Hirdetés

2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Vamp


Vamp
senior tag

Hát ez mekkora írás, összesz*rom magam!!!

Kicsit Igazolt Hiányzás stílusú, de annák jóval tömörebb, röhögtem rendesen egyes részeknél. Vegyél Suzukit, vagy régi 123D-s Mercit:D

(#2) troller


troller
senior tag

Gratulálok, egyrészt az íráshoz, másrészt ahhoz amit ilyen családi háttér mellett sikerült elérned :R Mondjuk ilyenkor rebegek egy csendes hálaimát a szüleim felé, akik bár nem voltak túl gazdagok, de mindig ott voltak mellettem és az öcsikém mellett.

Asus P8H67M-LE; i5 3330; 2x4GB DDR3; Gigabyte GTX 1060 3GB WINDFORCE OC

(#3) Mcray válasza troller (#2) üzenetére


Mcray
senior tag

Én is hasonló cipőben. Az íráshoz gratulálok. Én most futom ezt a kört a 10 éves Vectrámmal.

Jelenlegi állas: Szélvédő, Motor tömítés, Vezérmű jeladó... és még sok van hátra. Örülök hogy jó kedvre derítettél. Ha láttad legutóbbi írásomat, tudhatod, hogy ez nem könnyű. Köszi!

"Dö Pávaa det wí ár díling hír iz immezsöréböl" WoWs: das_booty

(#4) brownus


brownus
veterán

ez jó volt :R

cserébe van egy bájos barátnőd, nem lehet két jó csajod egyszerre:)

most olvasom a TOP JOB-ot, kész:D

[ Szerkesztve ]

(#5) nostrum


nostrum
tag

Köszi srácok!

Ha okoztam nektek pár perc vidámságot, akkor már megérte írni... :R

In space, no one can hear you scream...

(#6) DeadMeat


DeadMeat
veterán

Nagyon jo iras,eszembejutott rola az elso autom.Hasonloan jartam vele mint te.Charade gtti volt.Hál istennek annyiert vittek el amennyiert vettem,bar amennyit rakoltottem :W

De szerettem,es ez volt a lenyeg.Szep emlekek. :R

Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!

(#7) finest


finest
őstag

Így visszatekintve egész vicces a sztori, gondolom, amikor az A4-es lapnyi hibát detektáltad nem az volt. :DDD

“Don’t shoot, I’m Globish.”

(#8) Bog


Bog
HÁZIGAZDA

Basszus, pont most készülök venni egy ilyet. Akkó inkább ne? :F

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#9) nostrum válasza Bog (#8) üzenetére


nostrum
tag

Nyugodtan vehetsz... sőt!
De nézd át és nézesd át alaposan, az utolsó csavarig.
Emeltesd fel és nézd meg az alját, mérj kompressziót a motorban, mérj rá a festésre, nézd meg a fékeket. Az alkatrészek nem olcsók, van ami nincs is (javítóív).
Vegyél jót, és boldog leszel. Ha hibát látsz, alkudj, és készülj fel hogy a te költséged lesz, vagy inkább állj tovább.

Megint csak azt tudom mondani, hogy akinek ilyenje van és jó is, az nagyon ritkán eladó...

In space, no one can hear you scream...

(#10) Bog válasza nostrum (#9) üzenetére


Bog
HÁZIGAZDA

Nekem csak 1-2 évre kéne ideiglenesen, amíg nem veszek egy Lambót, tudod :D

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#11) Vakegérke


Vakegérke
veterán

Frappáns írás, csak kényes izlésemet zavarják a vulgáris szavak, kifejezések.

Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)

(#12) george11


george11
senior tag

Nem b@szogatásképp, de, ha valaki autót vesz(ráaádsul milla felett), akkor miért nem visz magával egy szerelőt, hogy átnézze? :F :F :F

A Hondáknak két titka van: gyári alkatrészek, és egy lelkiismeretes szerelő.
Nekem volt anno egy "92-es Civic, amit lepusztulva vettem meg olcsón. Rendbetettem, amit kellett, majd egy év múlva eladtam 1,5X annyiért :U

Most egy 12 éves olasz autóval járok, amiben senki sem bízik, mert
szétrohad - baromság keressen valaki rozsdás Bravo-t
szétesik - ha 3X össze volt törve, és szarul csinálták meg akkor lehet
mindigszar - nálam valahogy mégsem
sokateszik - való igaz vársban megeszi a 9-10-et is télen, de cserébe megy is, ha kell.
Ez mostmár negyedik éve megvan. Ez idő alatt 1db alkatrész ment tönkre benne, mégpedig a bal első helyzetjelző izzója. :D
Amikor megvettem, akkor a kopó cuccokat kicseréltem gyári újra(szíjak+görgők+szűrők+gyertya). Azóta csak olajcsere van. :)
Igaz múlthéten kalandos volt, mert sikerült felakadni az olajteknővel egy úton(főút), és így lett egy kisebbfajta kiadás, de ez nem az autó hibája.

Kicsit elkanyarodtam, de a lényeg, hogy megbízható szakember nélkül használt autót venni lutri.

