Hirdetés
- jakra: Retro gyujtemenyem (cloud synced for safety...)
- laskr99: Processzor és videokártya szilícium mag fotók újratöltve!
- Pötyi: 4. RETRO KONZOL ÉS SZÁMÍTÓGÉP BÖRZE - '25. november 16.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
Új hozzászólás Aktív témák
-
8th
addikt
válasz
Feketelaszlo
#50
üzenetére
Mert az amerikai igények teljesen mások mint az európaiak. Úgy is mondhatnám igénytelenebbek olyan szempontból, hogy miben ülnek. Nem is feltétlen a priusra értem hanem általánosságban. Szar futómű szar fék ostoba váltó igénytelen beltér nekik mindegy. Könnyű legyen vezetni más nem számít.
-
Somatom
veterán
válasz
Feketelaszlo
#48
üzenetére
Arra az USA -ra gondolsz, ahol az 5L V8 nem nagy köbcenti?
Oda tényleg fölösleges a dízel. Már ha bírod etetni. Volt USA piacra gyártott Toyotám. 3L, V6 automata. 12 alatt nem fogyasztott. Mennyit szívhat egy 5L V8? -
8th
addikt
válasz
Feketelaszlo
#48
üzenetére
USA? Egészen a közelmúltig annyira olcsó volt a benzin náluk, hogy senkinek, de még a legcsóróbb segélyen élőnek sem nagyon számított mennyit fogyaszt az autó amiben ül.
-
Feketelaszlo
senior tag
Nekem úgy tűnik, hogy ez a nagy utazóautó elmélet elég gyenge lábakon áll. Ha benzin motort rakok egy karosszériába az nem jó hosszú távokra de diesel motorral már okés?
Az USA-ban sokan autóznak akár egyik partról a másikra, még sem nagyon vesznek ehhez dieseles területi képviselő autókat (az amerikai kultúra szidalmazására és kritikájára bármikor vevő vagyok, de azt még én sem merem állítani, hogy az utazáshoz ne értenének). -
Somatom
veterán
Ó, ember! Szted én a dízelből kihozhatót írtam? A 2.0 benzinből sport(os) autókban használnak 300 LE -t. Ezeknek magasabb a fenntartási költségük és rövidebb az élettartamuk. Én a realitást írtam. Konkrétan a tizenéves, 2.0 dízel egyterűmet 130, 150, 170 LE verziókban gyártották. Ezzel bőven 300 ezer Km fölött van a futásteljesítmény. A tavalyi Galaxy hibrid 2.0 Atkinson motorja 150 LE. Ez a realitás. Ehhez jön 40 LE elektromos teljesítmény, de az csak gyorsításokban tud segíteni, stabil autópálya tempónál nem. Így a tesztek szerint pályán egy literrel többet eszik, mint a dízelem. Persze, csak optimális esetben, mert ha növeljük a tempót, vagy mögé akasztunk egy trélert, akkor tovább nő a különbség.
-
Somatom
veterán
válasz
Feketelaszlo
#42
üzenetére
Nem azt írtam, hogy a benzinesnek nincs létjogosultsága. Kifejezetten utazóautókra írtam a villany dízel kombinációt. Ebben a Prius -ban tökéletes társítás a benzin villany.
-
Feketelaszlo
senior tag
Olyan nincs, hogy mindenki csak benzint használ vagy mindenki csak dieselt. Ha a kőolajból ki akarod venni a könnyű frakciót (benzin) akkor ki kell venni a közép (gázolaj-származékok) és nehéz (bitumen, stb.) frakciókat is, magyarán minden liter benzin mellett szükségszerűen keletkezni fog egységnyi liter gázolaj is. Vagyis ez így volt történelmileg - ma már inkább fordítva van a szükségszerűség, ha dieselt akarsz gyártani akkor csinálni kell valamit a benzinnel is, mert előbbiből van óriási hiány a felfutó szállítmányozási igény okán. Ezt az árak is egyre inkább tükrözik, a diesel iránt sokkal jobban nőtt a kereslet, mint a benzin iránt. Sőt, ha a közeli jövőbe tekintünk akkor ez az olló még tovább nyílhat, s kérdéses, hogy olcsóbb lesz-e a diesel autó hosszú távokra (ha mondjuk évi 25-30.000 km-ben definiáljuk a hosszú távot akkor szerintem nem, s egy hibridnél ugye ezt a pusztán belső égésű motoros üzemre kell érteni).
