Hirdetés

2024. április 18., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#3) Dany007


Dany007
veterán

Ezekkel az a legnagyobb probléma, hogy a fogyasztást csökkentik.
Viszont a szállítmányozó cégek már nem igazán tudják a fogyasztásukat tovább csökkenteni (takarékosabb útvonalak, kevesebb üresjárat), ezért a többletköltség szépen megjelenik minden terméken amit szállítanak.
Ezáltal minden szállított termék drágul. Ezáltal a kedves vásárló fizetésének kisebb lesz a vásárlóereje. Magyarul ugyanazért a pénzért kevesebb terméket tud vásárolni.
És ez senkinek se jó. Se a kereskedőknek (legyen az multi vagy kisvállalkozás), sem a vásárlónak. 'Igen így kell gazdaságot élénkíteni' :U

Több nyugati országban a válság ellenére is első helyen szerepel a vásárlóerő növelés, de legalább szinten tartása még a megszorítások ellenében is (lásd Olasz o., Anglia).
Bezzeg nálunk szarnak az egészre. Egyre többet és többet vesznek ki az emberek zsebéből.
Közben világosan látszik - ha már itt tartunk - a benzin esetében is, hogy a kereslet jelentősen (több %-kal) visszaesett az elmúlt 2-3 évben.
Másik példa a BKV jegyárak emelésének kérdésében egy politikus vagy közgazdász? - nem emlékszem - megjegyezte, hogy a dolog fordítva is elsülhet. Hiszen ha tovább emelik az árakat, akkor egyre több ember fog más utazási módot választani - pl biciklit vagy autót(!) - és így nem hogy bevételnövekedést nem fog elérni a cég a megemelt jegyárakból, hanem pont, hogy bevételcsökkenést fog eredményezni.

És amíg itthon ezen a mentalitáson nem változtatnak, addig az ég világon semmi sem fog javulni.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.