Ennyi pénzért nem szabadott volna elherdálni a Prelude-t szerintem. Ha találtál volna egy normális szerelőt, akkor a megvételkor felsorolt hibákat simán megcsinálja max fél millából motorgenerállal együtt. És, akkor még jó darabig autó lett volna. :R

"5 millióból kijön? Fater megállt, visszafordult mint egy veszkó hős és annyit kérdezett teljesen rezzenéstelen arccal: -Mit is mondott azokról a pillangókról...?"

(#13) chriscc


chriscc
csendes tag

Na ezért nem vennék soha kereskedésböl kocsit:) Nekem is preludeöm van. Megvétel után kb 400ból rendbetetettem, és azóta 20.000 alatt cska az olajcsere. Meg egyszer a kuplung munkahenger (13.000). Nekem mondjuk 2.3-as, 160lóerős,a 7-es gyorsulás meg már nem rossz sztem:)

"nem megyek öt fővel 215-öt hajnal háromkor" (4 ülés van benne, szal biztos hogy nem:D, de ezt bizonyára te is tudod:))

Mindenesetre nagoyn sajnálom, hogy így alakult. Az enyém minden nap boldoggá tesz, egyszerűen imádom:) Remélem legközelebb több szerencséd lesz

Gigabyte P35-DS3R, Core2Duo E6550, 2x1GB Kingmax DDR1066, 500gb sata, MSI 8800GT OC, Logitech MX Air

(#14) nostrum válasza george11 (#12) üzenetére


nostrum
tag

Az unokatesóm magának szereli a Passatot meg a kamionját, tehát nevezhetjük szerelőnek. Azonkívül amit leírtál azt most már én is tudom. Mellesleg nem panaszkodásról szólt a leírás, hanem csak egy történet volt, tanulság nélkül. Azóta új kocsit vettem.

Korrekt szerelőt találni nehéz. A sok "Honda-szakértő" nem találta a diagnosztikai csatlakozót. Még a Honda szalonban sem. Hazamentem és 15 perc internet meg Autodata után megtaláltam. Talán az zavarta meg őket, hogy le volt csípve róla a vége. De a vezeték megvolt és ez a lényeg.

És ha azt mondod, hogy valaki megcsinálta volna az olajzabáló, hengerfejes, rothadó, lyukasaljú, repedtleömlőjő, repedtablakú, lyukacsoskipufogójú, vizeslámpájú, szétcseszett fékrendszerű, kuplungos rombatört autómat 500 ropiért, amiben benne van a munkadíj is, akkor felakasztom magam. Csak a lámpatest 50000.- ... 1 db. ... bontóból.

Na mindegy, azért kösz a tippet. :R

In space, no one can hear you scream...

(#15) nostrum válasza chriscc (#13) üzenetére


nostrum
tag

"nem megyek öt fővel 215-öt hajnal háromkor" (4 ülés van benne, szal biztos hogy nem, de ezt bizonyára te is tudod

A négy ülés igaz. Meg az is hogy az én forgalmimban 5 fő szerepelt. Ha pedig valamelyik haver jönni akart még a moziba, akkor a legalacsonyabbat érte a megtiszteltetés hogy hátul középre üljön...

Az hogy négy ülés van, az egy dolog... hogy mennyien ülnek be, az meg egy másik. :DDD ... de ezt bizonyára te is tudod ... :R

In space, no one can hear you scream...

(#16) Retro11 válasza nostrum (#15) üzenetére


Retro11
senior tag

Akkor Te meg azt tudod, hogy hiába méret rá a festék vastagságra, nem fogod tudni mennyi abból a gitt.

Egyébként grat az íráshoz, vagyis nem mert jó sokba került. :DDD
Ritka szar állapotút fogtál ki.

P.S: Azért csak jó dolog autókereskedőnek lenni. :F

[ Szerkesztve ]

(#17) nostrum válasza Retro11 (#16) üzenetére


nostrum
tag

De talán arra rájössz, hogy már rég nem az eredeti máz van rajta itt-ott, ami azért beszédes dolog... ha nagyot kapott, akkor arról úgyis árulkodnak a nyúlványok...

Igen, autókereskedőnek lenni jó, főleg ha van bőr a képen, mert amíg lesznek olyan idióták mint én, addig mindent el lehet adni. Kicsit olyan voltam, mint aki a Euronics-ban vesz PC-t. :F

De mindegy, túl vagyok rajta, és a mostani autómat is szeretem... :))

In space, no one can hear you scream...

(#18) Retro11 válasza nostrum (#17) üzenetére


Retro11
senior tag

óóóh el sem kell menni a nyúlványokig:)!Egyébként a festés a legkevesebb...

Valóban pofa kell hozzá, de megy is az nekik alapból..

Milyen autód van most, ha nem túl intim :B

(#19) nostrum válasza Retro11 (#18) üzenetére


nostrum
tag

Nah, nem akartam okoskodni a kocsival kapcsolatban, nem értek én annyira hozzá... bár tény hogy eleget feküdtem alatta... :DDD

Motort pl. már bármikor leállok szerelni, mióta volt egy Apriliám. Lehet hogy többet toltam, mint amennyit mentem vele... de ez már egy másik történet...

Amúgy plasztikot vettem. (3 ajtós C4) Csak nem úgy robban ahogy kéne. (1.4) De leszarom, így is tele van már velem egy fényképalbum az őrsön... :O

In space, no one can hear you scream...

