első témához: ez ma a mentalitás de nem csak ott, mindenhol. ahelyett, hogy gazdaságosan üzemeltetnék, megkeresnék hol csúszik ki pár milliárd a rendszerből (tudják ők, mert általában nem a sofőr okozza a milliárdos károkat hogy hazalop pár liter dízelt), a bevételi oldalt kezdik el tologatni felfele...
a bkv-t is rendbe tehetnék, nincs egy hete hogy a fél 4-es villamos leürült, koppra volt pakolva, amíg el nem értünk a blahára, ott pár közterületes szállt fel ellenőrökkel, mondanom sem kell táncolni lehetett egyből. a megálló tele volt, de alig száltak fel... mondjuk úgy lépett hozzám az ellenőr amikor meglátta hogy elkezdek a táskámban kotorászni, mintha köztörvényes lennék, kaján vigyorral és hangsúllyal böffentette hogy jegyeketbérleteket. én meg szépen előkapartam, napszaknak megfelelően köszöntem, majd további szép napot kívántam...
a másodikhoz: nem igazán tudsz ezzel kezdeni semmit. én elég sokáig foglalkoztam hasonlókkal, így azért van belelátásom a történetbe. soha nem lesz ez máshogy sajnos. sokan mondják hogy több legál fal megoldaná, de nem igaz. nem tudnak annyi legál falat csinálni, hogy az elég legyen, plusz ugye van ennek is egy íze, hogy illegális... a gond ott kezdődik, hogy ész nélkül esik neki a legtöbb a falaknak, telehányja idióta tagekkel, papíron nem megy de már falra próbálja mert az menő. és ezek okozzák a problémát, normális srácok templomot, szobrok talapzatát, soha nem festenék, de sokkal több az idióta... ezzel semmit nem tudsz kezdeni, jellemzően tizennéhány éves hülyegyerekek...
és aki tényleg akarja, az eddig is, ez után is talál olyan féllegál helyet, ami senkit nem zavar, ahol senki sem zavarja, addig dolgozhat ameddig akar. nekem egy lakóház falán nincs fent festékpöttyöm sem, vonatsín mellett lehet elég töltést, gyár hátsó kerítését stb találni, amiket le nem festettek 30 éve, egy kis diszperzit és mehet a móka. ott nem fáj senkinek, volt hogy a felüljáróról megláttak a rendőrök és lejöttek megnézni mit csinálok mert érdekelte őket. be nem szóltak hogy takarodjak, kérdezgettek hogy mennyi meg hogyan, meg miért, aztán annyit mondtak hogy a sín közelébe (vagy 50 méterre) ne nagyon bóklásszak...
lehet ezt is normálisan csinálni, csak sajnos nem jellemző, nem csak nálunk, sehol a világban...