Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Kapanyél


Kapanyél
őstag

Booster S verhetetlen áron van most, 200k. De biztos akad ennek is gazdája... mondjuk ajándékba adják egy autó mellé. :)

Hús vagyook, hús, hús, hús, hús, húús!

(#2) macilaci78


macilaci78
nagyúr

Nézegetem az elektromos rollereket, de amíg nem lesz a méretemben, nem komolyan.
Viszont amit hiányolok, az a lezárhatóság. Mármint oké, telefonnal lezárom és az első kerék bekapcsolja a dinamót, de ettől még ugyanúgy bevághatják egy másik autó csomagterébe. Teljesen fasza elmenni vele egy moziba, de jegyet már nem vennék neki.
És gondolom, a BT-on csatlakoztatott telefon sem fog semmit sem jelezni ilyen messziről...
Meglátásom szerint nem csak a jogszabályi háttér kiforratlan.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#3) Kapanyél válasza macilaci78 (#2) üzenetére


Kapanyél
őstag

Amit te szeretnél, azt úgy hívják, hogy
- autó
- motorkerékpár
- pedelec/ebike
- stb.
:DDD

Hús vagyook, hús, hús, hús, hús, húús!

(#4) Schuler888 válasza macilaci78 (#2) üzenetére


Schuler888
senior tag

Thor porolyet rarakod aztan nem mozditjak el :DDD

"Jelenleg 11(!!!) pro maxom van, minden téren megfelelő, az s21 ultrat földbe dongoli, aki mást mond az hazudik." - Tiger. :'DDDD

(#5) bandigyerek


bandigyerek
senior tag

Én ezt az elektromos rollert nem értem. Ez a hulladék is 260 lepedő. A cikk szerint kocsival A-ból B-be, ezzel B-ből C-be. 260e-ért.
Gyalogolni egyet esetleg? Mozogni kicsit? Javaslok egy -ha már roller- sima lökődőst. Harmincból is kijön, megmozgat, és könnyebb.
Igaz... lustaság, fél egészség.

(#6) stellaz


stellaz
addikt

Amíg nincs egységes műszaki előírás ezekre a cuccokra, addig nehéz lesz őket bárhová besorolni. A kerékpár jellemzően lassabban halad 25 km/h-nál mégsem mehet a járdán, és kötelező a világítás illetve a két független fék.
A járdán haladás engedélyezése a legnagyobb marhaság lenne, mert a 25km/h gyakorlatilag fék nélkül az nagyon nagyon veszélyes. Ráadásul ez a 25km/h végsebesség is típusfüggő, mehet gyorsabban is. Itt bukik ki, hogy ha lenne rendes kerékpáros úthálózat, akkor a város minden pontja elérhető lenne vele.

[ Szerkesztve ]

(#7) joysefke


joysefke
veterán
LOGOUT blog

Elektromos rollerekre miért nem raknak nagyobb első kereket? Mindenhol 8.5-öst látok...
Pld ilyesmi első kerekű (12") elektromosban nem lenne jobb? https://www.boardyonboard.com/

(#8) stellaz válasza joysefke (#7) üzenetére


stellaz
addikt

Gondolom a méret miatt, pedig nem ezen múlna, ellenben biztonságosabb lenne és rengeteg műszaki előnnyel járna. Pl. elférne a rendes fűzött küllős kerék kerékpár csapágyazással (így vízálló is lenne és nagyon tartós, könnyen javítható), ráadásul ebben a méretben van rendes, jó minőségű, defektvédett kerékpár gumi, ami könnyen szerelhető is.

Az elektromos rollert úgysem szokták buszra feltenni (oda nagy is), ha pedig vonaton vagy autóval viszik, oda ez még elfogadható méret lenne.

Én sokat járok hagyományos rollerral, de erre simán cserélném az enyémet, kicsit sok az ára, de most el is gondolkoztatott...

(#9) joysefke válasza stellaz (#8) üzenetére


joysefke
veterán
LOGOUT blog

(Nem ismerem a szakszavakat)

Ha a kormányrúd alsó csonkját nem egy egyenes hanem egy negyedkörben ívelt idommal csatolnák a lábhídhoz, akkor azzal rengeteg helyet lehetne teremteni.

