Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#5) DraXoN válasza Ribi (#4) üzenetére


DraXoN
addikt
LOGOUT blog

Az az optimalizálás sokszor kézzel történik.
Néha nincs is olyan szintű hardver amikor még fejlesztenek, vagy a használt motor se képes olyan mértékben címezni a memóriákat. Rengeteg játék használ régi motort még mindig, hiába új a cím, csak egy 10-15 éves alapokkal rendelkező dolgozott-foltozott motor van alattuk amit az elmúlt pár évben alaposabban átírtak, hogy jobb legyen DX12-ben vagy Vulkan-ban (valamelyikük jobb esetben.. és ténylegesen átírt futószalaggal, nem csak "effekt miatt" mint az első DX12 motoros játékok).
De visszatérve az optimalizálásra, kézzel történik, hogy "mi töltön be". És mivel PC-n az adatbusz eléggé lassú, sokszor előre töltik a dolgokat, majd ha tényleg kell akkor menet közben valamit raknak be és vesznek ki.. De sajnos ez nem biztos, hogy jól van implementálva. Könyen lehet a beakadás az adott gép szűk keresztmetszete valahol (lassabb PCIE mint a tevezett? Lassabb háttértár. De simán lehet hanyagság, vagy akár az is az ok, hogy a gép túl gyors, így a "letesztelt adatbetöltés" rosszul viselkedik ha rossz ütemben, túl gyorsan érkeznek meg az adatok... de csak spekulálok).

Ami biztos, a programozáskor az optimalizálás mindig időigényes lenne, és az is, és drága, és a kiadó nem feltétlen látja értelmét egy szinten túl "már jól fut, miért égessünk erre több pénzt és további hónapokat"? Lehet lehetne jobb, de lehet a motor nem épp a legjobb és többet kéne kézzel "hackelni", hogy jó legyen, és akkor se biztos, hogy minden jó lesz, mindenhol, minden esetben.

[ Szerkesztve ]

The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.