Hirdetés

2022. december 6., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) .Szaki.


.Szaki.
őstag
LOGOUT blog

A képek időnként nem jelennek meg, ezt egy frissítés általában megoldja. Az okát ne kérdezzétek, egyelőre nem tudtam rájönni.

(#2) Luck Dragon

Ha tényleg így fog kinézni , akkor ennek én is örülni fogok , mert a negyedik generáció volt szerintem a generáció szégyene , már mint külső dizájn szempontjából .

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#3) .Szaki.


.Szaki.
őstag
LOGOUT blog

Egyetértek! :)

(#4) Toltotollkin


Toltotollkin
kezdő

futurisztikusan nez ki nekem tetszik

(#5) DEJVID


DEJVID
őstag

A rejtett hátsó kilincs 1997-ben jelent meg.

(#6) BoB


BoB
veterán

"A formatervezők visszatértek az eredeti irányhoz"

Csak az én véleményem, de a legelső széria sima kommersz forma, semmi extra, ez meg úgy néz ki mint egy sportautó. Semmi kapcsolatot nem látok benne, mintha nem is ugyanaz a széria lenne, annyira eltérő.

You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.

(#7) Luck Dragon

Tessék hunyorítva nézni :DDD

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#8) Egon válasza BoB (#6) üzenetére


Egon
nagyúr

Na ja.
Nagyon szép, kicsit Mazdás, kicsit - ahogy a cikkben is szerepel - Teslás dizájn, bejövős.
Más kérdés, hogy ilyenem se lesz: egyrészt az új autók ára túl van a pofátlanság határán (4.5 éve vettünk egy Opel Astra K kombit, közepes motorral és felszereltséggel, készletről: alig lépte át az ára az 5 millát; pár hónapja megnéztem a készletes Astra L autókat, és 9.8M volt a legolcsóbb (nem kombi!!!), ergo egy laza árduplázás bejátszott... :W Tartok tőle, hogy sosenem veszek többet új autót... :( ), másrészt nekem a kombi lenne az érdekes (az Astra-val összehasonlítva legalább akkora csomagtartó mérettel és hátsó lábhellyel).

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#9) Somatom válasza Egon (#8) üzenetére


Somatom
addikt

Én is a plus -t választanám, ha lenne belőle, de ne legyünk telhetetlenek! Örüljünk, hogy nem SUV, Crossover, vagy más divatnevű tank, hanem rendes autó. Mondjuk, a koncepció nem teljesen világos. Miért nem dízel? A 90 Km -es villany hatótáv elég a városi ingázáshoz. A hosszabb túrákhoz viszont jobb lenne a dízel.

Samsung Note 9 (8/512) Android 9, Tab S7+ 5G

(#10) UnA válasza Somatom (#9) üzenetére


UnA
Korrektor

Mert a dízel teherhajóba és kamionba való :D

(#11) 8th válasza UnA (#10) üzenetére


8th
őstag

Amikor ilyen fogyasztást produkálnak én mindenbe IS csak azt raknék. Kisautókba is.

Hüje malyom

(#12) .Szaki. válasza Somatom (#9) üzenetére


.Szaki.
őstag
LOGOUT blog

" Örüljünk, hogy nem SUV, Crossover, vagy más divatnevű tank, hanem rendes autó."

Így igaz. De ha valaki mégiscsak szeretne hasonló formavilágból SUV-t, akkor az is lesz, - egyelőre csak koncepcióként - jelenleg bZ Compact SUV Concept névre hallgat.

(#13) Somatom válasza UnA (#10) üzenetére


Somatom
addikt

Az én batáromat egy 2 literes, 150 lovas tádé hajtja, meglepően dinamikusan. Nem érzem kompromisszumnak, viszont az autópályás fogyasztása legalább másfél literrel alacsonyabb egy azonos kategóriájú benzinesénél. Városban még nagyobb lenne a különbség, de azt most ne számoljuk, mert a Priusban arra való a villany. Szvsz a vegyes üzemmódhoz jobb párosítás lenne a dízel.

