Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) DaveJr


DaveJr
őstag

Kíváncsian várom mikor jelenik meg egy olyan API amit minden gyártó egyformán fog támogatni és nem lesznek korlátozások...bár ez valószínűleg nem fog soha bekövetkezni...

Isten és a programozók versenyt futnak egymással. A programozók egyre hülyebiztosabb programokat készítenek, Isten pedig egyre hülyébb embereket.

(#2) alevan válasza DaveJr (#1) üzenetére


alevan
őstag

Amikor csak 1 gyártó lessz.

"Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."

(#3) DaveJr válasza alevan (#2) üzenetére


DaveJr
őstag

Olyan sose lesz....

Isten és a programozók versenyt futnak egymással. A programozók egyre hülyebiztosabb programokat készítenek, Isten pedig egyre hülyébb embereket.

(#4) marcias válasza alevan (#2) üzenetére


marcias
őstag

*lesz

Steam: marcias88

(#5) #06658560


#06658560
törölt tag

Mennyire nyitott a megoldás? Értem ez alatt, hogy AMD, Intel, tudja támogatni, ha akarja? Vagy a programokat fejlesztők tudnak AMD, Intel alá támogatást adni?

(#6) vinibali válasza #06658560 (#5) üzenetére


vinibali
őstag

az opengl eléggé, de a gyártóspecifikus kiterjesztések gyárthóz/architektúrához vannak igazítva. megkockáztatom, hogy másik gyártón normális tempójú futást is direkt kiölnek benne, ha lehetséges lenne :)

BIOS/UEFI írás, helyreállítás, törlés, mentés! https://www.bvinarz.org/bios-iras/

(#7) Jack@l válasza #06658560 (#5) üzenetére


Jack@l
veterán

Ha a másik két gyártó is veszi a fáradtságot és leimplementál magának egy hasonló kiterjesztést, minden továbbbi nélkül használhatnák a fejlesztők.

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#8) arn


arn
félisten

Ezeknek a vadhajtasoknak epp annyira nincs ertelme pcn, mint a tobbi kozvetlen optimalizalasnak. Nem kellene a pcpiacot osszekavarni a sokkal kotottebb konzol vagy ios piaccal. Ez a pc hatranya, de elonye is vhol.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#9) alevan válasza marcias (#4) üzenetére


alevan
őstag

Bocsi, elírtam :B

"Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."

(#10) SityiSXT


SityiSXT
őstag

Abu, ez lehet "mentőöv" a Valvenak a SteamOS-hez és a SteamMachine-hoz?

(#11) Abu85 válasza #06658560 (#5) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Mivel nem követi az OpenGL szabványos specifikációit, így ez a megoldás kvázi egy külön API. A nulláról kell hozzá új leképzőt írni a szabványos leképző mellé.
Az AMD biztos nem fog ilyet csinálni. Ők a Mantle-t kínálják erre a problémára. Azt egyszerűbb implementálni is, tehát semmi értelme az OpenGL-t így kiegészíteni, mert a fejlesztők úgyis a Mantle-t választanák, hiszen sokkal olcsóbb. Az Intel különösebben nem érdekelt a professzionális piacon.

(#10) SityiSXT: Az NVIDIA a CAD alkalmazásokat szeretné célozni ezzel. A játékfejlesztőknek nem ajánlja.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#12) Laja333 válasza Abu85 (#11) üzenetére


Laja333
őstag

És a CAD alkalmazások hogy állnak most a Mantle-el? Engem most ez érintene. :)

(#13) Abu85 válasza Laja333 (#12) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Hivatalos bejelentés még nincs, de a SIGGRAPH-on az Autodesk ott volt, hogy ők implementálni szeretnék minden programjukba, ahol előnyt jelent. Illetve nem CAD, de az Adobe is érdeklődik.

Az egész egy alapvető reakció már. A piac a teljesítmény növelése érdekében használni fogja az új lehetőségeket. Az NV-nél is az AZDO+command_list opciót. Ettől jönnek majd a gyorsulások. A sima és szabványos OpenGL persze megmarad, de ha teljesítmény kell, akkor az új API-kat elő kell venni.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#14) #06658560 válasza Abu85 (#11) üzenetére


#06658560
törölt tag

A fejlesztők azt fogják használni, amit a vevők akarnak. Ez nem játékpiac, hogy bármit le lehessen nyomni az emberek torkán.

