Hát, ez lett volna no namenek a hsz-om.
IN GOD WE TRUST!
Hát, ez lett volna no namenek a hsz-om.
IN GOD WE TRUST!
Komoly lett
Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak
Szép nagy hsz.
Az agy a számítógéphez hasonlítható.
Not Found
[ Szerkesztve ]
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
Fecogame, neked is köfi, hogy elolvastad!
IN GOD WE TRUST!
akkor egy nóta is "no name"-nek: deftones - back to school
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
én inkább ezt javasoltam volna, de csak mert gonosz vagyok
Pink Floyd - Another Brick in the Wall
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
Szorgalom, önmegtagadás.
Talán szorgalom és önmegtartóztatás. Az önmegtagadás legfeljebb a teljes leépüléshez ideális megoldás. Én sohasem tagadnám meg önmagam, de hajlandó vagyok a nekem tetsző dolog helyett, nekem hasznos dolgot csinálni.
Adj vért, életet adsz!! (Az aláírás, a vámpírok támogatásával jöhetett létre.)
Szerencsés alkat vagy, ha a te éned mindig csak csupa jót akar. Vannak sajnos, akiknek meg kell tagadniuk a lustaságot például...mert annyira eggyé vált az énjükkel.
IN GOD WE TRUST!
Szerintem ez az igazi sulikezdős nóta!
when the sun shines, we'll shine together
"i hate teachers, i hate school..."? amikor én voltam a sulirádiós, elég gyakran beraktam... már vártam, hogy az angoltanár ránk rúgja az ajtót
nem akarok nagyképű lenni, de rengeteg embernek tetszettek a zenék, amiket bepakoltam... főleg punk/rock kategóriában... úgy voltam vele, hogy a 10:20-as 15perces szünetben pörgős zenék menjenek és éledjen fel mindenki
#10: vagy ez?
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
Nagyon szívesen. Igen, elsősorban neked szántam, de mivel a neved jelképes is, így ez egyuttal minden diáknak is szól.
[ Szerkesztve ]
IN GOD WE TRUST!
Nem rossz, sőt igen jól eltaláltad! Bár még ezt is hozzátenném ezekhez a tipikus dalokhoz!
[ Szerkesztve ]
when the sun shines, we'll shine together
...egyébként szóbajött egyik nap az összeomlás... találtam egy iron maiden/összeomlás videót kicsit lazább, de jó lett...
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
Szép dolog ez az írás. Ha minden diáknak (is) írtad, akkor én is köszi.
Nem, az énem nem csupán jót akar. Gyarló vagyok, mint a legtöbb ember ezen a földön.
Imádom a lustálkodást, de ebből a "rossz" tulajdonságomból megpróbálok előnyt kovácsolni.
Ha valami feladatot el kell végeznem, akkor megpróbálom a leggyorsabban, de jól megcsinálni. Utána lábak az asztalra, és élvezem a lustálkodás örömeit.
Minden esetben üzletet kötök magammal. Előre eldöntöm, hogy mi lesz a jutalmam a feladat elvégzéséért. (Azt hiszem ezt hívják önmegvesztegetésnek. )
Szerintem hatékonyabb megoldás az önmegtagadásnál.
Adj vért, életet adsz!! (Az aláírás, a vámpírok támogatásával jöhetett létre.)
Csinálni kéne egy ilyen LOGOUT DALOK GYEREKEKNEK összeállítást mondjuk az általunk ajánlott zenékből. Tuti sikeres lenne!
when the sun shines, we'll shine together
"Miért" "használod" "rosszul" "az" "idézőjeleket"?
Nem használja rosszul. Szerintem
Inkább a wikipédia szerint. Mind1, no off.
when the sun shines, we'll shine together
Szerintem te nem vagy lusta. Te a munkád utáni megérdemelt pihenésedet élvezed. Az az igazi ~disznó, aki "üzletkötés" nélkül élvezi a lustálkodás örömeit.
no name: köszi!