Samsung Note 9 (8/512) Android 9, Tab S7+ 5G

(#14) Donki Hóte válasza 8th (#11) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Nemcsak hosszú távokra, hanem közepes távokra is jó a dízel. Az asszonynak van egy Ford Focus 1.6 TDCI autója, vagy 10 ezer km óta nem nullázta le a fogyasztásmérőt (mert azt sem tudta, van benne fogyasztásmérő, nemhogy azt, hogy azt le lehet nullázni :D ), azóta az átlagfogyasztása 5,4 l/100 km.

Persze nem Pesten használja, de a falun belül sokat megy vele, meg megy a szomszéd faluba vásárolni.

Ha édesapám még élne, akkor most biztosan azt mondaná: A francba!

(#15) Somatom válasza .Szaki. (#12) üzenetére


Somatom
addikt

Én a plus verziót hiányolom. Az lenne a nekem való bódé. De, valamiért azt a gyártók nem preferálják. Múltkor megszemléltem a cégnél parkoló autókat. Kb. 50 -ben volt 2 kisbusz, 2 Galaxy, 3 Espace, 1 Alhambra és sok kombi (E Merci, Passat, stb.). Limuzin, SUV elvétve. Látszik, hogy mi a praktikus utazóautó. Múltkor egy Bora -val jöttünk haza. A rolleremet kint kellett hagynom, mert nem fért be. Az enyémbe meg csak úgy belököm. Nem kell Tetriszezni, tök mindegy, hogy egy rollerrel több, vagy kevesebb.

[ Szerkesztve ]

Samsung Note 9 (8/512) Android 9, Tab S7+ 5G

(#16) Somatom válasza Donki Hóte (#14) üzenetére


Somatom
addikt

Igen, a dízel csak a városi, rövid távokra nem való. Arra meg ott a villany. Az a 90 Km -es hatótáv sztem bőven elég ahhoz, hogy a dízelt be se kelljen indítani a városban.

Samsung Note 9 (8/512) Android 9, Tab S7+ 5G

(#17) .Szaki. válasza Somatom (#15) üzenetére


.Szaki.
őstag
LOGOUT blog

Igen, sajnos úgy néz ki, hogy a legpraktikusabb és észszerű kategóriák azok, amiket jellemzően elkaszálnak a gyártók és mindegyik helyére SUV-t tesznek. Erről nem is oly rég írtam egy bejegyzést itt az oldalon.

Az egyterű kategória lényegében teljesen megszűnt létezni, ugye se a C4 Picasso, sem a VW Group egyterűi (Sharan, Alhambra), sem pedig a Ford Galaxy/S-Max nem kap utódot. Ahogy néztem ezeket a típusokat leginkább a dobozosokból átalakított családi verziókkal kívánják helyettesíteni, mint például a Stellantis dobozosai (ProAce/Combo/Berlingo/Rifter), vagy a VW Caddy/Transit Connect.

Ugyanez igaz a középkategóriás autókra is, holott az egyterűek mellett a kombik a praktikusság szimbólumai. Utód nélkül marad a Focus, a Mondeo és ha igaz amit csiripelnek a madarak, akkor a VW Passat is.

Ami pedig még szomorúbb, hogy a kisautók is kezdenek megszűnni, amik szintén praktikusak, hiszen a városokban sokkal könnyebb velük parkolni és annyi helyet sem vesznek el. Erre első példa a Fiesta.

Mindegyik helyett jönnek a nagy homlokfelületű, nehéz SUV-k, szigorúan a környezet és a városok védelmének érdekében. ...

(#18) DEJVID válasza .Szaki. (#17) üzenetére


DEJVID
őstag

Passat helyett ott az Arteon.

(#19) .Szaki. válasza DEJVID (#18) üzenetére


.Szaki.
őstag
LOGOUT blog

Még.

