Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) negro


negro
őstag

Ez az auto, marmint az elektromos best buy lenne 2. autonak... munkaba, varosi hasznalatra pl. 2-3 eves 3 millaert de ehez az kene, hogy az indulo ara ne legyen tobb 6.5 millanal. Vicc, hogy a villany autozas a segenyebb retegnek kene h szoljon alapbetoen, akiknek meg a 6-7 literes dieselt is nehez tankolni erre fol kik tehetik meg, h "e" autokal jarkaljanak, azok akiknek amugy az se lenne gond ha 15 litert eszik az autojuk es azt kell tankolni.

''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''

(#52) DraXoN válasza negro (#51) üzenetére


DraXoN
addikt
LOGOUT blog

most kicsit gonosz leszek, de aki kb. tankolni se tudja az autót, az ha megteheti ne is tartson, mert akkor a szervizen is "spórolás" lesz .. az meg nem jó senkinek.

The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

(#53) Ijk válasza negro (#51) üzenetére


Ijk
nagyúr

Jelenleg a villanyautó a divat-trendi-prémium vonal. Mivel korlátozott és drága az akkumulátor így nyilván nem Szuzuki Altokba fogják pakolni, hanem felsőkategóriás autókba. Majd ez is lassan csordogál lefelé alsóbb kategóriákba.

/人◕ ‿‿ ◕人\

(#54) Kaktusz92


Kaktusz92
tag

Az autós teszteket hagyjuk meg a speedzone-nak és a totalcar-nak.

(#55) lenox válasza Máté94 (#48) üzenetére


lenox
veterán

Es az ellektromos motor/valto korites dragabb, mint a hagyomanyos? Szerintem olcsobb. Szoval hagyomanyos 4.5 millio, plusz akksi 3, tehat 7.5 kene legyen max. Minusz allami tamogatas, tehat 6 korul kene megkapni. De 8-9-10.

(#56) Feketelaszlo válasza negro (#51) üzenetére


Feketelaszlo
senior tag

A szegényebb rétegeknek nem az e-autózás, hanem a buszbérlet meg kerékpár szól. Pláne városi használatra. Tetszik vagy sem, de ez az Európában elfogadott norma, az autógyártók pénzből élnek - s az autós is pénzt tankol (hogy áram vagy benzin formájában és mennyiért az mindegy). Az automobilok a kapitalizmus ékkövei, az e-autózás sem fog szociális segélyezésről szólni.

(#55) lenox:
Ebben azért ne legyél biztos - a hagyományos hajtásra olyan mérethatékony infrastruktúrát húzott fel az ipar, hogy attól nehéz olcsóbbat gyártani. Meg ahhoz gyakorlatilag nem kell más, szinte csak acél meg legfeljebb egy nagyon kevés alumínium - a legolcsóbb fémek - itt meg azért vannak drágább dolgok (főleg réz) nagyobb mennyiségben is. Vasúton is egy diesel mozdony kb. 5-600 millió forint, elektromos 1,2-1,5 milliárd forint. Ok, ez most hülye hasonlatnak tűnhet, de ha a költségtényezők mélyére ásnánk ott is hasonló okok miatt drágább az elektromos hajtás, mint közúton.

(#57) #76500480


#76500480
törölt tag

Egy szgk-nál nincs olyan, hogy megéri kategória, haszongépjárműre lehet mondani... elektromos targoncára szintén. (NV200 után jöhetne már valami normálisabb is, áfa visszaigényléssel is ráfizetés).

