Hirdetés

2022. november 30., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Lalikiraly


Lalikiraly
őstag
LOGOUT blog

Nálunk hasonló amikor volt, akkor kiderült, hogy az osszlopon kint van valami kis erősítő és az begebaszolt. De elég sokára cserélték ki. Biztos nem két forint, de nálunk inkább a TVt érintette. Most meg a telefon nem működik napok óta. Már igen únjuk. Legutóbb két hétig nem volt net, mire kiderült, hogy a router trafója szarakodott már. Én szerintem próbáld meg, hogy a wifi helyett vezetékkel kötöd a gépre. Ha nem akkor meg az a modem egy fosadék valszeg.

Egyébként igen, mióta a voda átvette, sokkal több a gond és mellette még drágult is. Plusz elérni őket, néha lehetetlen.

[ Szerkesztve ]

Lalikirály nem szép ember, de gavallér! Uram, ön emberként van nyilvántartva? Ö nem. Húsos fagyi vagyok.

(#2) RawrrSoul válasza Lalikiraly (#1) üzenetére


RawrrSoul
csendes tag

Az a baj amire tudom kábellel adom a netet, ez egy asztali gépet jelent meg egy Xboxot. A laptopom ami WiFi-n kapja, meg a feleségem és az én telefonom... :F Bár tegnap aszondta a nőci, ha hibázik továbbra is - vagyis szerinte újra -, akkor kell kérni technikusi kiszállást, de hát tapasztalatom az, hogy az nem úgy megy, hogy csak kijönnek, esőtáncot kell mellé járnom, meg 2 fehér lovat feláldozni... :))

[ Szerkesztve ]

/ Fuji P710 PC | Series S | iPhone 11 \

(#3) Lenry


Lenry
nagyúr
LOGOUT blog

levélírás, tértivevényes, ahol a fentieket ugyanígy leírod, pontos dátumokkal, ettől eddig volt szar, ekkor és ekkor hívtad az ügyfélszolgálatot erről és erről a telefonszámról.
megfogalmazod, hogy legyen kedvesek ezeket a jól láthatóan összefüggő és rendszeresen visszatérő hibákat rendesen kivizsgálni és megoldani.
üdvözlettel,
dátum, aláírás.

vagy ugyanez emailben.
a lényeg, hogy írj, mert annak nálad is van nyoma.

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#4) RawrrSoul válasza Lenry (#3) üzenetére


RawrrSoul
csendes tag

Levél írás már volt, még az elején - ezt kihagytam a bejegyzésből -, e-mail formájában.. Megköszönték a bejelentést, majd 1 héttel később kaptam mailt, hogy lezárták a hibabejelentésem, mert mondván, kivizsgálták hiba nincs... :) Most is írhatnék mailt, adhatnék fel levelet, a probléma csak az, hogy minden egyes bejelentést én ugyan nem jegyeztem fel, max az utolsó kettőre tudok hivatkozni, nem az összesre, tény, ez nem az ő hibájuk, hanem az enyém. Csak vagyok olyan kis naív, hogy nem írkáltam fel dátumra, időpontra pontosan a hívásokat, mert hittem én, a mondat elején említett indoknál fogva, hogy hívom őket, megoldják... Happy end. :DD

[ Szerkesztve ]

/ Fuji P710 PC | Series S | iPhone 11 \

(#5) Klaus Duran


Klaus Duran
senior tag
LOGOUT blog

Részvét.
Kolléga falujába is bevásárolta magát az UPC 10 évre.
Pont ennyivel vannak le is maradva sebességben.

iPhone 13 PM. Na ez majdnem akkora hiba mint a Lumia 950 volt M7 után. Csak ezt nem baxom földhöz naponta 5x. ///A Doctor nem hal meg, csak átalakul. https://www.youtube.com/watch?v=0C3zgYW_FAM

(#6) Csorbi


Csorbi
őstag

Milyen DNS beállítás van? Cseréld le valami publikusra, pl 8.8.8.8, 8.8.4.4, 1.1.1.1, 1.0.0.1., stb.
Utána KÁBELEN (!) menjen parancssorból egy folyamatos ping -t kapcsolóval egy bármilyen címre vagy IP-re a neten. Pl. ping www.index.hu -t , vagy ping 8.8.8.8 -t , legalább 10-15 percig, Ctrl+C -vel tudod megszakítani, utána látod mekkora %-os a csomagvesztés, ha van. Ezeket szépen le lehet dokumentálni utána képernyőmentésekkel.

