Hirdetés

2019. május 24., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) icemad


icemad
(PH! addikt)

Hát sok sikert hozzá. Az a baj, hogy itt már volt egy ehhez hasonló bejegyzés, az is törölve lett. Az emag eléggé nyomja itt a reklámait, hülyén jönne ki, ha pont az ő reklámjuk mellett jönne szembe egy ilyen blog. Szóval ez is törölve lesz nemsokára....

Az élet egy nagyon szar videojáték, de baromi jó a grafikája...

(#2) balajti válasza icemad (#1) üzenetére


balajti
(kvázi-tag)

Ha ez igaz ( hogy törlik), akkor az elég nagy g..iség, csak mert fizet az emag, hogy reklámozzák. Most ha valakinek negatív a tapasztalata (elég sokan vannak amúgy), akkor miért ne írhatná le? Értem én, hogy hülyén jön ki, na de ennyire letérdel a ph egy kis pénzért az emagnak :F

[ Szerkesztve ]

(#3) lev258


lev258
(PH! kedvence)

Mostanság inkább az Alza-t nyomatják az oldalon.
Visszatérve a témához. Nekem az már önmagában gyanús lenne, hogy egy pár ezer forintos egérre 2 év garit ígérnek (az első gondolatom az lenne, hogy elírták). Egyébként nagyon nem mindegy az se, hogy amit veszel az Emag-tól van vagy az egyik partnercégétől. Ha külső cég, akkor nem igazán az Emag hatásköre, legfeljebb sok negatív tapasztalat után megszakítják a kapcsolatot a céggel. Még ha az Emag is a tettes, nem hiszem, hogy ebből lehetne olyan fogyasztóvédelmi ügy, amiből profitálnál. Bár a megtévesztés felmerülhet, de azt hiszem a törvényekben valahol benne van az is, milyen tipikus garanciaidők vannak a termék értékétől függően. A tiédre szerintem soha senki nem adna 2 évet, így kártérítést sem kapnál, legfeljebb elmarasztalnák az Emag-ot a pontatlanság miatt.

[ Szerkesztve ]

Ubuntu MATE 18.04, 2. szezonos amatőr chili termesztő

(#4) raczger válasza lev258 (#3) üzenetére


raczger
(őstag)

Előtte is ugyanilyen egerem volt, arra is 2 év garancia volt, azt sikerült is régebben garanciáztatnom. Időközben valamikor csökkentették a termék garanciáját 12 hónapra, kérdés, hogy mikor.
Ez nem partnercégtől van, ezt közvetlen az emag árulja és küldi.

www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4

(#5) lev258 válasza raczger (#4) üzenetére


lev258
(PH! kedvence)

Még egy kiegészítés. Lehet olyan is, hogy maga a gyártó ad több garanciát, ezt viszont a kereskedőnek nem kötelező intéznie, csupán a rájuk vonatkozó jogszabály szerinti időtartam alatt. Ha erről van szó, akkor megint csak nem segít rajtad az Emag-gal szemben.
Szóval nem igazán látom azt, hogy neked károd keletkezett az ügyben (törvény szempontjából), inkább csak a jóhiszeműséged sérült. Őszintén megvallom, nekem eddig szerencsére pozitív tapasztalataim voltak az Emag-gal, de pl. volt egy komoly ügyem az egyik magyar céggel (3 betűs), amelyet meg sokan dicsérnek az oldalon.

[ Szerkesztve ]

Ubuntu MATE 18.04, 2. szezonos amatőr chili termesztő

(#6) Ceree válasza raczger (#4) üzenetére


Ceree
(senior tag)

Mi ugyanigy jartunk, csak egy draga kavefozovel:
- amikor vettem a honlapon 3 ev gari volt feltuntetve
- megjott a termek, azon is 3 ev volt a gyarto altal promozva.

Kb. 20 honappal a vasarlas utan meghibasodott, akkor lattam, hogy az emag rendszereben mar csak 2 van ra, es ez utolagosan az en digitalis papirjaimon is modosult. Ezt igazolando amugy a lementett korabbi doksikon es a web archive-on is latszik a korabbi adat. Ez is emag altal forgalmazott termek.

