Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#2) dobragab válasza #20749568 (#1) üzenetére


dobragab
addikt

Utánvét, posta, utalás, futár nem jut eszébe. Előre nem egyeztet az útiköltségről, magától elautózik, és csodálkozik, hogy nincs útiköltség. :W

[ Szerkesztve ]

Tudom, tudom, akasszak a tökömre egy lámpát, hogy sötétben is tudjak kaszálni.

(#3) Polllen


Polllen
nagyúr

Tetszik ez az új blog vagy mi...:D

"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

(#4) bepken


bepken
veterán

munkámból adódóan sajnos rendszeresen találkozok hasonló IQ bajnok emberekkel. és most nem arról van szó, hogy lehülyézem ezeket az embereket, ingerültségből én is mondok vagy csinálok idióta dolgokat...lehet, nekem is felcseszte volna az agyam első pillanatban, hogy egy jó drága papírnehezéket vettem.

a gond azzal van, hogy - míg én a következő pillanatban képes vagyok belátni, mekkora egy barom vagyok és higgadtabban szemlélem a dolgot, a megoldást keresve - ezek az emberek egyszerűen bekattannak, vérbe borul a szemük és fullba nyomják a kretént, nekimennek bárkinek, aki nem ugrik első szóra...az ilyen embert pedig nem - vagy csak nagyon nehezen lehet kezelni.

╔═══════ "Csak egy visszatérés létezik és az nem a királyé...hanem a JEDIÉ!" ═════╗ ╚════════════════ Xiaomi Mi A1 ═════ Huawei Nova 5T ═════════════╝

(#5) bitpork


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Ha ez ugyanaz az ember aki múltkor volt akarnok, akkor legyen már kitiltva , könyörgöm! Én fizetek érte!

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#6) Tamás88


Tamás88
őstag
LOGOUT blog

Szerintem a vevőt kellene kitiltani, mert úgy viselkedik, mint egy óvodás.

(#7) bullseye


bullseye
addikt

Hol van ebben az átverés? Remélem most az eladó is elkezd hisztizni, hitelrontás miatt! ;]

'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

(#8) janeszgol


janeszgol
félisten

Én a vevőt megértem. Kihúztak a zsebéből valamennyi pénzt (legyen 11k, ami szerepelt a bejegyzésben) feleslegesen. Feleslegesen, ugyanis ha az eladó korrekt lett volna, akkor nem hallgatja el a beázást. Nagyon jól tudhatta, hiszen rögtön visszaadta a pénzt.
Meg kellett volna térítenie az eladónak a vevő útiköltségét is.

(#9) Polllen válasza janeszgol (#8) üzenetére


Polllen
nagyúr

Igen, és étkezési hozzájárulást is kellene fizetnie, meg fájdalom díjat. :U

Annyi biztos az ügyben, h visszaadta a pénzt. A többi találhatás.

"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

(#10) janeszgol válasza Polllen (#9) üzenetére


janeszgol
félisten

Kíváncsi vagyok, ha veled történne, akkor is ilyen "humoros" lennél-e. Meg amikor a bolt kiküld valami vacakot (tudják, hogy nem jó, visszavitt stb) és te visszaküldöd és nem térítik meg a postát. Felesleges körök, felesleges kiadások.
Vagy neked ez megfelel?

[ Szerkesztve ]

(#11) bepken válasza janeszgol (#8) üzenetére


bepken
veterán

lehet, hogy akkor valamilyen netes piacolós jogosítványt kellene bevezetni és csak ennek megszerzése után engedni egyeket apróhirdetések közelébe. bár a hirdetés szövegét ugye nem ismerjük, a cikk alapján ordított róla, hogy valami nem okés. ilyenkor a minimum az, hogy bizalmatlan az ember és kérdezősködik. én pl tuti, hogy egy ekkora összegű tételnél adásvételit írtam volna, amibe akár még azt is bele lehetett volna fogalmazni, hogy a vevő x napon belül a készülék vételárának visszatérítését, valamint visszajuttatásának teljes költségét vállalja.

persze utólag könnyű okosnak lenni, ergo okoskodni, tudom én. ez a vevő viszont saját magát szívatta meg, amit nyilvánvalóan nehezére esik beismerni, elfogadni. helyette inkább begőzölt aggyal elkezd arcoskodni.

