Ez valami kretén feladat? Vagy igaz történet és hajt a kíváncsiság?
Eeeeh, what’s up, doc?
Ez valami kretén feladat? Vagy igaz történet és hajt a kíváncsiság?
Eeeeh, what’s up, doc?
szerinted?
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
Nem tudom?
(#4) plömplöm:Ajhe, hát nem tudom, szvsz 70km/h környéke, de ez csak egy nagyon hasas tipp.
[ Szerkesztve ]
Eeeeh, what’s up, doc?
akkor segítek
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
70?!? ezt mire alapoztad?
#5: nem tudom. kutatom a netet mindenféle kalkulátorok miatt azóta is folyamatosan, nagyjából mindegyik ugyanazt mondja mint a többi, de ez nem annyi, mint amennyiket eddig tippeltetek...
nem akarok tippeket adni, nem is linkelem a kalkulátorokat, ezért is kérdeztem...
[ Szerkesztve ]
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
Hirtelen azt hittem bablewes vagy Sorry...
Amúgy én min 90- max110-re tippelek. Főúton nem szokás 60-nal, 70-nel előzni. Max belvárosban : )
90-ről 25méteren meg lehet állni? mivel? egyre jobb...
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
Ja most nézem, én azt hittem annyit csúsztál
szerintem sokkal lassabban.... a fékút alapján 40-50 környéke...
#10: hát ez az. lehet hogy megvolt az 50. de ha nem több, akkor végképp nem értem, hogy az ellenfél miért baszakodik velem még mindig
[ Szerkesztve ]
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
40-50 körül is lehet nagyot csattanni. Ez se lehetett több, ha ennyi úton megállt.
Én tavaly télen a Stifttel hetvennel fogtam egy padkát (kézifékes bohóckodás rlz), lengőkar elment, kerék beleért a kasztniba annyira hátracsúszott, alig lehetett eltekerni a kormányt, de 60km-t elment a saját lábán a szerelőig, ahol egy lengőkarcsere után ment tovább, semmi baja..
[ Szerkesztve ]
Ezt így kiszámolni neked senki nem fogja ezekből az adatokból (másból sem igen), legfeljebb jól (a te elképzelésednek megfelelően, ha te sem avgy biztos benne) tippel. Helyszínelői rutinnal lehetne többet mondani, de az elbeszélésed egyoldalú, szubjektív, ki tudja mennyire hiteles (nem hazugozlak le, de pánikhelyzetben másképp működik az ember, mint normálisan), és ezer olyan tényező van, ami nem kalkulálható:
- "kicsit nedves" út
- milyen autó,
- milyen, mennyire kopott fékek, gumik, egyéb alkatrészek,
- útfelület minősége (esetleg hogy lecsúsztál-e az útról,
- milyen szögben történt az ütközés és mivel (mennyire volt rugalmas/rugalmatlan),
- állt-e, haladt-e, ha igen, milyen irányban, amivel ütköztél...
Ez mind-mind olyan kérdés, amire egy rutinos helyszínelő ott a helyszínen felépít egy szakvéleményt, és nincs az a szakértő, aki utólag bármit hozzátehet elmondás, vagy akár képek alapján.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
dacia logan mcv 1.6 16v 7személy, bár a történéskor egyedül voltam
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
Próbáltam elképzelni... de még sosem ütköztem, amúgy kerékelhagyásból kiindulva gondoltam.
Eeeeh, what’s up, doc?
Nagyon jó, hogy ezt mind leírod, de egy fontos dolog lemaradt. Az autó tömege. Hadd ne mondjam miért fontos. Egyébként egy 120km/h-val közlekedő átlagos személyautó száraz úton, nyári gumival, nyári hőmérsékletben olyan 120 méteres féktávon áll meg. Persze megfelelő fékekkel. Azt sem tudjuk, hogy a fékek milyen állapotúak, nehéz ezt így kiszámolni. én 60ra tippelek.
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
nem is tizedre gondoltam, hanem tippelés szinten, az 50 és a mondjuk 70 között különbséget téve.
- december 7. azaz picit nedves. nem száraz, nem nedves, hanem "taknyos";
- ezt most beírtam;
- ~40ezret futott az autó. újonnan vettem, első tulaja vagyok, égegyadta világon semmi baja nem volt;
- aszfalt. az ütközéskor csúsztam fel a jobboldali részre, ahol csúsztam a füvön, ahogy írtam;
- balról fordult ki elém. ezt nehéz megfogalmaznom, kéne kép...;
- haladt, hiszen fordult ki elém. valszeg azt tette, mint 10-ből 9 ember, elnézett balra, nem jött senki, úgyhogy kifordult.
#16: ~1300kg
[ Szerkesztve ]
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
- haladt, hiszen fordult ki elém. valszeg azt tette, mint 10-ből 9 ember, elnézett balra, nem jött senki, úgyhogy kifordult.
Mondjuk az ilyen embereket sem értem.
Logikus, h azért kanyarodott eléd, mert nem vett észre. És azért nem vett észre, mert el se nézett feléd.