(#15) Abu85 válasza #06658560 (#14) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Igen. A vevők teljesítményt akarnak, tehát el kell érni, hogy a teljesítményt megkapják. Ha ezt nem lehet megtenni szabványos formában, akkor megteszik gyártókhoz kötődve legyen szó az AMD saját API-járól vagy az NVIDIA aktuális, OpenGL core specifikációkkal nem kompatibilis kiterjesztéséről. Teljesen mindegy a forma, végeredményben úgyis szükség van még egy nem szabványos leképzőre, és abból jön majd a teljesítmény.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#16) Thrawn


Thrawn
félisten

Na, megint egy NVIDIA-only "szabvány" :(

Different songs for different moods. łłł DIII Thrawn#2856 łłł Look! More hidden footprints! łłł D4BAD łłł WoT: s_thrawn łłł

(#17) Sinesol válasza Thrawn (#16) üzenetére


Sinesol
veterán

Mert a mantle nem Amd only talán?
Persze szép és jó, hogy bárki használhatja, dehát Gcn-re van optimalizálva, tehát ugyanaz mintha zárt lenne...ez ilyen látszat-nyílt api

(#18) #06658560 válasza Abu85 (#15) üzenetére


#06658560
törölt tag

A vevők nem kizárólag teljesítményt akarnak. Sok egyéb mást is, pl. kompatibilitást a régi adataikkal. És ezt 100%-ban. Szóval ez nem annyi, hogy a fejlesztő vált új rendszerre, a cégek meg ugranak az újra. Lehet, hogy inkább váltanak másra.

(#19) Abu85 válasza #06658560 (#18) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

És miért ne lenne kompatibilis az NV és az AMD megoldása? Írnak egy-egy új leképzőt a jelenlegi szabványos OpenGL mellé. Műxik és örül.

(#17) Sinesol: Egy API-t nem lehet architektúrára optimalizálni. Az implementációt lehet, de maga az API csak egy specifikáció.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#20) #65675776 válasza Sinesol (#17) üzenetére


#65675776
törölt tag

Csak az AMD megírta nulláról a Mantle-t, míg az nV az OGL farvizén mozog, és tovább forgácsolja azt. Aztán megy a csodálkozás, hogy már a kutya sem akarja használni.

(#21) Abu85 válasza #65675776 (#20) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

De ez az NVIDIA privát problémája. Ha lett volna idejük ők is nulláról felhúztak volna egy API-t, viszont egy év alatt csak az OpenGL átdolgozása volt reálisan kivitelezhető koncepció. Ez is működik, csak jóval többet kell dolgozni a fejlesztőknek. A professzionális piacon, ahova ezt szánták valószínűleg nem lesz belőle gond.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#22) Laja333 válasza Sinesol (#17) üzenetére


Laja333
őstag

És milyen érdekes, hogy az NV saját fejlesztései, és a Mantle is egyaránt az NV döntése miatt lett "gyártóspecifikus."
Dehát az NV érdeke a fejlődés, nemde? :(

(#23) cipofuzo87


cipofuzo87
tag

"Ennek megfelelően a ma megvásárolható hardverkonfigurációk nagyságrendekkel többre képesek, mint ami reálisan kihozható belőlük az OpenGL 4.5 vagy a DirectX 11 használatával."

A nagyságrendek azt jelentik, hogy 10x, 100x többre lennének képesek, de ez nem igaz, ez nagyon bántja a szememet a cikkben. Mantle-lel a teszteredmények szerint erős CPU-s gépen alig hoz valamit, szóval hagyjuk a hülyeséget. Tény, ha valami direkt rosszul van megcsinálva, tehát az alkalmazás nagyon sok draw callal dolgozik, akkor nagy az API overhead, de ezt már 10 éve tudja minden fejlesztő, éppen ezért kevéssel dolgoznak, végeredményben ugyanazt a látványt/fps-t lehet érni. Ettől függetlenül jó, hogy ez a réteg is fejlődik, de butaság azt várni, hogy 10x-100x javulás várható ezen a területen, mint ahogy nem is lett több mint 10% :)

(#24) #65675776 válasza cipofuzo87 (#23) üzenetére


#65675776
törölt tag

Rajzolási parancsok számában mondjuk pl pont elérhető akár a 100x-os növekedés is.

