Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#11) cyklon válasza sh4d0w (#3) üzenetére


cyklon
csendes tag

Kidumáltuk belőled a cikket :D
A "csúf ikrek" a Glorius elsüllysztésekor egy- egy torpedót is kaptak, így sérülten értek vissza. A parancsnok (az elöljárók szerint) fölöslegesen kockáztatta a hajóit, ráadásul nem ez volt a közvetelen feladat. A poroszok ezt nem tűrték. Máshol vezetői kezdeményezésként számolták volna el egy "pirosponttal" megfejelve.
A hajó orrának páncélozása zűrös ügy. A konstrukciók már a hajótípusnak nevet adó Dreadnought -tól túlsúly-problémákkal küszködtek, ami a páncélöv víz alá kerülését és hatástalanságát is jelenthette. Ha még a hajóorr is vastag páncélzatot kap, akkor a hajó tengerállósága romolhat, lehet, nagy mértékben. A Hood-nál is előfordult erősen hullámzó tengeren, hogy a hajó nagy sebességnél teljes hosszában alábukott. Ez gondolom azt jelenti, hogy a víz a hajó teljes hosszában víz alá került (persze ideiglenesen).
A felvetés pedig jogos, a hajóorr a tengerállóság és a sebesség tekintetében alapvető fontosságú, ha az sérül (netán leszakad) az súlyos, akár katasztrofális hatással lehet a hajóra. Érdekelne, hogy az Iowa-osztály elnyújtott orrésze hogy bírta volna a japán nehézgránátokat. Lehet sehogy...
Két hajóval mentek ki, részben az általad említett ok miatt, meg azért is, ha összeakadnak egy gyengébb, de nagyobb számú kötelékkel, akkor ne kelljen megosztani a tüzelést; sőt ők kényszerítsék rá az ellenfelet. Okulhattak a Graf Spee példájából.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.