Hirdetés

2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#4) cinemazealot


cinemazealot
addikt

Szerintem mire odáig eljutunk, hogy egy önvezető autót bátran magára lehet hagyni a nyílt közúti forgalomban, köztük az ön- és közveszélyes kiszámíthatatlanokkal és az itt-ott felbukkanó kátyúkkal, amikkel az automata is képes "megbirkózni", addigra annyira öreg leszek, hogy nem lesz más választásom, csak az, hogy a közlekedőeszközömet (legyen az saját, bér vagy közösségi) ne én vezessem. :D

Ha az árukat tekintem, valószínűleg amiatt is erre fogok kényszerülni, mert az átlagembernek megfizethetetlenül drága lesz. Csak bérelni lesz kifizetődő.

Viszont látva a kommunikációs technológia irányait, feltételezem, hogy az 5G és társai is törekednek e területnek (ahol sok végpont között gyorsan tud mobil adat gazdát cserélni) a kiszolgálására, így valószínűleg elkerülhetetlen lesz, hogy ezek az önvezető autók legalább valamilyen szinten ne legyenek kommunikációs hálózatra kötve. Nemcsak a közvetlen szenzorokból (látás, hallás, rövidtávú radar stb.) fognak tudni egymásról, hanem az útszakaszokból is kiolvasható lesz, hogy ki mikor tervez odaérni, így a sebesség és a követési távolság is optimalizálható lesz: tömöttek lesznek az utak, mégsem lesznek dugók, hanem mindenki normális sebességgel haladhat. De ehhez kell a kommunikáció.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.