(#20) Somatom válasza .Szaki. (#17) üzenetére


Somatom
addikt

De, még ha kapna is! Vártam a Galaxy hibridet. Erre mi lett? Fityfasz akku, konnektorról nem tölthető és csak benzinessel társítható. Egy egyterű utazóautó. Ennek így mi értelme?
Útálom a SUV -okat. Az egyetlen, ami tetszik, az a T-Roc kabrió. :D De, az is csak 1,5TSI -vel kapható.
A bekárpitozott teherautók pedig nem hozzák a személyautó komfortot.

[ Szerkesztve ]

Samsung Note 9 (8/512) Android 9, Tab S7+ 5G

(#21) Ear001 válasza Somatom (#9) üzenetére


Ear001
addikt

Miért nem dízel? Mert szar. Annyi nyomatéka nincs, mint a villanymotornak, annyira keveset nem tud fogyasztani mint egy Atkinson ciklusos benzinmotor, cserébe nehéz, sokkal bonyolultabb, kormol, a világ nagyobb részén nem kapni megfelelő minőségben és még drága is. Páran csináltak, finoman szólva sem lett belőle sikertörténet.

(#22) Somatom válasza Ear001 (#21) üzenetére


Somatom
addikt

Az enyém egy méretkategória a Galaxy -val. Az 8 -at eszik a pályán, az enyém 7 -et. Havonta megyek cirka 2000 Km -t pályán. 20 liter a különbség. Azt mondom, egye fene, ha tudná kompenzálni a városban. De, ahhoz kéne a röfi töltés és legalább 50Km villanyos hatótáv.

[ Szerkesztve ]

Samsung Note 9 (8/512) Android 9, Tab S7+ 5G

(#23) 8th válasza Ear001 (#21) üzenetére


8th
őstag

Megnevettettél. Köszi. :R

Bezzeg a mai benzinesek! Turbó, kettőstömegű lendkerék, részecskeszűrő, közvetlen befecskendezés, koxosodás, kormolás, magas fogyasztás. Az adblue rendszeren kívül ugyanúgy ott van a benzinesben is az összes taposóakna akkor meg miről beszélünk? Az Atkinson-Miller motor? Hatalmas sikersztori volt az autóiparban az is.

[ Szerkesztve ]

Hüje malyom

(#24) .Szaki. válasza 8th (#23) üzenetére


.Szaki.
őstag
LOGOUT blog

Hát nem tudom, én annyi Toyota full-hybrid technológiával ellátott autót nem szoktam látni az út szélén.

(#25) 8th válasza .Szaki. (#24) üzenetére


8th
őstag

Hogy jön ez most ide?

Hüje malyom

(#26) Somatom válasza 8th (#25) üzenetére


Somatom
addikt

Gondolom úgy, hogy a modern Atkinson motort a Toyota hibridekben alkalmazták előszeretettel. A váltó nélküli hajtást a Ford a Toyotától licenszelte és gondolom, ilyen összefüggések miatt került Atkinson a Galaxy -kba. Csakhogy egy utazóautóban a benzinmotor nem optimális párosítás. Legalábbis úgy, hogy nevetséges a villanyos hatótáv.

[ Szerkesztve ]

Samsung Note 9 (8/512) Android 9, Tab S7+ 5G

(#27) .Szaki. válasza Somatom (#26) üzenetére


.Szaki.
őstag
LOGOUT blog

"Gondolom úgy, hogy a modern Atkinson motort a Toyota hibridekben alkalmazták előszeretettel."

Pontosan. A mai napig egyébként.

(#28) buherton


buherton
őstag
LOGOUT blog (1)

2017-t írunk... A Peugeot 106-t szerettük volna leváltani, mert ott volt már a gyerek. A babakocsi úgy fért be, hogy a kalaptartót kikellett szedni és még a hátsó ülésre is kerültek alkatrészek.