[ Szerkesztve ]

(#58) Chaser válasza Bog (#10) üzenetére


Chaser
titán

2. Az elektromos autók guruló okostelefonok
tedd a zsebedbe, aztán beszélgessünk utána is erről ( :

6. Az autó is mobil ;)
ez viszont talált ( :

én is csak lestem mijat_köm van itt :d engem nem zavar, de valahol vicces

_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

(#59) DjFlanker


DjFlanker
aktív tag

1. gyönyörű ez az autó, ebben a kékben nagyon kéne. Kinézetre a belseje is bejövős.
2. Az elektromos autók drágák, de eközben a hagyományos autók ára is szépen feljebb kúszott, 5-8 éve ugyanekkora méretű kisautó 3 millió alól indult, 4 millió a Golf osztály belépője volt, ami ma már 5, de ha nem fapad akkor inkább 6, bármely "kommersz" gyártónál.
3. ez persze nem segít azon hogy 4-6 milliót (x százalék önrésszel pl.) sokkal könnyebb kigazdálkodni, bevállalni, mint 10 milliót. De szépen lejjebb fognak menni az árak kicsit az e-szegmensben amikor beindul az igazi árverseny és elárasztják a piacot Európában az elektromos autók, 1-2-3 éven belül. Átmenetnek meg ott van pár jó hibrid is.
4. 3 ajtós nem a kvóták miatt nincs. Kikopott szinte mindenhonnan, rétegmodell és túl drága lett legyártani az eltérő karosszériát, elemeket.

Jó pilóta alagútban nem katapultál

(#60) Rolly válasza Bog (#18) üzenetére


Rolly
veterán

ennek a fedélzeti rendszernek az elődjét használom a 2017-es Peugeot 308-ban nem tökéletes de bőven a használható kategória... igazából - lehet hülye vagyok - de én szeretem :) ... nem gáz a klíma állítás sem nyáron és télen sose kell hozzányúlni... most néha kell állítgatni reggel napközben de az is megvan indulásnál és nem gáz, hogy érintős...

az android autó kicsit lassan indul de utána már jól használható.. mirror link nekem sem megy :) de android autó mellett nem is kellett még :)..

Mobil app kevesebbet tud a 308-as nál (nincs előfűtés / hűtés töltöttség állapot), de nagyon szerethető app:
- napi-havi fogyasztási költési adatok visszamenőleg évekre...
- szól a szervíz intervallumokról
Így az arcomba tolja, hogy évi 420e Ftot költök üzemanyagra (tankoláskor az app bekéri a literenkénti új üzemanyag árat) s ha ezt nézem 10 éves távlatban (+ szervíz fap és blue adalékok) már 5 millió körüli felára is lehet egy diesel autónak az elektromoshoz...

Plusz a 10 milliós e208 felszereltsége nem a 4,2 milliós 208 access-aséval fog megegyezni hanem inkább egy allure-éval ami már inkább 6 millió körül lesz szerintem (dieselben)

(#61) schawo válasza Kaktusz92 (#54) üzenetére


schawo
titán

Ha zavar, ne olvasd. Mások megteszik helyetted is.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#62) schawo válasza lenox (#55) üzenetére


schawo
titán

Egy átlagos elektromos autó az első 5-8 évben nem is megy szerviz közelébe (nincs ami elromljon, még a fékek is kitartanak). Egy belső égésű autón rengeteget keres a gyártó a szalon után.

Évekig dolgoztam két speciális járműgyártónál (nagy méretű lakóautókat gyártottunk, összesen 8 évet) pénzügyi vezetőként, és sosem értettem, hogy egy személyautó hogy fér be 10 millió alá. Azóta már tudom, hogy az autókat veszteséggel adják. Egy villanyosnál ez az üzleti modell nem működik. Ezért drágák a villanyautók.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#63) Rolly válasza schawo (#62) üzenetére


Rolly
veterán

nem gondolom, hogy az autókat veszteséggel adnák... az én Peugeotmra 5 év garancia van addig az első 5 évben cirka évi 50e-70e olaj és szűrő csere... ha kell a fékbetét plusz de más nem nagyon van ami szervíz igényes... ha nincs gari akkor pedig az ember már nem köteles márka szervizbe vinni.... de lehet már addig sem ha igazolni tudja a szervizeket hivatalos pecséttel...

(#64) lenox válasza Feketelaszlo (#56) üzenetére


lenox
veterán

Hat a mozdony nem hinnem, hogy osszefugg ezzel. Szerintem ha veszem a hibrid hajtas felaranak ketszereset, kivonom a robbanomotor arat es hozzaadom az akksi aranak felet, akkor kb. ott vagyunk, amennyivel tobbe kerul. Nem tud ez sokkal tobbe kerulni.

