Hirdetés

2024. március 28., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) bambano válasza Tetsuo (#46) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

úgy érted, hogy az a technológia, ami most is benne van egy csomó autóban, amely autók csak a jogi csűrés-csavarás miatt nem l5-ös autók, az később megfizethetetlen lesz?
tehát mondjuk ma az audi, a tesla, meg más cégek, amik elfogadható áron bele tudják rakni az autójukba az összes szükséges hardvert, azok később olyan drágán fogják adni, hogy nem éri meg?

szerintem egy kérdéses pont van: a lidar, hogy azt mikor tiltja be valamelyik hatóság végre, hogy ne lézerezzék tönkre a gyalogosok szemét. meg egyébként se működik minden időjárási helyzetben, szóval az helyből kuka.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#52) Tetsuo válasza Reggie0 (#50) üzenetére


Tetsuo
aktív tag

Úgy meg biztos nem fog kinézni mint egy SL Merci, hiszen azt hamar lelaknák és nehéz tisztítani. Különben is, másnak a szutykában ki utazik szívesen? Az ember muszájból, kis undorral utazik tömegközlekedésen, ugyanez lenne a helyzet a bérelt kocsikkal - szerintem.

(#53) bambano válasza tha_answer (#47) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

a fúziós erőművel az a bajom, hogy gyakorlatilag minden megtermelt energia a felhasználás végén zömében hővé alakul. ha lenne korlátlan mennyiségben ingyen energia, vajon mennyi idő alatt főznénk meg a Földet?

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#54) Lenry válasza Tetsuo (#52) üzenetére


Lenry
félisten

+1
az autóm az otthonom része, kvázi egy guruló hátizsák,
eszem ágában sincs megosztani másokkal

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#55) Lenry válasza bambano (#53) üzenetére


Lenry
félisten

jelen állás szerint is az, csak a hatásfok rosszabb, amivel a hővé alakuló energiát előállítjuk.
akkor meg legalább ennyit javítsunk a helyzeten...

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#56) Tetsuo válasza bambano (#51) üzenetére


Tetsuo
aktív tag

1. Ezek az eszközökök messze vannak a level 5-ös, vagyis valódi önvezetéstől.
2. Ezzel a hardverrel nem is lesznek képesek erre, bővel fejleszteni kell ahhoz.
3. A kormányok, döntéshozó szervek nem az önvezetés "ellen" vannak, hanem mellettük, de nehézkes a bürokrácia.
4. A tömegtermelés valamikor növeli az árat, pl. ha nem áll rendelkezésre elég alapanyag. (Pl. egyre drágább azt kitermelni.)
5. Az önvezetés elterjedése akkor valósul meg igazán, ha valóban a népautókba kerül a szolgáltatás, nem pedig csak a felső kategória privilégiuma - ez nem mostanában lesz.

(#57) bambano válasza Lenry (#54) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

mert te vidéki vagy, és nem szoktál hozzá, hogy nagyvárosban nincs parkolóhely. ha az lenne a választás, hogy saját autó vagy bérelt, akkor nyilván saját. de ha az, hogy a sajátot nem lehet használni, mert fizikailag nincs hely, ezért bmv (busz-metró-villamos) vagy bérelt, akkor jó a bérelt is.

valószínűleg pont ugyanez fogja megölni az ötletet.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#58) bambano válasza Lenry (#55) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

nem javulna, mert a felhasznált energia mennyisége ugrásszerűen nőne, ha nincs semmilyen korlát.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#59) Tetsuo válasza Lenry (#55) üzenetére


Tetsuo
aktív tag

Ez igaz, de hiába lenne ingyenenergia, a környezetünket méginkább rombolnánk vele.