Ha megnézed a linket amit küldtem, ott a rollerek 12"-osak (szemben az elektromosok általános 8.5" kerékméretével) és még itt sincs jól kihasználva az első keréknél a hely.
Na ezek a 12"-ak összecsukhatóak, tehát BKV-n szállítható.

Az első keréknél egy jó helykihasználással a kormányrúdnak az összecsukló elemét lejjebb lehetne vinni 5-10cm-rel és így összecsukva sokkal laposabb lenne mint ami a linken van.

Egyszerűen nem értem mi az akadálya, hogy elektromosnál feljebb menjenek a 8.5-ről. Nem feltétlenül egyből 12"-ra, de mondjuk 10"-ra első lépésben.

(#10) pengwin válasza stellaz (#6) üzenetére


pengwin
addikt

Ezen ha jól látom legalább van valamilyen világítás, és ugyan a cikkben nem láttam leírva, de csak 300W-os a teljesítménye, a Seat oldala alapján pedig tényleg csak 25-tel megy, szóval erre emiatt nem lehet nagyon haragudni, akár mehetne is bringaútra.

Viszont a rendes fék hiánya miatt én nem hagynám forgalomba kerülni, mert ez még 25km/h-val is veszélyes.

(#7) joysefke
Szerintem is sokkal életképesebb megoldás lenne ilyen kerekekkel... meg akkor ráférne egy-két rendes méretű tárcsafék.

(#8) stellaz
jófogáson elég kedvező áron lehet jó állapotban venni ilyen nagy kerekű rollereket, én is szemeztem vele.
Az lenne az igazi, ha összehajthatót találnék, mert buszra igenis fel lehet rakni. E-rollert is láttam már buszon így összehajtva, simán belefér a BKK által előjrt csomagméretbe.

[ Szerkesztve ]

Üdv, pengwin

(#11) stellaz válasza pengwin (#10) üzenetére


stellaz
addikt

Inkább az, hogy ha önálló járműkategóriába akarjuk sorolni, akkor kell egy műszaki minimum.

Volt nekem is nagy kerekű, de a részletekben lakozik az ördög. Ilyen nagy kerékkel csak akkor lehet jó, ha jó anyagokból, könnyűre van építve.

(#12) winhate


winhate
őstag

:D
Szép új világ isten hozott.
Beteg és zsíros társadalom.
E helyett mozgásra kene ösztönözni az embereket.

Lehetne egy hosszabb cikket írni az egészséges életmódról.

http://pouet.net/prod.php?which=5633

(#13) Schuler888 válasza winhate (#12) üzenetére


Schuler888
senior tag

Najah ezerrel adjak ki az aktivitas kovetoket, nade minek ha a masik oldalon meg adjak ki ezeket a szarokat hogy mar a setara se vetemedj :))

"Jelenleg 11(!!!) pro maxom van, minden téren megfelelő, az s21 ultrat földbe dongoli, aki mást mond az hazudik." - Tiger. :'DDDD

(#14) akaido válasza joysefke (#7) üzenetére


akaido
addikt

Ez a kerékméret sokkal szimpatikusabb. :K

Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.

(#15) #33253120 válasza joysefke (#9) üzenetére


#33253120
törölt tag

Szerintem az erő az oka a kerékméretnek. Azaz indulásnál a kissebb kerékhez kevesebb energia kell. Márpedig a rollerrel jellemzően gyakran indulsz, és ez az akkut is kíméli így.
De tényleg csak szerintem.

(#16) joysefke válasza #33253120 (#15) üzenetére


joysefke
veterán
LOGOUT blog

Ehhez nincs köze, nem így működik a fizikája.