(#7) RawrrSoul válasza Csorbi (#6) üzenetére


RawrrSoul
csendes tag

Elég régóta a 8.8.8.8/8.8.4.4 kombó van, ennek az állítgatása sem vált be sem most, sem máskor, bár a pingelésre ránézek, mert magam is kíváncsi vagyok mennyire szar a szar... :)

/ Fuji P710 PC | Series S | iPhone 11 \

(#8) szabonagyur


szabonagyur
félisten

IP V6 nem állt vissza az új modemmel? Nekem amikor cserélték külön meg kellett kérni.

(#9) RawrrSoul válasza szabonagyur (#8) üzenetére


RawrrSoul
csendes tag

Nem, továbbra is ipv4 van, kérdeztem is, hogy nem-e lehet ez a probléma - őszintén megmondom ezeket annyira én nem vágom, csak most kezdem magam jobban beleásni, hogy folyton toszakodik valami a nettel -, természetesen "áááááhhhh az tuti nem".. :)

@Csorbi: 5 percnyi ping ment index.hu-ra, 70%-os veszteséggel zárt.... :))

/ Fuji P710 PC | Series S | iPhone 11 \

(#10) Csorbi válasza RawrrSoul (#9) üzenetére


Csorbi
őstag

Az a 70% elég gyalázatos. :Y Modem jelszintek milyenek? Vodás topicba írtál már?
szerk: tele van a topic hasonlókkal, országos jelenségnek tűnik.

[ Szerkesztve ]

(#11) szabonagyur válasza Csorbi (#10) üzenetére


szabonagyur
félisten

Itt is Voda és okés, szóval az országos nem biztos.

(#12) Csorbi válasza szabonagyur (#11) üzenetére


Csorbi
őstag

Értsd: nagyon sok helyen szétszórva az országban, de nem mindenütt, tök ugyanez.

[ Szerkesztve ]

(#13) RawrrSoul válasza Csorbi (#10) üzenetére


RawrrSoul
csendes tag

Jelszintek? Feltöltésiek stabilan 42-n (dBmV vagymi) állnak, Letöltésnél van 23 féle frekvencia, jelszint 1 és -5 között váltakozik és mindnél azt írja zárolt.... :))

/ Fuji P710 PC | Series S | iPhone 11 \

(#14) Csorbi válasza RawrrSoul (#13) üzenetére


Csorbi
őstag

Nyugodtan menj át a Vodafone topicba, rengetegen küzdenek ugyanezzel, nem nálad van a gond.

(#15) RawrrSoul


RawrrSoul
csendes tag

Na most annyit csináltam, hogy átpakoltam modem üzemmódba, így a kábeles eszközökön stabilizálódott a net, viszont így kaine WiFi... :)) Van egy régi TP-Link routerem, annyi, hogy az csak 100 megát tud szórni, telefonoknak az még jó lehet, egy teszt időszakra, aztán beszerzek valami rendeset maximum.... :)

/ Fuji P710 PC | Series S | iPhone 11 \

(#16) bambano


bambano
titán

az a módszer, hogy beküldöd a hibabejelentést, ha 72 órán belül nem oldják meg, akkor beküldöd újra.
azt, hogy a szolgáltató állítja, hogy megcsinálták, megvizsgálták, stb. nem kell elfogadni. bizonyos időkorlát alatt (ha jól emlékszem, ez is 72 óra), ha újra felmerül a hiba, akkor az nem új hiba, hanem újra kell nyitni a korábbi hibát.