Taknyoshal, igen, neked is írtam.
cizoe, üdv a fedélzeten! Te hányad éves leszel az idén?
[ Szerkesztve ]
IN GOD WE TRUST!
A jelenlegi szakomon még csak a 3. félévet kezdem most...
amúgy nekem gyanús ez a no name gyerek nagyon.
kiválaszt egy mp3 lejátszót 50 ezerért, az anyja megveszi neki.
n96-os nokiájuk van.
de!
külföldön még nem járt.
vannak ellentmondások a srácnál.
Ez hatalmas nótaimádom deexter bá't és bandáját Self esteem a legjobb
tibi666: Szerintem nem olyan hatalmas ellentmondások
[ Szerkesztve ]
10éves korom óta kedvenceim... most 26vagyok... az új albumaik annyira nem jók, mint a régiek, de szerintem nagyjából meg tudtak maradni önmaguknak... (a doboscserét sajnálom nagyon) szerintem nincs olyan zenéjük, amit ne hallottam volna legalább 100szor (ebbe beleértem a filmzenéket is, amik nem kerültek egyik albumra sem...) itt egy kedvencem akusztikus verziója dexternek elég egyedi a hangja...
ui: a self esteem-et még általános suliban üvöltöttük rendesen... pedig nem ma volt már folyamatosan csüngtünk az mtv előtt és vártuk... jah és akkor még a green day is más volt ez a klipp is nagyon nagy... "no name" még nem is élt, amikor már erre tomboltunk... durva, ahogy telik az idő...
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
úúú a dirty magic is hatalmas Tegnap egy koncertről hazafele az első albumukat hallgattam meg újfent sokadjára
..vagyis másodéves? Ja, bocs, azt elfelejtettem kérdeni, hogy hanyadik diplomádon dolgozol?
IN GOD WE TRUST!
Jaja másodéves. És első diploma, viszont már nem az első szak. Mindig mást találok ki...
Legalább több mindenhez fogsz konyítani. Mindenképpen gratulálok, mert már az is teljesítmény, hogy bekerültél az egyetemre.
Egy két tanulási (vizsgázási) jótanácsot elejtenél a kisdiákoknak?
(Ezt nem viccnek szántam...és a többi egyetemistának is szól a felhívás!!)
[ Szerkesztve ]
IN GOD WE TRUST!
Köszönom előre is
IN GOD WE TRUST!
Sajnos, az egyetemi és a középiskolai osztályzást, "vizsgáztatást" nehéz egy kalap alá venni.
Amíg a középiskolában akár naponta is előkerülhet 1-1 ember, folyamatos a számonkérés, objektívabb, könnyebb átlátni az anyagot, személyes a kontaktus a tanárral, stb., addig az egyetemen jószerével a vizsga során "ismerkedik" a tanár és a diák. Korántsem objektív, - sokszor nem korrekt - nem is veszik annyira komolyan (sem a diákok, sem a professzorok) az érdemjegyek osztogatását. Gyakori a végletesség mind a számon kérésben, mind az értékelésben.
Egyszóval: Könnyebb ugyanúgy kikerülni az egyetemről (főiskoláról), mint ahogy valaki besétált. (Ezt nem én találtam ki.)
Tanácsot? Inkább "türelmet és elfogadást" lehet ajánlani a középiskolásoknak az állandó "nyaggatással" szemben. Ez később megszűnik, mert a felsőbb iskolákat már nem különösebben izgatja, hogy ki, hogyan végzi el vagy végez-e egyáltalán ott, ahova beiratkozott.
(Tisztelet a kivételnek és pl. a nyelvekkel foglalkozó vagy sok szemináriumi órát tömörítő tanintézményeknek.)
Kérdés, hogy mennyire jó ez a fajta "szabadság" (főleg a korai, ún. egyetemi első, második "rostaévben"), a csupán 2-3 ZH-ra, vizsgákra koncentráltság.
