Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Jack Hunter


Jack Hunter
csendes tag
LOGOUT blog

Márkasógor :DDD Mindenki tudja, csak van aki szégyelli bevallani hogy nagy kufferba jó rakni... ;] Ha jól emlékszem, a szedán talicska csomija 500 lityós, ami nem csak a kategóriában,hanem kb mindenhol benne van a top háromban. Jó kis szekér ez, igénytelen, bírja a ridegtartást, csak a lambda szonda a hisztis meg a pillangószelep.De az is csak ritkán, és egész baráti az ára. Hanem azt a kilométert ne vedd készpénznek, szinte lehetetlenség hogy csak ennyi lenne benne. Egy kettest még nyugodtan eléje lehet biggyeszteni, de igazából lényegtelen. Tartson sokáig, legyen sok örömöd benne! Ja, ha érdekel, segíthetek mélyládát belerakni! :DDD

(#2) Jack Hunter


Jack Hunter
csendes tag
LOGOUT blog

Ja, a cím elég megtévesztő, meg a bevezetés is, azt hittem, valami nyálas romantikus izé lesz belőle, és gyorsan be is csuktam. De azért még egyszer nekifutottam, kíváncsi lettem, hogy lehet egy nő büdös :DD És milyen jól tettem! Gratulálok még egyszer a verdához. Jó kis gép! :K

[ Szerkesztve ]

(#3) RawrrSoul válasza Jack Hunter (#2) üzenetére


RawrrSoul
csendes tag

Az' direktes lett.... :B Csak a legbátrabbak tudhatják meg az igazságot... ;]

n o p e !

(#4) Jack Hunter


Jack Hunter
csendes tag
LOGOUT blog

Ez itten a lényeg, főleg autóbuziknak:
Látható, hogy a súly-lóerő arány igen jó. Plusz meg van áldva egy rövid áttételű váltóval, ami miatt száznál háromezer fölött forog kicsivel.Jól mondom kolléga? Ez nem baj, a 16 szelepeseket érdemes kicsit noszogatni, hogy menjen is. Megy is, ha kell. Mennyei szívászajban lehet részünk, ha a szívócsonk elől levesszük azt a nagy buflák műanyagdobozt. Fogyasztásba nem számít, cserébe ha rálépsz a gázra, olyan hangja lesz, mintha tudna gyorsan is menni. ;]

[ Szerkesztve ]

(#5) Luck Dragon válasza Jack Hunter (#2) üzenetére

"azt hittem, valami nyálas romantikus izé lesz belőle,"

Én is azt hittem, de nem.. "csak egy autó"..... viccet félretéve szolgáljon téged sokáig RawrrSoul. :)

[ Szerkesztve ]

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#6) icemad


icemad
nagyúr
LOGOUT blog

Jó kis írás, tetszett. Első autónak szerintem egész jó. A km óra állása minimum kérdőjeles, de az nem is igazán számít.
Egyébként miért Yarison tanultál? Nem volt más?

(#7) Jack Hunter


Jack Hunter
csendes tag
LOGOUT blog

A Yaris ideális tanulóautó. Viszonylag magasan ülsz, a négy sarkán hordja a kerekeit, fordulékony, jól átlátható. Plusz a fenntartási költségei sem vészesek. Csak az a furcsa digitális műszeregység középen... :F

(#8) icemad válasza Jack Hunter (#7) üzenetére


icemad
nagyúr
LOGOUT blog

Szerintem pont nem az. Ha egy yarissal tanulsz, és utána valami kombit veszel, akkor megszenvedsz a parkolással (is) . Ha egy kombival tanulsz, utána egy Yaris féle autó már gyerekjáték. És amíg tanulsz, ott van az autón a T jelzés, valószínűleg elnézőbb lesz veled a többi autós is. Élesben már ilyen nincs. Nem is engednék tanuló autónak yarist. Minimum valami sedan lenne az ideális. Lehet az Dacia, Opel, Volkswagen vagy bármi más.

