Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#11) #95590400 válasza lev258 (#9) üzenetére


#95590400
törölt tag

mostanra már elég sokat változott ez az egész, nem is nagyon követem nyomon, mert nem nagyon voltak fogyasztói panaszaim.
[link]
bevezettek egy régi-új fajta termékszavatosságot, amiben a fogyasztói jogokat a gyártó/forgalmazó felé is lehet érvényesíteni.
ez általában a javításra vonatkozik, mindkét félnél, hibás teljesítés esetén.
továbbra is megmaradt az, hogy nem csak a távollévők között kötött szerződés (ez az a 14 nap, amiről írsz) esetén illeti meg elállási jog a fogyasztót, hanem a fogyasztói szerződés úgymond be nem tartása esetén.
[link]
aztán itt van a konkrét jogszabály
[link]
most, ha nekem értékesítettek valamit, 2 év feltétellel, amelyet ők vállalnak (ebben az esetben mindegy, hogy 10e ft alatti és nem is lenne rá kötelező jótállás, de ők ezt vállalják), aztán ezt utólagosan módosították egyre, ezt én papírokkal is tudom bizonyítani, akkor elvileg vagy kijavítják a vásárláskor megkötött feltételek alapján, vagy kijavítom én és nekik ezt ki kellene fizetniük, vagy visszaadom a terméket és visszatérítik az árát.
amúgy szerintem könnyen lehet, az apróbetűsben szépen el van ezt rejtve, hogy a jogi nyelvben ismeretlen garancia címke, amit lehet alkalmaznak mit jelent. pl. amit írtam, hogy nem is jótállás, vagy csak 1 évre, és utána/mellette milyen feltételek vannak...
de ez tipikusan az az eset, amikor ennyi pénzért az ember dühösen bevágja a szemétbe a cuccot, aztán elintézi ennyivel, mintsem hogy mélyebben foglalkozzon vele.
de mondjuk egy laptop esetén ezt nem tenné meg. és akkor hónapokig megy a huzavona meg az egymásra mutogatás, jogászkodás, ki mit vállat, meg hogy a forgalmazó, meg az eladó, meg a szakszerviz.
a jótállás is olyan, mint az elsőbbség a kreszben, vagy megadják, vagy nem :DDD csak ugye szimpla polgári panaszok.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.