Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- GoodSpeed: KLINTHOLM 3 fiókos fekete, acél, zárható kiegészítő elem
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Meggyi001: Kórházi ellátás: kuka vagy finom?
- GoodSpeed: Kell-e manapság egérpad vagy sem?
- sh4d0w: Kalózkodás. Kalózkodás?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Feketelaszlo
senior tag
Nekem úgy tűnik, hogy ez a nagy utazóautó elmélet elég gyenge lábakon áll. Ha benzin motort rakok egy karosszériába az nem jó hosszú távokra de diesel motorral már okés?
Az USA-ban sokan autóznak akár egyik partról a másikra, még sem nagyon vesznek ehhez dieseles területi képviselő autókat (az amerikai kultúra szidalmazására és kritikájára bármikor vevő vagyok, de azt még én sem merem állítani, hogy az utazáshoz ne értenének). -
Feketelaszlo
senior tag
Olyan nincs, hogy mindenki csak benzint használ vagy mindenki csak dieselt. Ha a kőolajból ki akarod venni a könnyű frakciót (benzin) akkor ki kell venni a közép (gázolaj-származékok) és nehéz (bitumen, stb.) frakciókat is, magyarán minden liter benzin mellett szükségszerűen keletkezni fog egységnyi liter gázolaj is. Vagyis ez így volt történelmileg - ma már inkább fordítva van a szükségszerűség, ha dieselt akarsz gyártani akkor csinálni kell valamit a benzinnel is, mert előbbiből van óriási hiány a felfutó szállítmányozási igény okán. Ezt az árak is egyre inkább tükrözik, a diesel iránt sokkal jobban nőtt a kereslet, mint a benzin iránt. Sőt, ha a közeli jövőbe tekintünk akkor ez az olló még tovább nyílhat, s kérdéses, hogy olcsóbb lesz-e a diesel autó hosszú távokra (ha mondjuk évi 25-30.000 km-ben definiáljuk a hosszú távot akkor szerintem nem, s egy hibridnél ugye ezt a pusztán belső égésű motoros üzemre kell érteni).
-
-
-
viraga
tag
Ha utazáshoz jobb a benzines, akkor a hosszú távokon üzemelő autók (pl. kamionok) miért dízelek?
Azért, mert a dízelmotorok kevesebbet fogyasztanak, adott üzemanyag-mennyiséggel tovább mennek / ritkábban kell tankolni --> km-re vetítve olcsóbb üzemeltetni. Az okok (amit én tudok) : dízelmotor jobb termikus hatásfoka a benzineshez képest (egység hajtóanyagból több mozgás lesz a dízelnél), a dízelolaj fajlagos energiatartalma magasabb mint a benziné (sűrűsége is nagyobb és literre veszed nem kilóra
), a dízelmotor magasabb kompresszióval dolgozik mint a benzin (ez vszínű előbbiek következménye), a dízelmotor alacsonyabb fordulaton is nyomatékos, azaz kisebb fordulaton is lehet használni, azaz nem kortyolgat olyan sűrűn mint a benzin (vszínű ez is egy jótékony következmény és nem ok). Cserébe befecskendezők drágák, turbó rég van mindegyiken, most már adblu, részecskeszűrő, személyautóknál kettőstömegű... Gondolom az okosok kiszámolták hogy a millió km-eket menő kamionoknál többet lehet nyerni az üzemanyagon mint amennyivel drágább a szervizelés. + a motor karaktere is jobban illik egy állandó nem túl nagy sebességgel haladó vontatóhoz (nyomaték...) szemben a benzinnel. Régen a dízelnél jobban számított hogy hosszú távon folyamatosan tudjon menni, manapság ez már kevésbé számít + a dízelmotor többletköltségét egy szállítójárműnél inkább kifizették a vevők mint egy személyautónál. Hát ezért, szerintem. Nem azért, mert a dízel úgy ahogy van mindenre jobb.Technika adott, mindent mindennel meg lehet már oldani (már 20-30 éve is), ezért lettek városi dízel kisautók. Na meg az aktuális divat. Most a villany-divat jön.