(#9) Steve_Brown


Steve_Brown
aktív tag

."Egyszerű francia konstrukció"
Tudtommal török gyártmány, de mindegy.

(#10) icemad válasza Steve_Brown (#9) üzenetére


icemad
nagyúr
LOGOUT blog

A gyártás és a tervezés nem ugyanaz.
Ismered a viccet... Suzuki, a ti autótok. :)

(#11) LamerGyuri


LamerGyuri
senior tag

Nem csak te vagy szerelmes a típusba.... :B

"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."

(#12) Jack Hunter válasza icemad (#8) üzenetére


Jack Hunter
csendes tag
LOGOUT blog

Áhhh... Minden oktatónak Cadillac Escalade-t, és nincs több gond a parkolással ;]

(#13) RawrrSoul


RawrrSoul
csendes tag

Jack Hunter: olyasmi, bár fordulatszámmérő hiányában, erre csak tippelni tudok. :))

Luck Dragon: köszi! Reméljük így lesz! :)

icemad: röviden tömören, 20 oktató közül egy volt aki elsőre tudott vállalni, neki pedig egy dízeles Yaris volt az autója, így hát, ez lett amin elsajátítottam a vezetést. :) Km. óra meg annyi amennyi, azt tudom pontosan én mennyit mentem vele, valaki mondta egyszer nekem, hogy nem kilométert vesz, állapotot, na, hogy most ez jó gondolkodás vagy sem?! :F Tény, nem az fogott meg először, hogy a hirdetésbe, meg az órán is a 96 ezres szám volt. :) Másik kommentedre reagálva, nálam ez fordítva volt, a Yaris-al szenvedve parkoltam az oktatás során, ahogy átültem a saját nem Yaris méretű autómba, ezek a nehézségek megszűntek. Ahogy írtam is, sokkal jobban érzem a Thalia-t mint a Yaris-t bármikor is éreztem. :)

Steve_Brown: igaz! Agyaltam is rajta, hogy kiegészítem ezzel, hogy bár francia autó, az összeszerelést török komák végezték. :)

LamerGyuri: gyönyörű! :B ;)

[ Szerkesztve ]

n o p e !

(#14) Hieronymus válasza Jack Hunter (#4) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Látható, hogy a súly-lóerő arány igen jó.
Ne azt nézd! a súly - lóerő arány határozza meg a végsebességet. Németországon kívül teljesen lényegtelen. Legfeljebb a versenypályákon van jelentősége. De ott sem az elsődleges szempont.
A súly - nyomaték aránya határozza meg a jármű gyorsulását. Ami biztonsági szempont is fontos a kényelem mellett.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#15) Jack Hunter válasza Hieronymus (#14) üzenetére


Jack Hunter
csendes tag
LOGOUT blog

Ezzel nem teljesen értek egyet,kivéve a végével. A súly -lóerő aránynak elhanyagolható része van a végsebességben. Azt az áttétel, vagyis a nyomatékváltó határozza meg.Sarkalatos példa: van egy 300 lóerős, öttonnás traktorom, 700nM forgatónyomatékkal, meg egy Renault Thalia-m. Melyik a gyorsabb? Persze egy könnyebb autó hamarabb eléri a végsebességét, ez igaz, de a végsebesség nagyságát a váltó határozza meg. Ennek nem csak a versenypályán van szerepe: egy autóval sokkal könnyebb az élet, ha kilencvenről markánsabban, lendületesebben gyorsul tovább, ezáltal sokkal könnyebb egy nyolcvan kilométer/órával haladó teherautót megelőzni. Mivel a KRESZ szerint az előzés a legveszélyesebb manőver a közlekedésben, ezért nem mindegy, hogy azt milyen gyorsan tudjuk végrehajtani. A könnyebb autó könnyebben gyorsul, ezért könnyebb is vele a közlekedés. Nem mellesleg kevesebbet is fogyaszt. Szívesen kitárgyalnám azt is, hogy a mostani autók, még az egyszerű városi kisautók közül sem lehet ilyen pehelysúlyút találni, amit meg mégis, abba nem fér el kényelmesen négy felnőtt ember, pláne nincs 500 literes csomagtartója, úgyhogy maradjunk annyiban, hogy a súly-lóerő arány igen jó. :D

[ Szerkesztve ]

(#16) Hieronymus válasza Jack Hunter (#15) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Várjál egy kicsit.