(#10) janeszgol! "Meg amikor a bolt kiküld valami vacakot (tudják, hogy nem jó, visszavitt stb) és te visszaküldöd és nem térítik meg a postát."

egy normális bolt az ÁSZF-ben szokta megfogalmazni az ezzel kapcsolatos feltételeket. biztosan van, ahol vállalják a visszatérítést, de a legtöbb esetben épp hogy a vevőre terhelik ezt a költséget. ezt vagy elfogadod vagy nem...vagy vásárolsz ott vagy nem. ha meg valahol erre nem térnek ki, de esélyes, hogy gondok lesznek. akkor le kell írni és kész.

[ Szerkesztve ]

╔═══════ "Csak egy visszatérés létezik és az nem a királyé...hanem a JEDIÉ!" ═════╗ ╚════════════════ Xiaomi Mi A1 ═════ Huawei Nova 5T ═════════════╝

(#12) janeszgol válasza bepken (#11) üzenetére


janeszgol
félisten

Az első részre +1.
A másodikra. Miért szívatta meg saját magát? Nem tudhatta, hogy beázott a készülék. Gondolom azért ment el, hogy megbizonyosodjon róla, ekkora összegért valóban telefont kap, valóban azt, amire jelentkezett és valóban olyan állapotban (pláne, mivel kis hibásként volt hirdetve.). A beázást nehéz észre venni. Az eladó tudhatta, legalábbis én úgy gondolom tudta, hiszen rögtön vissza adta a pénzt. Aztán lehet tévedek, hiszen mint említettem, nehéz ezt észre venni. (Pláne a párásodást.)
Viszont kíváncsi vagyok arra a kis hibára. Mi lehetett az? (Gondolom költői marad a kérdés.)

(#13) Lauda


Lauda
félisten

Az eladónak kutya kötelessége lett volna megtéríteni az utazási költségeket is. Ez lett volna a minimum.

(#14) Kalandor válasza Lauda (#13) üzenetére


Kalandor
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Meg a sportszeletet is a benzinkútnál.

(#15) sh4d0w válasza janeszgol (#12) üzenetére


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog (1)

Eleve ott kezdődik, hogy használt terméket vett, ami mindig lutri. Az meg, hogy az eladó elsőre visszaadta a pénzt, semmit nem jelent - azt sem, hogy tudott volna a beázásról, azt sem, hogy nem, felesleges ilyen előfeltételezéseket megszellőztetni.

https://www.coreinfinity.tech

(#16) bbdzyx válasza janeszgol (#12) üzenetére


bbdzyx
senior tag

Azért érdemes hozzátenni, hogy akár még az is a pakliban van, hogy az égvilágon semmi beázás nem volt, de sok szerviz könnyedén ráfogja erre a garancia elutasítását.

Az útiköltséget/RMA postaköltségét meg soha a büdös életben egy eladót/áruházat nem láttam, hogy térítené. Ez a rész itt kb. zárható is.

#17 +1

[ Szerkesztve ]

“Going outside is highly overrated.” ― Ernest Cline, Ready Player One

(#17) Krugszvele válasza janeszgol (#8) üzenetére


Krugszvele
aktív tag

Télen hagyd kicsit lehűlni a telefont kint, aztán fogadj/indíts róla hívást. Utána ki-be sétálj egy fűtött helyiségbe-ből.
Nem kell túl sokszor megcsinálni, hogy a beázást jelző indikátorok közül legalább egy piros legyen!

A gyártók jolly jokere ez a beázást jelző indikátor, nagyon sokszor mutat hamis eredményt.

Ezzel azt akarom mondani, hogy nagyon valószínű, hogy az eladónak fogalma sem volt róla, hogy ez egy "beázott" készülék.

De még ha tudta is, akkor is visszafizette a vételárat... nem jár az útiköltség.