Sok vélemény ütközik ezzel kapcsolatban; de amit biztosan le lehet szögezni az az, hogy jobb, ha az ember megszokja a gimnáziumi évek alatt az akár - kissé kényszeredettnek - feleslegesnek tűnő, napról napra való készületet, tanulást, mert sokat tud profitálni abból a hozzáállásból a későbbi, lazább napok (pl. 2-3 hétig csak bejárni kell vagy még azt sem) alatt.
Amúgy, kedves kis anyag lett, talmida!
[ Szerkesztve ]
:LKBK-Inventor / * Mindig más nő mellett ébredek ... a buszon. ///////////////////////
Köszi szépen az értékes hozzászólásodat! Egyetértek, tényleg van benne valami, hogy az egyetem bizonyos szempontból lazább, mint a középiskola.
Elmondanád, hogy te hogyan szeretsz tanulni?
Milyen jó tanulási módszereid, szokásaid vannak?
Mit javasolsz a nyelvtanulóknak? Mi a legfontosabb?
Hogyan kell pl a német nyelvet elsajátítani? (név nélküli célzás )
Esetleg anyukádat is meginterviewolnád ez ügyben? (Ha jól tudom, ô nyelvtanár.)
Elôre is köszönöm a többiek nevében is!
IN GOD WE TRUST!
Nos, ez egy elég összetett dolog..., de megpróbálom jól egybefoglalni.
Előre annyit, hogy; az egyetem valóban "lazább", de sokkal gyorsabban kiebrudalnak (főleg az első időkben), mint a gimiből. Ott nem nagyon van második lehetőség - futtatottabb egyetemeken ráadásul vannak is újabb "jelentkezők" -, ha valaki nagyon "elúszott". Érdemes azonban a társakkal, tanárokkal ott is jó kapcsolatot kialakítani, mert akkor elnéznek egy-egy rosszabb napot esetleg (ugye ott a vizsganap egyszeri alkalom); illetve, ha a Professzorok megszoktak az adott diáktól egy mondhatni állandó, jó teljesítményt, akkor kevésbé kell tartani a jövőbeli kudarcoktól, s a nagy "arcul-csapottságtól". Ehhez persze be kell járni órákra, vagy szemináriumokra..., s ott megismertetnie magát (felkészültségét) a tanárral, nem a vizsgán a harisnyatartóval... - már bocsánat. (De van benne valami...)
Nekem (mint mindenki másnak) a legjobban az ragad meg, ami érdekel. (Vannak olyan típusú emberek, akik azt tanulják szívesebben, aminek kifejezetten látják jövőbeni hasznát...)
A gimnázium nem ennyire "vajszívű", ott válogatás nélkül kellett nekem is számolnom; "mi hány mol", holott messzire kívántam, akár a lólengést meg a szekrényugrást..., de énekelni például szerettem.
Inkább azt mondom, ami nem kifejezetten... magolni nem szeretek és nem is igazán tudok. Ellenben az évszámokat anno kedveltem bebiflázni. Vannak ilyen érdekes kontrasztok.
A nyelvtanulási szokás nagyjából beépült a többi "tanulnivaló" mellé; sokszor leírni, elmondani, gondolatban elismételni. Kb. így. Semmi speciális. Ami feltűnt, hogy nem egy stréber ismerősöm ( ) a filc-jellegű kihúzókért, kiemelőkért (sárga, zöld...) volt oda. Elég hatékonyan tanultak vele, de nekem pl. nem segített sokat.
(A végén csak a kiemelések színe és hossza maradt meg. --- csak vicc..., ezzel húztam, vicceltem meg a már említett illetőket annak idején.)
A németnél a táblázatok a legfontosabbak (szvsz.). A tartalmukat könnyebb elsajátítani, pláne, ha van a bejegyzések mellett egy-egy példamondat meg szó is; amiket később elő lehet "rángatni".
Nagyjából ennyi.