(#17) rolee9309 válasza Schuler888 (#13) üzenetére


rolee9309
csendes tag

Igaz.
Kövezzenek meg, de nem látom a létjogosultságát az ilyen masináknak. Ha valaki nem akarja szennyezni a környezetet, vagy bármi más okból kocsit/tömegközlekedést használni rövid távon, gyalogoljon. Ha gyorsabban akar odaérni, bicaj (hagyományos rollereket sem csípem, nem túl... férfias - SZERINTEM), azokra már van egy -nagyjából- működő szabályrendszer létrehozva. Aki meg azt mondja, egészségesebben akar élni egy ilyen elektromossal, az ugyanott van, ha kiáll a ház elé, s ácsorog egy 20 percet :D.
Sokan panaszkodnak, hogy a súlyuk miatt nem találnak maguknak rollert. Ne is keressenek, nem nekik való. Kocogjanak/bicajozzanak, egyenek helyesen.

(#18) #33253120 válasza joysefke (#16) üzenetére


#33253120
törölt tag

És akkor hogyan működik?

Szerintem minél nagyobb sugarú a kerék, annál nagyobb erő kell a nyugalmi állapotból való kitéréshez. Ha a motor teljesítménye nem változik, akkor a nagyobb keréknél egyrészt nagyobb áram kell, másrészt nem lesz olyan fancy a gyorsulás. De írd le mit látok rosszul.

Illetve a nagyobb kerékátmérő nagyobb sebességet ad, és az meg lehet nem biztonságos már a gyártó szerint. De ez mondjuk vezérlés oldalról korlátozható.

(#19) rolee9309 válasza joysefke (#16) üzenetére


rolee9309
csendes tag

Gondolom itt is hasonló elveken alapul, mint a kerékpárnál. Messzebb van a forgástengelytől a felni és a gumi, valamint a nagyobb átmérő miatti súlytöbblet mind több erőt kíván a meghajtáshoz. Bár ekkora méretben szerintem ez nem olyan nagy differencia.

(#20) joysefke válasza #33253120 (#18) üzenetére


joysefke
veterán
LOGOUT blog

És akkor hogyan működik?

Amiket írtál felejtsd el, mert butaság. Remélem nem veszed támadásnak, de a forgó mozgást illetve a roller mozgását alapjaiban nem úgy érdemes megfogni ahogy "leírtad". Forgó mozgásnál középiskolás szinten a tömeg megfelelője a tehetetlenségi nyomaték a gyorsító erő megfelelője pedig a forgatónyomaték, a sebesség megfelelője a szögsebesség és a gyorsulás megfelelője a szöggyorsulás. Addig amíg (egy egyszerű) magyarázatnál nem ezeket a kifejezéseket használod, addig biztos lehetsz benne, hogy az eszmefuttatásod hibás.

A rollerkerék mozgása egyébként egy haladó és egy forgó mozgás szuperpozíciója. A kerék halad előrefelé 'V' sebességgel másrészt forog V/R szögsebességgel. Ha gyorsítod a rollert, egyszerre növeleda kerék haladó sebességét és növeled a szögsebességét.

Nagyon sok oka lehet ami miatt nem csinálják nagyobbra a kereket, de nem a gyorsulás lesz az elsődleges (vagy egyáltalán) szempont, mivel csak hajszálnyival szól_NA bele a gyorsulásba a kerékméret megfelelően összeválogatott komponensek esetén. A motornak a kerékhez való igazítását pedig nem lehet megúszni, mivel a kettő egy egységet alkot.

Hasonló teljesítmény esetén a 10"-es motoros kerék nem lenne sokkal nehezebb mint egy 8.5"-ös hasonló teljesítményű motoros kerék. Hasonló teljesítményről beszélek, nem arról, hogy a nagyobb kerékméret miatti nagyobb belső térfogatot telepakolod rézzel és neodímiummal aztán még rápakolsz plusz akkutömeget .