(#60) Lenry válasza bambano (#57) üzenetére


Lenry
félisten

"ezért bmv (busz-metró-villamos) vagy bérelt, akkor jó a bérelt is."

na jó, de így meg kb semmi előnye nem marad az autónak a tömegközlekedéshez képest: jön, amikor ideér, olyan retkes ahogy az előző user hagyta, és ha bennehagyom valamimet, attól elbúcsúzhatok.
akkor már inkább buszozok, mert ott legalább nem az enyém a felelősség, hogy ha nyűgje lesz a gépjárműnek, és nem nekem kell vezetni (feltételezve, hogy nem önvezető a jármű)

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#61) tha_answer válasza bambano (#53) üzenetére


tha_answer
őstag

a vilagur hideg. ha ki tudjuk oda vezetni a hot akkor...

(#62) Tetsuo válasza tha_answer (#61) üzenetére


Tetsuo
aktív tag

:DD Ezt mondd el Grétának is.

[ Szerkesztve ]

(#63) bambano válasza Lenry (#60) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"kb semmi előnye nem marad az autónak a tömegközlekedéshez képest": miért ne maradna? például háztól-házig visz. hiába rapliznék, a metrót nem ássák ki a lakásomig...
a busznál, szerintem, jobb az önvezető személyautó. kevesebb utashoz kell igazodni, nem feltétlenül koszosabb, rugalmasabb az indulási-érkezési idő, stb.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#64) redgreg válasza bambano (#63) üzenetére


redgreg
tag

Ez egy ismert közel 100 éves technika. Úgy hívják taxi. Hajrá!

(#65) Dr. Akula válasza bambano (#42) üzenetére


Dr. Akula
nagyúr

Ha hazaküldöd az autót, majd "KIT gyere értem", akkor 2x annyit foglalja a helyet az úton.

(#66) bambano válasza Dr. Akula (#65) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

erre céloztam a "figyelem: nem hangzott el olyan állítás, hogy ez segít a dugóhelyzeten." kitétellel.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#67) btprg


btprg
senior tag

Akármennyire is azt mondják, hogy "ebbe az irányba megy a világ", az én világom biztos nem fog ebbe az irányba menni. Most az agyonelektronizált autóról magáról nem fejteném ki n+1. alkalommal a véleményem. Viszont az tuti, hogy minél kevesebb saját tulajdona van az embernek, annál kiszolgáltatottabb. Akik mindent csak bérelnek, meg szolgáltatásként vesznek igénybe, azok az idők végezetéig fizetnek, úgy hogy semmi nem lesz az övék. Aztán ha egyszer valamiért nem tud fizetni, akkor ott áll minden nélkül tehetetlenül.

Szerintem néhány speciális életformát (pl. félévente költözgetés más országba) leszámítva csak azok ülnek fel ennek a "bérelj mindent" dolognak, akik csak YOLO-znak és nem képesek racionálisan hosszú távon gondolkozni.

"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)

(#68) Sinesol válasza btprg (#67) üzenetére


Sinesol
veterán

Igazából a racionális és hosszú távon gondolkodás épp a bérlés mellett szól, mivel ez a leginkább fenntartható, legzöldebb megoldás autózási szempontból.

(#69) tha_answer válasza Sinesol (#68) üzenetére


tha_answer
őstag

Meg a legdragabb is.
Tipikus okofasiszta hozzaallas az autotiltogatas. A gazdagok úgyis megoldjak a középosztálybeli meg rabaszik. Melyik kornyezetkimelobb? Egy 20 evés hdi ehezodizel, vagy egy x6m?

Legyen dugodij de úgy mint Manhattanben: a manhattaniek is fizetik. Fizesse a koruton belüli is. Ha ott tud ingatlant fenntartási akkor legyen pénze.