"név nélkül"nek még ideidéznék (meg neked is) egy 1996-os naplóbejegyzést /még igencsak gyerekcipőben jártam/: "Lacinál voltam, láttam a PENTIUM 200-as gépét, jó! Játszottunk is nála egy kicsit. Nekem 486-osom van, de majd bővítjük. Holnap már suli. Jujj!" Kemény 16 napig vezettem naplót, azóta sem.
Ez viszont jól példázza, hogy:
"Tempora mutantur, et nos mutamus in illis" - "Az idők változnak és mi változunk bennük"...
habár átírnám
"Tempora non mutantur, sed nos mutamus in illis" - Az idők nem változnak, hanem mi változunk bennük"...
Anyukám nem tudom pontosan hogy tanít (tanult), de nagyjából el tudom mondani...:
A munkafüzetek használatát előszeretettel javasolja és aktívan használja is őket.
Tele van szótárakkal, rengetegszer forgatja. (Ez a másik alapköve a nyelvtanulásnak.)
Szerintem nem mindegy a környezet sem... Szaknyelv elsajátításához a legjobb, ha az adott szakmán, tudományon, területen belül olvasgat az illető, minél többet.
(Ott van pl. a "gyilkos" német filozófia irodalom.///Beszélgettem egyszer egy német filozófus doktorandusszal, aki elárulta, hogy Heideggert még ők sem igen értik... Mily' megnyugtató. )
[ Szerkesztve ]
:LKBK-Inventor / * Mindig más nő mellett ébredek ... a buszon. ///////////////////////
Thx! Ezer köszönet!!
Kicsit kiemelve megismétlem a főbb gondolataidat.
Az első bekezdés főleg egyetemistáknak szól, de minden diák megfogadhatja:
Idézet puttputt-tól:
"Érdemes a társakkal, tanárokkal jó kapcsolatot kialakítani, mert akkor elnéznek egy-egy rosszabb napot esetleg (ugye ott a vizsganap egyszeri alkalom); illetve, ha a Professzorok megszoktak az adott diáktól egy mondhatni állandó, jó teljesítményt, akkor kevésbé kell tartani a jövőbeli kudarcoktól, s a nagy "arcul-csapottságtól". Ehhez persze be kell járni órákra, vagy szemináriumokra..., s ott megismertetnie magát (felkészültségét) a tanárral, nem a vizsgán a harisnyatartóval... - már bocsánat. (De van benne valami...)
A nyelvtanuláshoz:
sokszor leírni, elmondani, gondolatban elismételni.
A németnél a táblázatok a legfontosabbak (szvsz.).
A tartalmukat könnyebb elsajátítani, pláne, ha van a bejegyzések mellett egy-egy példamondat meg szó is; amiket később elő lehet "rángatni".
Anyukám a munkafüzetek használatát előszeretettel javasolja és aktívan használja is őket.
Tele van szótárakkal, rengetegszer forgatja. (Ez a másik alapköve a nyelvtanulásnak.)"
[ Szerkesztve ]
IN GOD WE TRUST!