(#25) Sinesol válasza Laja333 (#22) üzenetére


Sinesol
veterán

Mégis miért lenne jó ha Gcn-re optimalizalt mantle menne az nvidian?
Nincs semmi értelme...

(#26) cipofuzo87 válasza #65675776 (#24) üzenetére


cipofuzo87
tag

draw callban lehet, hogy 100x lesz a fejlődés, de a játékoknál már eddig is úgy egyensúlyoztak, hogy ez ott nem fog többet hozni 20%-nál

(#27) Laja333 válasza cipofuzo87 (#26) üzenetére


Laja333
őstag

Na meg ugye az a baj, hogy nektek az FPS az egyetlen mértékegység. Ettől van jóval fontosabb tényező, amiben a Mantle jobb dx-nél. De ugye amíg az emberek csak az fpst ismerik, addig "nekem nem hozott semmit a mantle".

(#28) Bici válasza Abu85 (#13) üzenetére


Bici
félisten

Arról van információ, hogy az Autodesk vagy Adobe fog-e Mantle-t használni?

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#29) Thrawn válasza Sinesol (#17) üzenetére


Thrawn
félisten

AMD - Mantle -> bárki használhatja (te írtad)
NV - OpenGL_NV_mod -> NV only

Nem ez az első és gondolom nem az utolsó eset sem, hogy valamit kitalál az NVIDIA ami szép is, jó is, hasznos is lehet, de azt akarják, hogy csak nekik legyen jó, ezért zárt szabvány lesz, ami végülis senkinek sem jó igazán. Vagy felajánlják más számára is, de csak ha szépen kiperkálod érte a licenszdíjat, mint ahogyan az alaplapgyártók fizetnek az SLI-támgatásért.

(#25) Sinesol: Egy API-t nem lehet architektúrára optimalizálni.

Different songs for different moods. łłł DIII Thrawn#2856 łłł Look! More hidden footprints! łłł D4BAD łłł WoT: s_thrawn łłł

(#30) Abu85 válasza cipofuzo87 (#23) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A rajzolás mennyiségétől függ a gyorsulás. Átlagosan olyan háromszorosat várnak, de elképzelhető olyan modell, ahol hétszeres is lesz. Nyolcszoros még reális, de ritkaságszámba megy majd.

(#29) Thrawn: De ezt amúgy sem használná másik hardvergyártó. Ezzel nincs semmi baj. Észrevették egy éve, hogy a professzionális piac elindult az AMD API-ja felé, és most csináltak egy olyan kiterjesztést, ami szintén új leképzőt igényel, de AZDO mellett hozható benne az elég jó sebesség, mert sok szempontból megkerüli az OpenGL működését. Probléma->megoldás. Nem különbözik attól, amit az AMD csinál a saját API-jával, csak más a megoldás típusa.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#31) Fiery válasza Thrawn (#29) üzenetére


Fiery
veterán

Hiaba nyitsz megy egy API-t vagy specifikaciot, ha semmilyen realis esely nincs arra, hogy mas gyarto is hasznalhatja a sajat hardverehez. Ez nem Linux kernel, hogy forkoljak, aztan majd Android neven mindenki jol jar vele... A Mantle AMD-only, es az is marad. Ez persze nem baj, de ne allitsuk mar be ugy az AMD-t, hogy mindenki szamara talalta ki a Mantle-t. Sajat maga szamara, a sajat GPU architekturajahoz igazitva alkottak meg a Mantle-t, ennyi. Kompromiusszumokkal, kiegeszitesekkel talan lehetne hasznalni mondjuk Maxwellhez vagy Gen8-hoz, de ugysem fog megtortenni.

Ha pedig ezzel osszevetjuk az nVIDIA-fele megoldast, akkor nem gondolnam, hogy egyik vagy masik annyival gagyibb lenne. Ki mibol tud fozni. Az nVIDIA reszerol, a DX12 potencialis debutalasat figyelembe veve, teljesen felesleges lett volna cca. 1 eve nekiallni egy sajat fullos low-level API-nak. Egyszerubb takolni az OpenGL-t es implementalni a DX12-t. Sot, az nVIDIA siman lehet, hogy jobb utat valasztott ezzel: majd a piac fogja eldonteni, milyen sorsra jut a Mantle. Siman lehet, hogy mar a felfutas elott el is foldelhetjuk szepen :)

[ Szerkesztve ]

(#32) Thrawn válasza Fiery (#31) üzenetére


Thrawn
félisten

Persze hogy nem, mert az NV élből nem vesz át olyasmit amit más talált ki.
Neked is belinkelem Abu-t: Egy API-t nem lehet architektúrára optimalizálni.