(#70) K0vasz válasza TomMusic (#5) üzenetére


K0vasz
aktív tag

dehát már most is vannak...
Bécsben már vannak önvezető buszok (igaz, még csak tesztüzemben és van emberi felügyelet)
az új kocsik már maguktól be tudnak parkolni, plusz menet közben is kvázi félautomatán mennek (magától fékez pl., ha arról van szó)
és ezek ilyen teljesen hétköznapi autókban is elérhetők már (Renault pl.)
persze a teljes automata módra még várni kell egy kicsit, arra meg főleg, hogy teljesen elterjedjen (hisz ehhez le kell cserélődnie a teljes gépparknak (bár jobban belegondolva biztos ezt is meg lehet oldani utólagos "felokosítással")), de szerintem már a mi életünkben is teljesen normális lesz Nyugaton a full önvezető autó

(#71) nyisziati válasza tha_answer (#69) üzenetére


nyisziati
veterán

Na hát abban kb. biztos vagyok, hogy így vagy úgy, de a "fontos emberek" nemigen fognak fizetni. Talán egy minimális összeget.
Ez még mindig a "gyevi bírók" országa.

(#72) nyisziati válasza gt87 (#41) üzenetére


nyisziati
veterán

Nem is kéne.
Elég a négykerekűről letiltani. Bringán, motoron max. önveszélyes lenne, de ezt ő is tudja egyébként, önként az életbe nem ülne föl ilyesmire. Az ilyen beállítottságú emberek zsigerből "mindenellenesek", ami nem egy jobbfajta autó, ezt tapasztaltam. Neki "tank" kell, még a gyöngébb kocsikat is leszólja (pl. Suzuki).

Ha megfigyeled, nem lehet véletlen, hogy a legtöbb rommátört járgány, ami tréleren van, valamelyik prémium márka nem olcsó típusa.

(#73) Reggie0 válasza Tetsuo (#52) üzenetére


Reggie0
félisten

Pontosan.

(#61) tha_answer : A vilagur hovezeto kepessege elegge gyatra, leven nem nagyon van legkor ott. Ezert is melegszik fel baromira a muholdak napsutotte oldala.

(#67) btprg: Raadasul ehhez nem kell fizeteskeptelenne sem valnia, boven eleg, ha eppen nem mukodik a bankkartya, mert valami nincs rendben a visanal/mastercardnal vagy a banknal.

(#68) Sinesol: Az sokkal fenntarthatobb, ha a varoson beluli autozast csak siman megdragitjak es tenyleg az ul autoba, akinek tenyleg szuksege van ra. Erre sokkal jobb lenne az 1000-2000 forintos uzemanyag es kb. ugyanekkora alkalmankenti es napi behajtasi dij. Egy berlos auto futasteljesitmenye messze alulmarad a magantulajdonban levonek, mert mindenki kinozza, nem a sajatja. Szoval hiaba kell kevesebb autot gyartani, ha viszont fajlagosan tobbet kell.

[ Szerkesztve ]

(#74) K0vasz válasza clon (#30) üzenetére


K0vasz
aktív tag

Sajnos ha beállsz 2 lámpa közé rengeteg telefont nyomkodó és füléhez tartó sofőrt láthatsz és az nem éppen ész érv, hogy "a lámpánál állva kezdtem hozzá csak..."

jaja, hisz amíg előkapod a telódat, az egy több perces folyamat, nem lehet, hogy előtte egy másodperccel vetted kézbe...

(#75) gabor7th válasza Sinesol (#68) üzenetére


gabor7th
addikt

Vagy inkább csak ezt el akarják hitetni feled a cégek amik ebben látják a pénzt.

A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

(#76) tha_answer válasza Reggie0 (#73) üzenetére


tha_answer
őstag

nemmondod.
ilyenekre kell gondolni: radiative cooling.

[ Szerkesztve ]

(#77) gt87 válasza Hieronymus (#43) üzenetére


gt87
csendes tag

No de tudod amikor azzal reklámozzák ezeket a megoldásokat, hogy használatuk azért jobb, mert nem állnak használaton kívül a járművek, akkor kicsit hiteltelenné teszi a dolgot az, ha ebbe belegondolunk.

Külön jó, hogy említetted, hogy ott ahol dolgozol használnának ilyeneket. Remek, csak tudod a városi forgalom napközbeni eloszlása még mindig azt mutatja, hogy a csúcsidőkön kívül sokkal kevesebb igény van az utazásra, ami ennek az egész bérlős rendszernek az értelmét kérdőjelezi meg (arról meg ne is beszéljünk, hogy pl este 10 és reggel 5 között meg a járművek 90+ %-a állna, szóval nehéz lenne kivitelezni azt az álmot, hogy az ilyen bérlős autók kihasználtsága majdnem 100% legyen - mint ahogy a propaganda írja).