(#65) lenox válasza schawo (#62) üzenetére


lenox
veterán

Hat ez akkor jonne csak ki, ha evi 1 misit kene egy szemelyautonal szervizre kolteni, dehat ugye nem...

(#66) Feketelaszlo válasza lenox (#64) üzenetére


Feketelaszlo
senior tag

Nem tudom egy robbanómotor mennyibe kerül (detonátorokban nem vagyok járatos), de egy alsó kategóriás belsőégésű motort pár éve úgy 6-800 € között lehetett legyártani (ez alatt VW 1.0 vagy Renault-Dacia 1.2-t kell érteni beszerelésre kész, járóképes állapotban). Ezen a jelenleg érvényben levő káros anyagi kibocsátási normák drágíthattak kicsit, de összességében ez sajnos még mindig csak egy ugyanúgy belépőszintű, teljesítmény-azonos 3 fázisú DC villanymotor ára körül van.
S míg a b.é.m. mellé viszonylag olcsó, mechanikus segédberendezéseket lehet társítani, azért a villanyautónál a teljesítményelektronika igencsak elkezdi megdobni az árat. Csak egy példa: mikor kijött a hazai zöld rendszám szabályozás a hazai Toyota képviselet inkább visszavonta a sima Priust a kínálatból, mert a Prius Plug-in így annyival vonzóbb lett, hogy már nem érte volna meg kínálatban tartani, pedig a két modell között több, mint 1,5 millió forint árkülönbség van (amit főleg a töltő okoz, mint gyakorlatilag egyetlen lényeges műszaki különbség). Hibridekkel egyébként ezért is csalóka számolni, hiszen elég széles specifikációkon mozognak a 48 V-os "compliance" hibridektől kezdve a tényleg komoly plug-in megoldásokig, de alapvetően egyik sem éri el egy full-elektromos autó bonyolultságát, s a hibrid-rendszerek felára talán árban a felét sem fedezi egy önálló elektromos hajtásláncnak.

(#67) BiP válasza Rolly (#60) üzenetére


BiP
nagyúr

A mostani 208-ból 5m az allure dízel, 4,5 a benzin. [Gablini] [peugeot.hu]
Az új 1millával drágább lenne majd?

[ Szerkesztve ]

(#68) Rolly válasza BiP (#67) üzenetére


Rolly
veterán

szerintem mivel új modell kezdetben biztos drágábbra lesz árazva... én úgy gondolom, hogy 6 körül lesz... de a 1.5 diesel most is 5.5 csak akcióval 5...

(#69) BiP válasza Rolly (#68) üzenetére


BiP
nagyúr

Akcióval, ami mindig érvényes és minden márkakereskedőnél :)
Gondolom ez azért van így, mert a listaárat nem akarják lejjebb vinni, és így tudják olcsóbban forgalmazni.
Kérdés, hogy az új modell változatlan listaáron jön-e (így csak fél millával lesz drágább a most megvehető 208-asnál) vagy emelnek-e a listaáron is +felet, és akkor úgy valóban 6M lesz. (bár annyit szerintem nem ér.)

[ Szerkesztve ]

(#70) Vigneau válasza BiP (#69) üzenetére


Vigneau
félisten

Nekem augusztus végén a Qualiténél kb. 4.1-4.2M-et prognosztizáltak a 75LE-s Like-ra... Ezért is mondtam le róla és léptem a Swift felé. :(

Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...

(#71) pit stop


pit stop
addikt

Összehasonlításban ott követik el sokan a hibát szerintem, hogy a jelenlegi árszinteket veszik alapul. Viszont jönnek majd az EU előírások, a büntető adók, és hipp-hopp a belső égésű motorral szerelt változatok fognak milliókat drágulni, a tömeggyártás miatt csökkenhet az elektromos ára és pár év múlva már sokkal közelebb lehet a két változat ára - és akkor majd kiadja a matek.

