Hirdetés

2024. április 18., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Lauda


Lauda
félisten

Megkérdezném attól az ötven utastól, hogy ha ők lennének a pilóták, felszállnának egy túlterhelt géppel? Volt ebből nem egy katasztrófa. A pilótát megértem. A légitársaság meg egy nagy hulladék úgy néz ki.

(#2) t72killer válasza Lauda (#1) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Kb egyértelmű az eseménysorozat, a Ryanair brand-ben kódolva volt ez előre...

1. olcsó jeggyel behülyítik a magyar turistát, akinek ráadásul nincs más opciója közvetlen járatra.

2. magyar turista még nem szokta meg a bőröndmentes utazást, a nagymama üveges lekvárjától kezdve minden szart bepakol és fizet 100EUR csomagdíjat - miközben az elcsomagolt cuccai jó, ha 90EUR-t érnek.

3. Csóri-Air természetesen csak marhavagon-zsúfoltsággal képes rentábilisan üzemelni, azaz 20-30%-al több ülés van az ilyen gépekben, mint akár egy Easyjetnél.

4. Csóri-Air természetesen spórol az üzemanyagon is, azaz ha a minimumnál 3 bolhával több van a csomagtérben, kevés lesz a keró és muszáj lesz egy marokkói benzinkúton megállni... (nem a géptest limitjeiről beszélek, hanem a normál tartományban lévő nagyobb teher miatti nagyobb fogyasztásról)

+bónusz: a magyar lakosság elképzelhető, hogy a Ryanairt kevésbbé ismeri. Ez az általam ismert leggyökerebb légitársaság, zsúfolt gépek kisebb ülésekkel, a kézipoggyászt is elveszik sokszor. Én 100%, hogy családi nyaralást nem bíznék rájuk, főleg, hogy beindult náluk a sztrájkszezon.

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#3) Viszlát válasza t72killer (#2) üzenetére


Viszlát
addikt

3. Csóri-Air természetesen csak marhavagon-zsúfoltsággal képes rentábilisan üzemelni, azaz 20-30%-al több ülés van az ilyen gépekben, mint akár egy Easyjetnél.

Ryanair - Boeing 737-800: 189 ülőhely
EasyJet - Airbus 320: 180 ülőhely

Értem én, hogy divat fújjolni, de 20-30%-ot leírni nagy butaság volt. A többi feltételezésed is hasonló szinten mozog, de legalább jól megmondtad a magadét, hejj!

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#4) t72killer válasza Viszlát (#3) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

"Ryanair - Boeing 737-800: 189 ülőhely"

KLM: 170 ("Horrible seat -- Very narrow with table folded between armrests meaning cramped seating, and no legroom..."). Mea culpa...

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#5) Viszlát válasza t72killer (#4) üzenetére


Viszlát
addikt

Ja kérem, tologassuk a kapufát, már nem fontos a másik fapados céggel való összehasonlítás. :D

Ha már megtaláltad a Seatguru-t, azt is láthatod, hogy leszámítva a 20 darab business ülőhelyet, ugyanakkora hely van a KLM-n is mint Ryanairnél. Nehéz dolgok ezek, de gondolom mind lúzer aki nem veszi meg a business class jegyet...

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#6) Lauda válasza t72killer (#2) üzenetére


Lauda
félisten

Hehe. Erről jut eszembe, mikor kint voltam isminél usaban és tervezte, hogy átköltöznek máshova. Újságolja, hogy már ki is gyúrta a tervet, hogy uhaul-lal átszállít oda mindent. Kicsit számoltam fejben, mondom neki, a bérlés+üzemanyag többe fog kerülni, mint amennyit ez a sok hulladék ér, amit át akarsz oda költöztetni. A válasz: engem nem érdekel, akkor sem kezdem újra megint. Tehát inkább költesz több pénzt és pakolsz egy csomót, mint hogy ott vennél pár szekrényt+fotelt+a többi szemetet. :F Szóval igen, a nagymama lekvárja nagyon fontos és értékes. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#7) t72killer válasza Viszlát (#5) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Ja, csak valahogy mégis sikerült 4 Ryanair-es útból 3 alkalommal a csomagtérben landolnia a kézipoggyászomnak, merő véletlenség. (Easyjettel már 20 felett járok, velük egyetlenegyszer se volt ilyen "szerencsém"). De nyilván minden rendben a Ryanair szénája körül, az az 50 utas is nyilván felheccelt propagandista volt.

