Igen, lehet valódi pénzért prémium lőszert venni, de azért pont a Type-59 esetén látszott, hogy a WG igyekszik fenntartani az egyensúlyt, szóval ha megborul a mérleg, akkor beavatkoznak (azért én a belefektetett 5-6 év alatt ritkán találkoztam public játékban, hogy valaki prémium lőszerrel veri végig a mezőnyt, ez azért nem jellemző, klánosdiban meg a klánkasszából visszaosztott goldból érdemes bevásárolni). A Type-59 tényleg egy elég erős prémium tank lett, de aztán ki is vették a boltból, hogy korlátozzák a számukat, meg aztán nerfet is kapott. Csak akkor tért vissza a boltba, mikor a fejlesztők azt látták, hogy fogynak a Type-59-el rendelkező játékosok. Bár emlékszem arra a véres karácsonyra, mikor egy leárazáson annyira nagyot ment ez a tank, hogy csapatonként 5-6 is volt belőle és gyakran szakaszban, ami aztán tényleg olyan, mint róka a tyúkólban, de erre hamar közbelépett a WG, érezték, hogy túltolták.
BTW nem akarom becsület érdemrenddel kitüntetni a WG-t, csak egy pozitív példaként hoztam, hogy lehet törekedni egy fair egyensúlyra és kompetitív játékmechanizmusra még úgy is, hogy mikrotranzakciókkal lehet előnyökre szert tenni.
De a Battlefront II mechanizmusa nem ilyen, az egész játék logikájából az süt, hogy a bankkártyádra pályázik, mint a legalja mobilos és böngészős f2p címek, mindezt teljes árú mainstream játékként. Amit én sajnálok, mert az "árkád bátülfild" stigma engem a legkevésbé sem zavart volna (az első résznél sem érdekelt). Jobb lett volna, ha megint megkapja a játék, hogy egy átskinezett arcade Battlefield. Az EA az első részt is a pénzéhségével gáncsolta el (sokaknak nem tetszett, hogy az alapjáték tartalomszegény volt és az egyébként zseniálisan jó DLC-ket már csak kevesen vették meg). Ide most biztonsági foci kellett volna, ez a kísérlet nagyon nem jött be.