(#20) Retro11 válasza nostrum (#19) üzenetére


Retro11
senior tag

Jó az,de nem most tényleg:DDD!Mégiscsak új:)

(#21) george11 válasza nostrum (#14) üzenetére


george11
senior tag

Pedig simán bele kell férjen abba a keretbe ;)

"olajzabáló, hengerfejes,repedtleömlőjő,lyukacsoskipufogójú" Ezt nevehzhetjük egy motorgenerálnak, és kipfogó javításnak. Egy komplett mocigenerál egy benzines gépnél max 200 ropi, ha nem hagyod magad átverni.+kipufogó. A leömlőt lehet javítani is, a lukacsos rendszert szintén. Ez legyen 60-80K
Fékrendszert nemtudom mivel lehet szétcseszni, de nemhiszem, hogy egy százasnál többe lenne rendbetenni azt ami ténylegesen rossz benne.
Akkor most vagyunk 380 körül.
A fenntmaradó 200K nem elég szélvédőre, meg lámpára? :F Fényszórót lehet jobban jártál volna, ha valami cicatuningosat veszel(pl. angel eye, és tárasi), mert egy pár vagy 40-50 körül átlagban.
A gond ott volt, hogy a szakik, akik tákolták, azok nem igazán tudták, hogy mihez/hova nyúljanak, így kicseréltek mindent, amit értek ... Írtad, hogy volt kuplungcsere is, de mire eladtad megint tönkrement. Ez is elég fura dolog, hacsak nem futott az autó alattad vagy 200.000 km-t
A lakatosmunka, meg sokmindentől függ. Saját használatra ilyen autót nem vennék meg, de eladásra kis pénzből rendbe lehet tenni, hogy eladja magát az autó. Másik tipp: nemtudom konkrétan mennyi pénzt költöttél rá, de gondolom milló felett. Ha most kicsit elgondolkodsz, akkor ausztriából, vagy németből simán hozhattál volna bontásra egy másik autót cirka 3-400K-ból. Ilyenkor még regadó sincs. Behozod alkatrésznek, és annyi.

Legközelebb akkor is azt mondom, hogy vigyél magaddal szerelőt. A szerelő itt nem azt jelenti, aki meg tudja otthon csinálni az autóját, hanem azt, akinek ez a szakmája, és éveken át napi soksok órában ezt csinálja. Ezzel nem unokatesód szaktudását fikázom, ne érts férle, csak furcsa, hogy egy hozzáértő ember hogy képes megvenni egy ennyire romos autót ilyen drágán.

Ha tudom, hogy ennyiért eladod, még lehet énis elgondolkodtam volna rajta ;]
Tanulópénznek túl drága volt az akció szerintem, de remélem az új autóddal nem lesznek ilyen gondjaid :R

[ Szerkesztve ]

"5 millióból kijön? Fater megállt, visszafordult mint egy veszkó hős és annyit kérdezett teljesen rezzenéstelen arccal: -Mit is mondott azokról a pillangókról...?"

(#22) nostrum válasza george11 (#21) üzenetére


nostrum
tag

Ha most kicsit elgondolkodsz, akkor ausztriából, vagy németből simán hozhattál volna bontásra egy másik autót cirka 3-400K-ból. Ilyenkor még regadó sincs. Behozod alkatrésznek, és annyi.

Ez tökéletesen igaz, de mire ezt az ötletet kivitelezték volna, már nem volt pénzem.
Szép lassan mindenre rájöttem, csak későn...

A kuplungnál először pénzhiány miatt csak tárcsát cseréltek... így elment még 50K-t mire az egész szerkezet feladta (67 lett volna hozzá a legtukmányabb olasz szett). A féknél minden tárcsa és betét, meg fékcső cserés volt, plusz az ABS szarakodott.

Igen, festést lehet tukmánykodni rá 100-150-ért (ilyen volt az enyém is), de igazán lefényezni önmagában alsóhangon 500, és abban még nem volt lakatolás.

Nem tudom te milyen árakkal számoltál, de nekem a hengerfejet is vagy 40K-ért síkolták, ráadásul olyan faszán, hogy hiába ment alá a legjobb lemeztömítés, mégis elfőzte lassan a vizet...

Nincs egy olyan szerelő a környéken, vagy az ismerőseim között, akiben megbíznék, vagy akit szívesen elvinnék. Akarva vagy akaratlanul, engem eddig mindenki átkúrt.

Ezért az első tudásomat meghaladó komolyabb hibánál szabadulni fogok jelenlegi autómtól is.

Én PC-ket javítok és rakok össze, de még nem kúrtam át senkit. És nem a jó hírnév miatt. Csak a saját lelkiismeretemért. Nem tudom hogy ez miért hiányzik sok emberből. (és miért nem találok olyan szerelőt, akiből nem...)

Unokatesómról meg annyit, hogy magának nem vette volna meg...
Nekem mégis hagyta.

In space, no one can hear you scream...

(#23) george11 válasza nostrum (#22) üzenetére


george11
senior tag

Bakker. :Y Kuplungot jóérzésű szaGember nem cserél csak szettben.
A hengerfej síkolás 40-ért meg hogyismondjam ... te vitted el a gépműhelybe vagy a szerelő? 20-25 körül szokott lenni ez az akció, a többi meg "jatt" volt a szerelőnek.
Hondaklub-nál nem próbáltál keresni valami megbízható szakit?
Amúgy hengerfejezésnél lehet nem a síkolás volt a ludas, mert, ha nagyon el van mászva minden, akkor a blokkot is síkolni kell. + gondolom a hengerfejcsavarokat sem cserélték le, pedig célszerű, mert megnyúlnak ... 1X használatos mind.