Parkolási sérülések :) szerintem nem ez a legnagyobb probléma. De ja megoldhatja (bár mondjuk amilyen bénán tud parkolni egy parkolósegédes autó, ki tudja).

(#78) gt87 válasza tha_answer (#76) üzenetére


gt87
csendes tag

Jó példa, de egy a gond vele. A hatásfoka pocsék.

(#79) gt87 válasza nyisziati (#72) üzenetére


gt87
csendes tag

Szerintem ez egy sztereotíp vélemény. Igen rommá törnek nagy prémium SUV-ot is, de ugyanolyan gyogyós ül szuzukiban is, meg egyéb más járműben (utazzál egyet pl a BKV-n ott is ezek azok az arcok akik majd fellöknek gyalog, mert ő siet). Bocs, de az ilyen szelektív tiltás engem valami utopisztikus diktatúrára emlékeztet, amiben nem igazán szeretnék élni.

(#80) tha_answer válasza gt87 (#78) üzenetére


tha_answer
őstag

a sivatagban jeget csinalnak vele. lehet h keves, de akkor nyomni kell fullba mint a kretenenk :D

(#81) Reggie0 válasza tha_answer (#80) üzenetére


Reggie0
félisten

Es? A jeghez alacsony homerseklet kell, nem teljesitmeny. En is csinalok jeget a sivatagban egy kurblival es peltier elemmel, csak eppen nincs ertelme, mert nem gazdasagos.

Ha a teljes foldet befednenk (szarazfold+oceanok) talan 40GW lehetne a hutoteljesitmeny. Mennyi hulladekhot termel paks? Nagyjabol 3GW-t. Ha jol sejtem nem adja a vilag energiatermelesenek 7.5%-at. Biztos kivitelezheto ahogy mondod... :)) Ha 4 nagysagrendet novekedik a jelenlegi technologia hatasfoka, akkor talan jo lenne valamire.

[ Szerkesztve ]

(#82) Hieronymus válasza gt87 (#77) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"...a városi forgalom napközbeni eloszlása még mindig azt mutatja, hogy a csúcsidőkön kívül sokkal kevesebb igény van az utazásra, ami ennek az egész bérlős rendszernek az értelmét kérdőjelezi meg (arról meg ne is beszéljünk, hogy pl este 10 és reggel 5 között meg a járművek 90+ %-a állna..."

Ez miért baj?
Olyan mintha azt mondanád, nem jó a tömegközlekedés, mert naponta kettő csúcsban használják ki az emberek. Írtam, a kettő csúcs között, kiszállításhoz szívesen használnánk a kihasználatlanul álló járműveket.
Gondolom, a mai nulla százalékos kihasználtság helyett, a 20-30% is jelentős előrelépés.

Valaki írta, hogy a mai járműmegosztó szolgáltatásokat használók kíméletlenül hajtják az autókat. Valódi önvezetés esetén ez nem gond, mivel senki sem fér hozzá a vezetéshez.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#83) nyisziati válasza gt87 (#79) üzenetére


nyisziati
veterán

Nem jól értelmezted, amit mondtam.
A "letiltani" ebben a kontextusban - tehát a korábbi hsz-eim fényében - azt jelenti, hogy mindenki számára az önvezető autó lesz a jövő. Akár gyogyós, akár agresszív, mindenki HELYETT az AI fogja majd a kormányt.

Csak míg egy normál sofőrnek ez megváltás lesz, hogy nem kell száz kilómétereket levezetni fáradtan, addig egy agresszív sofőr letiltásként éli majd meg.

