Hirdetés

2024. március 28., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#37) rudi válasza HummeRC (#36) üzenetére


rudi
nagyúr

Felmerült még egy kérdés(kör). Az új motornak valami 3,14 mm körüli tengelye van, vajon erre rá tudom majd tenni a Strada pinionját? Elvileg igen, mert az RCmodell fórumán sokan írják, hogy Ezrun szettel nyomják. A másik része a kérdésnek a modul szám a fogaskerekek kapcsán. Itt utánaolvastam, emitt meg van egy táblázat, amiből az alábbiakra jöttem rá:

- a pinion és spur module (vagy modulus) számának egyeznie kell, mert ez afféle "fogméret" érték, egyforma méretű fogak tudnak csak rendesen összekapaszkodni
- elvileg az én 48 fogas, 0,8 modulusos spurom pont akkora átmérőjű, mint a Himotok 64 fogas, 0,6 modulusos spurja

Ugye, jól következtettem? Azért lényeges ez nekem, mert a Stradan a 0,8-as fogak minden bizonnyal masszívannak, mint a Himoto 0,6-os fogai, tehát nehezebb ledarálni őket. Viszont a strada esetében a 48-as spur mellé 13-as a legkisebb pinion, ami kb. 3,7-es áttételt jelent. A Himotonál viszont a 64-es spurhoz van 15-ös pinion, ami egészen 4,26-os áttétel, 15%-kal nagyobb. Vajon a motornak illetve a fogyasztásnak jobbat tesz, ha a távirányítós gáz lefolytás helyett inkább az áttételt nyújtom meg? Teszem azt a mostani 48/17-es spur/pinion mellett 88%-os max gázzal tudom rendesen kezelni az autót, akkor 88%-on pörög a motor. Ha viszont beteszek a 17-es pinion helyére 15-öst, akkor 12%-kal növelem az áttételt, vagyis full gázon érem el azt a végsebességet, amit korábban 88%-on. Gondolom, pinion cserével nyomatékosabb lehetek, de többet fogyasztok majd, míg a távirányítós korláttal tán kisebb lesz a fogyasztás (fordulatszám), de a nyomaték is.

[ Szerkesztve ]

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.