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#8) Csabroncka


Csabroncka
addikt

Én jövőre szeretném elvinni a felségem Tenerife-re. Melyik légitársaságot ajánljátok? Inkább Liszt F. et preferálom, de Schwechat is szóba jöhet...

"in medias res"

(#9) JóGéza válasza t72killer (#2) üzenetére


JóGéza
aktív tag

Utazási irodák is szerveznek Ryanair-rel utat oda.
Akik irodán keresztül utaznak, szinte biztos, hogy feladott poggyászt is fognak vinni.

(#10) t72killer válasza Csabroncka (#8) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

VIE<->TFS Austrian airlines:K Drágább, mint egy átszállásos megoldás, viszont így kisebb a rizikó, hogy pl belefuttok egy Frankfurti/Madridi/stb sztrájkba, vagy egyéb komplikáció adódik. Az Austrian-en tudtommal rendes kaja is van, bár van, vagy 6éve, hogy utoljára velük repültem.

#9: pfffh, mekkora paraszt utazási iroda tesz fel utazóvendéget Ryanairre:R... Mindíg is mondtam, hogy az olcsóságnak is van határa, ha túltolod, megszívod - pont egy családi nyaraláson szivassa az ember magát?

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#11) JóGéza válasza t72killer (#10) üzenetére


JóGéza
aktív tag

(#12) t72killer válasza JóGéza (#11) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Ez milyen légitársaság lehet? Eurowings nem repül szerdán.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#13) JóGéza válasza t72killer (#12) üzenetére


JóGéza
aktív tag

A kis kézipoggyász méretekből ítélve Ryanair/Laudamotion.
Bécsből repül szerdán és szombaton ősztől.

(#14) t72killer válasza JóGéza (#13) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Ja, látom. Kíváncsi vagyok, hogy az osztrák utas/fogyasztóvédelem mellett is meg merik-e lépni a pestihez hasonló fiaskókat. Bár ahogy a Ryanair szénája mostanában áll, nem biztos, hogy a csomag miatt aggódnék leginkább.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#15) #56573440


#56573440
törölt tag

A magyarázat.

Az algoritmus ami számol ide szar, és a 737-800 mellett nincs más nagyon, amit be lehetne állítani, az meg nyaralójáratnak nem igazán ideális ilyen távra. Innentől ezt az anomáliát nem igazán fogják 100%-ra bookolva megoldani, még pár ilyen kör és talán ők is rájönnek, hogy a fizikát nem tudják megbszni.

(#16) t72killer válasza #56573440 (#15) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Naigen, itt üt be a Ryanaires - okéokétudom, csak 10%-kal - nagyobb utaslétszám.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#17) #56573440 válasza t72killer (#16) üzenetére


#56573440
törölt tag

"A számításuk egyik alapvető hibája, hogy a cég algoritmusa úgy számol, hogy a 189 utasnak csak a fele ad fel poggyászt, ami viszont a valóságban nem működik"

Itt a 10%-nál egy jóval nagyobb gondot vélek felfedezni ;) Egyszerűen ez a gép amivel dolgoznak nem erre van kitalálva, és nincs más a flottában ami ennél jobb lenne.

[ Szerkesztve ]

(#18) tuki2200 válasza t72killer (#2) üzenetére


tuki2200
senior tag

Most egy kicsit mas volt, mint elosszor, hogy direkt hagytak le a csomagokat.. az a baj, hogy a budapesti repter tul kicsi, nem birja el ezt a forgalmat es minden nap cirkuszok vannak a helyekert meg a szemelyzetert a tarsasagok kozott, kb. kaosz mindennap, most csak annyi tortent, hogy a szamelyzet veletlen tultankolta a gepet igy a rengeteg csomaggal mar tulsullyos lett (ez egyebkent ott dolgozo ismeros szerint 2 naponta elofordul)

[ Szerkesztve ]

(#19) t72killer válasza #56573440 (#17) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Teljesen jogos cég "algoritmusa" a kEU London vendégmunkásokkal számol, akik totál más vendégtípus (még ha ugyanaz az ember is), mint a nyaralni induló magyar...

