a Caddy, nem a Transporter.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#16) Tigerclaw válasza CHAOS AD 76 (#14) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Szervizes/munkas autonak idealisabb, de pl. postas/futar autonak a transporter/tranzit sem idealis. A komolyabb csomagszallitos cegek egyedi autot terveztetnek maguknak, hogy gyorsabba valjon a kiszallitas, es a sofor egeszsegere is gondolnak, mert az nekik se jo ha a fajos hata miatt nem megy dolgozni a sofor. Olyan ahol elorol is hozzaferheto a csomagter, akar kiszallas nelkul is atadhatoak a kisebb csomagok, konnyebb ki/be szallni, ergonomikusabb, csillapitott az ules, stb.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#17) -NOKIA- válasza Tigerclaw (#4) üzenetére


-NOKIA-
Ármester

Csak pollenszűrőt kell benne cserélni, és esetleg még a gumi lehet költség.
Még a féked sem kopik, mert nagyrészt az elektromos visszatöltős fék megy.

(#18) #16820480 válasza Tigerclaw (#4) üzenetére


#16820480
törölt tag

A szennyezés nem érdekli a cégeket, de majd az fogja, ha nem lehet újonnan dízelt venni. Az angoloknál például ennek a határideje 9 év múlva van, és 14 múlva már hibridet sem lehet elvileg.

Amúgy postai autónak ez is jó, vannak ilyen kisebb autóik is a kiszállítóknak, másrészt meg ha nagyobb kell, akkor valami ilyesmi megoldások lehetnek megfelelők idővel.

(#19) noPublicFG válasza Somatom (#8) üzenetére


noPublicFG
senior tag

Bakker tényleg!!!
Akkor más mondandóm nincs, kérem kapcsolja ki!
:))
#14CHAOS AD
Köszi az infót!

[ Szerkesztve ]

plus ça change, plus c'est la même chose

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.