Én úgy számoltam árakat, hogy nekem a civic füstölt, mint a barom, ezért vettem meg ár alatt. Hengerfej síkolás, 1 szelepcsere volt, + minden szelepszárszimmering, és ehhez még jött egy gyűrűzés(audi A4 gyűrűk pont passzolnak bele, így nem kellett aranyáron honda gyűrűsort vennem). Nekem ez a motorgenerál akció 96K volt.

Sajnálom, hogy felétek ilyen szerelők vannak, akik csak a lehúzásra mennek, de pl. a fényezőhöz tuti visszavittem volna a gépet, és megmutatom neki a csodás munkáját, mint ahogy a hengerfej témával is visszamentem volna, hogy csinálja meg normálisan :(
Itt van tőlem nem messze egy elég jóhírű fényező(még veteránokat is csinálnak, nagyon profik). Egy komplett festés 250-300K színtől függően.
Sajna megtaláltad az összes olyan embert, akit nem kellett volna :(

"5 millióból kijön? Fater megállt, visszafordult mint egy veszkó hős és annyit kérdezett teljesen rezzenéstelen arccal: -Mit is mondott azokról a pillangókról...?"

(#24) Retro11 válasza george11 (#23) üzenetére


Retro11
senior tag

"Bakker. :Y Kuplungot jóérzésű szaGember nem cserél csak szettben."

Azért ezzel vitatkoznék.Miért kéne az egész szerkezetet cserélni új autóknál például, amelyiknek csak a tárcsa kopott el?Na ugye...

[ Szerkesztve ]

(#25) nostrum válasza george11 (#23) üzenetére


nostrum
tag

A barátnőm rokona csinálta a javát. Magam sem tudom hova tenni a srácot. Sokat kínlódott vele, meg lehet hogy nem tehet róla, de kibaszott velem. Ha nem volt szándékos, akkor nem kellett volna elvállalnia. Ha az volt, akkor megérdemelné hogy pépesre üssem az orrát, de nem lehet, mert "családban van". A lényeg hogy a munkája lassúsága és a minősége ingyenmunkára utalt, az ára viszont minőségi munkát tükrözött, és még nekem mondta utána mindenki, hogy én milyen jól jártam vele.

Ráadásul más maszek szakik orra alá hogy tolsz akármit? Se számla, se bizonyíték...
maximum a nemlévő hírnevüket sározhatom be...

A Honda fórumon megismertem néhány jó srácot. Na ők egy Debreceni szerelőt ajánlottak.
Ez úgy festett, hogy ott maradt az autó. Rohadt gyorsan megcsinálta. Nehezen indult, és zabálta a vizet. Minden cserélt alkatrészt visszaadott dobozokban. Na ő már hasonlított egy szerelőre. Persze kicserélte a hűtőm, pedig a víz nem ott ment el, és kicserélte a fél éves gyújtáselektronikámat megint, meg a vízpumpát, ami tényleg beszart, meg valamelyik futóműt rakta rendbe. 100-at otthagytam. Semmi sem változott. Melegen nehezen indult, és a víz is elfőtt lassan.

Én azt nem értem, hogy ha csak sejti valaki hogy mi baja van, akkor miért kell 20 - 30 - 40 ropis alkatrészeket próbaként megvenni más pénztárcájára. Inkább mondaná azt hogy fingja sincs, aztán az nem kerül semmibe...

Ja, és azt hiszem, hogy itt Borsodban nagyobb arányban koncentrálódnak a zsivány szakemberek...

Mindenesetre, én már csak akkor vállalnék használt autót ha autószerelő lennék magam is. Tudod: "ha valamit normálisan el akarsz intézni, csináld magad"

In space, no one can hear you scream...

(#26) george11 válasza Retro11 (#24) üzenetére


george11
senior tag

Mert többnyire úgy van méretezve, hogy mire a tárcsa meghal, addigra a kinyomócsapágy is megadja magát félig-meddig.
Egy tárcsa átlagban mondjuk 30K, egy komplett szett meg 45K.
Igen az árkülönbség valóban jelentős, de, ha azt is hozzáveszed, hogy 2X kell levenni a váltót, ha valami gond van a régi maradék cuccokkal, akkor mit nyertél ? :U
Tárcsa+szerkezet+csapágy ezt így szettben érdemes cserélni, és akkor jó darabig tuti nem lesz semmi gond vele.

Csak egy példa: 99-es Golf 1.6 benzin
Sachs kuplungtárcsa: 21.331ft
Sachs kuplung szerkezet: 33.565ft
Sachs kinyomócsapágy: 3.056ft

Sachs kuplung (komplett)szett: 32.577 ft :U

"5 millióból kijön? Fater megállt, visszafordult mint egy veszkó hős és annyit kérdezett teljesen rezzenéstelen arccal: -Mit is mondott azokról a pillangókról...?"

