Hirdetés

2022. szeptember 29., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Poultier


Poultier
tag

Egy nagyon titkos amcsi kormányprojekt kapcsán megtalálták a hiperugrás módját, amit ezen a gépen teszteltek. Az utasok valószínűleg elrepültek a nirvánába, ahol átváltottak nyuszi üzemmódba...

(#2) Dany007


Dany007
veterán

Valószínű lezuhant. :)
Aztán, hogy hogyan... azt majd megnézhetjük a "Légikatasztrófák" legújabb részében.
Szeretem az ilyen nyomozásos, érdekes, meglepő rejtélyes ügyeket. Már láttam mind a 10 évadot. Több részt többször is.
Igazából semmi meglepőt nemfognak tudni kihozni a végén. Volt már minden. Eltérítés, rakétatámadás, bomba, elalvás... rendszerhibák millió számra... sőt volt olyan is, mikor a pilóta egyik kislányát engedte a kormány elég! És közvetve csak ugyan, de emiatt történt tragédia. Szóval "Újat" igazán meglepőt nemfognak tudni kihozni ebből sem. De érdekeset igen. Furdal a kíváncsiság.

(#3) Szólista


Szólista
senior tag

2 kérdesem van: a repülőgép válaszjeladóját miért lehet szándékosan kikapcsolni? (polgári használatnál)
állitólag a hajtóművek még 4órán keresztül müködtek az eltűnés után? [link]

Nem vagyok normális.Na és?! Nem vagyok jó kapcsolattartásban.

(#4) Bird


Bird
addikt

Lehetetlen észrevétlenül elrabolni egy ekkora gépet 27x emberrel a fedélzeten. Valahol az óceán mélyén fekszik a roncs...

.:A konzolozás körülbelül olyan, mint a Canon / Nikon: amelyiket előbb veszed a kezedbe, azt szokod meg.:.

(#5) mickemoto


mickemoto
senior tag

Az nem kérdés hogy tudják mi történt a géppel, az viszont igen hogy miért hallgatnak.

Az információ korában a tudatlanság az választás kérdése. A tudás hatalom! A nem tudás a hatalom vak és engedelmes kiszolgálója!

(#6) Bird válasza mickemoto (#5) üzenetére


Bird
addikt

Nemzeti légitársaságot egy ilyen rossz hír pillanatok alatt bedönt... Állami érdek is fűződhet ehhez a nagy- nagy hallgatáshoz. Volt már ilyen a történelemben korábban is. :U

[ Szerkesztve ]

.:A konzolozás körülbelül olyan, mint a Canon / Nikon: amelyiket előbb veszed a kezedbe, azt szokod meg.:.

(#7) sziku69 válasza Szólista (#3) üzenetére


sziku69
senior tag

Érdekes fejlemények , de ettől csak nagyobb lesz a kérdőjel. Ha lezuhant, akkor elég nagy lett a terület ahhoz, hogy valószínűsíthetően megtalálják. Ha meg elvitték valahova, akkor mit csinálnak 239 utassal?

(#8) westcoastog


westcoastog
veterán

Eevitték a zufók.

(#9) KaiotEch válasza westcoastog (#8) üzenetére


KaiotEch
nagyúr

Pataki Attila vezetésével :D

(#10) westcoastog válasza KaiotEch (#9) üzenetére


westcoastog
veterán

Nem kell ő ahhoz. :D

(#11) Dany007


Dany007
veterán

Nem kell azért egyből szélsőséges összeesküvés-elméletekre gondolni. :)
Volt már ilyen. Legutóbb 2009-ben, mikor a Rio-ból Párizsba tartó Airbus zuhant le... Kb hetekig azt se tudták hol van. Aztán asszem egy hónap is kell hozzá, hogy meglássák az első vízen lebegő darabokat. És utána még vagy 2 év mire kitalálták mi is történt valójában.
Necces volt, mert emlékszem, azon a nyáron repültem én is életemben először és remélhetőleg utoljára. :D Ezek után mégjobban fostam a repüléstől.

No, de visszatérve a repülőt nem téríthetik el csakúgy "nyomtalanul". Ha eltérítik az rendben van. De az országok radarhálózata szépen végigkövette volna a gép útvonalát gond nélkül. Tehát ez szerintem kizárt. Az lehet, hogy eltérítették és valahol lezuhant. Okés. De hogy valahová letették a gépet vagy hogy nemtom milyen messzire repültek az kizárt.

