Hirdetés

2024. március 28., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#36) hcl


hcl
félisten
LOGOUT blog (1)

Csörög, zörög? Azt csak meg kell oldani (már ha meg tudja...)
De amikor világít a check engine...

És sok márkaszerviz is annyit tud, hogy kicserél valamit, amire a hibakód vonatkozik - de rendszerben gondolkodni nem tud, mert ugye a hibakód azt jelzi, hogy hol volt fura érték mérve, nem azt, hogy mi hibás... (Ez nem mindig könnyű, de hát ezért vannak szakismeretek). És persze amikor ilyeneket csinálnak egy újabb autón, hogy a drága cuccokat cserélgetik, az nem olcsó.

Mondjuk újabb autó? A 20 éves (de amúgy azonos az 1991-es első kivitellel) F Astrámon a 3. (specializált) szerviz jött rá, hogy a Check engine azért világít, mert magas az alapjárat, és azért magas, mert az injektortalp tömítése likas. Ez egy ilyen faék, és gyakori autónál elég egyszerű hiba (nekem is illett volna rájönni), de mindenféle puccos műhely elvérzett rajta.

Amúgy lehet jobb lenne úgy, mint a repülésben. Mindenre pontosan megadott üzemóra (kilométer), publikus karbantartási terv, stb. A mai motorvezérlők simán nyilvántartanák, mikor mi cserés.
Csak a balkáni paraszt inkább leragasztaná a LCD-t, hogy ne látsszon a kiírás, mert költeni, azt nem, azzal nem lehet mit kezdeni :D

Aztán amikor a karbantartás hanyagolása miatt elromlik az autó, és a balfék szerviz nem tud vele mit kezdeni, akkor lesz@rozza, és vesz másikat.

Amúgy a sz@r utakkal egyetértek. Pécs-Kaposvár-Siófok viszonylatban jártam vagy 10 évet autóval, 4-5 évente tuti volt kerékcsapágy-csere.

@ncc1701 : Ilyesmire is gondolhatsz

@Alpi : "Azok vesznek nagy, diesel motoros autókat, akik 100-200 Km-re az otthonuktól dolgoznak. A gyereket oviba vinni meg Tesco-zni délután nem ilyent választanak. "
Francot nem :D Rakás dízel SUV-os anyukát szoktam látni furikázni, meg megveszik a nagy dízel kombit is, aztán mennek vele 5km-eket melóhelyre meg vissza.

[ Szerkesztve ]

Mutogatni való hater díszpinty

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.