A turbó egyetlen lóerőt sem ad a motorhoz. A maximális nyomatékot húzza szét szélesebb fordulatszám tartományba. Ugyan az az autó turbóval jobban gyorsul.

Az egysebességes elektromos autók végsebessége nagyjából 130 körül van.
Egy kis VW e-Up! a 83 lóerős motorjával nem agy dobás. De a maximális 210 Nm nyomatékát már az indulás utáni másodpercben képes leadni. Induláskor csak a robbanómotoros versenyautók képesek lépést tartani vele.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#17) Jack Hunter válasza Hieronymus (#16) üzenetére


Jack Hunter
csendes tag
LOGOUT blog

Szerintem mi két külön csatornát nézünk. :N

(#18) UnA válasza Jack Hunter (#12) üzenetére


UnA
Korrektor

Cadillac Escalade? Amatőröknek való ;) javaslatom:

(#19) Jack Hunter válasza UnA (#18) üzenetére


Jack Hunter
csendes tag
LOGOUT blog

Burkolt hátsó kerékjárat, dupla kerek fényszóró, targatető és ezek a felnik... Chevrolet Impala? Gyönyörű!

[ Szerkesztve ]

(#20) 8th válasza Hieronymus (#16) üzenetére


8th
addikt

[link] Gyorsulásban és rugalmasságban is veri az up! 1.0 TSI (nem GTI, sima TSI) az e-up!-ot úgy, hogy a benzinesben kézi váltó van és az elektromoshoz képest időt veszítesz minden egyes sebességváltással. az elektromos nagyobb nyomatéka ellenére mindenben jobb a benzines pedig a kis pöcsköszörű kávédaráló motorjával nem kimondottan egy "robbanómotoros versenyautó". Ezt a "gyorsulást" elnézve elég vicces kijelentés, hogy csak versenyautók képesek lépést tartani vele. :P

Ui. A kommentedet turbós okfejtésed okán lementettem az utókornak (és a TDI fórumnak) ;]

[ Szerkesztve ]

(#21) Jack Hunter válasza 8th (#20) üzenetére


Jack Hunter
csendes tag
LOGOUT blog

Mivel a komment nekem lett címezve, engedd meg hogy hozzzászóljak én is.( bár sok értelme nincs)
"Induláskor csak a robbanómotoros versenyautók képesek lépést tartani vele."
Ez itten a lényeg. induláskor.
Gyorsulástól szó sincs. :K
egyébként az elektromos autók akkumulátorát négyfázisúvá átalakítva az elektromotor kétütemű üzemmódban működik tovább, elektron szabadul fel a földkábelen, amit egy változó geometriájú turbókompresszoron átvezetve hatványozható a forgatónyomaték, ezáltal kedvezőbb lesz a fogyasztás,és nő a végsebesség. :P

(#22) Hieronymus válasza 8th (#20) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Ha behasonlítod a 100íra gyorsulás idejét, akkor valóban igazad van. A városi közlekedésben viszont az 50 - 60 az átlagos utazósebesség. Ebben a 0 - 60 sebesség tartományban jobban gyorsulnak az elektromos autók.

A hagyományos és elektromotor nyomaték görbéi.