ezzel el kell érni, hogy a hiba megoldási ideje a tényleges megoldási idő legyen. utána pedig nagy kerek szemekkel rácsodálkozni, hogy miért nem küldtek kötbért.

a másik lehetséges verzió, hogy azt kell kiderítened, hogy l2 vagy l3 vagy l4-5 hiba van.
tehát ha pingelni tudsz a hálózaton, akkor nem kábelmodem gond van. meg kell pingelni közismert ip címeket, a legegyszerűbben megjegyezhető a google dnse, a 8.8.8.8. ha ez megy, akkor valószínűleg névfeloldási hibád van. csinálni kell saját dns szervert, oszt jónapot.

a harmadik lehetséges verzió, hogy tudsz igényelni a hírközlési hatóságtól hivatalos mérődobozt, megigényled, az megméri a hálózatodat, és megmondja, hogy milyen a szolgáltatás. és ha rossz, akkor nem csak te fogsz belemászni a voda arcába, hanem a hatóság is.

legerősebb javaslat pedig az, hogy el kell olvasni az ászf-et. tudom, hosszú, tudom, marhaságok is vannak benne (például a digi meg fog halni), de akkor is az a vita alapja.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#17) bambano válasza RawrrSoul (#15) üzenetére


bambano
titán

annak is nézz utána, hogy intel puma chipsetes modemed van-e.
ha igen, küldd vissza.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#18) janeszgol válasza bambano (#17) üzenetére


janeszgol
nagyúr

Nekem az van és kiválóan működik. Még. :)

(#19) Undoroid


Undoroid
őstag

Sok évvel ezelőtt (Békés Megye, 2008 környékén) nálam is hasonlóan kezdődött ez az egész...az amúgy is halványka sávszélességem (5/1) elkezdett akadozni - szakadozni. Majd pár nappal később a sávszélességem a leglassabb "betárcsázós" időszaknak megfelelő kapcsolatot sem érte már el.
Zanzásítva az a huzavona, amit ők szolgáltatás javítása során értenek, mert túl hosszú lenne leírni: Szolgáltató felé jeleztem a hibát, mert nagy nehezen fel tudtam Őket hívni...megbeszéltünk mindent, restartoltak és megjavult...néhány nappal később ismét hiba, 0/0 sávszél...szolgáltató hibabejelentője felhív, ami cseng-cseng-cseng, de senki nem vette fel...hívás napközben - kb.40perc próba után valaki felveszi, elmondom a gondom, hiba bejegyezve...eltelt egy hét, NET sehol, technikus azóta sem jött...akkoriban még multiztam (volna) és az egyik társ rákérdezett, hogy merre vagyok, hogy nem jövök?! Elmondtam a nyűgömet és nem hitte el, hogy ilyen létezik! Ott, előtte próbáltam hívni a hibabejelentőt egészen addig, míg lemerült a mobilom! Ő nem hagyta annyiban és vezetékes telefonról próbálkozott...senki nem vette fel...nem adta fel és egészen addig csengette a hibabejelentő számát, míg az 45perccel később autómatikusan elbontott...majd még párszor megismételte ezt, de semmi válasz...otthon közben meglepetés fogadott, megérkezett a szolgáltatás számlája, NET persze sehol...újabb próbálkozások a hibabejelentő felé, sikertelenül...az ismerősöm ellenőrizte a számot (jó volt a szám) és hívni próbálta, majd taktikát váltottunk - az új előfizetéses számot bepötyögve próbálkoztunk! Ott már az első kicsengés közben felvette valaki...elmondtam az egész történetet és rákérdeztem, hogy akkor most mi van?! A válasza 'nem ő az illetékes, de jelzi a problémát a kollégák felé' amiből az lett, hogy pár nappal később érkezett egy új levél, amiben pontosítani szerették volna az új előfizetésemet (NET, telefon, kábelTV, stb...) viszont szó sem esett a meglévő kijavításáról...itt fogyott el a türelmem és összepakoltam minden cuccot, amit régen felszereltek és elindultam a helyi Postára, ahol kiderült, hogy sokak jártak így és a szolgáltató már díjmentes, megcímzett dobozt is biztosított ilyen célra! :F A csomagfelvevő srác az ismerősöm volt és mondta, hogy sok ilyen eset volt már és csak küldeni kell a cuccot és nincs több feladatom...a csomag útnak indult a szolgáltató felé...szerencsém volt, mert pár napon belül megérkezett az új szolgáltató technikusa és bekötötte az új (optikai) hálózatot, ami azon kívül, hogy NET, TV és telefon csomagot is tartalmazott (nem úgy, mint a korábbi) a sávszélessége többszöröse volt a réginek és még így is sokkal olcsóbb volt! Ezen kívül két hónappal később -ingyenesen- megduplázták a sávszélességet, majd fél év után ismét dupláztak! Az ár maradt ugyanaz!!! De ezzel még nem ért véget a történet...egy hónappal a régi cuccok feladása után jött egy újabb számla a régi szolgáltatótól...többszöri próbálkozás után sikerült elérnem valakit telefonon, akivel közöltem, hogy lassan két hónapja ott van már náluk minden olyan eszköz, amivel igénybe tudnám venni a "szolgáltatásukat" ha az éppen működne...a válasza azért elég érdekes és bicskanyitogató volt: " igen, már látom a rendszeren, hogy régen beérkezett, de ezt így szoktuk csinálni " Miiiiiiiiiiiiii? :Y Fizessek a semmiért, ami már nem is működött és ezt Ön is tudja?

