Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Kasya


Kasya
nagyúr

Biztos nem vennék ilyet a 130-as korlát miatt. A 150 elfogadhato lenne, de a 130-at egyszeruen nem erzem biztonsagosnak. Adodhat olyan szituacio a palyan, ahol egy gyors elozes celravezetobb, mint a lassitas. A fogyasztasra meg elegendo lenne, ha 100 felett sarga, 130 felett piros jelzest adna a kocsi, hogy a fogyasztas bizony drasztikusan megnott...

(#2) Polarstar


Polarstar
nagyúr

Dícséretes, mert a menetlevél megvan. :R

Surface Book és egy Csúz a körtefán!. Pentax-szal fényképezve!

(#3) tomcat78


tomcat78
őstag

Ez egy korrekt teszt lett. :R Különösen tetszik az önsúly vs teljes terhelhetőség probléma taglalása. Ahogy látom az ipar fejlődését, még messze van, mikor ez életképes alternatíva lehet mindenkinek... Munkaeszközként. Még mindig sok a kompromisszum a konkurens hagyományos hajtáshoz képest. Ilyen megközelítésben az ára meg egy vicc.... Több pénzért, jóval kevesebbet nyújt.
Kicsit az az érzésem a kategóriával kapcsolatban, hogy inkább PR jellege van, erősen korlátozott felhasználhatósággal, mint valós alternatíva legyen egy nem csak lokálisan működő cégnek. De ahogy a Ferrarinál mondják: Majd jövőre....

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#4) mjani1172


mjani1172
addikt

Ez csak elővárosi forgalomban életképes.
Belvárosba nagy, országúton meg életképtelen.

[ Szerkesztve ]

(#5) Alaaf Pi


Alaaf Pi
aktív tag

A tanksapka helye: ki lehetne venni, csak kellene egy teljesen új présszerszám a komplett oldalnak, RHD verzióhoz még egy, töredék darabszámra, vagyis nagyon megtolná a költségeket.

(#6) Alaaf Pi válasza tomcat78 (#3) üzenetére


Alaaf Pi
aktív tag

Valamit muszáj hozni a jogi környezet változására, jelenleg ezt tudja produkálni az ipar, a háttéripar.
A Fiat Ducato mindenféle iterációiból 2024-ben jön BEV, utána meg a BEV alapján HFCE.

(#7) tomcat78 válasza mjani1172 (#4) üzenetére


tomcat78
őstag

Belvárosba miért volna nagy??? :U Még egy nagy Masterral is el lehet férni. Max nem komfortos vezetni.... De személyautóban is van, ami simán van ilyen hosszú, és el lehet vele férni. Nem azt mondom, hogy praktikus, de egy smartal nem tudsz mindent megoldani.... :U Az a gyerekjáték kategória még ehhez képest is, kishaszon téren. Ha kell a nagy kocsi, raktér városba, mit tudsz ami jó? Kíváncsian várom....

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#8) tomcat78 válasza Alaaf Pi (#6) üzenetére


tomcat78
őstag

Nem igazán látom, hogy ezt jogilag miért kéne megközelíteni. Ahol fontos (lehet), nagyvárosi környezet, ott akár elfogadható is. Országútra, nagy távokra..... Meg mit kéne szabályozni?
Fiat-ért meg elvből nem vagyok hajlandó pénzt adni. Nem, nincs márka fétisem, de szivatott már meg annyit, több típus, hogy esélyt sem vagyok hajlandó adni neki. Pedig a Scudot nézegettem.... De ugye Fiat, így maradt, ahol van....

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#9) Polarstar


Polarstar
nagyúr

Erre vessenek egy pillantást! [link]
Talán jó lesz! Néztem egy órás műsort hogy tervezték és gyártották. Szerintem figyelemre méltó. :R

Surface Book és egy Csúz a körtefán!. Pentax-szal fényképezve!

(#10) tomcat78 válasza Polarstar (#9) üzenetére


tomcat78
őstag

Viszont ez nem EV.... Így ez eretnekség ;]

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#11) mjani1172 válasza tomcat78 (#7) üzenetére


mjani1172
addikt

Mert nem tud úgy:
-parkolni,
-fordulni
-elférni
mint egy fele ekkora autó.