#18: Ezt értsem úgy, hogy a tank kapacitása olyan nagy, hogy full megpakolt gépnél (utasonként testsúly+összcsomag=100 kilónyi teherrel számolva) túl lehet tolni a futómű kapacitásán?

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#20) tuki2200 válasza t72killer (#19) üzenetére


tuki2200
senior tag

Igen, ott dolgozo szerint ez egyaltalan nem egyedi eset, legitarsasagtol fuggetlen, hogy veletlen tul tankolnak, a foldi szemelyzet nincs a toppon erre rajon a tul sok gep, tul keves hely..nem is ertik miert kaptak ezt fel most, biztos a multkori Ryan-es eset miatt, de itt nem a legitarsasag hibazott, vagyis csak olyan reszben, hogy mindenkepp idoben akartak indulni, nem hagytak idot korrigalni igy az utasok szivtak meg

[ Szerkesztve ]

(#21) t72killer válasza tuki2200 (#20) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Mondjuk 50/50 a felelősség. A légitársaság az utolsó milliméterig kicentizte (=mi van, ha szembeszél fog fújni, le kell szállni Marokkóban tankolni??), a reptér pedig nem tudott ilyen precízen megfelelni a követelményeknek.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#24) t72killer


t72killer
titán
LOGOUT blog

Egy kis háttérinfó.

"Ez egy heti járat és már csak azért is pikáns a történet, mert a Ryanair legdrágább budapesti járata. Erre nincsenek még 20 ezres jegyek se, egy vagyonért tudják adni őket, mert ez az egyetlen menetrend szerinti járat az egyik legnépszerűbb Kanári-szigetre." - ennyit az "olcsóságról"...

"Ha jól értjük, a feladottá átminősített kézipoggyászokat is kidobták, vagyis nulla cuccal mente, vagy mehettek volna sokan ." - ez mondjuk kérdőjeles.

"A szabályozás tehát szar, amilyen szigorú késésnél, annyira semmi joga nincs az utasnak csomagproblémánál. Ahogy a gépről az egyik utas elmondta, fel is világosították őket, hogy aki elrepül a csomagja nélkül, napi 50 euróért vásárolgathat, azt térítik meg. A szabályozásban csak "ésszerű mértékig" van, ez a Ryanair szerint tehát 50 euró. De ezt se szokták pöccre kifizetni, lásd a Wizz esetét, ahogy a búvárügyet kezelték." - ezekszerint nem Ryanair-specifikus a szarrágás.

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#25) Lauda


Lauda
félisten

http://rtl.hu/rtlklub/hirek/nem-vittek-el-a-csomagokat-elalltak-a-gep-utjat

Ezek szerint nem igaz, hogy elállták volna a gép útját, de akit érdekel nézze meg a videót.

(#26) updog válasza Csabroncka (#8) üzenetére


updog
senior tag

Nekünk a Neckermann szervezte az egész utat (nem bántam meg hogy nem én szívtam vele), a Travel Service (cseh) légitársaság charter járatával mentünk közvetlen TFS-re. Velük elégedett voltam.

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#27) t72killer válasza updog (#26) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

A charter ugye teljesen külön biznisz, ott illene teljesen a nyaralókra szabni az utat.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#28) tuki2200 válasza t72killer (#21) üzenetére


tuki2200
senior tag

Kiderult, hogy Kubatovek is a gépen voltak, a fovaros vizsgalatot is inditott, hat ezt most benezte a Ryan, ha fideszessel kellemetlenkednek biztosra vehetik a buntit

[ Szerkesztve ]

(#29) Bird


Bird
addikt

Egy jó KuBaToV FTC "szurkolókkal", meglett biztonsági őrökkel MinDeNt elintéz! ;]

.:A konzolozás körülbelül olyan, mint a Canon / Nikon: amelyiket előbb veszed a kezedbe, azt szokod meg.:.

(#30) #56573440 válasza Bird (#29) üzenetére


#56573440
törölt tag

Aszitted viccősz, aztán igazad lett? Munkás ökör in action.

(#31) Bird válasza #56573440 (#30) üzenetére


Bird
addikt

De szép kis ország a miénk. :R Imádom a tisztaságáért, a törvénytisztelő- másokat segítő politikusokért... Ja ez nem az, egy lemezzel odébb! :D

A Hvg.hu cikke szerint Kubatov Gábor Fradi-elnök és Fidesz-képviselő is rajta volt a most vasárnapi gépen, és el is utazott a Kanári-szigetekre. Az Index a kabinetfőnökétől megkérdezte, hogy lehet-e összefüggés a kormányzati vizsgálat és aközött, hogy Kubatov is a gépen volt. Várjuk a választ, amint megérkezik, frissítjük a cikket.