Több ismerősömet is megkérdeztem, akik hamarabb leléptek onnan...náluk is ugyanezt játszották el a végén!

Részemről örültem, hogy ennyivel ki tudtam szállni ebből az egészből, mert más megoldásom nem látszott! :U Évekig voltam az előfizetőjük, pontosan fizettem és ez lett...azóta az új emelt ugyan valamennyi árat, de nem volt semmi hiba azóta sem! Azóta a sávszél emelése harmadszor is megtörtént és ez bőven kárpótolt az áremelkedés miatt. Eleinte 20/10 volt, de mára már mérés közben szinte kiakad a Speedtest! Kissé zavaros lett a postom és elég hosszú is, ezért elnézéseteket kérem!

Szolgáltató neveket direkt nem írok, ne is kérdezzétek! Ennyi infóból szerintem teljesen világos lesz...

Az írás megjelentetőjének kitartást kívánok! Ha ennyire nem törekednek a helyzet megoldására, akkor -ahogy teheted- válts! Ha vitázni támad kedved, akkor legyen valami kézzel fogható, (alá)írt doksid mindenről, ahogyan itt írta Lenry! bambano írása is megszívlelendő! :K

https://logout.hu/bejegyzes/ngabor2/nyugodj_bekeben_bordoi.html _ https://robo-venture.com -> Az ökotudatos, digitális közösségi alkotóműhely <-

(#20) bambano


bambano
titán

nekem a telekomos felmondásom volt érdekes:
volt telekomos vezetékes telefonom, meg adsl-em. elég gagyin működött. becsöngetett egy digis üzletkötő, kivételesen nem hajtottam el, kötöttem digit.
erre pár nap múlva megszűnt az internet itthon.
hívom a telekomot, kérdezem, hogy mi van. azt mondja a gizi, hogy telefonszám hordozásról kaptak értesítést, ezért lekapcsolták a szolgáltatást. mondom ember, azt a szolgáltatást (internet), amihez nem kell szám, lekapcsoltátok, amihez kell (telefon) azt meg nem. ez milyen módszer már? de ők lekapcsolták. mondom arról beszélünk, amit lekapcsoltatok.

azóta digi van. nekem nem sok bajom volt a digivel...