-
Somatom
veterán
Mesélj még! Nagyobb nyomatékú, mint a benzines és kevesebbet fogyaszt. Kétliteres dízelből símán kihoznak 170 lóerőt. Kollégámnak van egy hat év körüli, B7 -es Passat kombija. 130 -as utazónál 4,7 literes átlaggal jár. Ezt jelenleg semmilyen más hajtású autóval nem tudod hozni.
-
Somatom
veterán
válasz
Luck Dragon
#38
üzenetére
Hát igen. A legjobb autó a céges autó.

-
Ck.
addikt
Értsétek már meg, hogy a dízel rossz, kárhozatra érett, maga az eredendő bűn. Lehet kardoskodni mellette, de majd szép lassan a törvények és a piac mindenkit észhez fog téríteni, országoktól függően előbb, vagy utóbb.
-
-
Somatom
veterán
válasz
Luck Dragon
#36
üzenetére
Ilyen alkattészből kb. egálban van a dízel és a benzines.

-
-
viraga
tag
Ha utazáshoz jobb a benzines, akkor a hosszú távokon üzemelő autók (pl. kamionok) miért dízelek?
Azért, mert a dízelmotorok kevesebbet fogyasztanak, adott üzemanyag-mennyiséggel tovább mennek / ritkábban kell tankolni --> km-re vetítve olcsóbb üzemeltetni. Az okok (amit én tudok) : dízelmotor jobb termikus hatásfoka a benzineshez képest (egység hajtóanyagból több mozgás lesz a dízelnél), a dízelolaj fajlagos energiatartalma magasabb mint a benziné (sűrűsége is nagyobb és literre veszed nem kilóra
), a dízelmotor magasabb kompresszióval dolgozik mint a benzin (ez vszínű előbbiek következménye), a dízelmotor alacsonyabb fordulaton is nyomatékos, azaz kisebb fordulaton is lehet használni, azaz nem kortyolgat olyan sűrűn mint a benzin (vszínű ez is egy jótékony következmény és nem ok). Cserébe befecskendezők drágák, turbó rég van mindegyiken, most már adblu, részecskeszűrő, személyautóknál kettőstömegű... Gondolom az okosok kiszámolták hogy a millió km-eket menő kamionoknál többet lehet nyerni az üzemanyagon mint amennyivel drágább a szervizelés. + a motor karaktere is jobban illik egy állandó nem túl nagy sebességgel haladó vontatóhoz (nyomaték...) szemben a benzinnel. Régen a dízelnél jobban számított hogy hosszú távon folyamatosan tudjon menni, manapság ez már kevésbé számít + a dízelmotor többletköltségét egy szállítójárműnél inkább kifizették a vevők mint egy személyautónál. Hát ezért, szerintem. Nem azért, mert a dízel úgy ahogy van mindenre jobb.Technika adott, mindent mindennel meg lehet már oldani (már 20-30 éve is), ezért lettek városi dízel kisautók. Na meg az aktuális divat. Most a villany-divat jön.
-
Graphics
Jómunkásember
Nagyon tetszik az új design.
Ez végre autóforma lett, szép.
Kíváncsi vagyok lesz-e + verzió.
-
Somatom
veterán
Az volt a mondás, hogy a benzines is ugyanolyan megbízhatatlan, mint a dízel. Ebből következik, hogy ha megbízhatatlan, akkor könnyen lerohad. Akkor pedig gyakran kéne lássuk az út szélén.