Egy kerékméret növekedésnél egyrészt növekedne a kerék tömege és ezáltal a teljes tömeg (jelentéktelen mértékben +1Kg?) illetve növekedne a kerék tehetetlenségi nyomatéka (=Théta) egyrészt a kerék átmérőjének növekedése másrészt a kerék tömegének növekedése miatt. A Théta növekedése gyakorlatilag a kerék effektív tömegének növekedését jelenti. (Elég könnyű belátni, hogy a kerék átmérőjének növekedését azonos tömeg mellett teljes mértékben kikompenzálja a kerék szögsebességének csökkenése, de ezt hagyjuk)

Ez az effektív keréktömeg növekedés 8.5" kerék vs 10" kerék alapon jelentősnek tűnhet, de ha belevesszük az egyenletbe, hogy egy átlagos utas tömege mondjuk 75Kg, akkor máris elhanyagolhatóvá válik. Bőven 5-10%-on belül maradna.

Ennek a 8.5" vs 10" tömegnövekedésnek elsősorban gyorsításkor-lassításkor van (negatív) szerepe. Dombon föl-le ugye az energia jelentős része újrahasznosul(hat), ott kevésbé számít a plusz tömeg.

Síkon való egyenletes haladáskor viszont egyértelmű a nagyobb kerék drasztikus előnye. Az úthibák miatti apró adott méretű akadályokat (beton, aszfalt egyenetlensége, apró kavicsok, kis gyökerek) a nagyobb kerék a sokkal laposabb találkozási szög miatt sokkal jobban veszi, jobban átgördül rajta és ezáltal kevesebb energiát veszít a félig rugalmas ütközések miatt. Ezen felül a nagyobb kerékabroncs a kisebb görbület miatt kisebb gördülés miatt alakváltozást szenved ezért alacsonyabb lesz tüköraszfalton is a gördülési ellenállása.

(#21) joysefke válasza rolee9309 (#19) üzenetére


joysefke
veterán
LOGOUT blog

Bár ekkora méretben szerintem ez nem olyan nagy differencia.

Ekkora méretben ez nem differencia.

Gondolom itt is hasonló elveken alapul, mint a kerékpárnál. Messzebb van a forgástengelytől a felni és a gumi, valamint a nagyobb átmérő miatti súlytöbblet mind több erőt kíván a meghajtáshoz.

Ha érdekel :)

Egyszerű számpéldával, sok közelítéssel, de a fizikai mondanivalót a legkisebb mértékben sem kompromittálva:

Legyen egy (nem súlycentrikus) fatbike tömege
M= 16Kg.
Ebből a két kerék tömege legyen:
m1 = 3Kg, m2= 3Kg,
minden más: m = 10Kg.
bicajos tömege: m0=75Kg
Tehát a teljes tömeg: m0+ M (=91Kg)
Legyen a bicajos maximális teljesítménye (10sec gyorsítási intervallumra)
ideális csapásmennyiség esetén: 400W (jó fizikumú nemsportoló)

Tételezzük fel, hogy a kerekek teljes tömege a felni+gumi párosból tevődik össze és ez a tömeg a kerék legkülső részén van. Ez traktorgumis kerékpár esetén egy viszonylag jó közelítés.

Nah oké. Szerintem ezek reális feltételezések. Számoljunk.

1,
kerék-szögsebesség és bicaj sebesség kapcsolata:
V = ω * R

2,
Egyetlen kerék tehetetlenségi nyomatéka: θ = m*R^2
A két kerék esetén: θ = (m1+m2)*R^2

3,
Írjuk fel a mozgási energiára az egyenletet:
E = 1/2 * (m0+ m+m1+m2)* V^2 + 1/2* θ* ω^2

Az első komponens a teljes tömeg haladó mozgása a második a kerekek forgó mozgása.
Helyettesítsük be a második komponensbe az 1,-2, egyenleteket hogy kiüssük θ-t és ω-t:

E = [1/2 * (m0+ m+m1+m2)* V^2 ] + 1/2 * (m1+m2) *R^2 * V^2 / R^2

tovább:

E = [1/2 * (m0+ m+m1+m2)* V^2 ] + 1/2* (m1+m2) * V^2
ne feledjük: m1+m2 a két kerék együttes tömege

Megállapítások:
1, HOPPÁ!!! Kiesett a kerék sugara!!
2, A második komponenst (ami a forgó mozgás volt). Sikerült csak a kerekek tömegével és a haladási sebességgel kifejezni
3, A Fatbike kereke pont annyi energiát tárol a forgó mozgásában mint a haladó mozgásban
4, a kerék tehetetlenségi nyomatéka -kizárólag gyorsításkor és lassításkor illetve kanyarban- plusz effektív tömegként jelentkezik.

