Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) leviske


leviske
veterán

A Linux támogatás miatt mindenképp célszerű volna beépíteniük a PC-s verzióba is a Vulkan-t. Valószínűleg nem csak 1(SQE) kiadó gondolkozik Linux-os jelenléten.

Vagy ennyire biztosak volnának benne, hogy nem-Microsoft-os AAA játék soha nem érkezne PC-re UE4 alapon?

(#2) Abu85 válasza leviske (#1) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

1% alatti piacra? Borítékolható, hogy senkit sem érdekel. Többet költesz a portolásra, minta amennyi visszajön. Amíg ez nem fordul meg, addig a Linux Gaming nem téma.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#3) Cifu válasza Abu85 (#2) üzenetére


Cifu
nagyúr

A régi igazság a farkába harapó kígyóról - miért térne át bárki a Linux-ra, mint játékplatformra, ha a játékok döntő többsége nem elérhető rá?

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#4) Abu85 válasza Cifu (#3) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Nyilván, és ami elérhető annak a minősége is sokkal rosszabb, mint a Windows verzióé. Már párszor elmondták az iparági érintettek, hogy a Linux lehetne jó játékplatform, ha beleraknánának annyi erőforrást, amennyit az MS a Windowsba rakott, hogy ilyen jó legyen a játékokhoz.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#5) mildwood


mildwood
tag

Na ez jó hír. Akár még málnapc-n is futtathatóak lennének a játékok amiket mobilra írnak.

P

(#6) Bandi995 válasza mildwood (#5) üzenetére


Bandi995
aktív tag

Azért még az új 3-as Pi GPU-ja is elég gyengusz egy jobb mobilos játékhoz. CPU már persze nagyon korrekt, de a GPU igazán nem versenyképes szvsz.

(#7) szinesz.bob


szinesz.bob
senior tag

És a rendes változatot nem? Gondolom mobilon nagyobb szükség van rá.

[ Szerkesztve ]

(#8) #44630784 válasza Abu85 (#2) üzenetére


#44630784
törölt tag

A játék motoroknál már régen nem csak a játékfejlesztés az egyetlen felhasználási terület. Hamarosan felpörög a VR trend és a 3D motion-graphics, illetve fotorealisztikus renderelésben is egyre versenyképesebbek a játék motorok. Ha egy játékmotor hosszabb távon is a windowshoz köti magát, akkor sok ma még kicsi, de rohamosan fejlődő piacot bukhat el.

(#9) Cifu válasza #44630784 (#8) üzenetére


Cifu
nagyúr

Nem kötötte a Windows-hoz magát. Támogatja a Metal-t (iOS) és a Vulkan-t is (Android)...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#10) Abu85 válasza #44630784 (#8) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az UE4 platformfüggetlen. Az viszont teljesen érthető, hogy az amúgy sem gazdag Epic a pénzt nem az olyan platformokba öli, amelyek jelentéktelen tényezők a saját nézőpontjukból.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#11) CPT.Pirk válasza Abu85 (#10) üzenetére


CPT.Pirk
Jómunkásember

Ha nincs túl sok pénzük, akkor miért éri meg nekik PC-n nem implementálni a teljes Vulkan-t? Számomra az lenne a logikus, hogyha már fejlesztünk mobil eszközön Vulkanra, akkor PC-n is azt használnám, nem egy viszonylag hasonló, de mégis más API-t amit csak a W10 támogat. Ez nekem erőforrás pazarlásnak tűnik.

Amúgy én is szeretek játszani és szoktam is, de egyedül az érkező bash és társai implementáció az, ami miatt egyáltalán elgondolkodtam W10 felrakására a "fő" gépemre, bár még azzal együtt is kevés az érv mellette, túl sok van ellene...

Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

(#12) leviske válasza Abu85 (#2) üzenetére


leviske
veterán

Nem teljesen értem a dolgot. Ha az API azonos, akkor már nincs annyi vesződség a portolással, nem? A jövőbeli játékok már nem a DX9/10/11 érába jönnek, ahol az OpenGL limitáló tényező volna. Az EA is azt nyilatkozta anno, hogy esetleg Mantle alapon hoznának Linux-os játékokat is és ez a Vulkan formájában gyakorlatilag az egyik oldalról megvalósult.

Abból ítélve, hogy a SquareEnix látja értelmét a 2013-as Tomb Raider linux portjának, gondolom a nagyobb kereslettel rendelkező játékokat áthozhatják ők is idővel. Nem?