Ez a távirányítós marhaság is marhaság. : ) Speciálisan felszerelt / előkészített gépet lehet távirányítással vezérelni, vagy épp egy drónt ami eleve úgy van megépítve, hogy lehessen távirányítással vezérelni. De egy mezei utasszállítót biztosan nem lehet csak így meghackelni a nyílt tenger / óceán fölött és elvezetgetni egy random leszállópályára. Ez baromság úgy ahogy van.

(#12) <Adamsky> válasza sziku69 (#7) üzenetére


<Adamsky>
veterán

" ... öt órán keresztül repült, állítják azoknak az adatoknak az alapján, amelyek automatikusan beérkeznek a Boeinghez a hajtóművek állapotáról ... "

Szerintem ez annyira kacsa, hogy már hápog. Hajtómű, ami adatokat küld "haza"? Hmm ... soha, senki még hasonlóról sem beszélt. Arról nem is szólva, hogy ha ez így van, akkor miért nem szóltak a Boeing-esek, hogy srácok ne is keressétek, mert nem zuhant le. Legalábbis nem ott, ahol gondoljátok.

(#13) Bird válasza <Adamsky> (#12) üzenetére


Bird
addikt

+1. Egyetértek.... Ez amolyan Blikk komolyságú álinformáció.

.:A konzolozás körülbelül olyan, mint a Canon / Nikon: amelyiket előbb veszed a kezedbe, azt szokod meg.:.

(#14) sziku69 válasza <Adamsky> (#12) üzenetére


sziku69
senior tag

Ok, tegyük fel hogy küldött adatokat. De ezt csak rádiójel formájában küldhette. A rádiójel forrását viszont tudtommal be lehetett volna mérni. Valamint ha jeleket küldött, akkor nyilván azonosító jelek voltak, ha már azt mondják, hogy az a boeing küldte. Hiszen százával repülnek, szerte a világban. Valaki, vagy valakik nagyon rosszul keverik a lapokat. Vagy csak azért teszik, hogy nagyobb olvasottságot generáljanak az adott weboldalnak.

(#15) Bird válasza sziku69 (#14) üzenetére


Bird
addikt

Szerintem az utolsó mondatodhoz közelít az igazság. Az a gép lezuhant, nincs itt semmilyen misztérium játék, bermuda háromszög, órákig működő hajtóművek rádió kapcsolattal, kicsengő mobiltelefonok rejtélye és a többi és a többi... Ez a hír egyszerűen hype a nagyvilágban és persze nálunk is.

[ Szerkesztve ]

.:A konzolozás körülbelül olyan, mint a Canon / Nikon: amelyiket előbb veszed a kezedbe, azt szokod meg.:.

(#16) TheMarci


TheMarci
addikt

727-es Boeinget is loptak már el, szóval el lehet lopni repülőt nyomtalanul, csak kicsit nehezebb. :)

http://en.wikipedia.org/wiki/2003_Boeing_727-223_disappearance

Do You Dream?

(#17) KaiotEch válasza TheMarci (#16) üzenetére


KaiotEch
nagyúr

Persze, de akkor szokták, amikor a levegőben van, mert akkor olyan pici, simán zsebre vágható. :K :P

(#18) sziku69 válasza TheMarci (#16) üzenetére


sziku69
senior tag

De akkoriban még nem volt ilyen magas szinten az adatkommunikáció. Hiszen ebben az esetben is tele volt a fedélzet mindenféle mobiltelefonnal például. Nem tudom mondjuk, hogy fenn a repülőn milyen a térerő, de ha baj van akkor a kétszáz akárhány utasból senki sem tudott bármilyen hívást, vagy bármit indítani? Szóval, vagy nagyon gyorsan történhetett minden, például egy robbanás. Bár akkor látták volna a tüzijátékot. Furcsa minden esetre.

(#19) TheMarci válasza sziku69 (#18) üzenetére


TheMarci
addikt

Nincs olyan magasan már térerő, igazából csak példának hoztam fel, hogy előfordult már, hogy meglovasítottak egy gépet. De mindazonáltal nekem is fura, hogy semmi nyoma.

Do You Dream?

(#20) Cthulhu Dawn


Cthulhu Dawn
őstag

Szerintem kirepült a zűrbe.

"There are no bad ideas, only great ideas that go horribly wrong" - Jack Donaghy

(#21) westcoastog válasza Cthulhu Dawn (#20) üzenetére


westcoastog
veterán

A zufók átal.