Amikor ezt olvastam kiköptem a délutáni kvét. :D Köszönöm neked eme remeket. :C ;)

[ Szerkesztve ]

.:A konzolozás körülbelül olyan, mint a Canon / Nikon: amelyiket előbb veszed a kezedbe, azt szokod meg.:.

(#32) #56573440 válasza Bird (#31) üzenetére


#56573440
törölt tag

Akkor lett felulvizsgalva a kerületek által telepített, hitelesitetlen kihelyezett kamerák általi büntetések kérdésköre is, amikor honatyának fájt...

(#33) t72killer válasza #56573440 (#32) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Ez van, elég gáz, hogy csak akkor működik az igazságszolgáltatás, ha egy nagyfőnök szívja meg, de legalább történik valami.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#34) Lauda válasza Bird (#31) üzenetére


Lauda
félisten

Itt egyébként mi a probléma faktor? Szerintem jó, hogy vizsgálódnak. Más kérdés, hogy bármi változni fog-e, mert szerintem a légitársaságnem nagyon sérthetett törvényt. A biztonság mindenek felett áll és arról nem tehetnek, hogy annyi szart becsomagolnak az utasok, hogy különgép szükséges hozzá.

Amúgy érdekes, ilyenkor senkinek sem tűnik fel, hogy fapadoson utazott a kubatov.

[ Szerkesztve ]

(#35) Bird válasza Lauda (#34) üzenetére


Bird
addikt

Háááát mivel "másképp" jóval körülményesebb kicsiny porfészek országunkból a Kanári szigetekre jutni... Lehet nem is olyan meglepő? Mondhatni lehetetlen átszállás nélkül... Kjubi meg talán van olyan kényelmes. :D

[ Szerkesztve ]

.:A konzolozás körülbelül olyan, mint a Canon / Nikon: amelyiket előbb veszed a kezedbe, azt szokod meg.:.

(#36) bgufo válasza Lauda (#34) üzenetére


bgufo
csendes tag

Mert a főni elvitte a az új OrbánForce 1-et máshova így kénytelen volt, Tóni helikoptere se volt épp kéznél.

(#37) t72killer válasza Bird (#35) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Éppenséggel mehetett volna bécsből Austriannel - ezek után a fiaskók után inkább azt javasolnám az utazóknak (lévén nem csak a Ryanair, hanem a reptér is bakizott). Csakhát a franc se gondolta volna, hogy ekkora cirkuszt csinálnak. Bécsig meg valahogy el kell jutni, saját kocsival 3 óra, és persze +1-2hét parkolási ktg a bécsi reptéren, ami mondjuk egy politikusnak nem téma, de minek vesződjön vele, ha nem muszáj.

Visszatérve az átlag földi halandó nyaralóra: a magyar utazónak ugyebár van ez, kb 500EUR retúr árban csomagok nélkül, és van Austrian, 700EUR-ért. Felmerül a kérdés, hogy tényleg akar az ember 200EUR-nál nagyobb értéket egy plusz bőröndben vinni, vagy megelégszik a kicsi kézipoggyászban elférő fürdőgatyával, fogkefével?

Itt jönni szoktak a kisgyerekes utazókkal: valóban, az első utunkra még cumisüveg-fertőtlenítőt is vittünk (:Y), de a cuccok 90%-a itt is felesleges. Az a pár darab ruha, repülési időre szánt kaja/pelenka szintén elfér a gyerek kézipoggyászában. A babakocsi meg külön, a tolószékekkel azonos kategória - se fizetni nem kell érte, se aggódni, hogy kidobálják a rongyrázómarcsáék esküvői bőröndjeivel együtt.

