Ma reggel a Balázsék rádióműsorában felhívtak az NFM szóvivőjét, és bár nem a konkrét ügyre (azt még vizsgálják), és nyilván nem hivatalosan (ellenben kissé ellentmondásosan) azt nyilatkozta, hogy kb. mindkét félnek igaza van.
A hölgy szerint pl. már a megrendelés visszaigazolásával létrejött a szerződés. Na most akkor vagy ő nem ismeri a megfelelő passzusokat, vagy van még olyan jogszabály, ami a vásárló javára felülírja ezt?
Szerinte a rendelés érvényes, mert a meghirdetett áron kötelesek odaadni a milliókért árult cuccot is (ezt így mondta, "árfeltüntetés szabályára" hivatkozva, ami így ráguglizva nekem gyanúsan nem vonatkozik netes vásárlásra, de mindegy), és a technikai hibára nem hivatkozhat a bolt, mert az ÁSZF-jükben nem definiáltak ilyen esetet (ezt már konkrétan ennél a webshopnál vizsgálták).
Viszont mivel nyilvánvaló tévedés esete áll fenn (példaként hozta a pár forintos H&M-es ruhákat amiket viszont kiküldtek, de ott nem volt arányaiban akkora az árkülönbség), és az eladó hivatkozhat a jelentős kárra ami érné őt, nagy fight lehetne belőle - ha a vásárlók panaszt tesznek, minden esetben eljárás fog indulni, lehetne végigverekedni a dolgot. De a nagy értékkülönbség miatt tényleg nem nyilvánvaló, hogy végül bármelyik vásárló kapna bármit.
Visszahallgatható youtube-on pl. (mobilról vagyok, nem tudok linkelni)
disclaimer: én sem tudok egyetérteni az ilyen ügyeken való hőbörgéssel
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"