Fordítsuk le magyarra a dolgot:
megállapítás:
A Gyorsítás-lassítás energetikai szempontjából teljesen mindegy hogy 24-28-29-32 vagy éppen hány col a kerék sugara. Egyedül a tömege számít. Értelemszerűen kisebb kereket könnyebbre lehet csinálni mint egy nagyobb kereket, de azonos kerék-tömeg és azonos bicajtömeg esetén pontosan ugyanúgy gyorsul a 20"-os mutatványos kerék mint a 26"-os monti vagy a 32"-os óriáskerékű bicaj. A kerékméret nem számít.

és ennek az oka:
Azonos tömeg esetén a nagyobb sugarú keréknek hiába nagyobb a tehetetlenségi nyomatéka és hiába kellene több nyomaték azonos szöggyorsulás eléréséhez, a nagyobb sugár miatt a nagyobb kerék mindig alacsonyabb szögsebességgel fog forogni, illetve gyorsuláskor alacsonyabb lesz a szöggyorsulása mint a kisebb keréknek. Az alacsonyabb szögsebesség/szöggyorsulás pont kompenzálja a nagyobb tehetetlenségi nyomatékot.

És mégegyszerűbben:
GYorsítás-lassításnál a bicajkerék tömege duplán számít. Ha a súlyeloszlás inkább rolleres lenne (homogénebb) akkor nem duplán csak kb másfélszeresen számítana

4,
Nézzük meg mennyi az annyi. Számoljuk ki, hogy a bicajos mekkora pillanatnyi gyorsulásra képes a fenti paraméterek esetén, feltételezve, hogy már rendelkezik 5m/s haladási sebességgel.

Egyszerű energetikai képlet a pillanatnyi teljesítmény-tömeg-gyorsulás-sebesség viszonyára (minden pillanatnyi, tehát ez egy pillanatnyi helyzetfelvétel) egyenesvonalú gyorsulást feltételezve:

a = P / (m*V) = 400W / (91Kg + m1+m2 ) / 5m/s = 0,825m/s^2

Nézzük meg, mennyi lenne a bicajos gyorsulása ugyanilyen feltételek mellett, de a fatbike kerekeit a 2x 3Kg-ról 2x1.5Kg-ra cserélve:

a = 400W / (75+(bicaj: 10+2*1,5)+ (kerekek mégegyszer: 1,5+1,5) ) / 5m/s = 0,88m/s^2

6,5%-ot nyert gyorsulásban a könnyebb kerekekkel.

[ Szerkesztve ]

(#22) akaido válasza rolee9309 (#17) üzenetére


akaido
addikt

No offense!
Mit csináljon akinek fáj pl. a térde, és a hosszú gyaloglást nem kedveli, és a bringázás sem a kedvence?

Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.

(#23) Schuler888 válasza akaido (#22) üzenetére


Schuler888
senior tag

Megadozisu izuletvedo es terdbandazs. Evek ota ezekkel edzek(nem gyaloglok, edzek!) Mert gyarilag szar a terdem. Mindent lehet csak akarni kell.

[ Szerkesztve ]

"Jelenleg 11(!!!) pro maxom van, minden téren megfelelő, az s21 ultrat földbe dongoli, aki mást mond az hazudik." - Tiger. :'DDDD

(#24) Hadrian


Hadrian
tag

Várom, hogy az orvosok is végre megnyilvánuljanak és elmondják mikor nem ajánlott a használata (derék és hátfájás, izületi problémák, stb.). Nem biztos, hogy ez lesz a legjobb az egész nap ülőmunkát végzőknek.
Biztos jó ez a tömör kerék macskakövön, de azért a hazai járdák és utak állapotát ismerve komolyabb terepen azért eléggé rázhat.