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#21) RawrrSoul válasza Undoroid (#19) üzenetére


RawrrSoul
csendes tag

Azt nevetem az utóbbi pár hónapba, hogy mikor ide költöztem az asszonyhoz 1 megás invitel volt csak... AZzal soha semmi baj nem volt, csak a sávszél volt ilyen halvány... Aztán jött a UPC, örültem, hogy 150 mega minden fasza... Az is, de mióta Voda... Hát hagy kívánni valót maga után... :F

Most jelenleg modem módban faszán üzemel, amúgy is terveztem már ezt beeszközölni, mert a Vodás router a hálószobába van, vályogház, vastag falak, konyhába már alig van net, úgyhogy kell egy erősebb, máshova helyezett router mindenképp. :) Meg ahogy írtam, váltani nem nagyon tudok mire, mivel ez van csak ami értelmes netet ad. Előtte a fentebb említett Invitel volt 1 majd 5 megával, és annyival annyi. :)

[ Szerkesztve ]

/ Fuji P710 PC | Series S | iPhone 11 \

(#22) lajosdani2


lajosdani2
csendes tag

Én is jártam hasonló cipőben Vodafone-nal (ex-UPC, ex-Monornet, 29-es körzet - az internetes Bermuda-háromszög Pest megyében). Főleg esténként, csúcsidőben volt használhatatlan a net, de Covid időszakban amikor mindenki otthonról dolgozott - mint én is - még napközben is kidobált online megbeszélésekről.

Több heti hajtépés, telefonos hibabejelentés és packet loss screenshotolás után kijött a technikus, és széttárta a karját, hogy most éppen nincs hiba, nem tud mit csinálni. Egyébként nagyon rendes fickó volt, látszott, hogy érti a dolgát, és hogy sajnálja, hogy nem tud segíteni. Kérdeztem, hogy akkor mi lehet a megoldás, szolgáltatóváltás? Erre csak halkan mondta, hogy az lehet hogy segít, de erről ugye nem tud nyilatkozni.

Így lettem T-s a Voda után, és azóta semmi panaszunk nincs a netre. Igaz, a szolgáltató routere nálunk mindig is bridge módba volt kapcsolva, és egy rendes TP-Link végzi a router feladatokat.

U.i: Az volt a fura a hibáknál, hogy láttam, hogy tölt, tehát van net, de mégse jön be semmi, csak nagyon lassan, vagy hibát dob... Aztán mikor a pingnél 1000-2000 ms jött ki, akkor már kezdtem kapizsgálni. Meg a 100%-os packet loss volt a legjobb néha.
Szóval sajnos van olyan, hogy a kapcsolat jó, de mégse jön át a dróton semmi. Pedig ez is már új, optikás hálózat volt a Voda-nál is... Csak sztem a központban kevés nekik a szerver vagy valami, és egyszerűen már nem tudják kiszolgálni az igényt.

Remélem, rendeződik a helyzet, és lesz megoldás. Amúgy a Yettel csinál most valami műholdas dolgot, az sem lehet opció felétek?

(#23) bambano válasza lajosdani2 (#22) üzenetére


bambano
titán

a kábeltv-s hálózatban az adatátviteli útban nincs központi szerver.
max. a dns szerver, de az nem lassítja a kapcsolatot, ha már elvégezte a dolgát.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#24) fatpingvin


fatpingvin
senior tag
LOGOUT blog

szintén zenész.

nálunk is egyre gyakoribbak a hibák. a végponti eszközük egy hulladék, más jelzőt nem tudok rá mondani, ha kb bármi értelmes dologra akarod használni akkor modem módba kell kapcsolni és kell saját eszköz.

nálunk szerencsére ilyen nincs hogy elmegy a minden, meg nekünk csak net csomag van (meg asszem vezetékes telefon), viszont még így is szarakszik igen gyakran, értelmezhetetlen lassulások, etc.