[ Szerkesztve ]

(#84) Keem1 válasza gabor7th (#3) üzenetére


Keem1
addikt

"Egy felhő nélküli, netre nem kötött, saját tulajdonú önvezető autó érdekelne, amiben van mód visszaváltani, hogy én vezethessem"

Ennek igazából vagy-vagy alapon van értelme. Ahhoz, hogy legyen előnye, minden autó önvezető kell hogy legyen. Vagy egyik sem, de akkor nuku előny. Egy egymással rendszerszinten kommunikáló, zéró lokális kibocsátású, hangmentes autókból álló rendszer adhat közlekedési kánaánt.
Az egymással kommunikáló autók elkerülik a balesetet (hisz mindegyik tudja, mikor merre manőverezik a többi, kb. mint most a 4-es metró) és a követési távolság minimalizálása miatt a sűrűsödés is megoldható (nem kell bővíteni az úthálózatot). A zaj és károsanyag-kibocsátás hiánya pedig élhető körülményeket teremt.
De ez a világ nem mostanság fog eljönni.

[ Szerkesztve ]

(#85) Tetsuo válasza Sinesol (#68) üzenetére


Tetsuo
aktív tag

Fenntartatóság?! Na ne viccelj! A nyugati ember életformája alapvetően nem fenntartható.
Kezdésnek mondjuk egy paradigmaváltás során a kapitalizmust és vele a fogyasztói társadalmat kellene radikálisan átalakítani, meg a globális helyett a lokális szemléletet lehetne elővenni, de mindenekelőtt a populáció növekedését kellene megállítani, mert teljesen mindegy, hogy spórolunk, ha az emberiség úgy szaporodik, mint a patkányok - végül mi is egymást faljuk fel (akár a szó szoros, vagy átvitt értelemben).

Az elektromos autózás és az önvezetés, mint fenntartható, környezetmegóvó technológia: VICC.

[ Szerkesztve ]

(#86) tha_answer válasza Tetsuo (#85) üzenetére


tha_answer
őstag

" mindenekelőtt a populáció növekedését kellene megállítani, "
ez csupan az energiaboseg kovetkezmenye. tudod a termeszetben is igy van. akkor szaporodik ha jol erzi magat.

(#87) Tetsuo válasza tha_answer (#86) üzenetére


Tetsuo
aktív tag

Nagyon okos vagy, de mit akartál ezzel mondani? Ha nem állítjuk meg a növekedést, pórul járunk, de nagyon. (Ez meg közel 100%, mert senkiben nincs hajlandóság a váltásra.)

(#88) Hieronymus válasza Keem1 (#84) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Én értem és megértem azt a félelmet ami a vezetési élmény elvesztésének lehetősége indukál.
De a közút közlekedésre és nem élményszerzésre van kitalálva. Azt gondolom, hogy sportpályákkal és speciálisan kialakított útszakaszokkal lehet az élményvezetés igényét kielégíteni.

A torlódásokban töltött idő amúgy sem élmény csak értelmetlenül elpazarolt idő.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#89) Keem1 válasza Hieronymus (#88) üzenetére


Keem1
addikt

Én is abszolút e mellett vagyok. De okafogyott, ha az egymással kommunikáló és maximálisan együttműködő autók közé akár csak egy humanoid is bekerül. Borul a pengeélen táncoló rendszer.

Hozzátenném, amúgy imádok vezetni, nehezen mondok le az élményről, de ami ma az utakon van... minden, csak nem élmény.

[ Szerkesztve ]

(#90) Tetsuo válasza Hieronymus (#88) üzenetére


Tetsuo
aktív tag

Mit nem adnék azért, hogy ne kelljen vezetnem! :) Ha csak ez változna, jóval nagyobb szabadságom lenne.

Azt valószínűsíthetjük, hogy ha Nugaton, illetve a fejlett országokban el is terjed az önvezetés, a kevésbé fejlettekben és pláne a harmadik világban még hosszú évtizedekig nem lesz olyan szinten az egész.
Tehát a megjelenés után x idő, míg Nyugaton elterjed, majd mondjuk Kelet-Európában is lecserélik már az autókat, és csak ez után köteleznék a gyártókat, aminek lenne egy újabb kifutása és akkor majd sportpályákon és egzotikus nyaralásokon tudunk majd magunk autót vezetni, ha akarunk.

