Az egy API, nem egy GPU-s képesség. És elég sok program használja, csak az AMD betett neki az elmúlt években, mert csináltak egy alternatív OpenCL implementációt, aminél OpenCL 2.0-s funkciókat tettek elérhetővé OpenCL 1.2-vel kompatibilis futtatási környezeten. Na most ez nagyon szarul érintette magát a szabványt, mert sokan nem váltottak OpenCL 2.0-ra, hanem maradtak az OpenCL 1.2-nél, és beemelték az OCL2 képességeket. Viszont ez nem szabványos. Emellett az AMD is eléggé kihúzta magát mögüle, így lényegében az Intel és az NVIDIA is jobban támogatja. Az AMD pedig játszik a saját zárt OpenCL homokozójában, amibe csak azért be tudták húzni a programokat, mert sokkal egyszerűbb OCL2-es funkciókat berakni a meglévő kódba, mint átírni az egészet szabványos OCL2-re.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.