-
Ear001
addikt
Miért nem dízel? Mert szar. Annyi nyomatéka nincs, mint a villanymotornak, annyira keveset nem tud fogyasztani mint egy Atkinson ciklusos benzinmotor, cserébe nehéz, sokkal bonyolultabb, kormol, a világ nagyobb részén nem kapni megfelelő minőségben és még drága is. Páran csináltak, finoman szólva sem lett belőle sikertörténet.
-
.Szaki.
addikt
Igen, sajnos úgy néz ki, hogy a legpraktikusabb és észszerű kategóriák azok, amiket jellemzően elkaszálnak a gyártók és mindegyik helyére SUV-t tesznek. Erről nem is oly rég írtam egy bejegyzést itt az oldalon.
Az egyterű kategória lényegében teljesen megszűnt létezni, ugye se a C4 Picasso, sem a VW Group egyterűi (Sharan, Alhambra), sem pedig a Ford Galaxy/S-Max nem kap utódot. Ahogy néztem ezeket a típusokat leginkább a dobozosokból átalakított családi verziókkal kívánják helyettesíteni, mint például a Stellantis dobozosai (ProAce/Combo/Berlingo/Rifter), vagy a VW Caddy/Transit Connect.
Ugyanez igaz a középkategóriás autókra is, holott az egyterűek mellett a kombik a praktikusság szimbólumai. Utód nélkül marad a Focus, a Mondeo és ha igaz amit csiripelnek a madarak, akkor a VW Passat is.
Ami pedig még szomorúbb, hogy a kisautók is kezdenek megszűnni, amik szintén praktikusak, hiszen a városokban sokkal könnyebb velük parkolni és annyi helyet sem vesznek el. Erre első példa a Fiesta.
Mindegyik helyett jönnek a nagy homlokfelületű, nehéz SUV-k, szigorúan a környezet és a városok védelmének érdekében. ...
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Új Asus Zenbook UX3407RA
- -ÚJ,2 ÉV GAR- GAMER PC: RYZEN 5 4500-5600X +RTX 3060Ti/3080 +16-64GB DDR4! SZÁMLA! 70 féle ház!
- 0 perces RYZEN laptop eredeti Win10-zel! GAR/SZÁMLA (a Te nevedre)! LEGOLCSÓBB SZÁMLÁS ÁR! ÁRON ALUL
- Samsung Galaxy Tab S8 Ultra 14.6" abszolút karcmentes, még 8 hónap garancia
- Apple iPhone 17 Pro 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Az USA-ban sokan autóznak akár egyik partról a másikra, még sem nagyon vesznek ehhez dieseles területi képviselő autókat (az amerikai kultúra szidalmazására és kritikájára bármikor vevő vagyok, de azt még én sem merem állítani, hogy az utazáshoz ne értenének).
), a dízelmotor magasabb kompresszióval dolgozik mint a benzin (ez vszínű előbbiek következménye), a dízelmotor alacsonyabb fordulaton is nyomatékos, azaz kisebb fordulaton is lehet használni, azaz nem kortyolgat olyan sűrűn mint a benzin (vszínű ez is egy jótékony következmény és nem ok). Cserébe befecskendezők drágák, turbó rég van mindegyiken, most már adblu, részecskeszűrő, személyautóknál kettőstömegű... Gondolom az okosok kiszámolták hogy a millió km-eket menő kamionoknál többet lehet nyerni az üzemanyagon mint amennyivel drágább a szervizelés. + a motor karaktere is jobban illik egy állandó nem túl nagy sebességgel haladó vontatóhoz (nyomaték...) szemben a benzinnel. Régen a dízelnél jobban számított hogy hosszú távon folyamatosan tudjon menni, manapság ez már kevésbé számít + a dízelmotor többletköltségét egy szállítójárműnél inkább kifizették a vevők mint egy személyautónál. Hát ezért, szerintem. Nem azért, mert a dízel úgy ahogy van mindenre jobb.