Autó: Design visz mindent, nagyon beletaláltak most szvsz.

Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.

(#72) .DLL válasza schawo (#62) üzenetére


.DLL
veterán

Én is ettől tartok, nemnagyon akar lejjebb menni az új e-autók ára. : (
Jó, tény, hogy közben fejlődtek is. Igazából két plusz van amit ezzel megvesz az ember, az egyik a nyugalom, hogy nem kell szervizbe vinni és minden nap teli tankkal indulhatok. Megbízható. És ez fontos hogy így maradjon, ha már nem csökken az ára, akkor legyen tényleg gond mentes minden egyes nap legalább 10 évig. Csak az a baj, hogy volt az a sztori, hogy asszem a Volvo egyszer majdnem csődbe ment, mert túl jó autókat gyártott (ebből mondjuk nem tudom mennyi igaz)

(P.H.)

(#73) Ijk válasza .DLL (#72) üzenetére


Ijk
nagyúr

Azért belső égésű motoros autónál sem kell a körmöd elrágni hogy megáll alattad és szervizeltetni kell.

/人◕ ‿‿ ◕人\

(#74) DraXoN válasza .DLL (#72) üzenetére


DraXoN
addikt
LOGOUT blog

Mondjuk ha valaki nagyon ráakar "ugrani" az elektromos autóra mindenképp, egy régebbi autó átalakítása kijön 2-2,5 millából egy olyan 100-150km-es akku hatótávval, engedélyekkel, munkadíjjal (városba jó lehet)... Persze, ez "nem olyan", mint az új, de lehet akár elektromos ladája (régi), skoda 120-a, kispolskija az embernek így.. városban egyébként is sokszor kényelmesebb a kisebb autó (amíg nem megy neki egy SUV), könnyebb vele parkolni, nem kicsit.

[ Szerkesztve ]

The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

(#75) DarkChild válasza CriticalHit (#4) üzenetére


DarkChild
senior tag

Nyilván tudod, hogy az elektromos hajtásláncban nem a villanymotor vagy az inverter a drága, hanem az akku. Az teszi ki az autó árának legalább 25%-át.

(#76) Rolly válasza DarkChild (#75) üzenetére


Rolly
veterán

S itt az e208ba azért 50 kWhs akkupakk van ami elég jól hangzik...

(#77) lenox válasza Feketelaszlo (#66) üzenetére


lenox
veterán

Kicsit problema, hogy teljesen osszekevered egy nagyon regi, szarra optimalizalt gyartasu egyszeru motor bekerulesi arat az uj, kis szerias motor vegfelhasznaloi araval. Szoval ez igy nem tul meggyozo, ugyhogy en tovabbra is azt gondolom, hogy siman tudnak olcsobban adni ezeket, ha akarnak, es ha fog erosodni a verseny akkor fogjak is. Persze az akksi kerdes (tehat, hogy lesz-e eleg nyersanyag, kornyezetszennyezes stb) az nem tudom, hogy oldodik meg, ha egyaltalan.

(#78) Cenobite


Cenobite
újonc

Kívül jól néz ki, elöl hátul is ez az új Pözsó. Belül a műszerfal nem tetszik, zongora billentyűk és a műszerfal is számomra túl komplikált.

(#79) Vesa


Vesa
veterán

Indoor ritka ocsmány, egyébként meg peugeot...Több kérdésem nincs is.

A cikkhez csak annyit, hogy egy alapvetően az elektromos verzióról szóló írásban nem értem, miért a sportosság van emlegetve állandóan, lassan el kéne fogadni, hogy az ilyn GTi sz*rok csak arra jók, hogy a suttyó száguldozók és utcán gyorsulgató, jobbról előzgető HMCS-k szépen kinyírják maguak (az nem baj) és a vétlen közlekedőket is (az már igen). Versenyezni versenypályán kell, nem az utakon, az elektromos autózás (remélhetőleg belátható időn belül pedig az autonóm autózás), pont arra lesz legjobb, hogy ezeket az alakokat végre kisöpörje a közutakról.

pit stop
És a grid hogy fogja bírni, ha hirtelen tömegével kezdenek töltőkkel vacakolni a népek? Megmondom: Sehogy! Éppen ezért, egy darabig még nem lesz árcsökkentés, ugyanis nem létezik hozzá az elektromos infrastruktúra ami képes kiszolgálni egy hirtelen energiaigény-robbanást!