(#18) #72042496


#72042496
törölt tag

"Ha valami pici hiba van, akkor megcsináltatom, mert úgy többet ér"

Te lehet, én viszont jellemzően nem csináltatom meg, mert nem fog annyival többet érni, mint mennyi energiát a javíttatásba/garanciális ügyintézésbe tennék. Főleg, hogy a használt piacon pici hibával sem feltétlenül ér kevesebbet egy termék, mint egy javított (amit én szintúgy feltüntetek, ha volt javítva).

Leírom, mi a baja, aztán úgyis lesz olyan akit ez hozzám hasonlóan nem zavar, és elviszi.

[ Szerkesztve ]

(#19) bepken válasza janeszgol (#12) üzenetére


bepken
veterán

az említett adásvételi elhagyásával szívatta meg magát. én 160ezret tuti nem adtam volna ki csak úgy puszira. aki ilyet megtesz, annak tényleg jobb volna, ha messze elkerülné az apróhirdetéseket. - vagy nyelje le a békát, fogadja el a hülyeségét és ne kezdjen el pattogni.

╔═══════ "Csak egy visszatérés létezik és az nem a királyé...hanem a JEDIÉ!" ═════╗ ╚════════════════ Xiaomi Mi A1 ═════ Huawei Nova 5T ═════════════╝

(#20) Lauda válasza janeszgol (#12) üzenetére


Lauda
félisten

Nem tudjuk ki mit tudott. És mivel szart adott el, függetlenül hogy nem tudott róla, az eladót kár érte. Ha nem is anyagi, erkölcsi mindenképpen. Én a vételár mellett az össze költségét megtérítettem volna, mert ez így lett volna korrekt.

(#21) Dilikutya válasza bepken (#19) üzenetére


Dilikutya
félisten

Ennyiért eleve nem veszünk telefont pár hónap garival. Ennyire nem akarhat valaki prémium kategóriás felhasználónak tűnni. Ja de, pont az ilyen vevők. Gyanítom, iPhone 7 volt. 32 GB-os modellt már meg is lehet kapni 160 körül, számlával, garanciával boltban.

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#22) bepken válasza Lauda (#20) üzenetére


bepken
veterán

erkölcsi kár? mi a fenéről is beszélünk itt már most komolyan? nemár...

én egy percig nem álltam az eladó mellé, de szerintem Neked is felesleges a vevőt védened. hülyeséget csinált, szerencsésen jött ki belőle. ami ezután történt, az már csak pattogás, arcoskodás, sírás.

╔═══════ "Csak egy visszatérés létezik és az nem a királyé...hanem a JEDIÉ!" ═════╗ ╚════════════════ Xiaomi Mi A1 ═════ Huawei Nova 5T ═════════════╝

(#23) Kalandor válasza Lauda (#20) üzenetére


Kalandor
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

A washingtoni repülőjegyemet is megtérítetted volna? Ha nekem onnan kell visszajönni, akkor onnan.

(#24) bullseye válasza Lauda (#20) üzenetére


bullseye
addikt

Beleértve a lelki sérülését, amire általában 2 millió dollárral szokás indítani a menőbb perekben? :P

'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

(#25) Sanyi.mTs válasza Lauda (#20) üzenetére


Sanyi.mTs
addikt

szerintem, ha valaki "hibás" terméket vesz olcsóbban, akkor kockáztat. ebben a "szerencsés" esetben az útiköltség volt a kockázat, amit viseljen a vevő.

(#26) Jhonny06


Jhonny06
veterán

Feltételezem, hogy az eladó tudta, hogy beázott a készülék, azaz el akarta sunnyogni a dolgot, innentől kezdve szerintem nem azzal kellene foglalkozni, hogy megtéríti-e az útiköltséget, hanem szankcionálni.

De hát ugye a Hardverapró, meg a prioritások.

(#27) Dilikutya válasza Jhonny06 (#26) üzenetére


Dilikutya
félisten

Ez csak feltételezés. Ami tény, hogy visszakapta a vevő a pénzt maradéktalanul.