Different songs for different moods. łłł DIII Thrawn#2856 łłł Look! More hidden footprints! łłł D4BAD łłł WoT: s_thrawn łłł

(#33) Fiery válasza Thrawn (#32) üzenetére


Fiery
veterán

Az nVIDIA ezzel a hozzaallasaval, feleannyi ido alatt nagyobb es erosebb cegge valt, mint az AMD. Szerinted akkor ki csinalja jol es ki csinalja rosszul? :) Persze tudom en, hogy az AMD csak es kizarolag az elnyomo Intel miatt nem tart az nVIDIA szintjen, sot, me'g a szemet nVIDIA is nyomja oket.....

"Egy API-t nem lehet architektúrára optimalizálni."

Dehogynem lehet.

(#34) Sinesol válasza Thrawn (#32) üzenetére


Sinesol
veterán

Mindegy minek nevezzük, már a 285 esetében is kijött, hogy hátránya is van a Mantle-nak, pedig az csak egy uj Gcn verzió. Totál semmi értelme hogy más gyártó is átvegye..

(#35) Thrawn válasza Fiery (#33) üzenetére


Thrawn
félisten

Az én szemszögemből ez teljesen irreleváns. Nézd aszerint, hogy egy frissen kitalált technológia mi módon kerül piacra. Pl.: G-Sync vs FreeSync.

Az idézőjelest majd megvitatjátok Abuval :)

(#34) Sinesol: ezzel a saját állításodat cáfoltad meg és Abuét támasztottad alá :)

[ Szerkesztve ]

Different songs for different moods. łłł DIII Thrawn#2856 łłł Look! More hidden footprints! łłł D4BAD łłł WoT: s_thrawn łłł

(#36) TTomax válasza Thrawn (#35) üzenetére


TTomax
nagyúr

A frissen kitalált technológia éppen kilenc éves,a freesync se lesz "free" ott is meg lesz fejelve az árával a monitorra akasztott árcédula,és amint kapható lesz a G-sync ára is mérséklődni fog,még azt is meg merem kockáztatni hogy nem is lenne olyan fontos ha nem jött volna a G-sync,tehát valahol TE is profitálhatsz belőle...

(#37) Thrawn
Pontosan ott ahol most!Ezért is annyi a G-sync amennyi!!!

[ Szerkesztve ]

★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"

(#37) Thrawn válasza TTomax (#36) üzenetére


Thrawn
félisten

9 éve melyik boltban volt kapható?

Different songs for different moods. łłł DIII Thrawn#2856 łłł Look! More hidden footprints! łłł D4BAD łłł WoT: s_thrawn łłł

(#38) Abu85 válasza Fiery (#33) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Semmi olyat nem kér az AMD API-ja, amit más ne tudna támogatni egy olyan hardverrel, ami tud legalább OpenCL 1.2-t. Nem kell semmi kompromisszum a core specifikációval. Az implementációkat lehet hardverhez szabni.

(#34) Sinesol: Ez pedig a low-level irány velejárója. Ugyanúgy meglesz a DX12-nél és az új generációs OpenGL-nél. A driver nem tartalmazza az architektúra alapvető vezérlését, ezért ezt a fejlesztőnek kell beírnia az adott programba. Ha jön egy új hardver, akkor az eredeti programkód arra nem lesz hatékony. Ezért mondta az MS is, hogy a low-level irányt az vegye fel, aki képes azt támogatni, vagyis a debütálásra úgy legalább tíz architektúraspecifikus optimalizálással előállni, és a később érkező architektúrákhoz adjanak ki patch-et.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#39) Sinesol válasza Thrawn (#35) üzenetére


Sinesol
veterán

Nem cáfoltam meg, hiszen már egy minimálisan módosítot Gcn-en is rosszul megy, tehát Intel vagy Nvidia esetében még rosszabb lenne valószínűleg. Tehát mi értelme lenne ha menne nvidián?