(#25) rolee9309 válasza akaido (#22) üzenetére


rolee9309
csendes tag

Utána gondolkoztam, hogy bizony lehetnek speckó esetek, arra jó is lehetne, de mint olyan általános elterjedésben, mint a kerékpár, úgy nem tudom elképzelni.

@Schuler888 Ha valakinek már fáj a térde, ízületi okokból, ízületvédő sokat sajnos nem tud javítani, az megelőzésre való leginkább, meg hogy ne romoljon tovább az állapota az adott ízületnek. Én is így vagyok a vállammal, sokáig kerestem a megfelelő készítményt hozzá, de gyógyszertárakban, cikkekben, testépítésben is kijelentették, hogy meglévő problémára nem való, és magamon tapasztalva igazat is kellett adnom nekik. Az agy-izom kapcsolatot kell fejleszteni, hogy a környező izmok vegyék át a terhelést, valóban meg tudja oldani valaki, ha akarja. Nyomásoknál már nem is fáj, bár "háború van" állapotot azért elkerülöm. Térdbandázs viszont szuper ötlet, addig, amíg van probléma a ízülettel, utána viszont hátráltatja a regenerációt.

@joysefke Köszi a levezetést! Ennek még TUTI, hogy hasznát veszem, le is mentettem :). Nem vagyok penge, hogy ennyire részletesen ismerjem ezeket a dolgokat, 26-osról 29-esre váltás okán, meg megbízhatóbb kerékpáros cikk (nem ennyire tudományos) alapján mondtam. Bár a gyorsíthatóság változásának valószínű több oka is van, a kerékméret-változás (súlyom, bicaj tömege kerekek nélkül, nagyjából geometriája is megegyező) volt a legnagyobb változás.

[szerk.] Nem tudom, hogy offoljam, mivel van témához kapcsolódó, meg ahhoz kevésbé kapcsolódó is a mondandómban :D

[ Szerkesztve ]

(#26) joysefke válasza rolee9309 (#25) üzenetére


joysefke
veterán
LOGOUT blog

1,
Csak azt mondtam, hogy azonos keréktömeg mellett nem számít gyorsíthatóságban, hogy az a keréknek mekkora az átmérője. Egy 26"-os kerék elvileg lehet könnyebb. Ami súlyt a keréken megtakarítasz azt kb kétszeresen takarítod meg ha gyorsításról van szó.

2,
Amikor a bicajos példára számítok egy gyorsulást ott feltételeztem, hogy a bicajos kerékmérettől függetlenül a neki ideális áttételben van. Ha csak simán kicserélnéd a vázban (ha lehetne) a 26"-os kereket egy 29"-re az olyan mintha bő egy hátsó áttétellel nehezebbre raktad volna. Ezt nyilván a hátsó váltóval áttétellel ki kell kompenzálnod.

(#27) joysefke válasza rolee9309 (#25) üzenetére


joysefke
veterán
LOGOUT blog

Ezt még offban leírom:
Ha nagyobb kerékre váltottál, akkor egy kis tömegnövekedés miatt ne búsulj, mert a nagyobb kerékméret miatti kis akadályokon történő jobb átgördülés bőven kompenzálja a hajszálnyival rosszabb gyorsíthatóságot. Göröngyös talajon könnyebb a nagyobb kerékkel tekerni.

A másik amit sokat számít -és nem esik szó róla-, hogy abroncs és abroncs, belső és belső között van különbség és nem csak a mintázatban.

Az abroncs gördül az úton, és egy bizonyos felületen érintkezik az úttal. Az érintkező felületet egyébként nagyon könnyű kiszámítani: Pld ha bicajjal együtt 1000N a súlyod és 2Bar (2*10^5N/m^2) túlnyomás van a gumikban, akkor 1000N/(2*10^5) = 0,005m^2 = 50cm^2 érintkező felületre van szükség a megtartásodhoz. Ez a felület van benyomódva és haladás közben ez az alakváltozás folyamatosan fut végig a gumin. Ez folyamatosan teljesítménybe kerül.