A tipikus munkafolyamat legjobb tesztszimulációja a tipikus munkafolyamat. A "napi anti-corporate hsz"-ok felelőse :)

(#25) totron


totron
őstag

Az előző szolgáltató számláit még be kellett fizetni vagy elengedték végül? A botrányos "teljesítés" hónapjaira gondolok, azon belül is kiemelten a már visszaküldött eszközök után kiérkezett számlára.

(#26) lajosdani2


lajosdani2
csendes tag

Nincs kábeltv, csak internet - de gondolom ez mindegy, a tv is ezen jönne?
Ha nem a szerver a gond, akkor nem tudom mi, de valami nagyon nem bírta a terhelést.

(#27) bambano válasza lajosdani2 (#26) üzenetére


bambano
titán

a kábeltv-s internetnél az szokott a fő probléma lenni, hogy nem tartják rendesen karban a hálózatot, ezért a hálózat összeszed mindenféle zavart. ezt a kábelmodemes központ érzékeli, és elkezdi visszavenni a teljesítményét. Itt lehet olyan, hogy a csökkentett teljesítmény már nem elég a felhasználáshoz, és torlódás alakul ki. ha csomagvesztés alakul ki, és például a dns feloldási kérelmed nem ér célba, akkor tetű lassú lesz pl. a böngészés.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#28) cinemazealot


cinemazealot
addikt

2017-ben egy akkor, a pest megyei falumban frissen kiépített hálózatra rendeltem meg az előfizetést, és azóta még mindig előfordul, hogy az Általad említett jelenség fogad: olyan mintha lenne net, de folyamatos a csomagvesztés, az oldalbetöltés véletlenszerű, a folyamatos kapcsolat gyakorlatilag kiszámíthatatlan. Eleinte én is telefonálgattam a hibabejelentőnek, a szakik pedig folyamatosan a jelszintre mutogattak, meg hogy azt az oszlopokon kell beállítani és "majd a kollégák"... Egyszer kicserélték a készüléket is (UPC ConnectBox), de semmi nem változott. Az egyik szaki által betett csillapítót a másik kicserélte egy kisebbre, a harmadik meg még talán azt is kivette... mittomén. Katasztrófa!

A helyzet annyiban normalizálódott, hogy most már "csak" évente, esetleg pár havonta fordul elő nagyobb kihagyás (ezt sajnos csak egy ki-bekapcsolással tudom orvosolni), de ekkor már reflexszerűen a weboldalukon lévő panaszbejelentőbe írok, hogy kapjon az eset iktatószámot, hogy egy frissen kiépített rendszerben 5 év után sem tudnak kijavítani egy kezdeti hibát. Mérhetetlen felháborodásomat a panaszom nyelvezetében is igyekszem érzékeltetni (ilyenkor néha szégyellem is kicsit magam). Amikor pedig jön a éves hosszabbítás és a telefonos ügyintéző azt mondja, hogy sajnos az éves díj picit emelkedni fog, megmondom neki, hogy nem, az éves díj nem fog emelkedni (és közben hivatkozom a panaszaim listájára). Így ő átkapcsol egy magasbb szintű személyhez, aki rögzíti az új szerződésem a korábbi éves díjon.

A készüléket egyébként én kezdetek óta csak modemként (bridge üzemmódban) használom saját router mellett. Így ha resetelni kell azt a vackot, a helyi hálózatom még elérhető marad.

Ja, a packet loss-ok dokumentálására én programot is írtam. :) Másodpercenként 4 különféle magyarországi és külföldi szolgáltatót pingeltem és grafikonra rajzoltam a válaszidőket. Ha ezek a válaszidők elkezdtek hektikussá válni vagy átléptek egy bizonyos határértéket, a rendszer jelzett, hogy ideje resetelni a Connect Box-ot.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2022 PROHARDVER Informatikai Kft.