(#27) Retro11 válasza george11 (#26) üzenetére


Retro11
senior tag

Hidd el sokat jelent:)!Egyébként én is ezzel foglalkozok,jobban mondva csak audi & vw.Erre fele meg különösen igaz, hogy még a saját sz@@át is megenné:)

[ Szerkesztve ]

(#28) george11 válasza nostrum (#25) üzenetére


george11
senior tag

"Ráadásul más maszek szakik orra alá hogy tolsz akármit? Se számla, se bizonyíték..."

Ilyen helyre eleve nem vinném az autót. Az, hogy nincs számla nem jelenti, azt, hogy semmi felelőssége nincs a munkája után.

A melegen nehezen indul témának meg általában semmi köze nincs a gyújtáshoz, sem a hűtőhöz. Vagy túl sok benzint kap(ez lehet egy visszafolyó ág repedése miatt is akár, vagy egyéb tömítetlenség), vagy a hőgomba adta meg magát, ezért túl sok kaja jut a motorba, esetleg a lambdaszonda is okozhat hasonló dolgokat.
Ha a vízpumpa kuka volt, akkor jó eséllyel lett ismét hengerfejes az autó :(
Az alkatrész próbálgatás meg gerinctelen dolog. Ez olyan, mintha hoznának neked egy PC-t, hogy nem indul el, és erre te módszeresen vennéd bele az új alkatrészeket, amíg rá nem jössz a hibára. Egy hűtőt akkor szokás kicserélni, ha folyik, vagy el van tömődve, amit nem nagy kaland leellenőrizni.

"5 millióból kijön? Fater megállt, visszafordult mint egy veszkó hős és annyit kérdezett teljesen rezzenéstelen arccal: -Mit is mondott azokról a pillangókról...?"

(#29) george11 válasza Retro11 (#27) üzenetére


george11
senior tag

Az ilyen ügyfeleknek meg közölni kell, hogy ok, nem cserélem ki csak ezt meg azt, de akkor nincs rá garancia, hogy két hónap múlva ne legyen ismét baja.
Ezek az újabb gépek már nem olyanok, mint anno a Skoda-Lada, hogy összeszögelem valahogy azt' elmén még egy évet, de ezt valahogy a tulajok nem igazán akarják megérteni.

"5 millióból kijön? Fater megállt, visszafordult mint egy veszkó hős és annyit kérdezett teljesen rezzenéstelen arccal: -Mit is mondott azokról a pillangókról...?"

(#30) Retro11 válasza george11 (#29) üzenetére


Retro11
senior tag

Az utolsó mondatoddal egyetértek, valahogy ezt akartam hangsúlyozni én is :U .De mondhatod ezeknek :DDD

Ah a kókányságra meg nem mondok semmit.Mennyi kókány szerelő van te jó ég :O

[ Szerkesztve ]

(#31) george11 válasza Retro11 (#30) üzenetére


george11
senior tag

Az a baj, hogy nekik is van forgalmuk, és gond nélkül lehúznak bárkit. A történet írójában lehet azt látták, hogy fiatal kölök, "sportkocsi" így van pénze, ezért ahogy tudják lehúzzák.

Egy normális szerelő be sem vállal olyan melót, amit nem tud korrektül elvégezni. Nem szégyen azt mondani az autó tulajának, hogy nézd ezt nem tudom megcsinálni, mert

a: nem értek ehhez, nem akarom szétbarmolni
b: nincs hozzá műszerem/célszerszámom
c: látom, hogy mi a hiba, de ha fejreállok, akkor sem tudom megtalálni az okát

Én is jártam már így, meg szerintem minden szerelő. Anno egy 2,5Tdi(még a soros ötös motorral) A6-os audit vagy 4X hengerfejeztünk meg míg meg lett a hiba oka... a hozott utángyártott tömítés vékonyabb volt egy tizeddel, mint a gyári, ezért forralta a vizet a gép. Elmókáztunk vele vagy 2 hetet, de a tulajjal mégsem fizettettük ki 4X a munkát, csak 1X és elnézést kértünk a bénázásért.

"5 millióból kijön? Fater megállt, visszafordult mint egy veszkó hős és annyit kérdezett teljesen rezzenéstelen arccal: -Mit is mondott azokról a pillangókról...?"

(#32) Elmör


Elmör
senior tag

Ez az írás rádöbbentett, hogy mégsem olyan rossz a Civic-em, ami hasonló "jókkal" volt megáldva, amikor megvettem. Köszi! :R

Hihetetlen, hogy mekkora hasonlóságok vannak. Nekem is a szélvédő szarul van berakva (egyszer talán cserélem) a motort fel kellett újítani (azóta szavam sincs, jómunkásember csinálta) a felniket eladtam, mert szét voltak mászva, cserélték nekem is majdnem az egész gyújtást és ennek ellenére még a mai napig fullad néha a kocsim!

Talán a legnagyobb gond az lehetett nálad, hogy nem a megfelelő ember és nem a megfelelő anyaggal javította a kocsit! Nem?

Mondjuk az a szántásos rész.... :))

Remélem találsz egy klassz kocsit! ;)

RYZEN 7+ RTX Powa@1440p 240Hz hétvégén nem biztos, hogy elérsz

(#33) nostrum válasza Elmör (#32) üzenetére


nostrum
tag

Melyik Civic-ed van? Az egyik korábbi generáció nekem is nagyon tetszik. Na meg az új...

Talán a legnagyobb gond az lehetett nálad, hogy nem a megfelelő ember és nem a megfelelő anyaggal javította a kocsit! Nem?