(#22) sziku69 válasza westcoastog (#21) üzenetére


sziku69
senior tag

Hmmmmm.....komolytalanok vagytok :)

(#23) westcoastog válasza sziku69 (#22) üzenetére


westcoastog
veterán

Csak kicsit. :)

(#24) Blindmouse válasza Cthulhu Dawn (#20) üzenetére


Blindmouse
senior tag

Nem, mert én tudom hogy időt ugrott, 1832 március nyolcadikára. Azért nem tudunk róla mert párhozamos univerzum keletkezett. Az enterprise vitorlás (36 öntöttvas háromfontos ágyuval) már ment is hogy szétjőjje.

3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace

(#25) sziku69 válasza Blindmouse (#24) üzenetére


sziku69
senior tag

Az jó, mert mobillal majd készíthetnek egy csomó fényképet a repülőgép ablakából, aztán belerepülnek egy "felhő"-be, és már fenn is lesznek a neten. :D

(#26) KaiotEch válasza westcoastog (#21) üzenetére


KaiotEch
nagyúr

Nem lehet, hogy Borg vonósugárral húzták fel? :U

(#27) terratech válasza KaiotEch (#26) üzenetére


terratech
csendes tag

Engem is az a kérdés foglalkoztat, hogy ezt a helyzeti jeladót vagy mit, hogyan lehet kikapcsolni? Egyáltalán miért van ilyen funkció beépítve? Amit fentebb írtak a hajtóművekről, hogy küldi az adatokat a Boeing-nek, az biztosan valós, hiszen a modern gépeknél a gyártó és egyéb helyekre állandó adatokat szoktak küldeni a gép egyes alkatrészeinek állapotáról.

(#28) sziku69 válasza terratech (#27) üzenetére


sziku69
senior tag

De ha küldi a jeleket akkor be is lehetett volna mérni a helyzetét, nem?

A legújabb verzió az, hogy eltérítették. :)

[ Szerkesztve ]

(#29) <Adamsky> válasza terratech (#27) üzenetére


<Adamsky>
veterán

"... a helyzeti jeladót vagy mit, hogyan lehet kikapcsolni?"
Vagy inkább, miért lehet egyáltalán. Én nem igazán tudom elképzelni azt a helyzetet, hogy jobb, ha nem megy.

"... küldi az adatokat a Boeing-nek, az biztosan valós ... "
Ez szerintem (még mindig) több szempontból is kacsa.
Ha van ilyen:
- miért nem jelezték ezt hamarabb a kutatást végzőknek?
- miért nincs olyan rendszer, hibás működés esetén rögtön értesíti a földi személyzetet?
- van-e benne GPS vevő? Ha nincs, akkor semmi értelme.

"... hiszen a modern gépeknél a gyártó és egyéb helyekre állandó adatokat szoktak küldeni a gép egyes alkatrészeinek állapotáról."
Nem trollkodásból, de tényleg érdekelne, hogy mik lennének ezek az alkatrészek? Nem vagyok szakértő, de szoktam nézni a Natgeo-n és a Discovery-n az ilyen légi katasztrófákkal foglalkozó műsorokat, de még egyikbe se hallottam erről. Mindenhol a feketedoboz volt az egyetlen támpont. Ha hajtóművet vizsgáltak, akkor azt bizony el kellett szállítani a gyártóhoz. Egyszer sem volt olyan, hogy: "gyerekek, ne is küldjétek, mert tudjuk, hogy a lezuhanás pillanatában a motorok tökéletesen működtek".

(#30) Dany007 válasza <Adamsky> (#29) üzenetére


Dany007
veterán

""... küldi az adatokat a Boeing-nek, az biztosan valós ... "
Ez szerintem (még mindig) több szempontból is kacsa.
Ha van ilyen:"

Van ilyen. Technikai adatokat küld, amiket később kielemeznek. Nem real-time segítségre való.
Hasonló szituáció a 2009-es AirFrance gép balesete.

Érdekesség az indexről.

" a Natgeo-n és a Discovery-n az ilyen légi katasztrófákkal foglalkozó műsorokat, de még egyikbe se hallottam erről. "

Nézd meg a 2009-es AirFrance tragédiáról szóló részt. Abban benne van részletesen.

[ Szerkesztve ]

(#31) TheMarci válasza <Adamsky> (#29) üzenetére


TheMarci
addikt

"Én nem igazán tudom elképzelni azt a helyzetet, hogy jobb, ha nem megy."

Földön, amikor van a gép, parkol, javítják, stb akkor tök fölösleges, hogy menjen szerintem.

Do You Dream?

(#32) <Adamsky> válasza Dany007 (#30) üzenetére


<Adamsky>
veterán

Aha. Köszi az infót! :R
Utána fogok nézni.