Nosza nézzünk autót. Van rá 2 milliónk. Az asszony rögtön kiadta ukázba, hogy a Szomszédok c. sorozatban viszont látott autókba ő be nem ül. Jóvan, jóvan köszi, feladtad a leckét. Az én elvárásaim olyanok voltak, hogy ha lehet semmi ne menjen rajta tönkre, fogyasszon 5 liter körül és férjünk el benne a gyerekkel együtt. Egyre másra találtam meg a VW 1.9 TDi-ket, amik után áhítoztam, dehát ugye az asszony... Végül valami égből jövő sugallatra rátaláltam a Prius gen 2-re. Ízlelgetni kellett, mert hát Magyarországon a dízel a módi, esetleg a sima benzin. Mondom egyszer élünk és lesz ami lesz, veszünk egy gen 2-t.

2 évig hajtottuk. Az olajon és szűrőn kívül semmit nem kellett benne cserélni. 5-5.5 között fogyasztott. Nagyon-nagyon szerettem. Aztán bővültünk és kicsi lett az autó, így évelején eladtuk annyiért, amennyiért vettük és váltottunk Prius+-ra. Eszembe nem jutott más után nézni.

Azt gyorsan hozzáteszem, hogy a gen 2-be beleadtak anyait-apait. Azt kb. az örökkévalóságnak építették, addig ez a Prius+-ról már nem igazán mondható el. Persze ez is nagyon szuper és örülök hogy hajthatom meg hogy elférünk benne, de látni a különbséget.

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#29) 8th válasza Somatom (#26) üzenetére


8th
őstag

Az út szélén álló autókra értettem, hogy az hogyan kapcsolódik ide. Teljesen másról szólt a diszkurzus.

Hüje malyom

(#30) angyalpc2


angyalpc2
aktív tag

Húú
de jól nézki...
a 2-3 tetszett, de a hangcsillapítás vinnyogás maitt kb szóba se jött
4. :Y ;] viccnek jó volt
De ez mhh jó 21 század helló (végre)

(#31) Somatom válasza 8th (#29) üzenetére


Somatom
addikt

Az volt a mondás, hogy a benzines is ugyanolyan megbízhatatlan, mint a dízel. Ebből következik, hogy ha megbízhatatlan, akkor könnyen lerohad. Akkor pedig gyakran kéne lássuk az út szélén.
Az más téma, hogy az alapelmélet sántít. Ha utazáshoz jobb a benzines, akkor a hosszú távokon üzemelő autók (pl. kamionok) miért dízelek? A kollégáim is mind dízeleket használnak munkába járásra, ahogy én is. Sztem arra a dízel való, de jó lenne hibridben a villannyal kiváltani a városi használatot.

Samsung Note 9 (8/512) Android 9, Tab S7+ 5G

(#32) 8th válasza Somatom (#31) üzenetére


8th
őstag

Én nem írtam, hogy megbízhatatlan.

Hüje malyom

(#33) Graphics


Graphics
Jómunkásember

Nagyon tetszik az új design.

Ez végre autóforma lett, szép.

Kíváncsi vagyok lesz-e + verzió.

Keresek SATAFIRM S11 hibás SSD-ket.

(#34) viraga válasza Somatom (#31) üzenetére


viraga
tag

Ha utazáshoz jobb a benzines, akkor a hosszú távokon üzemelő autók (pl. kamionok) miért dízelek?