Hát igen... meg sem kellett volna venni, de ha már megvettem, akkor nem ártott volna találni hozzá egy korrekt szerelőt találnom.

Remélem találsz egy klassz kocsit!

Remélem már megvan... :))

In space, no one can hear you scream...

(#34) Elmör válasza nostrum (#33) üzenetére


Elmör
senior tag

1997-es Civic 1,6VTi 4D. Én vagyok a második boldog tulaja. :))

Egy dokié volt Veszprémben, aztán beadta kereskedésbe, ahol kb. 1 évet állt, nem kellett a kutyának sem és meg pont arra jártam egy barátommal, amikor kocsit kerestem és rögtön beleszerettem, főleg mert a kedvenc színemet kapta a kocsi (mélykék). Aztán azt mondta a kereskedő, hogy a doki Angliába megy dolgozni, ezért vett egy jobbkormányos Accordot és ezt meg eladta, de szerintem ezt a kocsit összetörte és így már nem kellett neki.

Látszik az ablakokon is, hogy a rendszám bele van gravírozva, de az első szélvédőn és az anyósülés oldali ablakon nincs! Mondjuk viszonylag szépen csinálták meg, de azért a jövőben szeretném megcsináltatni rendesen, ha nem adom el. Nagyon kacsintgatok valami hátsókerekes verda felé, mert ez a kocsi jó, de azon kívül, hogy néha elmegyek vele gyorsulni, nem nagyon van más szórakozásom benne.

Nem vettem bele hangcuccot, mert nem az én stílusom a lassan menés és zenebömböltetés, inkább a kipuff+motorhangot hallják, ahogy huzatom az utcánkban. :DD

Szerintem egy 3-4 tagú családnak tökéletes, mert van nagy csomagtartója, ha nem huzatod elmegy 7 literrel is, de ha kell tudsz haladni is és azért nem túl feltűnő autó. 2 éve van meg, lassan 2 és fél éve. Tagja vagyok a HBKM-nek, ők szoktak nagyon jó hondás bulikat összehozni, illetve 2 évente egyszer egy Hungaroringes pályázást is. Azt hittem nagyobb a Ring. :DDD A gondom pont a klub miatt, hogy milyen autó legyen helyette. Nem szeretnék kilépni, de a Honda hátsókerekesei nagyon drágák (NSX, S2000), inkább a Nissan vagy a Toyota régebbi autói (200SX, Supra) lennének elérhetőek számomra. Új autót meg tutira nem vennék, mert azzal még nagyobb szívás van: több adó, több biztosítás és volt már nekem új 2004-es Fiestám, azzal is majdnem ennyit szenvedtem, aztán mióta nem az enyém már nincs gondja, lehet csak én vagyok ilyen hatással a kocsikra? :D

Milyen kocsid van most?

RYZEN 7+ RTX Powa@1440p 240Hz hétvégén nem biztos, hogy elérsz

(#35) TazLeacher


TazLeacher
nagyúr

Nekem egy Sierram volt. 500K-ért vettem, 500-at beleraktam, eladtam 280-ért. Nagy biznisz volt.

Disney Infinity adok-veszek-csere: https://goo.gl/2CPMqH

(#36) commanDOS


commanDOS
senior tag

Kazincbarcika...hmm.
Innen fórumozok :D :D

Kihelyezett tőke visszaáramoltatási szociális ügyintéző: pénzbehajtó :)

(#37) nostrum válasza Elmör (#34) üzenetére


nostrum
tag

Azta...

Ez a dokis történet nagyon mehet az autókerek között...

Én ezt hallottam mielőtt megvettem a kocsit:
- Hát ez egy dokié volt, aki most külföldre megy dolgozni, és így nincs szüksége az autóra... (ááá nem azért sózza el mert szar)
- Ő vigyázott rá meg karban tartotta, ebbe csak bele kell ülni, és menni vele... semmi baja sem lesz... (annyit talán kibír, amíg kigurulsz a kereskedésből...)
- Ő doki, és nem is volt benne neki fejegység, mert nem hallgatott zenét, csak keveset járt vele... (ááá nem mi vágtuk ki csatlakozóstul, hogy mégjobban lehúzzunk...)

Az NSX örök álmom marad...

Most egy lomha C4-et vettem, háromajtóst. A CMR Dirt-ben tetszett meg. Legalább addig nem kell aggódnom, amíg van rá garancia... utána majdcsak lesz valami...

In space, no one can hear you scream...

(#38) nostrum válasza TazLeacher (#35) üzenetére


nostrum
tag

Nahát te is belekóstoltál...

Én az a fajta ember vagyok, aki csak a saját hibáiból tud tanulni...

Ezért legalább 1X elkövetem mindet...

In space, no one can hear you scream...

(#39) nostrum válasza commanDOS (#36) üzenetére


nostrum
tag

Kicsi a világ :)

In space, no one can hear you scream...