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#80) lenox válasza Vesa (#79) üzenetére


lenox
veterán

Éppen ezért

Nem tudok olyanrol, hogy buntetoado lenne rajtuk, eppen ellenkezoleg...

(#81) Khelben válasza Vesa (#79) üzenetére


Khelben
nagyúr

az elektromos autózás pont arra lesz legjobb, hogy ezeket az alakokat végre kisöpörje a közutakról.

Az elektromos autók pont verik a benzineseket gyorsulásban :)

(#82) schawo válasza Vesa (#79) üzenetére


schawo
titán

A grid gyorsabban és olcsóbban bővíthető, mint ahogy a tankerek hordják ki az üzemanyagot a kutakra.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#83) BiP válasza Khelben (#81) üzenetére


BiP
nagyúr

Így van, a suttyóknak nem lesz esélyük.
Elektromos autót meg -remélem- az értelmesebbje vesz. Mert jól gyorsul, de nem hozza azt az élményt, ami a hmcs-knek kell.(benzingőzös meg jól brümmög)
Meg aki a szarrá tuningolt kettes golftól érzi menőnek magát, annak nincs pénze elektromos autóra :)

[ Szerkesztve ]

(#84) Gombinyó


Gombinyó
őstag

Dizájnban még mindig a legjobbak közt vannak a franciák. Bitang jól néz ki ez a kis gyösz.

(#85) bot1978


bot1978
senior tag

Azért kapcsolgatott a KP zár a Citroenemben, mert az ajtóban megtört a kábel. Ismétlem a vezeték eltört az ajtó tövében a gumiharang alatt. Nem a csatlakozó, a vezeték. Ehh?

Azért világít az airbag lámpa, mert a vezetőülés alatt a csatlakozó vacakol, kb. 3 havonta buzrálnom kell. A motortéri csatlakozódoboz gyári állapotában be tud ázni bármilyen fals hibaüzenetet generálva, a kormánykapcsoló gyári hibájából adódóan menet közben elmegy az országúti világítás éééés EZEK gyártanak elektromos autót?
Felröhögtem, amikor egy mondatban olvastam a PSA és az elektromos hatótáv szókapcsolatot.
Az, hogy egy Toyota megcsinálta a Priust az még oké, mert egy Toyota előbb rohad péppé, minthogy tönkremenjen egy kormánykapcsoló az utastérben. De a PSA? És 10 milla felett valaki ezekért fizet?
Gratulálok hozzá! :R

(#86) axioma válasza Vesa (#79) üzenetére


axioma
veterán

Jajj.
1. elektromos autoval igenis van valamilyen ertelmu sportossag. En, az alapbol ovatos noi vezeto ezzel sokkal inkabb be merek vallalni savvaltasokat, mert tudom, hogy van tartalek ill. oda fogok erni (a legjobb piros lampanal elsokent indulva, nem zoldek kozul keves tudja tartani a tempot, siman besorolok a tobbi ele)
2. az autok toltese, foleg ha normalis tarifa lenne hozza, NEM robbantja fel az igenyeket. En - direkt, pedig nem vagyok motivalva benne - ejfeltol toltok. Az enyem jelenleg nem szabalyozhato modon van a halozaton, igy 10 ampert fogyaszt (2.2kW). De lehetne korlatozni ha akarnam, ido van ra, akkor 1.5kW alatti is lehet, egy jobb vasalonal kevesebb.
+1. nem egyideju, de mivel van e-auto, erdemes napelemet felrakni, tehat a kornyek atlagos terhelese szallitasban csokken (a nappali csucsba besegit a napelemem, az auto meg az ejszakai volgyben vetelez)

