Hirdetés

2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#43) parandroid


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Épp tegnap beszélgettem a kedvenc dealeremmel (csak összefutottunk, most egy darabig nem aktuális az autóvásárlás, amúgy prémium német autómárkát árul), két trendet említett:

1. A kisautók "nem érik meg" a gyártónak, ezért durván vissza lesznek vágva. És itt kompakt méretig mindenről szó van. Marad a suv, meg a prémium középkat, legalábbis prémium márkáknál. Kisautóknál lesz az elektromos, meg az elektromos. Manuál váltó halott.

2. A kínálat durván egyszerűsödik a trend alapján: nem lesz 6féle benzines, 6féle dízel, meg 3féle hibrid. Sőt, hibrid hamarosan egyáltalán nem lesz. 2-3 különböző motor lesz, a dízelnek meszeltek (német prémium!), és egyszerűsödnek a felszereltségi szintek is: nincs több molyolás a konfigurátorral, lesz 3 féle szint, melyik kell: alap, közepes, vagy fullos? Elmondása szerint elege van a gyártónak a fapad autókból, meg a sóher kuncsaftokból, akik képesek 50 euró árelőnyért tekerős ablakot kérni az 50k eurós autókba, mert ez egy logisztikai, meg gyártástechnológiai rémálom. Amúgy pont a japánokat hozta fel, hogy ők ezt már rég meglépték. Ezt amúgy tanúsítom, a Mazdámnál 2 éve is már háromféle motor (2 benzines, 1 dízel), és 3 felszereltségi szint közül választhattam, ezen felül lehetett rá kérni tetőablakot, meg vonóhorgot, illetve választhattam színt (talán 6-8 féléből, szóval itt sem a világ minden színe van), és ez volt a konfigurálás.

Alsóbb szegmensekben nyilván más a helyzet kicsit, de amikor a Ford már ilyenekkel jön elő, hogy nem lesz több 3 ajtós Fiesta, akkor azért látni, hogy a trendek itt is ugyanazok.

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.