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#38) Wlac válasza tuki2200 (#18) üzenetére


Wlac
Ármester

Belsősként annyit elárulhatok, hogy első alkalommal (már ha ez alatt a másfél héttel ezelőtti eseményekre gondolsz) is pont ugyanez történt. A média valamiért úgy hozta le, mintha a csomagokra nem akartak volna várni, de várhatott volna a kapitány napestig is, a gép túl volt terhelve. A gép pedig valóban sokat tankolt, de nem tankoltak bele többet, mint kellett volna. Nem tudom, hogy az ismerősöd melyik cégnél dolgozik, de feltételezem túl tankolás alatt arra gondolt, amikor a tanker még "csöpögtet" bele pár tíz kiló üzemanyagot. Az valóban minden napos, és egyáltalán nem probléma (az APU még az állóhelyen gondoskodik róla, főleg ha megy a légkondi is a gépben).

Egyszerűsítve szimplán arról van szó, hogy a Ryanair alacsonyabb maximális felszállósúlyt határozott meg a legtöbb gépén, mint amit a gyártó, mivel így kevesebb illetéket is kell fizetnie a reptereken. Ez a járatai jelentős részén tök jól működik, mivel átlagban az utasok 30-40 százalékának szokott csak csomagja lenni, szóval bőven a korlátozott súly alatt szokott repülni. A kanári szigetekre azonban olyan gépek szoktak járni, amiknél ez a limit magasabb. Na, valamiért mostanában ez a dolog elmarad, mintha figyelmetlenségből tök "átlagos" gépet küldenének erre a járatra, holott ott mindig is nagyon sok volt a feladott poggyász. A túl súllyal meg nem lehet mit csinálni, ha elfogy az underload, akkor hisztizhet bárhogy az utas, a gép nem fogja elvinni a poggyászt.

Van egy kis rálátásom a dologra, mivel utasként én is kerültem már szo... jártam rosszul (Frankfurtból nem jött velem Philadelphiába a poggyászom, és három napig tartott, mire megkaptam), jelenleg pedig a repülésben dolgozom, és látom, hogy mi folyik ott. A Ryanair valóban egy elég alja társaság, mind utasszempontból, mind kiszolgálás szintjén, de így tud olcsó lenni. Engem is baromira zavar, hogy még a gépen is tukmálják az emberre a dolgokat, cserébe tavaly 6000 forintért mentem Korfura. Megértem az utasokat is, akik miután rákészültek a nyaralásra, szembesültek azzal, hogy lehet nem lesz ott a cuccuk. Azzal azonban, hogy ők leszállnak a gépről, nem a légitársaságot szívatják (ilyen jegyárak mellett nem kell, hogy az imázsukkal foglalkozzanak), hanem a földi kiszolgálót, aki túlórázhat emiatt, és magukat, mert nem repülnek. És természetesen azt ne felejtsük, hogy az itt maradt poggyászok egy-két órán belül már elindulnak az utasok után. Kellemetlen, de nem végzetes.

[ Szerkesztve ]

“The wha-"

(#39) t72killer válasza Wlac (#38) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Hmm, pedig a multkorit megpróbálták full a reptérre kenni. Viszont ha így néz ki a sztori, akkor várhatóak további botrányok.

"a Ryanair alacsonyabb maximális felszállósúlyt határozott meg a legtöbb gépén, mint amit a gyártó, mivel így kevesebb illetéket is kell fizetnie a reptereken." - gondoltam, hogy van itt egy kis extra szarrágás a képletben :((( . Tehát egy telefon a Ryan főnöknek, hogyasszongya "főnök, becsekkoltuk az összes utast, sok a csomag, befizetne egy kör nagyobb felszállósúlyra és 500liter extra keróra?" Denem, inkább megspórolják az illetéket és a kerozin árát, utas meg szív. Olcsó hús és híg lé esete...

"És természetesen azt ne felejtsük, hogy az itt maradt poggyászok egy-két órán belül már elindulnak az utasok után." A múlt heti körben ez 4 napig tartott, pedig nem interkontinentális út. Nyilván így volt olcsóbb.

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#40) Wlac válasza t72killer (#39) üzenetére


Wlac
Ármester

Sajnos maximum súllyal csak bizonyos gépeik repülhetnek, így a földön hiába látják, hogy nem lesz elég a szabad súly, nem lehet mit tenni. Ha a gép csak maximum 72 tonnára van belőve, akkor lehet telefonálgatni bárkinek, az nem lesz több. Itt egyértelműen az a személy hibázott, aki kitalálta, hogy erre az útvonalra elég lesz egy ekkora gép is. Hogy ez most figyelmetlenség, kísérletezés vagy szimplán a nagyobb gépek máshol való használata miatt van, senki nem tudja, erre a választ max egy-két ember ismeri egy dublini irodában.