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#28) Jhonny06 válasza Dilikutya (#27) üzenetére


Jhonny06
veterán

A beázott készüléknek egyből ugrik a garija, szóval nyilván nem mondta el, ha garisként hirdette, hiszen a kettő üti egymást. ;)

[ Szerkesztve ]

(#29) janeszgol válasza Jhonny06 (#28) üzenetére


janeszgol
félisten

Mondjuk az igaz, hogy nem tudjuk pontosan, mi hogy történt. Nem sok értelme van így a bejegyzésnek. A vevő tegyen panaszt/feljelentést és meglátja mi lesz. Lehet csak tanulópénz marad az útiköltség.

(#30) Kalandor válasza Jhonny06 (#26) üzenetére


Kalandor
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Na, hadd tudjam már meg én is mik a hardverapro prioritásai, mert mások mindig jobban tudják.

(#31) bepken válasza janeszgol (#29) üzenetére


bepken
veterán

max a békéltetőhöz volna valami értelme fordulni. bár igazából ilyen igénye továbbra sem értem, milyen alapon lenne....

╔═══════ "Csak egy visszatérés létezik és az nem a királyé...hanem a JEDIÉ!" ═════╗ ╚════════════════ Xiaomi Mi A1 ═════ Huawei Nova 5T ═════════════╝

(#32) Polllen válasza janeszgol (#10) üzenetére


Polllen
nagyúr

Ahogyan más is írta, egy boltnál fix feltételek vannak. Ez elég egyértelmű szokott lenni, még ha meg is akarnának vezetni. Ne is keverjük ide.

Használt cikknél pedig ez benne van. Soha semmiben sem lehetsz biztos. Akkor sem, ha körültekintően vásárolsz.

De ha már belement, beszélni kellett volna az eladóval előre, h mi lesz a posta/útiköltséggel. Ennyi.

"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

(#33) Egon válasza Jhonny06 (#26) üzenetére


Egon
nagyúr

Egyetértek.
A témaindító hozzászólás offtopic része is pont azt az érzetet erősíti, hogy ha egy picit "ügyeskedik" az eladó, azt ha a láma vevő benyalja, úgy járt. Fordítsuk meg az esetet! Eladó vagyok, van egy hibás termékem, amit megpróbálok hibátlanként eladni. Ezzel a hardveraprós hozzáállással, ha bizonyos kereteket betartok, semmi veszítenivalóm nincs, ha ilyennel bepróbálkozok. Mi történhet? Ha a vevő átsiklik a hibán, jól jártam. Ha reklamál, visszafizetem a vételárat. Nulla kockázattal megpróbáltam eladni egy hibás terméket.
Nyilván nem minden esetben lehet egzaktul eldönteni, hogy az eladó tudatában volt-e annak, hogy hibás terméket árul. De valami limit kellene: pl. ha már másodszor fordul elő adott eladóval hasonló, meg kellene vonni a hirdetési jogát egy időre. Egyébként még az is előfordulhat, hogy nem is egyedi eset volt a történetben szereplő vevő esete, csak más nem reklamált az útiköltségért...

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#34) Lauda válasza bepken (#22) üzenetére


Lauda
félisten

Igen. Át lett verve, be lett csapva. Itt most az teljesen lényegtelen, hogy az eladó miről tudott és miről nem. Az a minimum, hogy anyagilag maximálisan kártalanítja. A becsapottság miatti sérelmet úgy sem lehet meg nem történtté tenni.

[ Szerkesztve ]

(#35) koxx válasza Lauda (#34) üzenetére


koxx
MODERÁTOR

Én sem fizettem volna ki az útiköltségét. Senki nem kérte meg, hogy szálljon autóba és menjen vele 180km-t. Aztán benyög vmi 30ezres benzinköltséget, napersze.

(#36) Lauda válasza koxx (#35) üzenetére


Lauda
félisten

Részleteket nem ismerek, így erre nem tudok mit mondani. Nekem amúgy a becsületem többet ér, mint akár az a 30 ezer forint.