(#87) bot1978 válasza axioma (#86) üzenetére


bot1978
senior tag

Az is jajj, ahogy kiszámoljátok, hogy mennyivel olcsóbb autót fenntartani adómentesen.
Olcsóbb „tankolni” ha adómentesen tankolsz. Gratulálok.
Sőt ha van házi erőmű (napelem, akármi) akkor pláne. Igen ám, csak ezeket ugyanúgy agyon fogják adóztatni abban a pillanatban, ahogy az üzemanyag adótartalma nem folyik be az államkasszába, szóval olcsóbb nem lesz, de lehet majd xopni az elöregedő akkuval.
Nézzük már meg a magyarországi autók átlagéletkorát, aztán egy ezzel megegyező korú akku állapotát. Gyönyörű.
Hihetetlen, ahogy felfűzitek arra a láncra a logikát, hogy adómentesen tankoltok, mintha az adómentes benzin drága lenne. Nem. Nem az.
Ehh?

(#88) schawo válasza bot1978 (#87) üzenetére


schawo
titán

Ha a benzin áráról leveszed a 120 Ft jövedéki adót, még akkor is rohadt nagy marad a különbség.

7 literes fogyasztással számolva egy benzines autó száz kilométerenként (7 x 250) 1750 forintból, egy villanyautó 15 kWh/100km fogyasztással (15 x 35) 525 forintból közlekedik. Az kevesebb, mint a harmada.

De ha megfordítom, és mindkettőre rászámolom az adót (7 x 120 = 840 Ft), azaz 2590 Ft és 1365 Ft, akkor is még mindig csak fele a költség, és ugyanaz az adómennyiség ki van fizetve.

Ugyanez egy nagyon gazdaságos dízel autó viszonylatában: 5 x 300 = 1500 Ft vs 525 Ft, adómennyiség: 5 x 100 = 500 Ft, tehát 2000 Ft vs 1025 Ft, szintén fele, már kifizetett adóval.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#89) Ijk válasza axioma (#86) üzenetére


Ijk
nagyúr

Ha itthon 1 millió villamos autó futna és éjszaka csak 2kW-al csorgatnák az áramot az pont egy Paks teljesítménye. Megjegyzem KSH alapján jelenleg az itthoni személygépkocsi állomány 3,6 millió, tehát kicsit több mint csak a negyedét feltételeztem, ami be is következne 10 év alatt ha lemenne 6 millióra az elektromos autó ára.
Szerintem itthon képtelenség lenne ilyen mértékű teljesítménybővítés 10 év alatt, miközben folyamatosan növekedik az elektromos áram igény. Fokozatosan terjednek az indukciós tűzhelyek, elektromos sütők, villany fűtésrendszerek, légkondícionálók.
Valószínűleg felrobbanna az elektromos áram díja, ráadásul az államnak komoly bevétele van az üzemanyag jövedéki adójából, ami jelenleg villanyból nem jönne be.

Nagyon szép divat ez az elektromos autó meg zöld szemlélet, gazdagoknak hobbiszinten. Ráadásul a másfél milliós állami pénzzel olyanok adóját csoportosítják át akiknek esélye sem lenne 10 milliós e-autót venni, ahelyett hogy a minősíthetetlen állapotú utakra költenék. Közben valószínűleg a helyi zéró kibocsátáson kívül szinte semmivel nem környezetbarátabb, ráadásul az elterjedésével mivel drasztikusan emelkedne az elektromos áram ára még a jelentős megtakarítást is megkérdőjelezném az üzemanyagon.
És akkor nem beszéltünk arról hogy a megfelelő akku még mindig csak sci-fi, jóformán laboratóriumi szinten sem létezik kézzelfogható eredmény csak ígéretek.