Az más téma, hogy az alapelmélet sántít. Ha utazáshoz jobb a benzines, akkor a hosszú távokon üzemelő autók (pl. kamionok) miért dízelek? A kollégáim is mind dízeleket használnak munkába járásra, ahogy én is. Sztem arra a dízel való, de jó lenne hibridben a villannyal kiváltani a városi használatot. -
angyalpc2
aktív tag
Húú
de jól nézki...
a 2-3 tetszett, de a hangcsillapítás vinnyogás maitt kb szóba se jött
4.
viccnek jó volt
De ez mhh jó 21 század helló (végre) -
buherton
őstag
2017-t írunk... A Peugeot 106-t szerettük volna leváltani, mert ott volt már a gyerek. A babakocsi úgy fért be, hogy a kalaptartót kikellett szedni és még a hátsó ülésre is kerültek alkatrészek.
Nosza nézzünk autót. Van rá 2 milliónk. Az asszony rögtön kiadta ukázba, hogy a Szomszédok c. sorozatban viszont látott autókba ő be nem ül. Jóvan, jóvan köszi, feladtad a leckét. Az én elvárásaim olyanok voltak, hogy ha lehet semmi ne menjen rajta tönkre, fogyasszon 5 liter körül és férjünk el benne a gyerekkel együtt. Egyre másra találtam meg a VW 1.9 TDi-ket, amik után áhítoztam, dehát ugye az asszony... Végül valami égből jövő sugallatra rátaláltam a Prius gen 2-re. Ízlelgetni kellett, mert hát Magyarországon a dízel a módi, esetleg a sima benzin. Mondom egyszer élünk és lesz ami lesz, veszünk egy gen 2-t.
2 évig hajtottuk. Az olajon és szűrőn kívül semmit nem kellett benne cserélni. 5-5.5 között fogyasztott. Nagyon-nagyon szerettem. Aztán bővültünk és kicsi lett az autó, így évelején eladtuk annyiért, amennyiért vettük és váltottunk Prius+-ra. Eszembe nem jutott más után nézni.
Azt gyorsan hozzáteszem, hogy a gen 2-be beleadtak anyait-apait. Azt kb. az örökkévalóságnak építették, addig ez a Prius+-ról már nem igazán mondható el. Persze ez is nagyon szuper és örülök hogy hajthatom meg hogy elférünk benne, de látni a különbséget.
-
Somatom
veterán
Gondolom úgy, hogy a modern Atkinson motort a Toyota hibridekben alkalmazták előszeretettel. A váltó nélküli hajtást a Ford a Toyotától licenszelte és gondolom, ilyen összefüggések miatt került Atkinson a Galaxy -kba. Csakhogy egy utazóautóban a benzinmotor nem optimális párosítás. Legalábbis úgy, hogy nevetséges a villanyos hatótáv.
-
8th
addikt
Megnevettettél. Köszi.

Bezzeg a mai benzinesek! Turbó, kettőstömegű lendkerék, részecskeszűrő, közvetlen befecskendezés, koxosodás, kormolás, magas fogyasztás. Az adblue rendszeren kívül ugyanúgy ott van a benzinesben is az összes taposóakna akkor meg miről beszélünk? Az Atkinson-Miller motor? Hatalmas sikersztori volt az autóiparban az is.
-
Somatom
veterán
-
Ear001
addikt
Miért nem dízel? Mert szar. Annyi nyomatéka nincs, mint a villanymotornak, annyira keveset nem tud fogyasztani mint egy Atkinson ciklusos benzinmotor, cserébe nehéz, sokkal bonyolultabb, kormol, a világ nagyobb részén nem kapni megfelelő minőségben és még drága is. Páran csináltak, finoman szólva sem lett belőle sikertörténet.
