Rá se kell gyújtani, elég az is, ha csak hülye az ember.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Evil Snowman:] Egér bemutató - Keychron M1 Wireless
- [Re:] [Lenry:] Windows 11 telepítése inkompatibilis gépre
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [FLATRONW:] RIP Youtube Vanced
- [Re:] [Lalikiraly:] Vodafone 5G probléma
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
Eastman
őstag
Ja, hát ott az önvezető üzemmód indokolt. Kenguruk?
https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...
Azokat akkor se úszod meg, ha három kézzel fogod a kormányt és 5 szemmel figyeled az utat és környékét... Az ugráló kengurunál jobb véletlenszám-generátor nincs!
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
llax
senior tag
"100 karambolozó benzinesből-dízelesből szénné ég/felrobban annyi db, mint 100db teslából ?"
Közben már hallottam számot, még valami biztosabb forrás is kellene, de ha ennek fele is igaz...
Nem karambolok száma, hanem megtett táv: 7x annyi megtett kilométer jut egy kigyulladó Teslára, mint az átlag...
Múltkor egy hyundai robbant fel a garázsban és még töltőn sem volt.
bkercso
nagyúr
A képeken annyi látszik, hogya garázs tetejének egy része hiányzik, bár hogy ez mennyiben köszönhető a robbanásnak, és mennyiben az azt követő tűznek, azt ennyiből képtelenség megítélni.
Könnyű megítélni: az autó kasztnija ép, vagyis a "robbanás" lángra kapást jelent. Talán volt hangja, de energiája biztosan nem.
Amellett egy kigyulladó belsőégésű (haha) autó nem hír, míg egy elektromos igen. Ettől még több millió eladott autóból lesz néhány, ebben nincs semmi meglepő szerintem.
BTW, nem csak autóban van Li-akku. Mobilban, elemlámpában, mindenben is ugyan ez van.
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
dabadab
titán
Igen, az mondjuk elég sokat elmond a dologról, hogy az hír, hogy egy kontinenssel arrébb kigyulladt egy elektromos autó, az meg nem hír, hogy ha itt Magyarországon gyullad ki egy benzines.
DRM is theft
A robbanás részre nem tudok mit írni, nem voltam ott és nem értek a robbanásokhoz. Azért hír, mert ez egy új technológia, ami talán az autózás jövőjét jelentheti. (magam részéről én ezt erősen kétlem) Az ilyen szerkezetekkel kapcsolatos dolgok nagyobb figyelmet élveznek. Múltkor egy gázos busz nekiment a magasságkorlátozónak és felrobbant a gáztartály a tetején. Ez nyilván nagyobb hír, mint ha kigyulladna egy sima busz.
[ Szerkesztve ]
bkercso
nagyúr
Azért nem nehéz élképzeéni, h ha a robbanás vite volna le afél tetőt, akkor az a kocsi kasznijén is lyukat ütött volna.
A hibrid technikával jelentősen javítható a belsőégésű motorok hatásfoka városban és csökkenthető a kibocsátás, így ez a jelen és a jövő. A tisztán elektromos a jelenlegi akkutechnológiával tényleg nem az igazi.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
llax
senior tag
"így ez a jelen és a jövő"
A gyártók többsége nem így gondolja. Tökmindegy, hogy milyen sok típus van a kínálatban, ha azok jelentős része leginkább papíron és tesztpadon jól működő, "kvóta szülte" megoldás, vagy adókedvezményes, ingyen parkolós, nagymotoros luxus kamuhibrid.
A hibrid technikával jelentősen javítható a belsőégésű motorok hatásfoka városban és csökkenthető a kibocsátás,
Igen, az ottani kibocsátás csökkenthető. Itt megint inkább az a kérdés, hogy az össz kibocsátást nézve, kifejlesztés, legyártás, akkumulátor, életciklus, szervizelés, szakemberek képzése, megfizetése stb stb megéri-e az egész cirkusz egy jóval egyszerűbb benzinmotorral szemben.
llax
senior tag
Az általad sorolt problémák többségén már túllépett az ipar. Ezért is lehet nagyon sok hibrid gyártásban.
A gyártók részéről némi szemléletváltás kellene és a szabályozást (és kategorizálást) is újra kellene gondolni. (a szabályozás a minden körülmények között alacsony emissziót támogassa, ne a kamuhibrideket)
dabadab
titán
Egy hibrid Prius igazából valamivel egyszerűbb és kevésbé szervízigényes, mint egy hasonló benzines autó.