(#31) TheMarci
Akkor úgy kéne, hogy ha a pilóta "ráadja a gyújtást", akkor legyen rögtön aktív. Vagy ha elemelkedik a gép a földről, stb.

(#33) westcoastog válasza KaiotEch (#26) üzenetére


westcoastog
veterán

(#34) sziku69 válasza westcoastog (#33) üzenetére


sziku69
senior tag

A kávéról jut eszembe. :) Mire lehet egy ilyen madarat "feketén" használni? Ha eltérítették a gépet, és mondjuk leszálltak valahol, utána eladják egy légitársaságnak? Persze ez hülyeség. De mondjuk belevezetik egy másik "ikertoronyba"? Ez is hülyén hangzik. Ha el akartak jutni x helyről y-ba, akkor miért nem oda kérték a jegyet? Vagy váltságdíjat akartak az utasokért cserébe? Állítólag utaztak rajta "fontos" emberek.

(#35) <Adamsky>


<Adamsky>
veterán

Újabb infók: "A Boeig-777-es járat Rolls-Royce hajtóművekkel repült, amik meghatározott időszakonként továbbították az addig összegyűlt adatokat a maláj légitársaságnak, ami azt automatikusan továbbküldte a Rolls Royce-nak. A gyártó és a légitársaság így folyamatosan szemmel tarthatta a hajtómű állapotát."

Hogy ez az index milyen gáz lett. Miért kell egymást majmolni? Ordít róla, hogy az origo-t másolták.

(#36) djculture


djculture
félisten

Valami melós koma látta hogy égett a repülő de szállt tovább, szerintem tuti meghibásodott és olyan helyen ért földet ami a senki földje még műholdilag is.

(#37) X3B6O0X


X3B6O0X
aktív tag

Lost IRL. Vagy a zufóók.

[ Szerkesztve ]

"...a vörös árnyalatú gombok azonban nem kaptak háttérvilágítást, viszont fényvisszaverő festést igen, ami persze jópofa, de pont sötétben annyit ér, mint egy tetszőleges politikus vagyonnyilatkozata" © Bog

(#38) sziku69


sziku69
senior tag

(#39) sqpp


sqpp
őstag

Azért nem hinném, hogy csak lezuhant... akkor adtak volna valami jelzést, hogy valami nincs rendben..
Csak úgy eltűnik egy ekkora gép az elég érdekes... mert az benne, van hogy az víz mélyén van, de akkor a rádión keresztül miért nem jelentették be, hogy hupsz baj van.. zuhanunk. Bármilyen légi járművel baj van, akkor a pilóták célszerűen azt bemondják..

(#40) sziku69 válasza sqpp (#39) üzenetére


sziku69
senior tag

Tegyük fel, hogy igaz amit a Maláj kormány mond. Hogy eltérítették a gépet. Leszálltak vele valahol. De miután a gép földet ért, mit csinálnak az utasokkal? Sorba állítják, és kivégzik őket? Azért az durva lenne. Viszont ha elengedik őket, akkor valahogy csak tudnának életjelet adni magukról. Eltelt egy teljes hét.

(#41) westcoastog válasza sziku69 (#40) üzenetére


westcoastog
veterán

Féregjáratba kerültek.

(#42) <Adamsky> válasza sziku69 (#40) üzenetére


<Adamsky>
veterán

Sajnos az a legvalószínűbb forgatókönyv, hogy a gépet eltérítették, majd egy ismeretlen helyen lezuhantak vele. Ugye volt már arra példa, hogy a gépeltérítőt nem lehetett meggyőzni arról, hogy nincs elég üzemanyag a gépbe, minek következtében az lezuhant.

(#43) sziku69 válasza <Adamsky> (#42) üzenetére


sziku69
senior tag

Én is erre tippelek. Hiszen egy ekkora gépet nem lehet bárhova "letenni". Nem egy helikopter amivel egy nagyobb erdei tisztáson is le lehet szállni. Ha meg nem zuhantak le, hanem esetleg el tudtak repülni egy "titkos" leszállóhelyre, akkor nagyon meg volt szervezve. De ilyen csak a filmeken van.
Lehet hogy sosem találják meg, és ott fog szunyókálni pár ezer méter mélyen az óceán fenekén.

(#44) Dany007


Dany007
veterán

Egyre érdekesebb a történet! :D
Még a végén tényleg lehet olyasvalamit látunk, amit eddig még nem!