Nem ertem hogy irhatja le valaki, hogy nem karosultal meg, hiszen egy megkotott fogyasztoi szerzodes felteteleit valtoztatjak meg utolag, egyoldaluan, ami nemhogy nem korrekt, hanem jogserto is. Nekem szerencsem van, a termek nem ment tonkre azota, igy leketyegett a 3. ev gond nelkul, de fel voltam keszulve ugyanerre a csatara. Ugy latszik altalanos a problema naluk. Sok sikert!

Másolat_eredetije

(#7) Armagedown


Armagedown
(őstag)

Sokan így jártak, tanulni kell belőle és nem szabad többet onnan vásárolni.
Erről egy vicc jutott az eszembe.

“If you don't read the newspaper, you're uninformed. If you read the newspaper, you're mis-informed.”

(#8) avman válasza lev258 (#5) üzenetére


avman
(PH! addikt)

igazából ez azért nem annyira egyértelmű, attól függ kivel és milyen formában jött létre a fogyasztói szerződés.
ha a vásárláskor úgy tájékoztatták, hogy 2 év, akkor igen, megkárosították, hogy visszamenőlegesen és egyoldalúan módosították, hiszen a vásárlás egyik szempontja szokott lenne a jótállás. simán el lehet állni fogyasztóként és visszaküldeni a terméket, visszakapni a pénzt. elvileg. de persze ezt pár ezer ft-ért senki nem csinálja végig.
ha az szerepelt rajta, hogy 1év + x év gyártói, utóbbi esetben a gyártóhoz lehet fordulni a maradék érvényesítéséért.
plusz az emag esetében aztán végképp nem világos, hogy mennyire közvetítő vagy eladó fél épp.
én nem vennék tőlük/rajtuk keresztül semmi komolyabbat.

[ Szerkesztve ]

Caedite eos. Novit enim Dominus qui sunt eius.

(#9) lev258 válasza avman (#8) üzenetére


lev258
(PH! kedvence)

Amit te írsz, az se annyira egyszerű. Az elállás alapvetően a kézhezvételtől számítva 2 hétig érvényes, illetve egyoldalúan előnyben lesz a vásárló az első fél évben mindennemű felmerülő problémával. Utána már, de még a jótállás alatt, már egyenlőbbek a két fél közti viszonyok ellentétek esetén. Itt tényleg jó lenne tisztázni, hogy a cég pontosan milyen minőségben ígérte az adott időre vonatkozó garanciát (saját nevében vagy mint közvetítő fél). Másrészt az, hogy a panasz másfél évvel a vásárlás után jött, tovább gyengíti a vásárló fél pozícióját.

Ubuntu MATE 18.04, 2. szezonos amatőr chili termesztő

(#10) raczger válasza Ceree (#6) üzenetére


raczger
(őstag)

Ezek szerint nem teljesen egyedi eset. Ki tudja még hány vásárlónál történhetett ugyanez, akik nem is vették észre. Azért ez elég aggasztó, hogy egy ekkora cég esetében megtörténhet.

(#9) lev258: Jelen esetben az emag vállalt a termékre 24 hónap jótállást (a garancialevélen szerepel).

(#8) avman: Volt már velük dolgom garanciális ügyintézés kapcsán, most először van velük problémám.

www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4

(#11) avman válasza lev258 (#9) üzenetére


avman
(PH! addikt)