-
Somatom
veterán
De, még ha kapna is! Vártam a Galaxy hibridet. Erre mi lett? Fityfasz akku, konnektorról nem tölthető és csak benzinessel társítható. Egy egyterű utazóautó. Ennek így mi értelme?
Útálom a SUV -okat. Az egyetlen, ami tetszik, az a T-Roc kabrió.
De, az is csak 1,5TSI -vel kapható.
A bekárpitozott teherautók pedig nem hozzák a személyautó komfortot. -
.Szaki.
addikt
Igen, sajnos úgy néz ki, hogy a legpraktikusabb és észszerű kategóriák azok, amiket jellemzően elkaszálnak a gyártók és mindegyik helyére SUV-t tesznek. Erről nem is oly rég írtam egy bejegyzést itt az oldalon.
Az egyterű kategória lényegében teljesen megszűnt létezni, ugye se a C4 Picasso, sem a VW Group egyterűi (Sharan, Alhambra), sem pedig a Ford Galaxy/S-Max nem kap utódot. Ahogy néztem ezeket a típusokat leginkább a dobozosokból átalakított családi verziókkal kívánják helyettesíteni, mint például a Stellantis dobozosai (ProAce/Combo/Berlingo/Rifter), vagy a VW Caddy/Transit Connect.
Ugyanez igaz a középkategóriás autókra is, holott az egyterűek mellett a kombik a praktikusság szimbólumai. Utód nélkül marad a Focus, a Mondeo és ha igaz amit csiripelnek a madarak, akkor a VW Passat is.
Ami pedig még szomorúbb, hogy a kisautók is kezdenek megszűnni, amik szintén praktikusak, hiszen a városokban sokkal könnyebb velük parkolni és annyi helyet sem vesznek el. Erre első példa a Fiesta.
Mindegyik helyett jönnek a nagy homlokfelületű, nehéz SUV-k, szigorúan a környezet és a városok védelmének érdekében. ...
-
Somatom
veterán
válasz
Donki Hóte
#14
üzenetére
Igen, a dízel csak a városi, rövid távokra nem való. Arra meg ott a villany. Az a 90 Km -es hatótáv sztem bőven elég ahhoz, hogy a dízelt be se kelljen indítani a városban.
-
Somatom
veterán
Én a plus verziót hiányolom. Az lenne a nekem való bódé. De, valamiért azt a gyártók nem preferálják. Múltkor megszemléltem a cégnél parkoló autókat. Kb. 50 -ben volt 2 kisbusz, 2 Galaxy, 3 Espace, 1 Alhambra és sok kombi (E Merci, Passat, stb.). Limuzin, SUV elvétve. Látszik, hogy mi a praktikus utazóautó. Múltkor egy Bora -val jöttünk haza. A rolleremet kint kellett hagynom, mert nem fért be. Az enyémbe meg csak úgy belököm. Nem kell Tetriszezni, tök mindegy, hogy egy rollerrel több, vagy kevesebb.
-
Nemcsak hosszú távokra, hanem közepes távokra is jó a dízel. Az asszonynak van egy Ford Focus 1.6 TDCI autója, vagy 10 ezer km óta nem nullázta le a fogyasztásmérőt (mert azt sem tudta, van benne fogyasztásmérő, nemhogy azt, hogy azt le lehet nullázni
), azóta az átlagfogyasztása 5,4 l/100 km.Persze nem Pesten használja, de a falun belül sokat megy vele, meg megy a szomszéd faluba vásárolni.
-
Somatom
veterán
Az én batáromat egy 2 literes, 150 lovas tádé hajtja, meglepően dinamikusan. Nem érzem kompromisszumnak, viszont az autópályás fogyasztása legalább másfél literrel alacsonyabb egy azonos kategóriájú benzinesénél. Városban még nagyobb lenne a különbség, de azt most ne számoljuk, mert a Priusban arra való a villany. Szvsz a vegyes üzemmódhoz jobb párosítás lenne a dízel.