Bár manapság egyre több az olyan autós, aki látja ugyan, h valami jön felé, de egy négymagos Opteront megszégyenítő agymunkával azonnal felbecsüli, h hohhóóóóóóóóó, ez gyorsabban jön, mint a megengedett max. sebesség.. na várjunk csak, majd szépen kikanyarodok elé, és ezzel lassításra kényszerítem.. mert majd én jól betartatom a kreszt mindenkivel..
Aztán az ilyenekből előbb utóbb baleset van, és akkor jár a szájuk, h hohóóóó, te gyorsabban mentél, te vagy a hibás..
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
Ugyanazon típuson belül sincs két egyforma fék, no meg vezetési stílustó, az általában hasnált út típusától, minőségétől is függ, hogy mi mennyire kopott, használt (fék, futómű, gumik, lengők).
Ugyancsak nagyon nem mindegy, hogy a "fű", amire ráfutottál, milyen talajon volt (és itt a normál, vagy a "kicsit hepehupás" nem definíció), és mennyire volt sáros. Ezek mind-mind értékes métereket,másodperceket jelentenek fékezésnél. Egy-egy nagyobb kátyú a padkán jelentősen lecsökkenti a féktávot, az más kérdés, hogy mit művel a relatíve nagy sebességgel haladó autó futóművével.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
"milyen szögben történt az ütközés"-re: úgy mentem neki, hogy az orráról a rendszámtábláját "elém" ütöttem le, azaz abba az irányba repült el, amerre én haladtam.
és persze, sokmindenen múlik, de ahogy én látom, függetlenül az elfogultságomtól, szubjektivitástól, ha egy ilyen koccanás után 25méteren megállt az autóm, akkor "mennyivel mentem"? helyesebb cím lehetett volna a "mennyivel mehettem vajon"
#18: "majd én jól betartatom a kreszt mindenkivel", hádde nekem volt elsőbbségem, neki egyáltalán nem volt mit betartatnia velem. mentségére szolgáljon, hogy most mint utóbb kiderült, családon belül sem volt tiszta mindenkinek, hogy főúton bizony ér előzni
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
Amúgy sem nagyon tartják be a kreszt az emberek, főleg az elsőbbség megadását illetően.
"ha rányomok a gázra még beférek elé" ... " szép nagy kocsim van, amíg csorgatja rá a nyálát addig szépen elhajtok" ... stb.
de egyetértek peterkeT-vel, eléggé hiányos ez a leírás. Rajzzal is illusztrálhatnád, vagy fényképpel. Akkor jobban látnánk, hogy mi is a helyzet. Mert tuti, hogy a baleset után még ott a helyszínen csináltál képeket... ugye?
Illetve helyszíneléshez azt tenném hozzá, hogy kérdéses hogy milyen helyszínelés is volt .
Apámmal történt meg az, hogy bevágtak elé, majd kötötték az ebet a karóhoz, hogy ő volt a hibás, ő ezt nem ismerte el. Rendőrt hívtak, de nem olyan fajtát aki jön a kis krétával meg a távolság mérőjével...
A bíróságon mire oda került az ügy, A szakértő egyértelműen kijelentette a helyszínen készült képekről, a képen látható sérülésekből, hogy apámnak van igaza, egyszerűen nem történhetett az, amit a rendőr és a "vétkes" állított.
Kár hogy ez másfél év volt.
Azalatt az idő alatt tárolni kell a roncsot, és céges roncs révén még rosszabb a helyzet.
Jó a biztosító megtéríti miután kiderül, hogy ki fizet kinek, mármint a roncs tartását, elszállítását, de míg nem fizet azt is ki kell fizetni valakinek.
rajzzal, fényképekkel, jóvammá
nem, sajnos nem csináltam fényképeket. annyira egyértelmű volt a helyzet, és jött a rendőrség is helyszínelni, hogy nem fényképeztem. már tudom, hogy ez hiba volt
most átolvasva lehet hogy ezt nem fogalmaztam meg egyértelműen: "az utolsó ~10 métert...", mármint a 25méternyi lassulás utolsó 10 méterét tettem meg a füvön, nem a csattanás előtti utolsó 10 métert, nem fűnyíróval voltam, nem vagyok én forrest gump
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
Nah, de akkor mikor tudjuk meg, hogy mennyivel mentél? vagy te sem tudod?
És igen szerintem manapság már minden telefonban van fényképező funkció, ilyenkor nem az a lényeg, hogy minőségi kép legyen, de valami legyen...
Nekem meg még egy kép sincs a kocsimról... remélem ilyen nem is lesz soha
én sem tudom pontosan, honnan is tudnám. egyelőre azon agyalok, hogy mibe köthet bele az ellenfél, és igyekszem mindenre felkészülni.
a telefonom egy 6230, vga felbontású fényképelővel, ami még fényes nappal sem képes elfogadható képet csinálni, nemhogy egy december esti kivilágított úton.
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
bejegyzés mennyivel mentem?