A vékonyabb, könnyebb külső és vékonyka (mondjuk latex) belső és a nagy túlnyomás segítenek leszorítani ezt a hulladék-teljesítményt.
A nyomás viszont kétélű fegyver, mert a gumi alakváltozásából adódó hulladékteljesítményt csökkenti, viszont göröngyös úton egyre több energiát veszítesz az átgördülésekkel a puhább abroncshoz képest. Minnél göröngyösebb a talaj, annál lejjebb kerül az ideális nyomás.

szóval meg kell találni a jó abroncs-belső mellé az útnak megfelelő nyomást és nem agyatlanul túlfújni "kemény gumi jobban gurul" alapon, mert ez nagyon nem így van.

Itt lehet -ideális körülmények között sík görgőn mért- gördülési ellenállás adatokat nézni:
https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews

Látszik, hogy ugyanazon a felhasználási területen belül is egy top gumi és egy futottak még gumi között is ki tud jönni 10W eltérés (@28Kmh és első-hátsó gumit együtt véve) a két gumi tekintetében.

(#28) macilaci78 válasza Schuler888 (#4) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Nem vagyok rá méltó, hogy rárakjam. De ha méltó lennék, akkor pöröllyel együtt tolnák arrébb. ;]

Kapanyél: Komolyan élettől és a termékkör filozófiájától elrugaszkodott igény, hogy le tudjam zárni, míg moziban, étteremben, bankban, postán vagyok dolgomat intézni?

stellaz: a gond, hogy már a kerékpárost sem tűrik meg se a járdán, se az úttesten, és a járdára, úttestre felfestett kerékpárutat is leszarják a többiek. A külön pályás kerékpárútra legalább gépjárművel nehezebb felhajtani, de a csellengő gyalogosok nem ismernek lehetetlent. Na, ebbe a rendszerbe integráld a rollert.
És akkor ott vannak a szabályokat nem ismerő, nem követő emberek minden csoportban... Szabályozással, vagy anélkül ez a Balkán.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#29) Kapanyél válasza macilaci78 (#28) üzenetére


Kapanyél
őstag

Szerintem igen. Azért hordozható, hogy magaddal tudd vinni.
Értem a problémád, és tök jogos, hogy moziba vagy shoppingolni macera magaddal vinni, de ez termékkör sajátosság. Kereshetsz csomagmegörzőt és persze vihetsz magaddal drága/nehéz lakatot, amit biztosan kis barkácsolással stabilan rá lehet szerelni.

Hús vagyook, hús, hús, hús, hús, húús!

(#30) tybsen


tybsen
addikt

Nekem peldaul van egy normal roller es egy idoben gyakran hasznaltam. Ennek is siman van letjogosultsaga szerintem, foleg "rohano tarsadalmunkban".

Nalam ahol lakom fizetos parkolasi zona, gyalog normal seta tempoban 16-18 percre van egy ingyenes parkolasi lehetoseg. Ennek megkozelitesere peldaul nalam teljesen alkalmas volt a roller, praktikus es penzt sporoltam vele. Igy az ut kb 6-7 percre redukalodott. Oda-vissza 20 perc sporolas (normal rollerrel). Nalam csak az okozott problemat, hogy a csomagokat hova tegyem, ha eppen vinni akarok valamit - egy nagy hatizsakba pakolni mindent eleg nehezkes volt. De teny, hogy idot lehet vele sporolni es elvezetes is (valahogy az ember gyerekkorat idezi, mar akinek volt ilyen annak idejen) beiktatni egy ilyet a hetkoznapokba. Persze a normal hajtasrol beszelek.

De peldaul ha valaki ingazik es kicsit messzebb lakik a busz/vonatallomastol, praktikus lehet egy elektromos roller - gyorsan es izzadas nelkul lebonyolithato a napi kozlekedes.

Szabadidos-sportos-aktiv tevekenyseg helyettesitesere en sem talalom jonak, bar azt is megertem, ha egy csalad igy indul utnak "kirandulni" vagy varost nezni "gyors tempoban".

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.