-
-
Somatom
veterán
Én is a plus -t választanám, ha lenne belőle, de ne legyünk telhetetlenek! Örüljünk, hogy nem SUV, Crossover, vagy más divatnevű tank, hanem rendes autó. Mondjuk, a koncepció nem teljesen világos. Miért nem dízel? A 90 Km -es villany hatótáv elég a városi ingázáshoz. A hosszabb túrákhoz viszont jobb lenne a dízel.
-
Egon
nagyúr
Na ja.
Nagyon szép, kicsit Mazdás, kicsit - ahogy a cikkben is szerepel - Teslás dizájn, bejövős.
Más kérdés, hogy ilyenem se lesz: egyrészt az új autók ára túl van a pofátlanság határán (4.5 éve vettünk egy Opel Astra K kombit, közepes motorral és felszereltséggel, készletről: alig lépte át az ára az 5 millát; pár hónapja megnéztem a készletes Astra L autókat, és 9.8M volt a legolcsóbb (nem kombi!!!), ergo egy laza árduplázás bejátszott...
Tartok tőle, hogy sosenem veszek többet új autót...
), másrészt nekem a kombi lenne az érdekes (az Astra-val összehasonlítva legalább akkora csomagtartó mérettel és hátsó lábhellyel). -
Tessék hunyorítva nézni

-
BoB
veterán
"A formatervezők visszatértek az eredeti irányhoz"
Csak az én véleményem, de a legelső széria sima kommersz forma, semmi extra, ez meg úgy néz ki mint egy sportautó. Semmi kapcsolatot nem látok benne, mintha nem is ugyanaz a széria lenne, annyira eltérő.
-
DEJVID
őstag
A rejtett hátsó kilincs 1997-ben jelent meg.
-
Toltotollkin
junior tag
futurisztikusan nez ki nekem tetszik
-
.Szaki.
addikt
Egyetértek!

-
Ha tényleg így fog kinézni , akkor ennek én is örülni fogok , mert a negyedik generáció volt szerintem a generáció szégyene , már mint külső dizájn szempontjából .
-
.Szaki.
addikt
A képek időnként nem jelennek meg, ezt egy frissítés általában megoldja. Az okát ne kérdezzétek, egyelőre nem tudtam rájönni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Lexus, Toyota topik
- Milyen processzort vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen monitort vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Napelem
- Újra nekifeszül az asztali konzolok piacának a Valve
- jakra: Retro gyujtemenyem (cloud synced for safety...)
- laskr99: Processzor és videokártya szilícium mag fotók újratöltve!
- Pötyi: 4. RETRO KONZOL ÉS SZÁMÍTÓGÉP BÖRZE - '25. november 16.
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 12, Xiaomi Redmi Note 12 Pro, Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A14/Samsung Galaxy A34/Samsung Galaxy A54
- BESZÁMÍTÁS! Asus A620M R5 7600X 32GB DDR5 1TB SSD RTX 3080 10GB Zalman M4 A-Data 750W
- BESZÁMÍTÁS! Asrock B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB THERMALTAKE VERSA H17 600W
- Csere-Beszámítás! Gamer Notebook! MSI Thin 15 B12UC! I5 12450H / RTX 3050 / 16GB DDR4 / 512GB SSD!
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest


Az USA-ban sokan autóznak akár egyik partról a másikra, még sem nagyon vesznek ehhez dieseles területi képviselő autókat (az amerikai kultúra szidalmazására és kritikájára bármikor vevő vagyok, de azt még én sem merem állítani, hogy az utazáshoz ne értenének).
viccnek jó volt

De, az is csak 1,5TSI -vel kapható.
Tartok tőle, hogy sosenem veszek többet új autót...
), másrészt nekem a kombi lenne az érdekes (az Astra-val összehasonlítva legalább akkora csomagtartó mérettel és hátsó lábhellyel).

