Hirdetés

2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) lapa válasza rudi (#45) üzenetére


lapa
veterán

a notebook akksihoz adalék: thinkpad topikban írta vki nemrég, hogy bevitte a garis notit, aztán a kínai akksi miatt elhajtották a csába (loggolja a gép, és nem csak szoftveresen). ez csak infóként, nem tudom melyik gyártónál hogy van.

(#52) kukamatyi


kukamatyi
tag

sziasztok!

vásárlásban szeretnék valamelyik "öreg RC-s rókától" segítséget kérni,akit zargathatnék privátban,azt kérem ,hogy jelezze itt,vagy dobjon rám üzit!

köszi előre is ,és bocs az offért! :R

PÉNZT ér a véleményed(1-6 euro/kérdőív):------ http://www.marketagent.com/f.asp?RefUID=290279-----15 eurónál ingyenes kiutalás....

(#53) kukamatyi válasza kukamatyi (#52) üzenetére


kukamatyi
tag

valaki meg tudná mondani,hogy ez milyen alváz?

PÉNZT ér a véleményed(1-6 euro/kérdőív):------ http://www.marketagent.com/f.asp?RefUID=290279-----15 eurónál ingyenes kiutalás....

(#54) (Bundás) válasza kukamatyi (#53) üzenetére


(Bundás)
addikt

TL-01-es alváz, Tamiya, vagy HBX, esetleg Reely gyártóktól.

(#55) kukamatyi válasza (Bundás) (#54) üzenetére


kukamatyi
tag

köszönöm, a gyors és értékes választ :R

PÉNZT ér a véleményed(1-6 euro/kérdőív):------ http://www.marketagent.com/f.asp?RefUID=290279-----15 eurónál ingyenes kiutalás....

(#56) (Bundás) válasza kukamatyi (#55) üzenetére


(Bundás)
addikt

Szívesen! :)

Az első modell autóm ezzel az alvázzal szerelt, széles lengőkaros buggy verzió volt, utána még jópár megfordult a kezem között.
Kezdésnek nem rossz mert elég olcsón hozzá lehet jutni és nagyon jó anyagból van (legalábbis a Tamiya verzió). Alkatrész utánpótlás még biztosított, de már szűkül a kör...
Brushless motorhoz nem igazán ajánlott, mivel korlátozott az autó áttételezése.

(#57) kukamatyi válasza (Bundás) (#56) üzenetére


kukamatyi
tag

hát,tárgytalan,mivel nem alkuképes az ára :D
mit jelent,hogy egy motor 17 körös?láttam már több,illetve kevesebb köröset is ....

PÉNZT ér a véleményed(1-6 euro/kérdőív):------ http://www.marketagent.com/f.asp?RefUID=290279-----15 eurónál ingyenes kiutalás....

(#58) (Bundás) válasza kukamatyi (#57) üzenetére


(Bundás)
addikt

A kefés motorok teljesítménye és fordulatszáma a forgórészen található tekercsek menetszámától függ, ezt a motoron egy körszámmal, vagy “T” értékkel jelölik (pl. 27T, ami azt jelenti, hogy a motor 27 körös, vagyis 27 menet van a tekercsben). Minnél nagyobb a körszám, annál kisebb fordulatú a motor, de nyomatékosabb, minnél kisebb a szám, annál pörgősebb

27T az alapmotor, kezdésnek bőven elég. Később ha nagyobb sebességre vágysz és az áttételezéssel nem tudod megoldani kisebb körszámú motort raksz a gépbe. 27T-nél nagyobb, azaz nyomatékosabb motorokat (offroad kat) trial, crawler autókba raknak (ezekkel mászkálnak sziklákon, mocsáron, épített ügyességi pályákon át).

(#59) kukamatyi válasza (Bundás) (#58) üzenetére


kukamatyi
tag

köszi :R

amit nekem ajánlanak abban 17 körös tuning moci van állítólag....

[ Szerkesztve ]

PÉNZT ér a véleményed(1-6 euro/kérdőív):------ http://www.marketagent.com/f.asp?RefUID=290279-----15 eurónál ingyenes kiutalás....

(#60) rudi


rudi
nagyúr

Na, ma megszületett a Strada EVO2 :D Nagyjából 4 hétre a rendléstől befutott minden lényeges alkatrész, a forrasztópáka és az akkuk is:
- EZRUN 8,5T-s motor 60A-s szabályzóval, elvileg 29k körüli fordulat
- 4000 mAh-s 35C-s akkuk, ha 3000-et és 30C tudnak, az már jó :)
- forrasztópáka
- szerszámok
- alu lengéscsillapítók
- fém fogaskerekes izomszervó
- miegymás

Tegnap pár óra forrasztás és töltés után 15 percig tartott a móka, brutálus lett a gép! A fűben, ahol eddig alig ment most szánt, tépi ki csomókban, full gázos startnál megpördül, olyanokat ugrik, hogy ihaj. Sikerült is hamar elkapni egy fácskát, aminek első alsó lengőkar törés és közepes rugótorony hajlás lett a vége, az egyik kutyacsontot mázlival találtam meg :) Egyébként nagyon hasonlóan tört anno a kis Atom is, hajszálra ugyanazon a részen, mint a Strada, a lengőkar első bekötési pontjánál.

