Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) keopsz válasza Parci (#50) üzenetére


keopsz
HÁZIGAZDA

nyomtam is tofupudingot az arcodba bele, nem? :D

jahnem, decantert. ;)

cantante di sampietrini

(#52) lapa válasza Flashcash (#36) üzenetére


lapa
veterán

részemről csak az általad írt összehasonlításra reagáltam. nem hiszem, hogy pro vagy kontra nyilatkozatot tettem volna a magyar metróépítéssel kapcsolatban. nem is kívánok, mert nem vagyok tisztában az ezzel kapcsolatos döntések hátterével.

egyébként személy szerint meggyőződésem, hogy mint általában, az érintett projekttel kapcsolatban is sok olyan tényező van, melyet az átlagember nem ismerhet, mégis megalapozottá teszi az egyes döntéseket. teljeskörű információk hiányában kissé parttalannak érzem a megnyilvánulást. persze biztosan vannak egyértelműen elrontott dolgok, ezt nem vitatom.

az sg-s részt általános, nem pedig személyes megjegyzésnek szántam, sajnálom, hogy nem írtam oda egyértelműbben.

(#53) Flashcash válasza lapa (#52) üzenetére


Flashcash
Közösségépítő

Az általam írt összehasonlítás megállja a helyét, ha elolvasod amit írtam. Jelen állapotában ez a metró nem sokkal tud többet mint a 7/x73 buszcsalád kiváltása. Ezzel összehasonlítva az 500 milliárd mind a VEKE mind az EU szerint sok. Emögött a kijelentés mögött vannak szakmai elemzések, utasforgalmi adatok, amit belinkeltem neked. Pédaként írtam két nagy projektet hogy érzékeltessük az összeg nagyságát.

" teljeskörű információk hiányában kissé parttalannak érzem a megnyilvánulást." Akkor tájékozódj a témában, ugyanezt leírhatod akkor pl. a VEKE nyilatkozataira is a témában.

(#54) lapa válasza Flashcash (#53) üzenetére


lapa
veterán

"Pédaként írtam két nagy projektet hogy érzékeltessük az összeg nagyságát."

szerintem szerencsétlen példák voltak, erre bátorkodtam csak reagálni.

sem tájékozódni, sem ítélkezni nem kívánok a metró témában. akinek van módja érdemben változtatni az esetleg ésszerűtlen döntéseken, az tegye meg. nekem se időm, se kedvem flémvározni.

a topikba is csak azért tévedtem, mert a kapcsolódó írásban (szerintem kissé primitív módon) impotens mélyépítő munkásnak neveztek, veled meg 10 milla másik normális emberrel együtt.

(#55) Flashcash


Flashcash
Közösségépítő

Az első hozzászólásomban még tavaly írtam ezt a kérdést:
"A következő vicc amit láthatsz a hírekben hogy lassan az építettők kezdik zsarolni a magyar államot, hiszen tudják hogy sürgős és fel kell valamit mutatniuk a szuper döntéshozóinknak és vezetőinknek, ezért mindíg problémák adódnak amik jelentős késést okoznak ha nem öl újabb milliárdokat az állam ebbe a tenderbe. Nade bocs hol van a tervezői felelősség, hol vannak ilyenkor azok akik megkötötték az építtetőt semmire nem kötelező szerződéseket?"

A válasz azóta megszületett, a milliárdos károkozásért jutalmul 12milliós végkielégítést kapott az aki megkötötte az említett szerződéseket: [link]
Persze valószínűbb hogy ő csak megfelelő juttatásokért viszi a balhét, hogy a valódi felelősök tovább lophassanak.

(#56) Flashcash


Flashcash
Közösségépítő

Így kell metrószerződést kötni magyar módra: [link]
Az állam illetve az adófizetők fizetnek kötbért a kivitelezőnek.

[ Szerkesztve ]

(#57) Dare2Live válasza Flashcash (#56) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

az a legszörnyebb az egészben, hogy már meg se lepödök.

Lehet eccer betelik a pohár és mint a fél PH!s forumozótársaság elhúzok NYra.

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#58) Flashcash


Flashcash
Közösségépítő

Metró ár Madridban: [link]

"Madrid tartomány kormánya az elmúlt négy évben 90 kilométer új metrót és 80 állomást épített a spanyol fővárosban, tudta meg az Inforádió a tartomány Közlekedési és Infrastrukturális Tanácsadó Testületének sajtóirodájától.

A munkák során a város különböző pontjain 17 építkezés folyt, és egyszerre tíz alagútfúró dolgozott. A vonalak fele mélyalagútban fut, a másik fele pedig felszín közeli, olcsóbb szerkezetű. A teljes projekt összesen 4,4 milliárd euróba, azaz 1144 milliárd forintba - a budapesti 4-es metró árának mindössze kétszeresébe - került"

Szó volt a Budaörsi meghosszabbításról a korábbi hozzászólásokban, lassan Demszky is eljut idáig, csak kár hogy ő állítólag felelős poszton van és közel 18 éve tervezgeti milliárdos költségekkel rekordvégkielégítéssel a rekordárú metrónkat: [link]

[ Szerkesztve ]

(#59) Flashcash


Flashcash
Közösségépítő

Újabb botrányok a 4-es metró körül: [link]

Ez a kedvencem:
"Mint arról beszámoltunk, a konzorciumot vezető francia Vinci Constructions magyar érdekeltsége, a Hídépítő Rt. építi a Fővám téri állomást, ahol számos bonyodalom nehezítette a haladást az elmúlt fél évben.

Az is felvetődött, hogy a BKV szerződést bont a Hídépítővel, mert az kijelentette, hogy csak egy éves késéssel tudja befejezni az állomást. Ha a cég marad, akkor a BKV könnyen az úgynevezett kötbércsapda foglya lehet, ugyanis ha a pajzsok nem tudnak továbbhaladni a félkész állomás miatt, akkor a BKV napi 50 millió forint kötbért fizet az alagútfúró Bamcónak. Az állomásépítő Bamco-érdekeltség ugyanakkor csak napi 3 milliós kötbért fizet az esetleges késedelemért. A különbség 47 millió forint. "

Aki ezt a kötbér szerződést kötötte, milliós végkielégítést kapott a jól elvégzett munkájáért. :))

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.