Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
fri
tag
Jól van na ! Valóban keveset vezettem lánctalpast... DE: sokat legózunk és meglepő módon a forduláshoz pl. a lánctalpasnak sokkal több energiára van szüksége mint egy hagyományosan kormányozható járgánynak..az egyenesen haladás persze más dolog...
De még egyszer, mielőtt újra lemarháznál: nem vagyok sem hozzáértő, sem mérnök !
Ja, és el ne felejtsem: a legjobb szándék vezérelt !
[ Szerkesztve ]
-
joysefke
veterán
Lánctalpas mindenképpen többet fogyaszt és kötve hiszem, hogy jobb terepképessége lenne mint egy nagy has és tengely -magasságú széleskerekű monster truck vagy buggy kivitelű autó. A másik dolog az, hogy a lánctalpnak mindenképpen van egy komoly tapadási súrlódása (ha gumi), ami problémásabb kanyarodást eredményezhet.
A lánctalpas vs autó kivitelnél a legnagyobb különbség szerintem az, a lánctalpas javára, hogy
1,
az irányítása 2x DC motorral is tökéletes lesz, ha mindegyik láncatalpat 1-1 PWM szabályozott DC motor hajtja, ezzel szemben egy autó designnál _szerény véleményem szerint_ a meghajtás mehet PWM szabályozott DC motorral, de a kormányzás szervóval vagy stepper motorral kell menjen, ha nem bináris kormányzást (egyenes - full balra - full jobbra) akarsz, hanem sokállapotú, analóg kerékkel vagy karral vezérelt kanyarodást.A stepper motor szinkronizálása adott esetben lehet egy újabb kihívás.2,
A másik az, hogy autó design-nál el kell dönteni, hogy kell-e a hajtott tengelyre a differenciálmű. Nem feltétlenül szükséges, de ha a dolog az én projektem lenne akkor és, ha szervós vagy stepper motoros kormányzást építenék, akkor ragaszkodnék a differenciálműhöz 2WD designnál is, mert anélkül félő, hogy nem lehet értelmesen kanyarodni a géppel. Tizenévesen rengeteget legóztam, de nem volt differenciálom, ezért egyetlen autóm sem tudott értelmesen kanyarodni...
Szóval ha kell a differenciálmű akkor úgy kell eleve alapot választani, hogy benne legyen. Auchanban most 6K-ért láttam kínai RC modelleket amiben már volt....J.
-
fri
tag
Tök jó amiket írsz ! A tescossal az a baj, hogy esetleg alapnak jó lehet de a benne lévő motorok hatásfoka lehet kaka...ezért fog sokat enni/gyorsan merülni az aksi... Sajnos éveken keresztül vásároltam a gyereknek ilyeneket, hiába mondták többen is, hogy ne tegyem... Aztán rájöttem nem véletlenül drágább a hobbiboltban vásárolt kicsit is neves cucc. Nem kicsit jobban megy és tovább is bírja Sokba került a tanulás
Viszont ha veszel egy kicsit jobbat, készen, már megvan minden vezérlés is. Már csak azt kell ráépítened amit szeretnél, ami meg nem kell, akár tovább is tudod adni, így visszajön valamennyi az árából.
-
fri
tag
Jól van na !
Persze, hogy igazad van de én magamból indultam ki...nekem is vannak/voltak nagy terveim, aztán szarul haladtam velük... De ahogy az ötletet is elnéztem te jóval határozottabb vagy nálamLe a kalappal előtted, ha mégis kell a motor bármire, szívesen odaadom.
Fri
-
joysefke
veterán
álljon meg a menet , nem mondtam, hogy fórumozáson kívül mást is csinálok, egyszerűen a véleményemet és a tapasztalataimat osztottam meg a topikindítóval...
Bár megnézve pár Arduino meg R-pi videót meg elolvasva ezt az írást, illetve most előszedve a régi legómat, kedvet kaptam egy kis bohóckodáshoz...
J.
-
MongolZ
addikt
Egy lánctalpasnak messze jobbak a tereptulajdonságai, mint egy akármekkora hasmagasságú autónak. Elég, ha csak annyiból indulsz ki, hogy melyiknek mekkora a maximális tapadófelülete (vagy melyiknek kisebb a felületnyomása), ami főleg sáros vidéken jön jól (azaz egy kerekes jármű sokkal hamarabb beássa magát, mint egy lánctalpas). Egy 4 tengelyes kerekes jármű kompromusszumos megoldás lehet.
-
MongolZ
addikt
Az összkerékhajtás miért fogyaszt "sokat"? Mert - kialakítástól függően - több differenciálmű van benne. Egy lánctalpas járműnek láttad már a hajtását (vagy rajzot róla)? A hajtáson kívül ott van még a kialakításból adódó többlet (fordulásnál/forgásnál sebességkülönbség a két lánctalp között => súrlódás - lássuk be, ritkán közlekedik egy jármű csak egyenesen), a lánctalpak szemei közötti tengelyek folyamatos forgása (ahol irányt vált a lánctalp), valamint az az eszméletlen holtsúly, amit maga a lánctalp és a hozzájuk tartozó tárcsák/kerekek képviselnek. Nem csak azért fogyaszt többet egy tank, mint egy terepjáró, mert jóval nehezebb, hanem mert a lánctalpas meghajtás hatásfoka még az összkerékhajtásnál is rosszabb.
Szerk: De Te is tudsz tenni egy egyszerű kísérletet: fogj egy kerekes RC autót és kézzel forgasd meg a kerekeit. Aztán fogj egy lánctalpas autót/tankot és forgasd meg a kerekeit. Na, melyik forog tovább?
[ Szerkesztve ]
-
fri
tag
Jó a videó...bár legfeljebb csak annyit bizonyít, hogy a lánctalpas terepképessége messze jobb az összelerekesnél...mondjuk jó lenne a fogyazstásmérőt is látni...ami megint nem bizonyítana semmit...
De egy ilyen menetre még utasként is elmennék !A többit az előttem szóló meg nálam sokkal jobban elmondta...
-
fri
tag
Pedig hidd el vannak ilyenek... Pl amikor a tecsóban sárosra színezve árulnak bitang méretű hulladék játékautókat... Sokan hiszeik, hogy menni fog...
A legszebb, hogy láttam amikor egy pasi vett egyet a kölöknek és rácsodálkozott, hogy 12 db !!! góliátlemmel megy ! Én is leültem... De a másikra meg az volt írva, hogy 14,4 V és brutális mAh-k ! Megnéztem az aksiját: féltenyérnyi, 1 cm vastag kocka... Szted ?! Ezzel meddig bírja ???? Mindkettő 20 ezer volt !!!Szóval nagy az isten állatkertje...és alacsony a kerítés...
De itt nyilván nem erről van szó !
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Eladó egy ASUS VG279Q1A 1080p 165hz IPS gaming monitor!
- GAMER PC: RYZEN 9 5900X (12mag/24szál) 1TB-4TB SSD -RTX 3060 12GB GDDR6 -16/32GB DDR4- GAR/SZÁMLA!!!
- DJI AVATA Pro-View Combo - ÚJ - drón (DJI goggles 2) +Motion Controller 2 - 1 év garancia (AV1)
- Xiaomi Poco F2 Pro 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HP OMEN Gaming 16-wf0003nl - ÚJ 16" QHD GAMER notebook - i9-13900HX, 32GB, 1TB SSD, RTX 4070(8GB)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest