Hirdetés

2024. április 16., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) lezso6


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Ja, hát így szokott lenni. Az Anti-Lag valójában csak maximum pre-rendered frames = 1. A Chill csak egy frame-limiter. A HBCC is csak egy TurboCache. Stb.

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#2) lemusz


lemusz
addikt

"A fenti elmélettel csupán az a gond, hogy az AMD Radeon Software már évek óta, konkrétan a 15.11-es csomagtól kezdve alapértelmezetten 1-es értékkel dolgozik a fenti működést tekintve, vagyis ezt a vállalat nem tudja egyre csökkenteni, ahogy azt az NVIDIA gondolja, hiszen már régóta annyin van."

Na ebben te csak ne legyél ennyire biztos Abu. Nem kell minden maszlagot benyelni az AMDtől. RadeonMod nevű programmal állítható a flip queue size és hát én tesztelem már 1-2 hónapja egy rx580 társaságában win10-en. Programban force-olva a beállítást érezhetően van egy kis különbség, a radeonmodos 1 javára. Legjobban csgoban érzem, valószínűleg a többszáz fps és 144hz miatt. Biztos hogy nem palcebo, mert benchmark mapon még fps különbséget is szül.

[ Szerkesztve ]

(#3) Abu85 válasza lemusz (#2) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A Chill miatt a flip queue size-ra már nincs default érték a registry-ben tárolva. Ezért jelzi a RadeonMod, hogy "not found". Ugye a problémát maga a Chill jelenti, ami gyakorlatilag megszünteti a parancslistát. Na most ahhoz, hogy ezt megtegyék, eleve úgy kell betöltődnie a meghajtónak, hogy a WDDM-et át kell verni ezzel kapcsolatban, mert a Microsoft nem támogatja azt a működési módot, hogy ne legyen parancslista. Ez ugye a Chillnek szívás, mert erre épül az egész, de az AMD létrehoz egy virtuális réteget, ami behazudja a Microsoftnak megfelelő működést, de utána nem úgy működik, hogy a Chillt lehessen aktiválni on the fly. Ha ezt nem így csinálnák, akkor a Chillt csak úgy lehetne bekapcsolni, hogy közben újra kellene indítani a grafikus meghajtót egy WDDM.
Emiatt tök mindegy, hogy a RadeonMot mit ír, mert egyrészt az utolsó hardverek, amiket támogatott az a Radeon 300-as sorozatból jöttek, másrészt két és fél éves az utolsó programverzió is, miközben azóta kétszer is módosult a meghajtó működése. Harmadrészt az AMD felé számos felhasználó jelezte, hogy szeretnének beállítást a flip-queue módosítására, mert ma már egyik erre vonatkozó alkalmazás sem működik, nyilván érthető okokból, és nehéz lenne már ezeket működésre bírni, mert nem ismerik a meghajtó pontos működését. Ezért is hagyták abba a RadeonMod fejlesztését (részben olyan dolgokat állít, amik már nincsenek ott a driverben, így ugye hasztalan).
Ez a beállítás egyébként jönni fog később, már van rá egy alpha megható, amiben 1-ről meg lehet növelni a méretét. A para az, hogy az én RX 570-emen nem működik, de ezt tudjuk be az alpha kódnak.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#4) lemusz válasza Abu85 (#3) üzenetére


lemusz
addikt

Chill nálam kikapcsolva btw, ha ez számít valamit. Olvastam hogy maga a flip queue size már nem műkszik, nincs ilyen registry - bár maga program ha rajta hagyod a kurzort még írja is, hogy userek jelentették dx9 alatt még működik, csgo.exe pedig pont dx9... - de ezek szerint már ez sem létezik, ezt el tudom fogadni, de ha jobban megnézed a képem láthatod, hogy alatta 2 másik érték is át van írva, amik meg tudtommal léteznek még. Netes bugyrok olvasgatása után jutottam oda, hogy azok foglalják magukba a kívánt beállítást.

Az emberek évek óta kérik az AMD-t hogy legyen driverből elérhető, mint nvidiánál, sose adták meg. Szerintem ezután se fogják, inkább ilyen fedőnevek alatt, mint az anti-lag megbuherálva kicsit újköntösben szerepeltetik. Emlékszem még régi HD4850-es időkből, hogy már akkor is ati tray toolshoz kellett nyúlnom ha állítani akartam, akkor még talán nem is csgohoz, hanem 1.6-hoz.

[ Szerkesztve ]

(#5) Abu85 válasza lemusz (#4) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Nem számít. Mert függetlenül attól, hogy be van-e kapcsolva, vagy nem, maga a régi paramétert már nem létezik.
Valójában azok sem léteznek már, csak ha nem törlöd a drivert a clean uninstallerrel, akkor bizonyos maradványbejegyzések ottmaradnak. Ezek ugyanakkor nem csinálnak semmit, hiszen a működésüket biztosító paraméter eltűnt felettük.

Az AMD azért nem törődött ezzel, mert ők a 15.11-ben levették a beállítást 1-re. Ők ezt úgy értékelték, hogy mindenki azért akarja ezt, mert 1-re akarják állítani. Ugyanakkor volt egy felmérés, amely szerint van aki 1-nél nagyobb értéket akar ennek beállítani, de ezt már nem tehetik meg, mert a régi modszoftverek az új driverekkel nem működnek. Na erre kínálnak majd egy driverbeállítást később, hogy aki akarja, az felhúzhatja 1-ről magasabb értékre. Ez mondom egy alpha driverben ott volt a vezérlőpultban, csak nem működött, akármit is állítottam, de a GUI része megvolt. Prerendered frame control néven fut. Ugyanebben a driverben benne volt a GPU Integer scaling is, ami egy másik újítás lesz.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#6) Kansas válasza Abu85 (#5) üzenetére


Kansas
addikt

Abu, az Integer Scaling az ez akar lenni?
Ha igen, remélem mielőbb érkezik...

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#7) Abu85 válasza Kansas (#6) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az. De nem nagyon működik. :D Oh well, majd később megnézem, ha már nem alpha lesz.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#8) #00137984 válasza lemusz (#4) üzenetére


#00137984
törölt tag

HD 4850 videókártya és az ATI Tray Tools... :) Nálam az ATI driverben az alapértelmezett játékos beállitgatások után az ATI Tray Tools programban állitottam be a profilomat. Valahogyan egészen stabil volt igy a HD 4850 a játékokban.
Volt 1-2 játékom, ami a VGA driveres beállitásokat nem akarta alkalmazni, de az ATI Tray Tools ezt is megoldotta. Következő AMD videókártya generációkban már az Afterburner volt a segitségemre, de csak a ventiprofil és az energiagazdálkodás beállitásokra használtam. Most minden mást már csak az Nvidia driverben állitok.

[ Szerkesztve ]

(#9) b. válasza Abu85 (#7) üzenetére


b.
félisten

Mi értelme volt ennek a cikknek?

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#10) Egon válasza b. (#9) üzenetére


Egon
nagyúr

Szerinted? A szokásos... ;]

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#11) Abu85 válasza b. (#9) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az NVIDIA reagált rá. Ha nem hozom le az lenne a baj. :))

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#12) b. válasza Abu85 (#11) üzenetére


b.
félisten

nem hoztad le azt, hogy reagált.
Te amit itt lehoztál a saját véleményed az nvidia reakciójára ami szerint te jobban tudod a dolgokat, mint az nvidia vezető menedzsere.Ezzel sincs gond elfogadjuk.

FreeStyle sharpening : 206 játékban garantálja a megfelelő működését Nvidia.

Radeon Anti-Lag : nvidiánál évek óta szabadon konfigurálható 1-3 között, de nem marketing tényező mint nvidia antilag.... az hogy számszerűen 1 nem egyenlő azzal hogy gyakorlatilag is 1. de ez már elég régi téma Cs go és COD alatt,mint lemusz is írja, hogy valami buherálás van mert hiába ír egyet a meghajtó, ( gondolom azért hogy megfelelő sebesség legyen és ne buherálják playerek) gyakorlatilag nem 1 az érték hanem 2 vagy 3 mert így több FPS van. De ez gondolom lehetetlen, nincsenek megvezetve a játékosok ;] ;]

awexco : Az :D ebben sajnos nincsen semmi ami savanyú lenne akkora bullshit marketing mint az állat. A legszomorúbb hogy ezek mint az antilag, amiket most eladnak a navi érkezésével alapvetően hozzáférhetőek és konfigurálhatóak már régóta mindkét oldalon, csak a Radeonnál nem a meghajtóban hanem egy külső program segítségével.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#13) awexco válasza b. (#12) üzenetére


awexco
őstag

Savanyú a szőlő ? :D

I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77

(#14) Abu85 válasza b. (#12) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Lehoztam.

Az NVIDIA saját listáján van 206 játék. Ha nem igaz, akkor ne adjanak ki kompatibilitási listát, hanem mondják azt, hogy mindenben jó, ahogy az AMD teszi.

Az lehetetlen. A tény annyi, hogy az NV-nél ez a beállítás 3, míg az AMD-nél 1. De azt is beleírtam, hogy az NV csak feltételezi, hogy így működik, valójában fingjuk sincs róla. De ez normális, nem ők fejlesztették a képességet.

De hogyan jelent az AMD-nek előnyt az 1-es meghajtóbeállításról 1-re csökkenteni a beállítást? :)) Ezt igazából az NV sem magyarázta el, pedig ez lenne a kérdés.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#15) rumkola


rumkola
veterán

ANTI-LAG
:DD

elmegy mindenki a jó b.... csába
:D
anti lag :D

(#16) b. válasza Abu85 (#14) üzenetére


b.
félisten

erre te magad is megtalálod a választ radeonmod segítségével és rájössz hogy az az 1 nem ugyan az az 1 :D

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#17) Abu85 válasza b. (#16) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A Radeonmod meg se találja már azt a beállítást. Jó ideje nincs ott a driverekben. Létrehozhatod a FlipQueueSize bejegyzést, de szart sem ér, mert a Chill miatt egészen másképp működnek az újabb driverek, hiszen előbb be kell csapni a WDDM-et, ugyanis a Chill parancslista nélküli működése egy nem javasolt mód a Microsoft értelmezésében. Ha emlékszel, akkor régebben még 0-t is be lehetett állítani a prerender frame-re az NV driverben, de amióta a Microsoft ezt tiltja, azóta 1 a minimum. Na most ugyanígy a rendszert ezt a beállítást az AMD-nek is, így az AMD úgy működteti a Chillt, hogy hazudik a Windowsnak. Ez volt a vezető oka annak, amiért a HiAlgo nem tudta működtetni a Chillt önállóan, mert egyszerűen a driveren kívül nem volt meg az a kontroll, ami szükséges egy ilyen megoldáshoz. A driveren belül viszont sokkal többet meg lehet tenni, és ha elfeded a működést, akkor az a Windowsnak sem gond.

Az Anti-Lag egyébként hasonló hackelt megoldás. Gyári Windows futószalagokat cserél ki gyorsabbra, de a pontos működését titkolták a tech dayen is. Viszont ezért nem alapértelmezetten aktív a beállítás, mert ha az lenne, akkor a Microsoft visszadobná a meghajtót, ugyanis tiltott dolgokat csinál.

Egyébként nem ez az első, amivel tilosban jár az AMD: [link] - ezt egyébként azóta se hozta be a Microsoft, pedig igazán nincsenek benne nagy trükkök.
Ez nagyrészt felfogásbeli különbség. Az Intel és az NVIDIA nem szeret tilosban matatni, míg az AMD szeret. Amíg a Microsoft nem csapja őket agyon érte, és láthatólag opcionálisan bekapcsolható funkcióként nincs gondjuk ezzel, addig megtehetik.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#18) Egon válasza Abu85 (#17) üzenetére


Egon
nagyúr

Azt esetleg nem kérdezték meg az AMD-től ugyanezen (vagy más) újságírók, hogy mi a véleményük arról, hogy 7 nm-en sem tudják befogni sebességben a 12nm-en készülő konkurenciát? ;] :C
Szerintem ennek a kérdésnek "kicsit" nagyobb a relevanciája, mint a cikkben taglalt fícsöröknek és effekteknek, de mindegy... :U

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#19) b. válasza Abu85 (#17) üzenetére


b.
félisten

Nulla helyett van egy olyan opció hogy a 3D alkalmazás szabja meg amin belül a configban meg lehet etetni a nullát( -1 t is de az a default beállítás) is vele legalább is COD ban biztos,de BF ben is ha jól tudom.

Pontosan erről van szó ezt írtam én is feljebb hogy a Chillen belül mit látsz nem egyenlő a valósággal.Most tök mindegy miért csinálják, ( windows miatt)de brute force ha ráveszed a chiullen kívül , mondjuk konfigban a 1 re akkor csökken a lag és Az FPS, hiába írja neked azt hogy már azon van.
Sőt olyan is van aki szerint 2-es beállításon kapta a legtöbb FPS-t BF 1 ben a legjobb inputaggal. Ezt a dolgot szabadon konfigurálhatóvá kell tenni ahogy a zöldeknél..[link]

Egyébként 4 ig lehet konfigurálni nem 5 ig,de gyakorlatilag 3 ig csak, mert azok hoznak érdemi változást a 4 inkább csak extrém esetekre való valós felhasználásban kimérve semmi szerepe nincs.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#20) Abu85 válasza Egon (#18) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Távolról csak nézni lehetett a tech dayt, de ott kérdezték, hogy mi lesz az erősebb Navikkal, és azt válaszolták, hogy hamarosan beszélnek a HEDT fejlesztésekről, de egyelőre a megjelenő termékekre koncentrálnak. Annyit mondtak, hogy az RDNA architektúra rendkívül skálázható, mindössze két SE-re épül a mostani lapka, tehát a skálázási tartománynak az alján vannak. Ezért lett 5700-as sorozat, mert fölé még bőven érkezik fejlesztés.

(#19) b. : Az alkalmazásszintű kontroll elsődlegesen azért jött be, mert a gyártók panaszkodtak, hogy ezt per app szinten is jó lenne kezelni. Amikor egy alkalmazás ezt beállíthatóvá teszi, akkor az történik, hogy beolvas a profilból egy tárolt értéket, tehát nem biztos, hogy a default paraméterrel működik. A nullát egyébként mindegyik beveszi, de az API nem értelmezi, így az valójában 1 lesz a működés szintjén. Ha mondjuk 9-et írsz be, azt sem fogja értelmezni, hanem 5 lesz, mert ez az API-n belül megengedett maximum. Ettől még beírhatod, csak nem lesz beállítva.

A Chillt azt csak megvették. Azt nem ők csinálták. Egyszerűen a HiAlgo nevű cégnek volt egy ilyen ötlete, ami nagy népszerűségre tett szert, de nem tudták működtetni általánosan. Viszont driveren belül sokkal több a lehetőség, mint egy külső programmal.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#21) Duck663 válasza Abu85 (#17) üzenetére


Duck663
őstag

"az NVIDIA nem szeret tilosban matatni"

Na ezt a kijelentést azért 3* is átgondolnám...

(#18) Egon: +1 :D Ez azért elég összetett történet, de ha figyelmes vagy akkor magad is rájöhetsz.

(#20) Abu85: Hiába vannak a skálázhatóság alsó felében, ha túl nagy a GPU már most is. 10 milliárd tranyó nagyon sok, úgy hogy RT sincs.

[ Szerkesztve ]

Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.

(#22) Kansas válasza Egon (#18) üzenetére


Kansas
addikt

Honnan tudod, "befogja"-e vagy sem?
1. Nincsenek semleges tesztek, az AMD-sek szerint "befogja"
2. Az árazásból látszik, hogy a 2060 és 2070 a célpont, nem a 2080 vagy 2080Ti - VGA-téren nincs olyan helyzetben az AMD, mint CPU-k esetében, hogy azonos(vagy jobb) teljesítményt féláron adjon a konkirenciához képest

Majd ha lesznek semleges tesztek, mondhatunk rá valamit, addig akár mi is befoghatjuk...
De talán az NV viccből akar kijönni a "Super" kártyákkal, hisz már a mostaniak is erősebbek a konkurenciánál, nem?

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#23) Abu85 válasza Duck663 (#21) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Abszolút nem matat a tilosban az NVIDIA driver. Ez egyébként elfogadható. Tényleg felfogásfüggő, hogy mennyire akarsz lázadni a Windows gyári működése ellen, és ha beleszámolod, hogy mennyi gondot okozhat, ha bizonyos funkciókért lecserélsz dolgokat a Winben, akkor rájössz, hogy marhára vékony jég lesz az, amin járni fogsz. Ergo az NV nagyjából úgy van vele, hogy ott egye meg a fene a Chillt és a wireless displayt, mert egyszerűen az az előny, amit adnak nem érik meg azt a költséget, amit ezekbe bele kellene verni. Hasonló lehet majd az Anti-Lag is. Ezzel szemben az AMD szerint megéri. Igazából az ő pénzük, de ha a hibalehetőségeket nézem, akkor inkább azon kellene dolgozni, hogy ezek a képességek integrálásra kerüljenek a Windowsba. Csak ugye a licenc szempontjából előbb meg kellene egyezni.

(#21) Duck663: És lesz még ennél nagyobb is. 400-500 mm^2 közötti. De amúgy a 251 mm^2-es GPU nem számít manapság nagynak. Viszont lesz egy kisebb verzió is, de csak később.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#24) b. válasza Abu85 (#23) üzenetére


b.
félisten

szerintem ők ilyen dolgokkal foglalkoznak inkább mostanában...[link][link]
[link] [link] ebből mi lesz hír?
persze ezek mellékesek, itt mint látjuk, :D :DDD

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#25) Duck663 válasza Abu85 (#23) üzenetére


Duck663
őstag

Nem a fizikai mérettel van a gond a 251 mm^2 rendben van, a gond az ott keletkezik, hogy ezt 7nm-en hozzák, és a mellé társuló teljesítmény hol is helyezkedik el. 30%-as kevesebb tranzisztorból kellene hozni ugyanezt a tempót (amit ígérnek), legalább 30%-al kisebb fogyasztással (szintén az ígéretekhez képest).

Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.

(#26) Kansas válasza Duck663 (#21) üzenetére


Kansas
addikt

Mihez képest?
Az NV-nél a 2070: "Although TU106 is the least-complex Turing-based GPU at launch, its 445 mm² die contains no fewer than 10.8 billion transistors."

Ehhez képest a 5700/XT 10,3 milliárd tranzisztort tartalmaz 251 mm² területen...

(#25) Duck663: "30%-as kevesebb tranzisztorból kellene hozni ugyanezt a tempót" ez akkor lehetne releváns, ha pont ugyanolyan részegységekből állna, anélkül igazából alma-körte probléma, valódi viszonyítási alapként csak az azonos architektúrájú chipekhez képest mond valamit.

[ Szerkesztve ]

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#27) Abu85 válasza b. (#24) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Ez nem hat a GeForce drivert fejlesztő csapatra. Ezek elég nagy cégek ahhoz, hogy egyszerre több dolgot csináljanak.
Aminek ráhatása van a driver fejlesztésére az a vezérlőpult, ami egyszerűen elavult. Azt érdemes látni, hogy az AMD akkor kezdett el mindenféle funkciót beépíteni a meghajtóba, amikor lecserélték a Catalystet Radeon Settingsre. Ennek a saját bevallásuk szerint sem csak vizuális jelentősége volt, hanem azt a temérdek embert, amely az őskövület Catalyst bugjait javította hétről-hétre rá lehetett állítani egy csomó hasznos fejlesztésre, mert a Radeon Settings egy friss irány volt, így nagyságrendekkel kevesebb bugot generált, illetve generál még ma is. Az NV-nek is ez lehet az elsődleges baja, mert erőforrásuk van nekik is, de annyira régi az ő vezérlőpultjuk is, hogy egy csomó embert annak a bugjainak gyomlálására kell dedikálniuk. Van egy pont, amikor egy szoftvert nem érdemes továbbfejleszteni, hanem nyomni kell egy resetet. Ez jelentős erőforrásokat szabadít fel, amiket aztán olyan dolgokra csoportosítasz, ahol hasznuk van.

Az Intel is egyébként ezért resetelt nemrég. Koduri volt az, aki ezt az AMD-nél is észrevette, és persze szopni fogsz vele egy évig, de utána jelentős lesz a nyereséged.

(#25) Duck663: Ha tranzisztorok szintjén nézed, akkor a Navi 10 a TU106-hoz hasonló. Teljesítményben gyorsabb a Navi.

(#38) b. : Nem a javítás és a kinézet a lényeg, hanem a karbantartás, illetve az, hogy ez mennyi erőforrást emészt fel. Amíg a Catalyst volt, addig az AMD sem tömte tele funkciókkal a drivert. Egyszeűren az erőforrás nagy résézt elvitte az egész karbantartása. Azóta jönnek a funkciók, amióta Radeon Software van. Nem lett több emberük létszámban, viszont jobban be tudják osztani az erőforrásaikat, ha nem bugok után kutatnak, amelyet a sok éves kódok okoznak.

Én lehoztam mit nyilatkozik, és kiegészítettem olyan információkkal, amelyeket meg lehet találni az NVIDIA oldalán, vagy az AMD bejelentette őket korábban. Nem árulok zsákbamacskát. Meg lehet nézni a FreeStyle support oldalát, illetve az AMD bejelentésére van egy link.

Az Anti-Lag nagyon nem a prerender. Még az NVIDIA embere is azt mondta, hogy csak elmélet a részéről, de ugye ez ott megdől, hogy az AMD-nek 1 ez a beállítása.

Hol írtam, hogy az RTX, a DLSS vagy a GDDR6 problémás?

A DXR féle RT jó, csak szarul van használva.

Az NVIDIA csak támogatja a DXR-t. Valójában ezt a Microsoft csinálta.

Az L1 csak a változások alig 1%-át teszi ki. Ez nem olyan egyszerű, hogy nagy az L1, aztán jó lesz.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#28) awexco válasza Abu85 (#20) üzenetére


awexco
őstag

Hedt vga terén ? Az mit jelent ?

I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77

(#29) pistabyte


pistabyte
tag

Találtam egy külföldi topic-ot,ahol a Radeon kártyák reg bejegyzéseivel foglalkoznak. Érdekes dolgok vannak benne,de számomra kínai az egész,ezek szerint ha radeonmod-al nem is lehet állítani mindent,de a reg bejegyzések szerkesztése talán működik.

[link]

(#30) Abu85 válasza awexco (#28) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Formalitás. Az AMD már platformként tekint a rendszereire. A mainstream a Ryzen 3000 és RX 5700, míg a HEDT a Ryzen Threadripper 3000 és a Navi 20. Kódnév szintjén a Castle Peak platform, és így a VGA-ra is ráhúzzák a HEDT-t. Nincs jelentősége igazából, csak ők ezeket egymáshoz tervezik a papír szerint. Aztán persze úgy kevered, ahogy akarod.

(#29) pistabyte: Ezeknek a bejegyzéseknek egy része már nincs meg, vagy nem érnek semmit. Ezért nem működik a RadeonMod, mert az is ugyanezt csinálja, csak nem neked kell átírni, ha meg lennének a bejegyzések vagy működnének, akkor jó lenne a Radeon Mod is. Nagyon gyorsan változik a driver, mióta a Radeon Software projekt fut. Ezért is döglött ki szinte az összes mod projekt mellőle, mert gyakorlatilag írsz egy programot, és van esély rá, hogy fél éven belül használhatatlan lesz. Az NVIDIA ebből a szempontból sokkal kiszámíthatóbb, mert ritkák a sűrű, kompatibilitást megtörő módosítások a driverükben. Ott is vannak persze, ez a fejlesztés része. Ugyanakkor az AMD lassan nem egy, hanem fél évente hoz egy nagyobb frissítést. A következő például július 7-én jön, és megint változik egy csomó dolog.

(#36) lemusz: A tény nem mérleg:

A RadeonMod pedig nem tud működni, ha nincs meg a beállítás a registry-ben. Attól, hogy beírja mi történik? Beírhatod azt is, hogy "Marika Reg_binary 0x3000". Elmenti, csak nem ér semmit, mert nincs rá hivatkozás a meghajtóban.

Emellett az AMD mindig kiemeli, hogy a flip queue size 1-es, amióta erre állították át, mert ezt ők egy marketingelőnynek tartják az NV-vel szemben. Persze én nem hangsúlyozom ki minden hírben, mert egyszer már leírtam, de nyilván ők építenek erre.

Nem attól lesz őskövület egy program, hogy 10, 5 vagy 2 éves. Hanem attól, hogy az a szoftver, amelyre csinálták úgy működik-e. A Radeon Software már nem úgy működik. Láthatod, hogy keresi a flipqueuesize beállítást, de nem találja. Már nem létezik, így hiába módosítod, vagy írod be újra. Azért nem létezik, mert már nem így van definiálva a meghajtóban.

A 15.11-ben változott meg 3-ról 1-re. Lásd fenti kép.

(#40) lemusz: A Main3D és a Main3D_Def a DXGI 1.4 vagy újabb verziókhoz való. A FlipQueueSize volt a DXGI 1.3-hoz vagy régebbi verziókhoz. Ergo bármit is állítasz a Main3D és a Main3D_Def esetében, az csak akkor fog életbe lépni, ha az adott DX12-es alkalmazás nem rendelkezik másképp. De alapvetően mindegyik program külön olvas be egy profiladatot, tehát jórészt ez csak a példaprogramokra vonatkozik.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#31) pistabyte


pistabyte
tag

Akkor ezt sajnos csak úgy lehet megszüntetni,ha nem frissítem a radeon software-t,és a radeonmod is csak egy jóval régebbi radeon sofware illesztőprogrammal működik megfelelően.

(#32) Kansas válasza pistabyte (#31) üzenetére


Kansas
addikt

Amivel meg az új VGA-d nem... plusz bukod az összes új driver feature-t is.
Ha ez neked megéri...

Én is imádtam anno az ATi Tray Tools-t, de annyit nem ér, hogy hozzá való drivert és kártyát(HD 6xxx-ig bezárólag) használjak, többet nyerek az új VGA-val és driverrel.

[ Szerkesztve ]

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#33) pistabyte


pistabyte
tag

Pontosan. a 22-es csapdája :D

(#34) Duck663 válasza Kansas (#26) üzenetére


Duck663
őstag

Ez ok, csakhogy a TU106-nál van RT.

Persze más részegységekből áll, de itt most azt is nézzük mennyire hatékony és versenyképes.

(#27) Abu85: Lehet, hogy gyorsabb, de nincs RT. Így összességében azt a teljesítményt, vagy picit többet mégiscsak több tranzisztorból hoz ki, azaz kevésbé hatékony. Ráadásul egy olyan termék ellen mennek, amely már egy ideje piacon van.

Persze az ár sokat számít majd. Én várom a 5700 XT-t. De az eddig látottak alapján, a hatékonysággal nem vagyok elégedett. Az kétségtelen, hogy előreléptek, de nem érzem úgy, hogy eleget.

Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.

(#35) Kansas válasza Duck663 (#34) üzenetére


Kansas
addikt

"Ez ok, csakhogy a TU106-nál van RT."

Ami rögtön érdekelni fog, ha lesz pénzem 2080-ra, amin rendesen megy és a támogatott játékok egyikével szeretnék játszani... meg persze ha a látványbeli különbség megéri at fps-beli árat - tehát nem mostanság...

És az se biztos, hogy addigra az AMD-nek nem lesz hasonló tudású DXR implementációja(már csak a nextgen konzolokról csordogáló infók alapján is) PC-s GPU-ban is...

[ Szerkesztve ]

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#36) lemusz válasza Abu85 (#30) üzenetére


lemusz
addikt

Én feladom a veled való hadakozást, eddig csak mosolyogtam amikor téged fizetett AMD-snek meg hasonlóknak neveztek, de most konrkétan én is kezdem ezt látni. Mondod itt hogy nem léteznek a regek amiben részben is igazad van, de hogy a radeonmod sem működik az már több a soknál, hiszen fentebb leírtam hogy érzem is és mérem is a különbséget. Lehet hogy ehhez egy speciális szoftverkörnyezet kell, szeretem tweakelni a windowst meg egyébként is LTSC verzióm van, nem tudom, de azt tudom hogy te itt folyamatosan hárítasz és a 2015-ös bejelentésre hagyatkozol, ami kb ősrégi, ha már a radeonmodot is őskövületnek tekinted. Az a 15-ös bejelentés lehet igaz volt az 1-re állított flippel, akkoriban. Nekem akkor nvidia volt nem tudtam tesztelni, viszont abban is biztos vagyok hogy lassan 4 év telt el és valamelyik drivercsomagnál ez megváltozott vagy szándékosan vagy véletlen, nekem igazából tökmindegy. Nvidia oldalán is találtam furcsaságokat ne aggódj, nem őket akarom magasztolni amikor amd kritikát fogalmazok meg. Viszont neked valahogy mindig az amd felé húz a mérleg...

[ Szerkesztve ]

(#37) awexco válasza Abu85 (#30) üzenetére


awexco
őstag

Amennyiben kellő softwares támogatást kap a hedt , akkor jó dolog lehet . A Radeon 7 is mint fél pro kártya (hedt) fantázia dús volt munkára , tervezésre . Sokan tévesen pozícionálták gamer vonalra. Kellő brand workstation gépre azért szükség lenne . Amit pl az adott programhoz direktben ajánlanának akár együttes megvásárlására .

I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77

(#38) b. válasza Abu85 (#27) üzenetére


b.
félisten

szinte ugyan annyi javítás és driver jön AMD hez is mint Nv hez. AZ hogy hogy néz ki mellékes, bár fontos szempont de kb leszarom, mert az előbb a neked való kommentnél léptem be az utóbbi 2 hónapbvan először a driverre ránézni, úgy, hogy napi szinten játszom.Nincs szükségem Chillre és profilokra a fogyasztás optimalizálásához innentől meg nem érdekel ez a része, mert nem is OC zom a kártyámat.
Experience meg a többiben tökéletesen kiszolgál, képernyőmentés stream stb...

Nvidia nyilatkozik valamit amit AMD ajnározásra használsz fel. Nem az Nvidia nyilatkozatát hozod le, hanem hivatkozol rá és mented AMD-t a nyilatkozat alól. ilyet mikor tennél meg ha AMD nyilatkozik Nvidiáról?
Azzal sem vagy képben csak 1-2 napja hogy jön a Super széria, én írtam meg neked az Nvidia találgatósba,. Semmi másból nem áll neked az IT újságírás csak az AMD körüli hírekből és témákból.
Ők bármit csinálnak az pozitív azt el kell adni és működik és egyből jelenik meg az oldalon.

Figy, nvidia driverben már ezer éve lehet állítani a prerender frame-t itt most egy ficsőr lesz. Persze nincs meg az a szabadság ami a zöldeknél de legalább modern felületen.

Nvidia bármit fejleszt RTXD, DLSS, közös memória,GDDR6 az mind problémás a számodra AMD meg leszarik a 2. emeletről és ficsőr.
Minden jó lesz minden szép minden úgy jó ahogy ők elképzelik és ez a frankó. Azért még sem HBM lesz most a navin, jövőre meg dedikált RT hardvert rebesgetnek, nem egy multifunkciós megoldást.
Nem jó a Dx 12 féle RT mert Nvidia azt támogatja oltod a népet a voxeles áll raytracinggel amiből a Crytek motorban a fele nem valós RT re alapult,amire majd AMD hozza a tuti megoldást természetesen. Itt már mindenki elhiszi hogy a Dx 12 RT az egyenlő az Nvidia RT vel, pedig ők annyit csinálnak hogy támogatják.
Turing elavult mert naviban hatalmas L1 lesz és ez akkora gyorsulás lesz most hogy beszarás. Kijön egy generáció Nvidiától nem tesztelitek le, de fogadok hogy július első felében kint lesz a Navi teszt és az mellé beteszitek majd az RTX kártyákat h mert úgy jobb az összkép, hogy nézett volna ki eddig hogy az RTX 2060 pariban van a vega 64 -gyel...

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#39) Csapoati válasza b. (#38) üzenetére


Csapoati
nagyúr

A szinte komplett RTX termékskála (csak a 2080 és a 2080 TI volt teszten) és a GTX 16xx-ek hiányát én se tudom hova tenni Magyarország egyik vezető hardveres portálján. Oké, hogy némelyik cucc drága, vagy nem adnak belőle a partnerek, de azért egy 2070 megvásárlása majd tesztek utáni elpasszolása mennyi kiadással járna, 20 ezer Ft?

tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

(#40) lemusz válasza Abu85 (#30) üzenetére


lemusz
addikt

De megint csak arra a 15-ös marketing anyagra hivatkozol, amikor mondom neked, hogy valami kattanhatott egyet egy drivercsomagnál azóta, mint nvidiánál volt a 370-es és 380-as driverek között is valami, amiről se hír se semmi nem volt. Írom hogy részben igazad van mert a flip queue size registry már nem létezik, de mégse jut el a felfogásodig, hogy attól még a Main3D és Main3D_Def igen. Vagy szerinted azok se létező registryk?

(#41) Sinesol


Sinesol
veterán

Annyit vettem észre az egészből, hogy alt+tab alatt fagy a Dota2 ha dx11-et használom. Eddig simán ment a váltás, persze hogy kellett valami "újítás", nehogy már egyszer rendben lehessen játszani.
Persze van Vulkan is, de ott meg fullscreenben alapból bugos az alt+tab, plusz kevesebb fps-t is ad...aez külön vicc kategória önmagában véve is, hiszen elvileg direkt AMD feature lenne..
Na ennyit erről... inkább ne ugrálnának és ne csesznék el a dolgokat a "fejlesztésekkel", bőven jó volt eddig ahogy volt. Na és persze kb. nulla különbség játékokban, szal értelme semmi...de szerencsére kikapcsolható, ezt még meghagyták egyelőre.

[ Szerkesztve ]

(#42) Solten


Solten
addikt

Nvidia marketing-hadosztaly teljes fegyverzetben... :)

Saor Alba

(#43) awexco válasza Abu85 (#30) üzenetére


awexco
őstag

Persze ha már Radeon sw terén jó akkor tervező progikhoz szerver szobába egy Rack szekrény ami teli van Epyc el + Radeon Proval ami munkacsoport szinten kiköpi a tervezők rendetelt munkáját mint egy gyorsító :)

I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77

(#44) edari válasza b. (#38) üzenetére


edari
őstag

+1

(#45) awexco válasza awexco (#43) üzenetére


awexco
őstag

Mindenki azt nézi mi az ami neki jó :)

I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77

(#46) Duck663 válasza Kansas (#35) üzenetére


Duck663
őstag

Nem erről van szó, hogy megy vagy nem megy, vagy milyen tempóval megy. Arról van szó, hogy azonos tranzisztorszámból kevesebb képességet kapunk (a teljesítmény persze lehet nagyon hasonló). Másképp írom, ha nem lenne benne RT akkor kb 8 milliárd tranzisztorból állna a TU106. Nem a RT a lényeg, hanem a hatékonyság.

Annyira nem érdekel a dolog, mert Win7-en úgy sincs RT. Nem a hiánya miatt hozom példának.

Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.

(#47) gV válasza Abu85 (#27) üzenetére


gV
őstag

(#25) Duck663: Ha tranzisztorok szintjén nézed, akkor a Navi 10 a TU106-hoz hasonló. Teljesítményben gyorsabb a Navi.

tényleg? hány pontot kap a Port Royalban? vagy megfeledkezel az RT és Tensor magokról a TU106-ban, az nem lehet te ennél profibb vagy.

(#48) imi123 válasza Solten (#42) üzenetére


imi123
őstag

Az adatlapodon lévő konfiggal én is ezt írnám.Ha mást írnál nem is engedné a rendszer. :DDD

Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.

(#49) ShiTmano válasza Egon (#18) üzenetére


ShiTmano
aktív tag

Amiért az Intel 10nm-e is gyengébb, mint a 14nm-e. ;]

[ Szerkesztve ]

"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim

(#50) Shing


Shing
őstag

Ez a sharpening már tényleg annak a jele hogy nem tudnak mit kitalálni. Vagy reagálás a Reshade elterjedtségére ahogy FreeStyle-nál is.

Csak minek ha ReShade-en keresztül több fajta sharpening shadert kipróbálhatok és tökéletesen lehet őket paraméterezni. Nem mintha tetszene az effekt, bár amilyen ratyi homályosak a mai játékok elhiszem h vkinek bejön.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.