(#40) Abu85 válasza Sinesol (#39) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

De nem érted meg, hogy ez nem specifikus jelenség. A low-level irány része. A DX12-vel is ugyanez lesz. Amivel ezt ki lehet védeni az nem a szabványos API, hanem minden új architektúra teljes dokumentálása, illetve ezekhez hamar el kell készíteni a fejlesztőeszközöket és a disassemblert. Ha ez megvan, akkor meg lehet kérni a fejlesztőket, hogy írjanak az adott architektúrához specifikus kódot.
A DX12 ebből a szempontból elég rossz lesz egyébként, mert a funkcionális működését nem a PC-hez, hanem az Xbox One-hoz tervezték, tehát az integrált hardverek nagyon előnyben lesznek részesítve.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#41) TTomax válasza Abu85 (#38) üzenetére


TTomax
nagyúr

Nekem azt elég nehéz elhinni,hogy majd egy éve kiadott játékoknál patch fog érkezni a frissen megjelent vgak-hoz... :(

(#42) Abu85
Aham,hát az dicséretes,de majd a 490X-hez is fog jönni 2016-ban amikor a BF5 kinn lesz,és közben a BF6-on dolgoznak?Pontosan ami az előnye az egyben a hátránya is a low levelnek...Naná a gyártók meglovagolják mert rövidtávon profit realizálódik,ez érdeke egy fogyasztói társadalomnak.. de nekünk semmiképpen nem lesz pénztára barát hosszútávon...

[ Szerkesztve ]

★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"

(#42) Abu85 válasza TTomax (#41) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Valószínűleg nem mindenki fogja kiadni. De például az R9 285-re érkezett patch a Thiefhez és a BF4-hez. A többi game pedig eleve úgy érkezett, hogy volt GCN V.I. specifikus optimalizálás.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#43) Sinesol válasza Abu85 (#40) üzenetére


Sinesol
veterán

Értem az okát, de ez nem javít azon amit tapasztalunk. Persze el lehet készíteni az dokumentációkat, de ha már lesz vagy 10 fajta Gcn, akkor vajon hány fejlesztő fogja venni a fáradtságot? Van egy olyan érzésem, hogy elég lesz ha jó legújabbon, a többiek meg ugyis vesznek uj vga-t. by Ubisoft :(((
Persze a low fpst látva tudni fogom mi az oka, de a tudat nem ad folyamatos játékélményt az a baj :)

[ Szerkesztve ]

(#44) Abu85 válasza Sinesol (#43) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A GCN a legkisebb probléma, mert megvan minden ahhoz, hogy erre az architektúrára és annak verzióira optimalizáljanak. Ráadásul ha megvan az alap kód, akkor azt egy nap alatt lehet optimalizálni az egyes verziókra. Itt csak a tesztautomatizálást kell jól megoldani.
Sokkal nagyobb gond, hogy a fejlesztők a GCN-en kívül nem ismerik a többi GPU architektúra működését. Valamelyiket nem tanulják meg (Intel), míg valamelyiket nem is tudják megtanulni, mert nincs hozzá dokumentáció (NVIDIA). Ez sokkal nagyobb kihívás lesz a low-level érában, minthogy egy meglévő alapra egy napos munkával készítsenek specifikus optimalizálást.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#45) Thrawn válasza TTomax (#36) üzenetére


Thrawn
félisten

Igen, profitálhatok belőle, de ha van egy egyetemes, speciális hardverek nélkül is működő megoldás, akkor miért használjak egy olyat, ami kábé ugyanazt tudja, viszont drágább, kell hozzá egy spéci VGA és egy spéci kiegészítővel felszerelt monitor? Az is agyrém volt, hogy a monitort már előre megvehetted, hogy aztán otthon nekiállhass szétborítani csavarhúzóval fűrésszel, fogóval, kalapáccsal, hogy egy panelt beletuszkolhass. Jó, tudom, most már előre beszerelik, de ez akkor is agyrém volt.
A G-Sync ára a kialakítása miatt nem tud annyit mérséklődni a FreeSync megjelenésének hatására, hogy valaha is megforduljon a fejemben, mint lehetséges választás.