Az egyetem lazább: lazábban köt le, lazábban kötődsz hozzá, lazán kirúgnak, lazán nem is akarnak néha tanítani, csak lazán szivatni. Az. (ELTE IK-ra kezdtem járni, és elegem is lett belőle.) Nem mellesleg hatalmas erőforráspazarlásnak tartom ezt a "nekemmindegy" hozzáállást az egyetemek részéről. Fölvesznek 500 embert egy szakra, aztán ebből 10-en meg is kapják az MSc diplomát. Talán jó részük még kap BSc-t, ami semmire sem elég. Mindamellett az egyetemen is haszontalan módon tanulják meg a célzott szakmát, egyáltalán nem gyakorlati környezetben (csak ha elmennek céghez gyakorlatozni), ugyanúgy a vizsgákra kihegyezve. Nem mellesleg én ahány írásbeli vizsgán voltam bent, halál lazán tudtam volna puskázni, ha akartam volna, épp a tömött előadóterem miatt. Mi értelme van hát sok embert fölvenni, ha aztán a szelektálás nem azokat szórja ki, akik tényleg nem alkalmasak, hanem azokat, akik nem hajlandóak vagy nem tudnak csalni? Ráadásul minek vesznek föl egyáltalán ekkora többletet, ha így csak pazarolják az ország erőforrásait és az egyének értékes, akár termelésre is fordítható idejét? (Ja, hogy úgy kissé rémisztőbbek lennének a munkanélküli-stattisztikák? Pedig azok a munkanélküliek most is munkanélküliek, csak ellébecolják/elszúrják az idejüket az egyetemeken, és esetleg szép pénzt is zsebelnek be ösztöndíjakból meg alanyi szociális juttatásoból.) Miért nincs inkább egy hosszadalmasabb, precízebb felvételi procedúra, személyes elbeszélgetéssel, (szak-)műveltségi tesztekkel - és emellé kisebb osztálylétszámok? Így egy egyetemi tanárra nem jutna több száz tanuló, jobban foglalkozhatna velük; jobban megszervezhetnék a tanítást, a csoportok és osztályok összetartóbbak lennének; a szörnyen tanító (diák), tapasztalatlan és képzetlen gyakorlatvezetőkre nem volna szükség... Nem mellesleg az oktatásba úgy nem csak ölné a pénzt az állam.
Kicsit úgy hangzik, mintha direkt akartad volna "nem folytatni", mert, ha nem akartad volna --jól megtekerem --, akkor vagy tanultál volna, vagy puskáztál volna, de ha jól értem egyiket sem tetted.
[ Szerkesztve ]
IN GOD WE TRUST!
Igaz. Az egyetemek sem mindig "akarnak" tanítani, illetve van különbség.
Láttam régebben egy tv műsort, abban 4 délceg, frissen végzett jogászcsemete.
Kettő egy neves főiskoláról, ketten a még nevesebb Pázmány jogi karról.
Előbbi sokkal lazábban, gyakorlatiasabban közeledett a témához, utóbbi csapat pedig elméleti síkon vívta a "csatákat".
Kiválóan kijött a kontraszt. Ezért vannak sokan a főisk. képzés mellett, mert általában élet-közelibbnek tartják. VISZONT elő(re)menetel; lásd. doktorátus és egyéb csak egyetemről lehetséges, besorolásban (munkavállalásnál) még mindig előrébb állnak, stb.
Persze, ma már eljutottunk oda - főleg külföldön -, hogy a gyakorlatban megmutatott "tehetség", az alkalmazkodó készség, a referencia, az ajánlások, sokkal inkább számítanak, mint hogy milyen papírt tud meglobogtatni az illető.
Lehet válogatni...
:LKBK-Inventor / * Mindig más nő mellett ébredek ... a buszon. ///////////////////////
Hát nem is kirúgtak, ergo direkt nem akartam folytatni. A főfő ok, hogy így még megmentettem 11 félévnyi állami támogatást, ami tekintve, hogy a Filmművészetin annak hiányában félévente ~400K-t kellene fizetni, nem kis érték. De azt sem akartam, hogy egy ilyen elfuserált oktatási rendszer papírjaiért gürcöljek, rengeteg plusz energiát csakis a rendszer hibáiba ölve, mikor van nekem jobb dolgom is, és a programozás csak egy plusz dolog, szinte hobbi, amihez (is) értek.
Ha nem volna túlkínálat szinte minden típusú diplomásból, talán a diploma újra érték lenne, nem csak szükséges előfeltétel mindenhez. Talán érne valamit a külföldi cégeknél is. És ha nem vennének föl boldog-boldogtalant a felsőoktatásba pusztán érettségi eredmény alapján - mert nekem senki ne mondja, hogy épeszű, és sehova nem veszik föl -, akkor talán többen választanának alacsonyabb képzettséget igénylő szakmát, mintsemhogy elmenjenek lézengeni valami egyetemre 5 szemeszterre, hogy aztán végül ugyanoda jussanak. Valamint ha a középiskolában tényleg tanítanának is valamit és odafigyelnének a tehetségesekre, és nem csak az általános iskola hiányosságait próbálnák foltozgatni...