Azért, mert a dízelmotorok kevesebbet fogyasztanak, adott üzemanyag-mennyiséggel tovább mennek / ritkábban kell tankolni --> km-re vetítve olcsóbb üzemeltetni. Az okok (amit én tudok) : dízelmotor jobb termikus hatásfoka a benzineshez képest (egység hajtóanyagból több mozgás lesz a dízelnél), a dízelolaj fajlagos energiatartalma magasabb mint a benziné (sűrűsége is nagyobb és literre veszed nem kilóra :) ), a dízelmotor magasabb kompresszióval dolgozik mint a benzin (ez vszínű előbbiek következménye), a dízelmotor alacsonyabb fordulaton is nyomatékos, azaz kisebb fordulaton is lehet használni, azaz nem kortyolgat olyan sűrűn mint a benzin (vszínű ez is egy jótékony következmény és nem ok). Cserébe befecskendezők drágák, turbó rég van mindegyiken, most már adblu, részecskeszűrő, személyautóknál kettőstömegű... Gondolom az okosok kiszámolták hogy a millió km-eket menő kamionoknál többet lehet nyerni az üzemanyagon mint amennyivel drágább a szervizelés. + a motor karaktere is jobban illik egy állandó nem túl nagy sebességgel haladó vontatóhoz (nyomaték...) szemben a benzinnel. Régen a dízelnél jobban számított hogy hosszú távon folyamatosan tudjon menni, manapság ez már kevésbé számít + a dízelmotor többletköltségét egy szállítójárműnél inkább kifizették a vevők mint egy személyautónál. Hát ezért, szerintem. Nem azért, mert a dízel úgy ahogy van mindenre jobb.

Technika adott, mindent mindennel meg lehet már oldani (már 20-30 éve is), ezért lettek városi dízel kisautók. Na meg az aktuális divat. Most a villany-divat jön.

[ Szerkesztve ]

(#35) Somatom válasza 8th (#32) üzenetére


Somatom
addikt

Akkor mit értesz "taposóakna" alatt?

Samsung Note 9 (8/512) Android 9, Tab S7+ 5G

(#36) Luck Dragon válasza Somatom (#35) üzenetére

Ami “ pukkan “ ha rá lépsz . :DDD

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#37) Somatom válasza Luck Dragon (#36) üzenetére


Somatom
addikt

Ilyen alkattészből kb. egálban van a dízel és a benzines. :)

Samsung Note 9 (8/512) Android 9, Tab S7+ 5G

(#38) Luck Dragon válasza Somatom (#37) üzenetére

Ezen a terén én független vagyok mint Svájc . :DDD
Nekem nincs autóm , de a céges amit vezetek minden nap az dízeles .Volt autóm meg benzines . Nekem mindegy csak guruljon és ne nézzen ki úgy mint a 4GEN Prius , hogy a témánál maradjunk .

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#39) Ck.


Ck.
addikt

Értsétek már meg, hogy a dízel rossz, kárhozatra érett, maga az eredendő bűn. Lehet kardoskodni mellette, de majd szép lassan a törvények és a piac mindenkit észhez fog téríteni, országoktól függően előbb, vagy utóbb.

(#40) Somatom válasza Luck Dragon (#38) üzenetére


Somatom
addikt

Hát igen. A legjobb autó a céges autó. :)

Samsung Note 9 (8/512) Android 9, Tab S7+ 5G

(#41) Somatom válasza Ck. (#39) üzenetére


Somatom
addikt

Mesélj még! Nagyobb nyomatékú, mint a benzines és kevesebbet fogyaszt. Kétliteres dízelből símán kihoznak 170 lóerőt. Kollégámnak van egy hat év körüli, B7 -es Passat kombija. 130 -as utazónál 4,7 literes átlaggal jár. Ezt jelenleg semmilyen más hajtású autóval nem tudod hozni.

Samsung Note 9 (8/512) Android 9, Tab S7+ 5G

(#42) Feketelaszlo válasza Somatom (#31) üzenetére


Feketelaszlo
senior tag

Olyan nincs, hogy mindenki csak benzint használ vagy mindenki csak dieselt. Ha a kőolajból ki akarod venni a könnyű frakciót (benzin) akkor ki kell venni a közép (gázolaj-származékok) és nehéz (bitumen, stb.) frakciókat is, magyarán minden liter benzin mellett szükségszerűen keletkezni fog egységnyi liter gázolaj is. Vagyis ez így volt történelmileg - ma már inkább fordítva van a szükségszerűség, ha dieselt akarsz gyártani akkor csinálni kell valamit a benzinnel is, mert előbbiből van óriási hiány a felfutó szállítmányozási igény okán. Ezt az árak is egyre inkább tükrözik, a diesel iránt sokkal jobban nőtt a kereslet, mint a benzin iránt. Sőt, ha a közeli jövőbe tekintünk akkor ez az olló még tovább nyílhat, s kérdéses, hogy olcsóbb lesz-e a diesel autó hosszú távokra (ha mondjuk évi 25-30.000 km-ben definiáljuk a hosszú távot akkor szerintem nem, s egy hibridnél ugye ezt a pusztán belső égésű motoros üzemre kell érteni).