Different songs for different moods. łłł DIII Thrawn#2856 łłł Look! More hidden footprints! łłł D4BAD łłł WoT: s_thrawn łłł

(#46) Fiery válasza Abu85 (#38) üzenetére


Fiery
veterán

Egy dolog implementalni valamit, es egy tok mas dolog optimalisan kihasznalni egy API-val a hardver altal biztositott eroforrasokat. Ennyi erovel barmelyik ARM SoC-on lehetne az x86 "API"-t implementalni, csak rohadt lassu lenne... A Mantle ugyanannyira jol mukodne VLIW5-on, mint GCN-en? Ugyanannyira frankon ki lehetne hajtani egy masik AMD-s architekturat is? Ha a GCN utan jonne egy XYZ AMD-s architektura, amit a Mantle ismerete nelkul terveznenek, azzal is tokeletesen es optimalisan hasznalhato lenne a Mantle? Ketlem... A GCN es a Mantle kez a kezben jar, ez teljesen termeszetes, de ne probald mar meg ugy eladni, mintha az AMD azert tervezte volna a Mantle-t, hogy aztan minden GPU-gyarto felhasznalja. Ha lazabbra terveztek is az API-t, hogy ne kotodjon teljesen a GCN-hez, annak csupan az az oka, mert nyitva akartak hagyni maguknak a lehetoseget arra, hogy a GCN utan is lehessen egy uj GPU architekturajuk, es ahhoz ne kelljen teljesen uj API-t fejleszteni.

(#47) Laja333 válasza TTomax (#36) üzenetére


Laja333
őstag

Mint ahogy a cikkben írt openGl módosítás és dx12 várás nv oldalról sem jött volna el, ha nincs Mantle. :K

Fiery értem, hogy foggal körömmel akarod bizonyítani, hogy az AMD tök önzőségből készített egy nyílt valamit, de áruld már el NV mit tett le az asztalra csupa jóindulatból. Ők még ráadásul direkt akarnak kibabrálni a többiekkel. Akkor honnan ez az anyai ösztön nálad?

Sosem tudom megérteni mi az NVseknél ez az álandó vágy, hogy bebizonyítsák az AMD tök rosszindulatból akar bárki számára hozzáférhető technológiát használni. Az NV meg csupaszív használja az NV-only featureöket, csak hogy elősegítse az ipart. :F

[ Szerkesztve ]

(#48) Jack@l válasza #65675776 (#20) üzenetére


Jack@l
veterán

A mantle-t se akarja a kutya se használni, főleg az iparban...Ellenben az opengl még mindig eléggé dominál ott. (mert ők nem akarnak only windowsra elköteleződni, jó az linuxon meg osx-en is)

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#49) Fiery válasza Laja333 (#47) üzenetére


Fiery
veterán

Nem, en nem azt mondom, hogy az AMD rosszindulatu, sot. De naivsag azt hinni, a Mantle-t azert tettek (ill. majd teszik, mert most me'g nem az -- ezt is szeretik egyesek elfelejteni) nyiltta, mert azt szeretnék vagy azt varjak, hogy majd mas hardvergyarto is implementalja. Senki sem fogja. Ha pedig nem implementalja senki mas, akkor mi is a kulonbseg koztuk es az nVIDIA kozt? Az, hogy az nVIDIA jol felfogott erdekbol (= ne masolja le senki azt, amit ok kitalalnak, amibe penzt es idot fektetnek) nem teszi nyiltta a sajat IP-jet. Az ido es a gyakorlat pedig eddig az nVIDIA-t latszik igazolni. Az nVIDIA joval fiatalabb cegkent is joval erosebb manapsag, mint az AMD.

Azt sem mondom, hogy egy nyilt Mantle ne lenne tok jo a fejlesztok szamara. De -- szerintem -- osszessegeben me'g ezzel a nagy nyiltsaggal egyutt sem fognak tudni messzire jutni, egyszeruen el fogja a Mantle-t taposni (sajnos) a DX12.

Es me'g annyit, hogy a joindulat es a profitorientalt mukodes nehezen fernek meg egyutt. Ha belefektetsz valamibe par (tiz)millio Ft-ot es 1-2 ev munkat, es aztan az eredmenyen mulik adott esetben a ceged jovoje, Te sem fogsz jofejkedessel kockara tenni mindent, ha siman megtarthatod magadnak a megalkotott IP-det. Az IP-d megnyitasa jofejkedes, de a nem megnyitasa nem rosszfejkedes, hanem teljesen termeszetes hozzaallas.

[ Szerkesztve ]

(#50) Laja333 válasza Jack@l (#48) üzenetére


Laja333
őstag

Tehát ezért lesz Mantle linuxon is. A játékosok akkor csak haszonélvezők, nem őket célozzák. :))

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.