Nagyon jól beszélsz.
Rengeteg olyan lehetőség van ma már (felnőttképzéssel kezdve...), ami nem egyetem és mégis biztosít lehetőséget a megélhetésre.
Szerintem, már egyre inkább dívik a szakma iránti érdeklődés, mert gyorsan, látványosan "be lehet épülni", és bizonyos területeken a fizetés miatt is megéri.
Az egyetemeken elvileg a professzionalistákat, az elitet képzik, azért az a sok év meg szigor, magas szint elviekben. Sajnos, ezek a feltételek sem mindig érvényesülnek.
Bizony, a főiskola/egyetem pedig a középiskolában "elszenvedett sérüléseket" ápolgatja...
Nem egyszer hallottam: "Ezt most sürgősen felejtsék el, mármint amit a gimnáziumban tanítottak erről maguknak..."
Külföldieknek (akár hazai, de külföldi orientáltságú cégeknél) általában nem a papírhalmaz számít, "nem az ígéretek hanem a bizonyíték", a helytállás.
:LKBK-Inventor / * Mindig más nő mellett ébredek ... a buszon. ///////////////////////
A vicces, hogy a szakközépiskolákban az adott szakhoz tartozó ismeretanyagot az egyetem jópár első évének anyagáig meg lehetne tanítani. Nem is matekról beszélek, mert az húzós volna - mondjuk abban is elkélne egy kis rendszerezettség -, de csak hogy saját példával éljek, elképesztően lassan haladtunk programozásból. Azok a tanulók, akiken az első évben látszott, hogy világ életükben alkalmatlanok lesznek rá, végig visszahúzták az osztály értelmesebbik, és megjegyzem, kisebbik felét, bárhogyan is csoportosítottak. Aztán ötödévben, az OKJ-s képzésben szabályosan semmit csináltunk. Mindezidő alatt komoly szakemberré lehetne válni, és gyakorlatilag a durva matekos (magolandó) elméleten kívül a legtöbb fontosabb programozási területen otthonosan mozoghatna a szakközépiskolás. Arról nem is szólva, hogy mondván, hogy úgyis szakiskola, pl az alapvető humán tárgyakat is elhanyagolták - és nem inkább a tanárok, hanem az osztály, de nem is szorította őket senki rá -, így a többség rendesen fogalmazni sem tanult meg. Hogy legyen úgy jó benyomással egy majdani állásinterjún?
A Horthy-rendszer idején bizony az érettségi kis híján a mai BSc-fokozatnak felelt meg! Voltak ott is hibák, de a mai oktatási elgondolásban nem csak hibák vannak, hanem az egész egy hibahalmaz. Vesszük át nyugatról azt a modellt, amit ott éppen levetni készülnek, mert elavult... (Ez sokmindenben így van. Miért nem tudunk mi is újra innovatívak és csöppet bátrabbak lenni?)
[ Szerkesztve ]
Pontosan erről van szó.
Édesanyám hazavitte idén is (ahogy minden évben) a magyar, írásbeli érettségiket.
Összevetettem a feladatokat azokkal, amelyeket mi kaptunk, illetve néhányba bele is olvastam.
Nem csoda, hogy feszültebb volt azokban a napokban a "család nagyja".
S ezek az érettségizett emberek még büszkék is az eredményükre, hogy ők a "nagy érettségin" bizony 90%-osan dumálták ki magukat a tételből.
Helytálló ez a BSc-érettségi összehasonlítás.
:LKBK-Inventor / * Mindig más nő mellett ébredek ... a buszon. ///////////////////////