[ Szerkesztve ]

(#38) Kalandor válasza Lauda (#36) üzenetére


Kalandor
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

#23

(#39) Egon válasza Kalandor (#38) üzenetére


Egon
nagyúr

#33? :U

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#40) Kalandor válasza Egon (#39) üzenetére


Kalandor
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Nem nekem cimezted és nincs benne kérdés. :U

(#41) Egon válasza Kalandor (#40) üzenetére


Egon
nagyúr

Így lehet politikus módon megkerülni egy választ... :U
Kérdés nincs, de javaslat van. Illetve érdekelt volna egy házigazdai vélemény a felvetéssel kapcsolatban, de ha nem, hát nem... :U

[ Szerkesztve ]

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#42) Met


Met
nagyúr

Én úgy gondolom hogy korrekten járt el az eladó. Korábban írták hogy nem feltétlenül kell vízbe dobni a készüléket ahhoz hogy "beázást" produkáljon és mivel a működésében nem okozott problémát nem kizárt hogy tényleg nem ázott be és/vagy az eladó nem tudott róla.
Indíthatott volna azzal hogy a vevőnél ázott be és nem adja vissza a pénzt.

Az útiköltség megfizetése meg kicsit nevetséges, valaki vesz valamit online és visszaküldi az eladónak nem fizetik vissza a postaköltséget a vevőnek. Akkor is ha hibás a termék és javítani kell vagy csak eláll a vásárlástól indok nélkül.
Ha én lennék a vevő helyében örülnék hogy a 160k-t vissza kaptam. Igen, tényleg örülnék annak nem csak azért mondom mert nem velem esett meg...

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#43) davenport


davenport
aktív tag

Nehogy már azért diadalmenetet tartsunk, mert az eladó hibásan teljesít és hajlandó visszaadni a termék árát. Inkább szomorú az, hogy ennek már örülni kell.

A másik oldalon meg érdekelne, hogy miből jött ki a 11.000 forint, mert elég húzósnak tűnik.

No money, no honey.

(#44) Polllen válasza davenport (#43) üzenetére


Polllen
nagyúr

Szerintem itt nincs diadal menet. Annyi történt, hogy a vevő visszakapta a vételárat és mellé még támasztott egy követelést, amivel többen nem értenek egyet.

"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

(#45) Lauda válasza davenport (#43) üzenetére


Lauda
félisten

Igy van!

Ha autóval mész simán kijön a 11 ezer ft.

(#46) Kalandor válasza Egon (#41) üzenetére


Kalandor
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Választ kérdésre lehet adni, kérdés pedig még mindig nem volt, ez a gyerekes szemforgatás pedig nem érdekel. Kérdezz.

[ Szerkesztve ]

(#47) Kalandor válasza Lauda (#45) üzenetére


Kalandor
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

A 23-as hsz-ben levő kérdésemre válaszolj, kérlek.

Mivel most voltam Washingtonban és pont előtte vettem telefont, ami pont meg is hibásodott indulás előtt pár nappal, így érdekelne, hogy ha nem a Media Marktban vettem volna, hanem tőled, és az indulás után hibásodott volna meg (az is megtörtént 2 hónap után), akkor álltad volna-e a repjegyemet és minden költségemet, hiszen telefon nélkül külföldön semmit se tudok csinálni, ez tényleg óriási érdeksérelem.

(#48) Lauda válasza Kalandor (#47) üzenetére


Lauda
félisten

Te nem válaszolsz az én kérdésemre, én meg válaszoljak a tiédre? Kérlek ne nézz bohócnak, mert nem vagyok az. Bár hogy őszinte legyek magasról szarok rá minek nézel.

[ Szerkesztve ]

(#49) Dr. Romano


Dr. Romano
veterán

"Vevő vásárolt egy 160.000 forintos telefont... "

Én 40k-nál többet egy új telefonért sem adok ki, nemhogy egy használtért.

Persze a sztory szempontjából ez lényegtelen :D

Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

(#50) Kalandor válasza Lauda (#48) üzenetére


Kalandor
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Te nem válaszolsz az én kérdésemre, én meg válaszoljak a tiédre?
Hol kérdeztél te tőlem? Sehol sincs itt egy kérdésed, még csak nem is írtál nekem.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.