(#40) Elmör válasza nostrum (#37) üzenetére


Elmör
senior tag

Tényleg durva! :D

Mondjuk az enyémnek tényleg doki volt a tulaja, legalábbis doktorált, mert a neve előtt volt a dr. :)) Ennek ellenére a szöveg az megvolt. Majdnem el is vitték az orrom elől a kocsit, mert amikor nézelődtünk jött egy család és megnézték, bele is ültek, aztán végülis nem kellett nekik. Pedig lehet most egy jobb állapotú Civicem lenne. :U Utána néztem fel a crxforumra és ott majdnem ugyanennyiért voltak kiváló állapotúak bakker. :W

Az NSX az tényleg álom, bár volt tavaly 2db. 5-5,5 milláért (persze az első széria) mostanában meg csak 10 milla meg fölötte nyomatják a második szériát. Végülis a lámpán kívül sok változás nem történt asszem a kocsin, max a futómű lett jobb, aztán mégis nagy az árkülönbség. Az S2000-el megint az a helyzet, ahogy te is írtad, hogy ha jó, akkor nemigen adják el, max ha tényleg megszorul a tulaj, de a 4 milla, hát az is egyelőre álom. Persze várok még 4-5 évet és már 2,5-ért is lehet majd vinni talán. :DDD

RYZEN 7+ RTX Powa@1440p 240Hz hétvégén nem biztos, hogy elérsz

(#41) nostrum válasza Elmör (#40) üzenetére


nostrum
tag

Ahogy ezt írtad, azon gondolkodom, hogy vajon mire 70 éves leszek, meg tudok-e majd venni egy kb. 50 éves Bugatti Veyron-t??? :DDD

Mert ha igen, akkor abban akarok meghalni... :))

In space, no one can hear you scream...

(#42) george11 válasza Elmör (#34) üzenetére


george11
senior tag

Miért nem veszel meg project autónak egy ilyet: [link]? ;] Igaz, hogy nem csak hátul hajt, hanem összkerekes, de azért lehetne vele durvulni. Pici pénz nagy szerencse :DDD
Meg lehetne építeni frankón gyorsulásra... hétköznapra/utcára meg maradna a VTI. ;)

"5 millióból kijön? Fater megállt, visszafordult mint egy veszkó hős és annyit kérdezett teljesen rezzenéstelen arccal: -Mit is mondott azokról a pillangókról...?"

(#43) nostrum


nostrum
tag

Én még mindíg egy ilyenre vágyok:

http://www.hasznaltauto.hu/1822848_honda_crx_1991

És istenemre mondom, meg is veszek egyszer egyet, ha úgy lesz pénzem, és lesz egy szerelő barátom...

In space, no one can hear you scream...

(#44) george11 válasza nostrum (#43) üzenetére


george11
senior tag

Ilyenből nem találsz olyat az országban, ami ne lett volna legalább egyszer öszetörve :(

"5 millióból kijön? Fater megállt, visszafordult mint egy veszkó hős és annyit kérdezett teljesen rezzenéstelen arccal: -Mit is mondott azokról a pillangókról...?"

(#45) Elmör válasza george11 (#42) üzenetére


Elmör
senior tag

Nem tetszik. :DDD

Egyébként 2 kocsit nem akarok, sok azt itatni. és a többi... :DDD

Frankó hátsókerekes kell, azzal lehet driftelni! :R

Mod: Már gondolkoztam azon is, hogy a Civicem csináltatom meg hátsókerekesre és akkor még meglepetést is okoznék. ;] Már láttam egyszer egy USA Civicet, amibe S2000 motort tettek,csak nem tudom, hogy az hátul hajtott a végén vagy sem. Viszont egy V8-as Civic videóját láttam is, az frankón hátul kavart! :K

[ Szerkesztve ]

RYZEN 7+ RTX Powa@1440p 240Hz hétvégén nem biztos, hogy elérsz

(#46) george11 válasza Elmör (#45) üzenetére


george11
senior tag

Meg lehet oldani , hogy hátulra is első futómű+torony legyen beépítve. Innentől kezdve, meg akár hátra is lehet tenni a motort+váltót. Vagy előlre+hátra is egyet egyet ;]
Civic bimoto

"5 millióból kijön? Fater megállt, visszafordult mint egy veszkó hős és annyit kérdezett teljesen rezzenéstelen arccal: -Mit is mondott azokról a pillangókról...?"

(#47) Elmör válasza george11 (#46) üzenetére


Elmör
senior tag

Persze bimoto! ;] :))
Megtaláltam youtube-on az S2000 motorral szerelt Civicet és hátul hajtott, de eléggé át kellett szabni a Civic motorterét, meg a belsőt is. :DDD

RYZEN 7+ RTX Powa@1440p 240Hz hétvégén nem biztos, hogy elérsz

(#48) Prelude94


Prelude94
újonc

Helló Mindenkinek!

Itt a "120 kg-os pesti csaj"!

A cikk valóban jópofa, már amennyire az lehet egy ilyen sztory.
1ébként a kocsival semmi probléma, kivéve, hogy csupa kontár nyúlt hozzá.