Ma Budapesten jártam, szóval elfáradtam a modell.hu boltjába a Váci úton. Hát, maci málnás effektus volt erősen. Vettem új lengőkart, ami ugye jobb-bal szimmetrikus így 2150 forintból lett kettő. Tuti ez lesz a sérülékeny rész, ezért otthon szlovákiában berendeltem még egy szettet addig, míg ide nem ér kínából az alu tuningdarab. Rendeltem alu első rugóstornyot is, mert az tuti hamar lehal. Illetve gondoltam a pinion és spur kopására, amik egyelőre ugyanépek, de jó lesz egy-egy pót. Ja és a modell.hu-nál beszereztem a truggy kerekeit, amivel eszelős lett a buggy :D

Nézegettem a többi modellt és beigazolódott a gyanúm, hogy ezeknek a Himoto/Maverick cuccoknak túl kemények a rugóik. Az LRP Blast de a nagyobb kocsik is sokkal lassabban rugóztak vissza, sokkal kisebb erővel összenyomódtak, így értelemszerűen kevésbé pattognak. Ezt majd kipróbálom a felújított kocsival, és lehet kerítek valam másik rugót. Elvileg a HPI Cyber 10B vagy a Bullet 60-64 mm-es rugói jók lehetnek, de majd még megmérem az átmérőt, egyebeket. Azt is megnéztem végre élőben, hogy az LRP Blast stabilizátorai jó fél centivel rövidebbek, mint ami nekem kellene, de talán majd megegyezek a modell.hu-ban az emberkékkel, hogy kerítsenek valami nekem jót, tán egy 1:8 méretarányú gépről rövidítve.

Most elvileg az alábbi csúcssebesség jön ki az erősebb motorral és nagyobb kerekekkel:
4000x7,2/8,23 - a keréktengelyek fordulatszáma, ami 3500 percenként, vagyis 58 másodpercenként. Ezt szorozni kell a kerék kerületével, ami 0,105x3,14 m, szóval 19 m/s vagyis olyan 67 km/h :DDD

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#61) (Bundás) válasza rudi (#60) üzenetére


(Bundás)
addikt

Szia!

Ha Zippy/Turnigy és társai akkut vetted meg, akkor azok tuti tudják a rájuk írt kapacitást, sőt... Milyen töltőd van?

Azt érdemes figyelembe venni alu tuningnál, hogy van aminek néha "törni kell". :) Ha a lengőkar legközelebb nem tud eltörni, akkor az ütés erejét átadja a következő műanyag alkatrész(ek)nek és az fogja megsínyleni.
Persze lehetnek gyenge pontjai az autónak, amit muszáj megerősíteni, és azt se tudom mekkorát kapott, de van amikor ....... nem lehet várat építeni. :D De tényleg, nem csak az anyag vacak, hanem a tervezéssel is vannak problémák... Nem konkrétan a Strada-ról írok, nem volt még a kezemben, csak tapasztaltam hasonlót.

Milyen truggy kereket vettél és mennyiért?

Üdv

(#62) rudi válasza (Bundás) (#61) üzenetére


rudi
nagyúr

Annyira olcsó volt az akku, hogy nem bánom, ha valamivel kevesebbet tud a ráírtnál. Most voltam kinn vele, kb. még 20 percet ment, 3,2 voltos cut-off mellett, bár a közepes multiméter most 6,75-öt mutat vele, szóval lehet visszaveszem 3 voltra, bár a legjobb valami pontos cellánként mérő készi cucc beszerzése lenne, hogy lássam, ténylegesen mi a helyzet. Az akkukhoz hasonlóan kínai töltőm van, valami imax b6. Kezdetben nem akartam ezekre túl sokat költeni, majd meglátom, mennyire válnak be. Ha nem, akkor jönnek a drágább cuccok.

Ami a törést illeti, gondoltam én is arra, hogy majd valahol máshol jelentkezik a baj, ha a lengőkar bírja, de szerintem ez csak próbával jön ki. Mondjuk ez a kar "filléres" eszköz, szóval lehet, hogy ennek kell törnie, bár szerintem alapvetően nekem kell megtanulnom uralni a gépet és nem fácskákat meg villanyoszlopokat elkapni a kerékkel. A rugótorony elhajlása ismert baja ezeknek a gépeknek, ott szinte kötelezőnek látom a merevebbre cserélést, majd kiderül, mennyire válik be. Mindenesetre alapvetően nem egy világbajnok konstrukció ez a Strada, de most hogy láttam, mennyivel filigránabb és védtelenebb a másik alternatíva, az LRP Blast asszem jó lesz ez nekem tanulni. Aztán lehet, fejlebb lépek egy méretosztályt, majd kiderül. Egyelőre megvagyok ezzel, bőven többet tud az autó mint én.

Truggy kerékből a Stradáét vettem meg, ezt, 8000 forint volt a pár. Nem volt nagy választék, a másik a kevésbé ballonos LRP Blast kerék volt úgy egy ezressel olcsóbban. Asszem, csapatáshoz jobb lesz a ballonosabb.

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#63) (Bundás) válasza rudi (#62) üzenetére


(Bundás)
addikt

Az jó töltő, felesleges lecserélni. :)

Hát igen, 4WD buggy/truggy kategóriában nem sok (jó) alternatíva van 1:10-es méretarányban. 2WD-ben vannak komolyabb felépítésű, anyagvastagságú és -minőségű autók ebben a méret kategóriában. Ha van lehetőséged próbálj ki egyet (igaz ez SCT, de: Traxxas Slash, HPI Blitz/E-Firestorm), nagyon élvezetes kordában tartani az erőt ami a hátsójából jön. :)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.