A pilóták is benne lehettek a gépeltérítésben

Ugye, korábban már írták, illetve megjegyezték azt, hogy a gép szándékosan úgy repült, hogy lehetőleg kikerülje a radarok hatókörét.
Na most erről egyből az ugrott be, hogy azért erre egy random terrorista nem képes. Honnan a fenéből tudná egy akárki fegyveres eltérítő, hogy épp merre kell repülni egy óceán közepén, hogy a radarokat elkerüljék? Kényszeríteni meg hiába kényszerítenek erre pilótát, a random terrorista úgyse tudja éppen mit csinál...

Szóval lehet, hogy mégis érdekes fordulatot vesz az ügy.

(#45) sziku69 válasza Dany007 (#44) üzenetére


sziku69
senior tag

Hacsak nem a több ezer méteres óceán fenekén van, akkor elő kell hogy kerüljön. (hacsak nem lakókocsinak lopták el) :)
Ha újra repülni kezd, akkor a hajtómű ismét küldi majd a jeleket, nem? Vagy azt is meglehet buherálni? Ilyenkor, mondjuk hol vannak azok a műholdak, melyek a védelmi rendszerek miatt lettek fellőve?

De mindenképp felmerül a kérdés. Mit csináltak az utasokkal?

[ Szerkesztve ]

(#46) Bird válasza sziku69 (#45) üzenetére


Bird
addikt

Az utasok féreglyukon keresztül teleportáltak át egy másik párhuzamos idősíkra. Ugye Pataki Atilla? :D

[ Szerkesztve ]

.:A konzolozás körülbelül olyan, mint a Canon / Nikon: amelyiket előbb veszed a kezedbe, azt szokod meg.:.

(#47) Cthulhu Dawn


Cthulhu Dawn
őstag

fejlemény:

"There are no bad ideas, only great ideas that go horribly wrong" - Jack Donaghy

(#48) Dany007 válasza Cthulhu Dawn (#47) üzenetére


Dany007
veterán

Hát ez marhajó volt! :C

@sziku69:

Nem tudom, nehéz elhinni, hogy valahol leszálltak észrevétlenül. Nem volt az kis gép, hogy bármelyik legelőn landolhatnának vele... A normális reptereken csak szólna valaki hogy hé itt az eltűnt gép.
No de addig is el kell lavírozni valahogy, radarok kerülgetésével? Áh...

Furcsa egy kicsit, mert ahogy írták az indexen is, a fejlemények alapján előbb kapcsolták ki a kommunikációs jeladót, minthogy elköszöntek volna a légi irányítástól. Ergo akkor még nem volt bajuk a pilótáknak, szándékosan kapcsolták ki... Tehát ez egy lehetőség arra, hogy ők is benne legyenek az eltérítésbe. A másik ami még ezt támasztja alá, hogy állítólag gondosan olyan útvonalon repültek, ami többnyire elkerüli a radarok hatósugarát. Ezt egy terrorista nem tudhatja.

Viszont ha benne is voltak mért zuhantak volna le? Nyilván egy pilóta tisztában van vele meddig mehetnek el a maradék üzemanyaggal. Na és itt jön a kérdés, az utasok. ? De még az is lehet, hogy az utasok fellázadtak mikor rájöttek mi történt és azért zuhant le...

De még azt sem tartom kizártnak hogy valaki egyéb - nem eltérítős - oka legyen az egésznek.

Amúgymeg az óceánban megtalálni egy repülőt... az nem lesz egyszerű.

[ Szerkesztve ]

(#49) sziku69 válasza Dany007 (#48) üzenetére


sziku69
senior tag

Nem áll szándékomba összeesküvés elméleteket szőni, de emlékeztek a szeptember 11-re gondolom. Ott ha jól tudom kiképzett terrorista pilóták vezették a gépeket. Jó, nem mindegyik gép talált "célba", de jól megkomponálták az egészet.
Én már mindent el tudok képzelni. Azon a környéken is vannak (sőt, leginkább arra találhatók) létfontosságú gazdasági komplexumok. Egy ilyen gépet talán jobban tudnak álcázni, mint egy katonai gépet. És ha a hírek igazak, akkor Malajzia fölött is el tudtak repülni észrevétlenül. Szóval erre a gépre rápakolnak pár tonna robbanóanyagot, és már indulhat is a kamikaze akció. Persze ez csak fantazmagória. (egyenlőre)

(#50) <Adamsky>


<Adamsky>
veterán

Ti ezt értitek?
Legjobb tudomásom szerint még mindig nem találtak semmit, csak láttak ezt-azt műhold felvételeken. De kétséget kizáró bizonyíték nincs. Erre elhíresztelik, hogy a gép minden kétséget kizáróan lezuhant. Miért ennyire biztosak benne?

Copyright © 2000-2022 PROHARDVER Informatikai Kft.