Egyébként ismétlem magam, bármilyen Ryan döntés mögött a spórolás áll. Hívhatjuk ezt bizonyos dolgok rágásának vagy üzleti érzéknek, tök mindegy, a cég így képes ennyire olcsó lenni. Ha valaki nem akar ebbe belefutni, akkor választhat drágább nem fapados társaságokat is, ahol garantáltan nem lesz semmi hasonló probléma.

Az pedig, hogy a kapitány a reptérre kente a dolgot, ésszerű lépés a részéről. Ha azt mondja, hogy ő nem hajlandó így felszállni, vagy hogy a rampás bepakoltatni a gépet, abból simán vasvillás parasztlázadás lesz, mivel ott vannak az (utasok szemében) felelősök. Ha azonban egy arc nélküli valamire fogja (leállt a szalag), azt könnyebben elfogadja bárki.

Egyébként személyes megjegyzésem annyi, hogyha valaki nyaralni szeretne, menjen charterrel. A héten konkrétan másfél órán keresztül állt a gép extrában a földön, mivel ott valóban a szalagrendszer volt túlterhelve, és nem érkeztek a poggyászok a géphez. A kapitány azt mondta, hogy nem érdekli, hogy mennyit késnek, ő nem akar egy családot sem megszívatni azzal, hogy nem kapják meg a cuccukat, inkább vár. A cég pedig, mivel egy nyaralásra specializálódott társaságról van szó, azt mondta neki, hogy rendben van. Ilyen egy menetrendszerinti járatnál nincs. A kapitány, még ha jó fej is, pár perccel hülye indokokra hivatkozva el tudja tolni az indulást, de pont egy fapadosnál ezt nem fogja szeretni az iroda, mivel ez pénzkiesés nekik.

Az pedig, hogy a múltkori körben négy napig tartott a poggyászok útja, valóban sok, maximum egy-két nap alatt ott kellene lennie. A repülésnek ehhez a részéhez már nem értek, de a lényeg, hogy a lemaradt poggyászokat nem csak az a társaság viszi, akik itt hagyták, hanem a vele egy szövetségben lévő partnerek is. Sanszos, hogy a fapadosok nincsenek benne ezekben a csoportokban (tagdíj), így egy ilyen szituációban magukra vannak utalva.

“The wha-"

(#41) #56573440 válasza Wlac (#40) üzenetére


#56573440
törölt tag

"Hogy ez most figyelmetlenség, kísérletezés vagy szimplán a nagyobb gépek máshol való használata miatt van, senki nem tudja, erre a választ max egy-két ember ismeri egy dublini irodában."

Teljes mértékig ismert, írtam is, nem magamtól találtam ki: nincs más gép. De nem úgy hogy máshol vannak meg ilyenek, hanem konkrétan 300 darab 737-800 van a flottában és slussz. Semmi nagyobb. Nem is vesznek ezért, mert a karbantartás így egyszerű nekik, meg társai. Ezen a távon, ilyen terheléssel ezek a gépek alkalmatlanok amire akarják használni jelenleg úgy néz ki, és mivel más nincs, így vagy marad ez, vagy törlik az egészet aztán lehet menni bécsből.

(#42) Lauda válasza #56573440 (#41) üzenetére


Lauda
félisten

A belsősök tudják, hogy van egy csomó Airbus A380 is a ryanairnél, csak a cég titkolja.

(#43) t72killer válasza Wlac (#40) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Ha lenne közvetlen alternatíva erre az útvonalra, és olcsón adnák a jegyet, még meg is értem. Az itt a baj, hogy egyszerűen nincs másik légitársaság, ami Bp-ről kanárira vinné a nyaralókat (mielőtt vasvillával nekemesnének az újgazdagozók, kanári egyáltalán nem luxusnyaralóhely, ha leszámítjuk az odajutást, lényegesen olcsóbb, mint Horvátország szezonban - persze az is igaz, hogy lehet vele menőzni a szomszédmama előtt).