DRM is theft
bkercso
nagyúr
Egyfelől igaz...
De a legtöbb fejlesztésnek még nincs látható eredménye, de óriási a piac - nem csak Európában és USÁ-ban, de Kínában és Indiában is.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
bkercso
nagyúr
Az akku pl. nagy probléma: túl szennyező a gyártása és túl nagy akkukat tesznek túl nehéz autókba.
A városi kibocsátás csökkentéséhez kis tömegű városi kocsit kellenének 300km körüli hatótávval.
A töltés szintén fontos: atomból vagy megújulóból kell tölteni ahhoz, hogy a globális kibocsátás is csökkenjen.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
dabadab
titán
"Az akku pl. nagy probléma: túl szennyező a gyártása és túl nagy akkukat tesznek túl nehéz autókba."
Hibridekről van szó: a Priusban pl. kb. 50 kg az akku.
DRM is theft
szebe
őstag
Ezzel csak az a baj, hogy ami tud ~300km-t, abba beleül két ember, és már alulról súrolják a 2 tonnát (lásd, új Leaf, 1730kg).
Városi szaladgálósra most is van "megoldás", e-Up, i3, Zoe, Honda e, e500, stb..
[ Szerkesztve ]
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
Rive
veterán
Pont városban fölösleges az a 300km. Még akkor is, ha hozzácsapod az elővárosokat is.
Városi közlekedéshez elég a 100-150km (az is csak azért, mert ha megújulós töltést akarsz, akkor az leginkább az esti mélyvölgy ideje alatt lehetséges, szóval haza kell érni egy töltéssel), meg a hibrid (amikor a napi menet rendszeresen nagyobb, mint 100km, pl. taxi vagy munkakocsi).
Városon kívül meg egyelőre minimális (ha van egyáltalán) előnye a villanyautónak. A 300km hatótáv pill. luxus.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
llax
senior tag
Amúgy az az 50kg aránytalanul sok
(valójában persze nem - "tokkal-vonóval" annyi, a beépített kapacitás Tesla Model 3 LR akkujának kb. 2%-a)
llax
senior tag
Nem nagy probléma, ha nem teszed azzá... Pl. ha nem 600km hatótávú prémium kategóriás gépet akarsz... (ennek is van piaca, fizetőképes kereslettel és ezt kiszolgáló gyártóval - őket a hatékonyság miatt érdemes figyelni)
Szerintem egy kezemen meg tudnám számolni, hogy embereknek több mint fele évente hányszor szaladna bele egy 150km hatótáv korlátaiba (és kellene az utak melletti villámtöltőt használniuk). Ráadásul ezek pont az alsó és alsó-közép kategóriás járműveket használók. Ez nagyjából 16-18kWh akkuval elérhető (ha alapjaiban EV-nek tervezik az autót), ami egy néhány x10kW-os hajtással* együtt már kevesebb is lehet tömegben mint egy kisebb dízel hajtáslánc + tele tank... Pl. Smart méretű autókba még ennyi sem kell.
* De azt sem úgy, ahogy a legtöbb gyártó ma csinálja (tele motortér...), hanem úgy, mint a Tesla...
Az már külön vicces, hogy egy Tesla kettő, össz. 762LE beépített motorjai (inverterekkel, osztóművel, difivel) együtt kisebb helyigényűek, mint sok másnak a 80...136LE elektromos hajtáslánca. És ezzel a résszel problémák sincsenek, több 100ekm után sem.
bkercso
nagyúr
És mennyi az akku? 700kg or so..
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
bkercso
nagyúr
Így igaz, hibridből elég 100km körüli hatótáv is. De pályán, ahol nem 60-80-al mész, ott azért nem marad meg a teljes hatótávod. És városban sem, ha nem tanulja meg valaki rendesen használni a rekuperálós, egypedálos vezetésmódot.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
llax
senior tag
Nem mindenkinél 700kg az...
bejegyzés Ég a Tesla
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Utolsó darab - 670.000 Ft helyett - 465.000 Ft MacBook Air Retina 13" M2 8GB / 512 SSD / Magyar
- Apple iPhone 13 Midnight 256GB iSTYLE 2025.03.26. GARANCIA
- LG UltraWide 38WN95C-W Monitor 1 év Garancia
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i7 4.2 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD + doboz
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i5 3.8 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD / Radeon Pro 580 8 GB + doboz