Hibákkal kapcsolatos hozzáfűzéseim (bocsi, hogy mind1ikre nem reagálok, de nics kedvem regényt írni)
- beázás: mondhattad volna, mert sajna az első esőnél tocsogott a kocsi, amúgy 120 Ft-os szilikonnal kinyomtam a hátsóspricni alatt és azóta semmi gubanc pedig nem garázsban áll
- elfőtt víz: sajnálom, hogy ezzel ennyit kínlódtál (és egy vagyont költöttél) és még hűtőcsere is volt (bár az eredeti hűtőt amit a kocsihoz adtál elpasszoltam 8rugóért miután semmi baja sincs), a probléma megoldása egy bilincs csere volt (200 Ft) azóta a víz nem szivárog
- kuplung nélkül 200km-t: erre azért nem lennék annyira büszke, 1500 Ft-os pályamatricával spóroltál volna nekem egy 35e Ft-os váltót (M3-mon berakod 5be és végigjössz, nem megy tönkre a 2-es szinkron), 1ébként a kuplungot is 1nap alatt cserélték ki
- minden drága: a többi Prelude-ös iszonyat jófej, pl rögtön kaptam fűtéskonzolt (ajándékba), mindennek a beszerzésében és beszerelésében segítenek, a bontósok is elég rendesek, már egy csomó mindent vásároltam (nagyon jó árakon)
- komplett kipufogórendszer: Janó helyett egy gyári 10-15e Ft-os leömlővel jobban jártál volna, most fogom beszerelni
- majd elfelejtettem 1500-ért vettem egy gyújtókábelt a bontóban, mert áthúzott és azért dadogott a kocsi, azóta tökéletes
- tetőablak kézzel rásegítése: kitöröltem azt az iszonyat sok zsírt ami bele volt kenve és kosszal keveredve masszává állt össze, és befújtam WD40-nel azóta határozottan javult, de majd nyáron állítok a csavarokon és tökéletes lesz
- a vezetőülés (neked nem tünt föl?) alja szanaszét volt törve és a szivacs is ki volt kopva, ezért teljesen meglepődtem amikor egy másik ülésből átszereltem a tálca részt és a szivacsot 10 cm-rel magasabban ülök, felemelő érzés
- stb

1ébként azóta már beraktam az ülésfűtést extraként, meg persze kárpitvilágítást (nagyon jól mutat és gyári), a km számláló órát szintén ingyen csinálta meg egy ismerősöm (egy pici alkatrész volt eltörve benne) és azóta már plazma számlapom is van. Motorháztető kitámasztó 500 Ft-omba került azóta nem kell a vasrúd amit adtál. A belső széttört műanyagok fele is már cserélve van kb 5e Ft. Lecseréltem a tákolt hűtőtartókat, megvettem a légszűrő hiányzó alsó részét kb 5e Ft. Természetesen rögtön egy Xenon szett is. beépítésre került. Stb.....

Nyárra tervezem a klíma (kb 50rugó lesz) valamint tempomat (15e) beépítését is. Igazából csak a rohadásokat kell kijavítani, azután egy átmeneti festés a javításoknál, jövőre meg telifényezés.... Szerintem iszonyú klassz lesz.

Örülök a kocsinak, járunk Prelude talikra is, és lassan jön az évadnyitó Honda találkozó is amin szintén ott leszünk a többi Prelude-össel együtt.
Ha lesz időm, majd csinálok jó képeket és küldöm, ahogy igértem az e-maileldre!

UI: Örülök az új autódnak (kár hogy nem hondát vettél a francia autókról nem hallottam túl jó véleményeket), remélem szerencséd lesz vele.

Üdv:
Fanni

(#49) Elmör válasza Prelude94 (#48) üzenetére


Elmör
senior tag

Hali!

Köszi a tippet: "majd elfelejtettem 1500-ért vettem egy gyújtókábelt a bontóban, mert áthúzott és azért dadogott a kocsi, azóta tökéletes" -----ezt lehet megjátszom én is, hátha akkor nem fog dadogni. :R

RYZEN 7+ RTX Powa@1440p 240Hz hétvégén nem biztos, hogy elérsz

(#50) nostrum válasza Prelude94 (#48) üzenetére


nostrum
tag

Tetszik a neved... :DDD
És örülök, hogy nem vette magadra... az írás stílusa megkövetelte... :R
Kicsi a világ... bár valahogy sejtettem, hogy eljut hozzád a történet...
(habár jó része számodra már ismert volt)

Amiket írtál, arra azt tudom mondani, hogy:

- egy ilyen autó számára mindenképp kedvezőbb környezet BP mint egy isten háta mögötti kisfalu... válogathatsz a jobbnál jobb szakemberek közül... sok Hondás ismerőstől nem választ el a távolság... bontóért sem kell 100 kilóméterre menni stb.

- bilincs csere - na ennyit a szerelőkről, akik azon kívül szerintem mindent lecseréltek...

- gyújtókábel ... szintén zenész

- autópályás felvitel... igen, ha akkor mondod, vagy magamtól rájövök, akkor megoldható lett volna

- beázás... amiután raktam fekete szilikont az ablakkerethez, nekem megjavult... szólhattam volna, de asszem, hogy a hibalista így is baráti volt...

Hozzátéve azt is, hogy ha nem is vagy milliomos, azért tágasabb keretekből gazdálkodsz mint én, azt gondolom, hogy 1000X jobb helyen lesz nálad az autó...

Főleg azért is, mert én nem vagyok egy klubtag emberke ...
Nincs sok ismerősöm (de több mint amennyit szeretnék) , több embert utálok mint szeretek, barátom kevés van, (azok mondjuk többet érnek mint 1000 ratyi) és gyűlölök segítséget kérni (habár segíteni szeretek).
Elég magamnak való vagyok, és szeretek úgy élni, hogy nem szorulok senkire... és ez nem ment a Hondával...

In space, no one can hear you scream...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.