Persze itt most nem azt írom, hogy egycsapásra 100%-os átjárás lenne a két rendszer között, de azok a játékok, amikkel kaszáltak (vagy úgy látják, hogy fognak) Windows-on, nem tudom miért ne hozhatnák át, ha esetleg eleve Vulkan-ra rakták össze. A DX12 gondolom a nagyobb kiadóknak már csak a W10-hez kötöttség miatt se fog kelleni. Elvégre WDDM2.0 ide vagy oda, valamilyen szinten a Vulkan képes W7-en is elfutni.

(#13) CPT.Pirk válasza leviske (#12) üzenetére


CPT.Pirk
Jómunkásember

A Vulkan az egyik pont, ami nagyon kellett Linuxra.

A másik az a Wayland, vagy esetleg az Ubuntu MIR-je a régi X helyett. A disztrók többségénél (vagyis ez inkább asztali környezet kérdése) folyamatban van a Waylandre átállás, de ahhoz még kell egy kis idő.

Emellett még Abu szokta emlegetni pl. a "gpu reset" képesség hiányát Linuxokon, de pl. idén januárban az AMD beépítette azt az új hibrid driverbe, szóval alakulnak a dolgok. :)

Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

(#14) Abu85 válasza CPT.Pirk (#11) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Nincs igazán jelentősége. A piacuk nagyrészt az ultramobil eszközökre kiadott szoftverekből van, tehát a PC mindenképpen csak második. Erre pedig csak akkor költenek, ha a fontosabb, ezen belül is a célpiacukra szánt fejlesztéseket letudták.
Éppenséggel használhatod a Vulkan API-t PC-n is, de csak a mobil leképezővel.

Sok más ember is szeret játszani és van Windows 10-ük. A tömeg számít, te vagy követed a tömeget, vagy nem játszol.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#15) Abu85 válasza leviske (#12) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

De akkor sem csinálnák meg. Egyszerűen nem kifizetődő. Egyszerűen x összegbe kerül a portolás és a várható bevétel sajnos még mindig kevesebb az x-nél. Ennyi, amit néznek a cégek, és amíg a bevétel kevesebb marad, addig a Linux jelentéktelen tényező. A SteamOS miatt volt a nagy fellángolás, hogy akkor támogatni fogják, de utána több cég is lelőtte a projektet, miután kiderült, hogy a SteamOS nem ért el semmit.

Azért kezdjük ott, hogy egy olyan porttért ne dicsérjük már meg a fejlesztőket, amely Linuxon 20-50%-kal lassabban fut, mint Windowson. Ez egy szardarab a képünkbe dobva és nem port.

A SteamOS itt végezte ki magát. Hiába van kiadva, egyszerűen lényegesen rosszabban futnak rajta a megjelent játékok. Ez így halott ügy.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#16) Abu85 válasza CPT.Pirk (#13) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Igazából a Valve is teljesen rosszul áll ehhez az egészhez. Hagyni kellene ezt a SteamOS-t a fenébe, abban a formában, ahogy most létezik.
Egyszerűen venni kell a Linux kernelt, és arra húzni egy Steamakármi runtime-ot, amire lehetne alkalmazásokat írni. Ez a runtime tartalmazna egy Vulkant és mondjuk egy LLVM-et. A driver modell szempontjából pedig le kell másolni a WDDM 2.0-t. A Steam ilyen formában lenne egy platform, amit a Steamakármi SDK-val lehet elérni, és az arra írt alkalmazások futnának azon az OS-en, amit a Valve kiad és a Windowshoz is kiadható lenne a Steamakármi runtime.

Ehelyett a Valve szarakodik ezzel a teljesen halott és átláthatatlan Linux irányzattal, amivel nem, hogy nem jutottak előrébb, de nem látni, hogy mitől lenne ez jó.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#17) CPT.Pirk válasza Abu85 (#16) üzenetére


CPT.Pirk
Jómunkásember

Üzleti szempontból életképes amit írsz (még ha igen nagy fejlesztési igénye is lenne), de itt van más is. Mióta képbe került a SteamOS olyan folyamatokat indított el Linux terén, amikre korábban nem volt példa. - véleményem szerint ez is erősen ott volt a SteamOS mögötti indokok között.

Így vagy úgy szardarab meg rosszul futnak stb. de eljutottunk mára oda, hogy már 2/3-a a MacOS-X -re elérhető játékoknak és negyede a teljes kínálatnak ki van adva Linuxra. A SteamOS előtt ilyesmi elképzelhetetlen lett volna.