(#43) Somatom válasza Feketelaszlo (#42) üzenetére


Somatom
addikt

Nem azt írtam, hogy a benzinesnek nincs létjogosultsága. Kifejezetten utazóautókra írtam a villany dízel kombinációt. Ebben a Prius -ban tökéletes társítás a benzin villany.

Samsung Note 9 (8/512) Android 9, Tab S7+ 5G

(#44) Somatom válasza Somatom (#43) üzenetére


Somatom
addikt

Most látom, hogy korábban hiányoltam belőle a dízelt. Átgondoltam. Ezt senki sem akarja utazóautónak használni. Évente pár leruccanás telekre, nagyihoz elmegy benzinnel is.

[ Szerkesztve ]

Samsung Note 9 (8/512) Android 9, Tab S7+ 5G

(#45) DEJVID válasza Somatom (#41) üzenetére


DEJVID
őstag

Kétliteres benzinből meg 300-at.

(#46) 8th válasza Somatom (#35) üzenetére


8th
őstag

Amiket felsoroltam. De azok mára mind benne vannak a benzinesekben is ezért sem értem embereknél ezt a dízel szar álláspontot.

Hüje malyom

(#47) Somatom válasza DEJVID (#45) üzenetére


Somatom
addikt

Ó, ember! Szted én a dízelből kihozhatót írtam? A 2.0 benzinből sport(os) autókban használnak 300 LE -t. Ezeknek magasabb a fenntartási költségük és rövidebb az élettartamuk. Én a realitást írtam. Konkrétan a tizenéves, 2.0 dízel egyterűmet 130, 150, 170 LE verziókban gyártották. Ezzel bőven 300 ezer Km fölött van a futásteljesítmény. A tavalyi Galaxy hibrid 2.0 Atkinson motorja 150 LE. Ez a realitás. Ehhez jön 40 LE elektromos teljesítmény, de az csak gyorsításokban tud segíteni, stabil autópálya tempónál nem. Így a tesztek szerint pályán egy literrel többet eszik, mint a dízelem. Persze, csak optimális esetben, mert ha növeljük a tempót, vagy mögé akasztunk egy trélert, akkor tovább nő a különbség.

[ Szerkesztve ]

Samsung Note 9 (8/512) Android 9, Tab S7+ 5G

(#48) Feketelaszlo válasza Somatom (#43) üzenetére


Feketelaszlo
senior tag

Nekem úgy tűnik, hogy ez a nagy utazóautó elmélet elég gyenge lábakon áll. Ha benzin motort rakok egy karosszériába az nem jó hosszú távokra de diesel motorral már okés? :F Az USA-ban sokan autóznak akár egyik partról a másikra, még sem nagyon vesznek ehhez dieseles területi képviselő autókat (az amerikai kultúra szidalmazására és kritikájára bármikor vevő vagyok, de azt még én sem merem állítani, hogy az utazáshoz ne értenének).

(#49) 8th válasza Feketelaszlo (#48) üzenetére


8th
őstag

USA? Egészen a közelmúltig annyira olcsó volt a benzin náluk, hogy senkinek, de még a legcsóróbb segélyen élőnek sem nagyon számított mennyit fogyaszt az autó amiben ül.

Hüje malyom

(#50) Feketelaszlo válasza 8th (#49) üzenetére


Feketelaszlo
senior tag

Nos, a Prius mégis ott futott be, nem pedig a gazdaságos és hatékony Európában...

Copyright © 2000-2022 PROHARDVER Informatikai Kft.