[ Szerkesztve ]

/人◕ ‿‿ ◕人\

(#90) axioma válasza bot1978 (#87) üzenetére


axioma
veterán

Egyreszt ez a posztom pont egy szot se szolt az olcsosagrol.
Masreszt azert adomentes, mert mashol megtakaritas erheto el vele (tarsadalmi szinten).
Harmadreszt ha csak annyira adoztatjak meg, hogy nem buntetoado (amikor hatarozottan az a cel hogy dragabb legyen mint a normal auto), akkor meg mindig sok okbol megeri ingazasra e-autot hasznalni (a benzines helyett).
A prius I-ben 16 eves akkukat csereltunk, de az 2001-es technologia. A 2011-es ion-omban nem tartok attol hogy 5 even belul barmi szamottevo problema lenne (ertsd: napi igenyemet nem szolgalja ki).
Jelenleg a ferjem autojat mondom, egyreszt mert nagyobb nem lehet le-szappantartozni, masreszt mert rendszeresen szinte nullara hasznalja: Ampera, napi 50km korul (max. tud 60-at), es napi max. 10kWh aram. Tehat 20kWh nala sincs a 100km. Nekem inkabb 16. Ezt nem az auto fedelzetijebol olvasva (ott en is tudok 6.5-7 km-t menni az amperaval is per kWh), hanem mar a "falbol kijovo elektronokat" szamolva. A benzin mikor volt utoljara olcsobb mondjuk akar 5 literes fogyasztassal szamolva? Raadasul ez a nappali arammal. Ha lenne normalis tarifa arra, hogy mibe kerulne ha csak volgyidoszakban toltom (fyi: Paks kb. 3-5 Ft-ert termel egy kWh-t, ez mindennel megpakolva is kevesebb mint a mai aramdij fele), akkor egyreszt segitene az aramszolgaltatoi piacon, masreszt meg ennel is olcsobb lehetne.
Napelemrol amit eladok az elmu-nek azt a sajat fogyasztasomon felul kb. felaron veszik at (a nappali tarifa kb. 38Ft-os kwh-nkenti arahoz kepest). Amig a hazon belul toltok vele (azonnali elhasznalas, nem erinti az elmu-t) addig igen nehezen tudok elkepzelni hozza adonemet (foleg hogy nincs merve).

(#91) schawo válasza Ijk (#89) üzenetére


schawo
titán

Ha éjszaka 2kW-tal (20:00-tól 6:00-ig) csorog az áram, akkor az napi 20kW, ami a fogyasztást figyelembe véve napi átlag 130km és évi átlag 50000 km megtételét, feltételezi. Az átlagos autó Magyarországon ennek a negyedét futja. Szóval egymillió autónál egy negyed Paksra van szükség. Ha még beleszámolom, hogy nem csak éjszaka van töltés, hanem nappal is, akkor 15-20%-nyi Paksi bővítésre lesz szükség a villanyautózás miatt. Meh.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#92) bot1978 válasza schawo (#88) üzenetére


bot1978
senior tag

[több, mint a fele adó] ha nem veszed meg, akkor a bevételkiesést valahonnan pótolni kell. Tökmindegy, hogy a hiány be nem folyt jövedéki vagy sima áfa. Bármi lehet, akkor is rá kell terhelni valamire. Értem, hogy szeretnél belekapaszkodni a jövedékibe csak a ktv nem így működik, a hiány attól nem lesz kevesebb, ha Te csak a jövedékit számolod.
Nem számolsz a hőmérséklettel. A jelenlegi akksikkal a hatótáv radikálisan csökken fagyban már csak azért is, mert az akksik fűtése is akkuról megy, de másért is. Az elfogyasztott akksi is fogyasztás. Az nekem is megvan, hogy ezen az analógián bármilyen alkatrész a robbanómotorosnál is fogyasztás, csak az akku biztos, hogy elhasználódik. Nem tudsz rá "vigyázni", nem tudod házilag megmókolni okosba, feketén félárú UGY vackokkal megmókolni. stb.