Amúgy nem értek egyet ezzel a nagy W10 meg AAA hype-al. Játszani nem csak azon lehet és nem csak az aktuális BF vagy COD rész létezik, mint játék.
Most a 20 évvel ezelőtti kinézetű farmszimulátor Stardrew valey vezeti az eladási ranglistát a Steamen, ez mi már? :D

[ Szerkesztve ]

Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

(#18) leviske válasza Abu85 (#15) üzenetére


leviske
veterán

Értem a logikát és látom, hogy hol áll a linux jelenleg. Viszont úgy gondolom, hogy a SQE valószínűleg nem csak unalmában döntött egy AAA játékának a portolása mellett. Nem lepne meg, ha ez lenne az a pilot projekt, amivel felmérik, hogy mégis mennyi összeg mondjuk PS4-ről Linux+Vulkan-ra átdobni a játékot és ez mennyi idő alatt jön vissza. Ha sikeres lesz, akkor a folytatás portolásában már az nVidia is érdekelt volna, hogy átkerüljön már csak tapasztalatszerzés céljából is.

Viszont én nagyobb esélyt látok arra, hogy időközben a Canonical rakja rendbe a sorait, mintsem, hogy a Valve mélye belenyúljon a rendszerbe. Maga az OS se szólt másról, minthogy csináltak egy saját GUI-t debian/ubuntu alapra.

(#19) #44630784 válasza Abu85 (#15) üzenetére


#44630784
törölt tag

Az érthető, ha a fejlesztések prioritása aszerint alakul, hogy miből látnak hamarabb pénzt. A prioritást viszont hiba összekeverni a stratégiával. Az önálló VR megoldások (értsd: nem csak egy szemüveg a pc-re kötve, hanem teljesen önálló hardver) pl. biztosan nem windowsra vagy androidra fognak épülni, aki tehát be akar szállni az üzletbe, annak a linuxot nem célszerű kihagyni a hosszabb távú terveiből.

(#20) kisbalázs


kisbalázs
tag

A vulkan-t beépíteni (ami közel platformfüggetlen) valszeg sokkal értelemszerűbb lenne mint a dx12 őt ami valamiért a srácoknak annyira nem akaródzik.

Bár nemvidiás hogy miért ;]

Johnny Mnemonic 2021:320gb-t töltött az agyába és majdnem meghalt, inkább pendrive a s?ggébe!

(#21) Abu85 válasza #44630784 (#19) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Igen kevés esélye van annak, hogy ezek az érkező szemüvegek nem a legfrissebb Windowsra vagy a legfrissebb Androidra fognak épülni. Nincs más választás. A Linux nem alternatíva. Akkor lenne alternatíva, ha a kernelen kívül lényegében mindent kidobnának belőle, és a helyükre durva szigor mellett fejlesztett alternatívák lépnének. Minden más lehetőség úgy fog járni, mint a SteamOS. Megjelenik és azonnal eltaknyol.

(#20) kisbalázs: Az NV-nek jobb a Vulkan, mert nincs annyira az AMD-re szabva, mint a DX12.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#22) CPT.Pirk válasza Abu85 (#21) üzenetére


CPT.Pirk
Jómunkásember

Ez az utolsó mondat eléggé stimmel, főleg annak tükrében, hogy a Talos Principle nVidián nem is kicsit jobban fut Ubuntu alatt, mint a "gémer" Win10-en. [link] ;] - az AMD-nél ez sajnos fordítva van jelenleg.

Oké tudom, a Talos még csak kóstolgatja a Vulkan-t.

*amúgy ilyen teszteket mint amit linkeltem szívesen olvasnék itt a PH!-n is. Csak hogy tudjátok. ;)

[ Szerkesztve ]

Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

(#23) Abu85 válasza CPT.Pirk (#22) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Nincs meg a megfelelően nagy célközönsége. A Linux nem játékra való operációs rendszer. Aki játszani akar használjon Windowst. Én is próbálgattam a Linuxot játékra, de arra haszontalan. Egy ipari hulladék. Vannak olyan területek, ahova a Linux jobb, mint a Windows és ez fordítva is igaz. A játék sajnos olyan terület, ahol a Microsoft megfoghatatlan. Még évek múlva is az lesz. Ha veszel egy PC-t, akkor inkább megéri kifizetni a Windows licencet az így nyerhető +20-200%-os teljesítményért.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.