Szerintem mire odáig eljutunk, hogy egy önvezető autót bátran magára lehet hagyni a nyílt közúti forgalomban, köztük az ön- és közveszélyes kiszámíthatatlanokkal és az itt-ott felbukkanó kátyúkkal, amikkel az automata is képes "megbirkózni", addigra annyira öreg leszek, hogy nem lesz más választásom, csak az, hogy a közlekedőeszközömet (legyen az saját, bér vagy közösségi) ne én vezessem.
Ha az árukat tekintem, valószínűleg amiatt is erre fogok kényszerülni, mert az átlagembernek megfizethetetlenül drága lesz. Csak bérelni lesz kifizetődő.
Viszont látva a kommunikációs technológia irányait, feltételezem, hogy az 5G és társai is törekednek e területnek (ahol sok végpont között gyorsan tud mobil adat gazdát cserélni) a kiszolgálására, így valószínűleg elkerülhetetlen lesz, hogy ezek az önvezető autók legalább valamilyen szinten ne legyenek kommunikációs hálózatra kötve. Nemcsak a közvetlen szenzorokból (látás, hallás, rövidtávú radar stb.) fognak tudni egymásról, hanem az útszakaszokból is kiolvasható lesz, hogy ki mikor tervez odaérni, így a sebesség és a követési távolság is optimalizálható lesz: tömöttek lesznek az utak, mégsem lesznek dugók, hanem mindenki normális sebességgel haladhat. De ehhez kell a kommunikáció.