Ebben az alacsony utazósebességű tartományban adja le a motor a legnagyobb nyomatékát. Majd amikor nyomaték teljesítmény páros csökkenni kezd, dolgozza le a hátrányát a hagyományos motor.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#23) Ed3r_X_


Ed3r_X_
nagyúr

Gratula a kocsihoz, megfontolt választás volt! :R

“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”

(#24) 8th válasza Hieronymus (#22) üzenetére


8th
addikt

Te egy konkrét autót írtál példának. Én arra az egy konkrét példára reagáltam. Illetve arra a kijelentésedre miszerint egy vw e-up! menetteljesítményei induláskor egy versenyautóéhoz hasonlíthatóak. Ez nyilvánvalóan nem igaz. Utasként a turbós ladától kezdve az Octavia WRC-n át elég sok mindenbe volt szerencsém betenni a seggem, hidd el nekem egy versenyautó nem úgy indul meg. Nagyon nem.
"Ebben a 0 - 60 sebesség tartományban jobban gyorsulnak az elektromos autók."
Ezt sem merném így kijelenteni. Pl. a BMW i3 S (184hp) 3,3s alatt futja meg a 0-60km/h-t, a hasonló méretű, súlyú és teljesítményű Seat Ibiza Cupra 1.4 TSI DSG (180hp) 3.4s alatt. (-0.1s az elektromos javára).
A 0-100km/h sprintet 7.0s és 6.8s alatt futják meg (-0.2sec a benzines javára). Látszik, hogy a menetteljesítményeik szinte egyformák. Manapság a 6-7-8-9 akár 10 sebességes duplakuplungos váltók korát éljük amelyek olyan gyorsan dolgoznak, hogy egyáltalán nem is érezni bennük ülve a váltást. Néhány extrém példától eltekintve (pl. 1000+ lovas S Plaid) lassan eltűnik a különbség azonos hajtásmódú és súly/lóerő arányú elektromos és benzines között.

[ Szerkesztve ]

(#25) RawrrSoul válasza Ed3r_X_ (#23) üzenetére


RawrrSoul
csendes tag

Kondíciókat, árat, felszereltséget tekintve lehet, de jobban a szívem húzott Lia irányába... :) Köszi! :)

n o p e !

(#26) Steve_Brown válasza 8th (#24) üzenetére


Steve_Brown
aktív tag

De hát az ember nem azért vesz elektromos autót, hogy gyorsulgasson vele, nem?

(#27) Ed3r_X_ válasza RawrrSoul (#25) üzenetére


Ed3r_X_
nagyúr

Én egy 8 gen Civic után vettem egy Dacia Logant (0.9 TCe). Egyáltalán nem bántam meg, végre nem kell havi 30-40 ezreket elköltenem mindig valami szarságra. Csak beleülök és megyek. A szívem a Chrysler 300C irányába húzott, de azt nem mertem bevállalni :D

“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”

(#28) Somatom válasza Jack Hunter (#1) üzenetére


Somatom
veterán

Igazából nagy punciba lehet jól pakolni. :)

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#29) Jack Hunter válasza Somatom (#28) üzenetére


Jack Hunter
csendes tag
LOGOUT blog

Hát, én nem szeretek harangozni, sem vödör lenni a kútban, de ültem már Espace-ban, és van egy feelingje! :DDD :DDD :DDD

(#30) Somatom válasza Jack Hunter (#29) üzenetére


Somatom
veterán

Szerintem is buli. :)

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#31) Luck Dragon válasza Somatom (#30) üzenetére

Hátrafelé nézés, ülést utazás közben mindig kiváltotta bennem a rókát :DDD

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#32) Somatom válasza Luck Dragon (#31) üzenetére


Somatom
veterán

10mp átfordítani az ülést. Illetve, a hátrafelé néző üléseknél lehúzhatóak az ablakok. ;]

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#33) RawrrSoul válasza Ed3r_X_ (#27) üzenetére


RawrrSoul
csendes tag

Az tény, hogy ez is csak a benzint kéri! :K Mondhatni éles váltás a Civic után a Logan, de ja, néha az embernek a zsebére is hallgatni kell. :)

[ Szerkesztve ]

n o p e !

(#34) Luck Dragon válasza Somatom (#32) üzenetére

Na úgy már jó :D

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.