(#93) axioma válasza Ijk (#89) üzenetére


axioma
veterán

Szamold mar ujra... 2000MW nem 2000kW! Nem volt ez egy "aprocskat" gyanus neked csak ugy gyakorlati erzekbol???
Ezen kivul elfelejtettel egy "apro" szorzotenyezot: a 2mill auto NEM fog egyszerre tolteni.
A masfel millas tamogatast hagyd ki, azt en is uldozom. Meg a kamu zoldrendszamos suv-okat is meg 4 kipufogos sportkocsik sose toltve de zolddel jarnak.
Az aramigeny no, de a gond a nagyon valtakozo igenyekhez szukseges gazuzemu meg szentuzelesu (gyors felfutasu, de draga es kornyezetszennyezo) a nagyobb problema, nem a zsinorarambol keletkezo igeny. Az mashol is olcso. Persze, tarifa kene hozza, de hat Mo-on mar van ennek tradicioja, ott a vezerelt aram, ki van epitve a mukodtetes, csak egyszeruen torvenyi hatteret kene modositani (per pill 1. nem kotheto ra fix autotolto sem 2. a vezerelt ma csak hotar.kalyha es elektromos bojler csoportokat kezel, amiket meg szocialis okokbol este 6-tol - lepcsosen, csoportonkent, de - mind bekapcsolnak).

[ Szerkesztve ]

(#94) Ijk válasza schawo (#91) üzenetére


Ijk
nagyúr

Már hogy 20kWh energiát raksz bele az akksiba egy éjszaka? Mutass nekem olyan autót ami 20kWh-val elmegy 1300km-t. Ha jól tudom 10-16kWh-t esznek 100km-en, az 120-160km/nap. Persze sokan nem mennek többet 30-nál, az kb. 5kW/h, 2-3 óra alatt betölti.
De figyelmen kívül hagytad a klímák robbanásszerű terjedését, hogy az autóállomány negyedét vettem számításba, ill. hogy nem elosztva történik az elektromos áram igény, legtöbben este 5-6 körül fogják feltenni töltőre, ami amúgy is csúcsidőszak.

Bár gondolom napi 130km-t akartál írni.

[ Szerkesztve ]

/人◕ ‿‿ ◕人\

(#95) schawo válasza axioma (#93) üzenetére


schawo
titán

2kW x 1000000 = 2000 MW, jól számolt, nem tudom mi a gond. A probléma nem a számolással, hanem annak elméleti hátterével van. Ahogy azt jeleztem is. Szóval 1M autónál az extra terhelés valahol 400 MW körül lesz.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#96) schawo válasza Ijk (#94) üzenetére


schawo
titán

130km akart lenni. Nem számolási, hanem gépelési hiba. Az 50000km passzol. És a többi is.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#97) schawo válasza bot1978 (#92) üzenetére


schawo
titán

Az elektromos áram 21%-a is adó. Mint minden másé is: ÁFA. Az extra adó, ahogy már írtam is a jövedéki adó. 2019-ben 120, illetve 100 Ft. Alacsony hőmérsékleten alig nagyobb a fogyasztás. És a belsőégésű is többet fogyaszt akkor.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#98) Ijk válasza schawo (#96) üzenetére


Ijk
nagyúr

Mint írtam jó 80% este 6-kor hazaér, feldobja a töltőre a kocsit ami csúscidőszak és le is halt a rendszer.
Vezérlet órával lehetne szabályozni, minden óra máskor kapcsolna. De ez sem egyszerűen kivitelezhető, főleg ha az átlagparaszt inkább ráköti a nappalira mert kényelmesebb.

/人◕ ‿‿ ◕人\

(#99) schawo válasza Ijk (#98) üzenetére


schawo
titán

Az átlagparaszt 6-kor még otthon sincs, és főleg nem az 1M autó 100%-a. :N Ha 20%-a feldugja akkor (ami hatalmas szám), abban az esetben lesz szükség 20%-os (Paks 20%-a, a teljes kapacitás 7%-os) bővítésre.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#100) Ijk válasza schawo (#99) üzenetére


Ijk
nagyúr

Hát én a forgalmi dugókból meg átlag 8-16-os munkaidőből mertem következtetni.
Már most nyári időszakban a légkondik miatt a határán van a rendszer, miközben elektromos autók száma elhanyagolható.

[ Szerkesztve ]

/人◕ ‿‿ ◕人\

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.