(#91) tha_answer válasza Tetsuo (#87) üzenetére


tha_answer
őstag

https://youtu.be/ZHNUPYr_Fn0

(#92) Reggie0 válasza tha_answer (#91) üzenetére


Reggie0
félisten

Az elobbi veszi az utobbit es nem forditva. A populacio csokkenese az autok szamanak csokkeneset is jelenti.

[ Szerkesztve ]

(#93) tha_answer válasza Reggie0 (#92) üzenetére


tha_answer
őstag

nem ez a lenyege, de mindegy.

am a populacio - ha ugy csavarom ahogy Te - csokken.

(#94) Reggie0 válasza tha_answer (#93) üzenetére


Reggie0
félisten

Akkor segite: a keket nezd.

(#95) Sinesol válasza Reggie0 (#73) üzenetére


Sinesol
veterán

Na persze, mintha nem lenne elég adóteher, még rakjanak extrán mindenre, hogy extrán szívassák azokat, akiknek autóba kell ülniük. Bérlős , önvezetős megoldás pedig fenntarthatóbb, nem is igazán drágább, harmad-negyedakkora géppark elég lehet, mivel nagyobb lehet a kihasználtság, nem csak egész nap vagy héten a semmire áll a parkolóban, garázsban az autó.

Emellé még a tömegközlekedést kellene minél jobban kiépíteni és mindjárt sok probléma megoldódna.

[ Szerkesztve ]

(#96) gabor7th válasza Keem1 (#84) üzenetére


gabor7th
addikt

Az ilyen rendszer távoli hackertámadásra adna lehetőséget és a nagy biztonság helyett a nagy veszélyt hozná el.

Egyébként, nem az ötlet születésétől mondják ezt a minden autó legyen összekötve dolgot és enélkül is azt igérték, hogy sokkal jobb lesz mint az ember, mert pl. sokkal jobb lesz a reakcióideje stb..

Azonkívül, van hogy a kocsival úgy kell beállni valahova, hogy nincs semmi szabályos hely, nincs felfestés, nincs semmi ilyen világos támpont, hogy hova álljon és ezt nem igazán lehetne normálisan elmagyarázni neki, ezért kell, hogy az ilyen finomabb beállást az ember végezhesse el.

A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

(#97) tha_answer válasza Reggie0 (#94) üzenetére


tha_answer
őstag

follow the trendlines not the headlines.
ugylatom ez nem megy Neked. :DD

(#98) Reggie0 válasza Sinesol (#95) üzenetére


Reggie0
félisten

Akinek autobe KELL ulnie, az majd bearazza, majd annyival dragabb lesz a munkaja. A piac megoldja ezt.
Mindemellett ez nem csak az autoforgalom problemait oldana meg, hanem a nagy tavolsagu aruszallitassal szemben a helyi vagy kozeli arukat helyzetbe hozza, ami a kornyezetnek is jot tesz.

(#97) tha_answer: Felulrol konvergal 0-hoz a nepesedes, sehol nincs szo csokkenesrol.

[ Szerkesztve ]

(#99) Sinesol válasza Reggie0 (#98) üzenetére


Sinesol
veterán

Belenyulsz durván a piacba, aztán várod, hogy megoldja magától a dolgokat? LoL

Amugy ennyi erővel tiltsuk be teljesen az autokat, az még jobb a lokalis kereskedelemnek, meg a környezetnek is. :D

[ Szerkesztve ]

(#100) Reggie0 válasza Sinesol (#99) üzenetére


Reggie0
félisten

Igen, ezek az adok mar csak igy mukodnek. Akinek nem eri meg az alternativat keres. Egy Hong Kong-inak is pont annyira kell autoznia, megis negyed annyi az egy fore eso autok szama. Es meg a GDP-juk is triplaja, mint nekunk.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.