Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#22) Abu85 válasza DraXoN (#17) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az elmúlt egy évben az AAA játékokban található futószalagok majdnem fele compute. Azért erre már durva azt mondani, hogy nem érett be. Gyakorlatilag ma már olyan helyre is compute shadert használnak, ahova nem is feltétlenül ajánlott, de az aszinkron compute miatt például megéri, mert többet nyersz az aszinkron feldolgozással, mint amennyit vesztesz magán a shaderen.

(#20) opr:
- az FX-nek relatíve sok magja van, és egyre több a sok magot használó alkalmazás.
- az APU-k leginkább azért működnek konzolban, mert ott fix a hardver, így ki tudod használni az előnyeit. PC-n nehezen tudod megmondani egy usernek, hogy vegyé má ehhez a programhoz egy APU-t.
- A DX12 és a Vulkan előnye az AMD-nek nem igazán hardveres, hanem egyszerűen sokkal jobb a driverük, ami abból ered, hogy ők 2014 elején adták ki az első stabil implementációjukat egy explicit API-ra, míg az NVIDIA és az Intel ugyanezt 2016 közepén teljesítette. Azért az két és fél év előny, amit bármennyire is dolgoznak ezt nem lehet csak úgy csettintésre behozni. De nem a hardver az oka ennek, mert ha megnézed a játékokat, akkor teszem azt az AMD-nek helyből működött a World War Z, míg az NV-nek három hónap múlva, viszont most már működik az újabb driverekkel, pedig a hardver nem változott.

Igazából a legtöbb GPU-ban csak olyan képességeket nem használnak a fejlesztők, amelyek például a legmagasabb feature level szinthez vannak kötve, de ezen kívül mindenhez hozzányúlnak. Itt ugye eleve nem írnak binárist, tehát a fordító az IR-t driver verziótól függően kezelheti máshogy.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.