mostanra már elég sokat változott ez az egész, nem is nagyon követem nyomon, mert nem nagyon voltak fogyasztói panaszaim.
[link]
bevezettek egy régi-új fajta termékszavatosságot, amiben a fogyasztói jogokat a gyártó/forgalmazó felé is lehet érvényesíteni.
ez általában a javításra vonatkozik, mindkét félnél, hibás teljesítés esetén.
továbbra is megmaradt az, hogy nem csak a távollévők között kötött szerződés (ez az a 14 nap, amiről írsz) esetén illeti meg elállási jog a fogyasztót, hanem a fogyasztói szerződés úgymond be nem tartása esetén.
[link]
aztán itt van a konkrét jogszabály
[link]
most, ha nekem értékesítettek valamit, 2 év feltétellel, amelyet ők vállalnak (ebben az esetben mindegy, hogy 10e ft alatti és nem is lenne rá kötelező jótállás, de ők ezt vállalják), aztán ezt utólagosan módosították egyre, ezt én papírokkal is tudom bizonyítani, akkor elvileg vagy kijavítják a vásárláskor megkötött feltételek alapján, vagy kijavítom én és nekik ezt ki kellene fizetniük, vagy visszaadom a terméket és visszatérítik az árát.
amúgy szerintem könnyen lehet, az apróbetűsben szépen el van ezt rejtve, hogy a jogi nyelvben ismeretlen garancia címke, amit lehet alkalmaznak mit jelent. pl. amit írtam, hogy nem is jótállás, vagy csak 1 évre, és utána/mellette milyen feltételek vannak...
de ez tipikusan az az eset, amikor ennyi pénzért az ember dühösen bevágja a szemétbe a cuccot, aztán elintézi ennyivel, mintsem hogy mélyebben foglalkozzon vele.
de mondjuk egy laptop esetén ezt nem tenné meg. és akkor hónapokig megy a huzavona meg az egymásra mutogatás, jogászkodás, ki mit vállat, meg hogy a forgalmazó, meg az eladó, meg a szakszerviz.
a jótállás is olyan, mint az elsőbbség a kreszben, vagy megadják, vagy nem :DDD csak ugye szimpla polgári panaszok.

[ Szerkesztve ]

Caedite eos. Novit enim Dominus qui sunt eius.

(#12) lev258 válasza avman (#11) üzenetére


lev258
(PH! kedvence)

Mint írtam, az első fél évben a vásárló előnyt élvez. Később már, ha valamilyen okból elállást akarnál érvényesíteni, akkor a termékre az értékvesztés/használat is érvényes (a cégnek is vannak érdekvédelmi jogai), tehát a nagyon súlyos visszaéléseket leszámítva nem kaphatnád vissza a teljes összeget.

Ubuntu MATE 18.04, 2. szezonos amatőr chili termesztő

(#13) avman válasza lev258 (#12) üzenetére


avman
(PH! addikt)

én ezt sem pro, sem kontra nem látom, elég általánosságokat olvasok csak ezzel kapcsolatban, a szavatosság érvényesítése kapcsán látom ezt a fél évet, ami a szavatosság esetén áll fent, hogy addig az eladónak vélelmeznie kell a hibás teljesítést (hiba meglétét már vásárláskor) és bizonyítani az ellenkezőjét, utána már megfordul a bizonyítási kényszer és a vevőt terheli. de ez pont nem előny, hanem hátrány a jótállás teljes időtartamához képest, ott végig az eladónak kell bizonyítani, hogy nem történt hibás teljesítés (azaz a hiba nem tartozik a jótállás hatálya alá)
az a lehetőség persze megvan, hogy megegyezzenek egy árleszállításban, visszatérítésben.
viszont, ha nekem adtak jótállást 2 évre, a termék meghibásodik 1,5 év múlva, visszamenőlegesen ezt módosítják 1 évre, és semmilyen szinten nem foglalkoznak vele, akkor ott nem a hiba oda-vissza történő bizonyítgatásáról meg vélelmezéséről van szó, hanem egy szerződésszegésről.

[ Szerkesztve ]

Caedite eos. Novit enim Dominus qui sunt eius.

(#14) TM.


TM.
(újonc)

A vásárlás időpontjában aktuális garancia idő az ász. Írj egy formális igénylést, csatold a bizonyítékot, és küldd el az ügyfélszolgálatra. Ezzel te megkezdted a garancia érvényesítés folyamatát. Ettől függően vagy függetlenül még feljelentheted őket a fogyasztóvédelemnél is, az nem kerül semmibe (utólag tologatni a vásárlási feltételeket nem jó precedens).
Szerk.: Ahhoz, hogy a beszállítójuk mennyi és milyen jellegű terméktámogatást nyújt az emag irányába, neked semmi közöd nincs, szempontodból nem releváns.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.