Ami igazán felháborító, az a Ryan kézipoggyász(!) policyje: azt is elszedik az utastól (ez gyakori) és alkalmasint otthagyják a reptéren:Y.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#44) #56573440 válasza Lauda (#42) üzenetére


#56573440
törölt tag

Ja olyan mint Cartman vidámparkja? Nyenyenye nekem van de ti nem használhatjátok bebebe ? ;]

t72killer: mindenhol van jellemzően miden árfekvéssel bármi is. Mallorca is ilyen, csitrilliárdért is lehet egy napra menni, meg 10-re gombokért. Csak kanárizni járó instások ugye... :D

[ Szerkesztve ]

(#45) t72killer válasza #56573440 (#44) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Mi rendszeresen előfordulunk "odalent", és általánosságban mondom, hogy semmi sincs elszállva, az alapárak normálisak. Azaz semmi szuper-dealt nem kell ahhoz kifogni, hogy két fő olcsóbban megjárja, mint pl egy szezonos dalmáciai nyaralást.

Kár, hogy pestről nincs más járat, bezzeg a zsírhólyagokat hozzák napi 10+ olcsó géppel UK-ből és Németországból:(((

Insta: Nna, első dolgom lenne a reptéren a mobiltelefonokat elkobozni még beszállás előtt. :W. Jellemzően ázsiai turista egy lépést nem képes szelfinyomás nélkül megtenni, nem is tudom, hány koreai-kínai-egyéb facebook/insta oldalán szerepelhetünk "háttérként"...

ON: ezt még nem tapasztaltam meg, szép...

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#46) #56573440 válasza t72killer (#45) üzenetére


#56573440
törölt tag

Ezer éve volt hír hogy bevezetik. Már valahol azon poénkodtunk, hogy jön majd az állóhely by default, ha ülni akarsz fizess. A fizetős mosdóhasználat, ha nem fizetsz te kell felpakold a csomagodat, ha a bmi indexed határértéken felül van az is extra lóvé lesz, és társai. Azért nem gondolod hogy 20 kiló túlsúllyal annyiért repülsz mint az aki anorexiás...

Pénzből élnek, tőzsdén vannak, persze hogy termelni kell, értem én, azt is hogy gazdaságilag jobban éri meg nekik ha az alap jegyár marad olcsó, és örül az ember...

(#47) t72killer válasza #56573440 (#46) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Elhibázták, túl gyorsan dobták be a fizetősWC ötletét - így az ellenállás miatt nem lett belőle semmi. A fizetős kézipoggyászból viszont igen. Szarrágók tömegével vannak Európában, nem csak keleten, és egyesek képesek órákat jegyre vadászni 20€ különbségért.

Más kérdés, hogy ezek a praktikák durván piacpusztítóak: azt senki nem hiszi el, hogy rentábilisen 20€-ért el lehet szállítani egy utast Bp-ről Londonba. Azaz a valós költség és a 20EUR különbségét valahogy finanszírozzák, pl adóelkerüléssel, reptéri/légtérhasználati díjak végletekig menő spórolásával és hasonlókkal. Sajnos a hatóságok nagyon nincsenek ott a szeren, hogy az ilyen potyautas-taktikát levadásszák, pedig bizonyos esetekben már a biztonság rovására megy a dolog, nem beszélve arról, hogy rengeteg utast simán átvágnak, aki korábbi tapasztalatai alapján elvár egy adott szolgáltatási szintet (pl a kézipoggyász nálam van a gépen...) és ezt bármiféle közlés nélkül megváltoztaják (=bevágjuk a laptopodat a csomagtérbe, mernemfizettél kézipoggyászdíjat). Nem mellesleg a társadalom normális részét se ártana megvédeni a sz.rrágók mellékhatásaitól, ugyanis ha ezek miatt eltűnnek az értelmes szintű szolgáltatást nyújtó légitársaságok, az a normálisaknak, aki nem szívózik azon, hogy 20 vagy 50EUR egy Bp-London jegy, jelentős veszteség lenne.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#48) Wlac válasza #56573440 (#41) üzenetére


Wlac
Ármester

Nem kell bemutatnod a Ryanair flottáját, mivel napi szinten dolgozok vele. Nagyobb gép alatt természetesen a nagyobb felszálló súlyút értettem, amiből viszont van neki, csak éppen ennél a két alkalomnál nem az jött hozzánk.

“The wha-"

(#49) t72killer


t72killer
titán
LOGOUT blog

Kis utóélet: bepróbálkoztak egy kamucsekkel "kártérítés" néven.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.