(#12) mindthecrap


mindthecrap
aktív tag

Azért a karbantartás az elég szignifikáns, elég megnézni az interjút a TESLA taxissal... ha csak egy nagyon spúr 30 ezres olajcsere periódust nézek az már kb +450.000 forint csak olajra és szűrőre (nemrég voltam szervízen egy dízel Opel Comboval, nem hasraütés árak). Ja és még ott az időkiesés, ilyenkor 4-5 órát nem tud "termelni" az autó.

[ Szerkesztve ]

olyan cérna vagyok, akit anyám százszor tűvé tett

(#13) tomcat78 válasza mjani1172 (#11) üzenetére


tomcat78
őstag

Aha.... És ebből hol jön az, hogy alkalmatlan? Egy fele akkora autó meg alkalmatlan munkára. Amúgy tök egyszerű: ezt is meg kell tanulni vezetni... :U

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#14) Postas99 válasza Polarstar (#9) üzenetére


Postas99
senior tag

ÁHHHHHHH.. jobbkormányos..

(#15) mjani1172 válasza tomcat78 (#13) üzenetére


mjani1172
addikt

Gondoltam nem válaszolok, de látszik az a fajta vagy aki mindent jobban tud.
Ezért kérlek küldj egy képet arról mikor egy hely felszabadul a pl a V. Bank utcában, ami 4,5- 5 méteres, beállsz egy 5,4 méter hosszú autóval.
És ezt kb 5 percenként amikor megérkezel egy másik címre.

(#16) tomcat78 válasza mjani1172 (#15) üzenetére


tomcat78
őstag

Nem érted, amit írok! Két dologra hívnám fel a figyelmed: első sorban, hogy munkaeszközként aposztrofáltam és nem közlekedés/ kényelmi szempontból! A másik meg össze függ ezzel: az "is" szócska a megtanulni részt tartalmazó mondatban. Ezzel nem azt írtam, hogy Te vagy más nem tud vezetni, hanem azt, hogy az ilyeneket is meg kell/ lehet tanulni vezetni. Nem mellesleg nem érdekel, ha kicsi a hely, beteszem félkeresztbe, ha úgy hozza dolgom. Vagy megállok a járdán, aztán odébb leteszem, vagy akármi. Pest érdekes, mert az önkormányzat egy halom nyeretlen balfasz, akikkel egy közterület foglalásit elintézni is agybaj- még mindig munkaeszközről, munkavégzésről beszélek, pl konténer-, de ami a nagyobb gond, hogy sokszor a környéken lakók is tesznek rá, hogy valaki dolgozna, esetleg ennek érdekében bóját teszek ki. Volt olyan, hogy a megrendelő tette odébb, hogy ő itt lakik.... :DDD Ergo, amennyire tesznek az én fejemre adott esetben, pont ugyanez megy vissza is. És nem hat meg senki véleménye.... Azt jelzem, hogy nem futárkodom pl, tehát az öt percenként odébb állni nem feltétlen az én műfajom. De amíg ki/ bepakolunk a kocsiból teszem azt, Szívfájdalom nélkül megállok akár az út közepén is, vagy akár egy ház kapubeállójában, odébb teszek virágládákat, kiemelek oszlopot járdánál, stb. Ezt alkalmazkodás szinten és nem szándékos bosszantásként. Ezzel persze lehet nem egyet érteni, de azt hiszem okosabb megközelítés nem keresztbe tenni annak, aki dolgozik. Én mondjuk pont ezért nem nyomom a dudát, ha látom, hogy valaki hasonló helyzetben van.
Nem, nem tudok mindent jobban, csak jelzem hogy meg lehet oldani az életet egy ilyen batárral is pesten. Teszem azt a Molnár utcába pótossal bemenni, állványt szállítva, és még daruzni is.... Nem valóban nem könnyű egy ilyennel az élet, de az élhetetlen az a kisautó, amivel teszem azt nem tudsz felvonulni egy munkára. A más perspektíva nem mindjárt okoskodás.

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#17) BReal válasza mindthecrap (#12) üzenetére


BReal
addikt

Illetve nincs megemlítve a gépjárműadó sem. Céges autónál nincs cégautóadó sem.

Amúgy nem néztem utána és személyes tapasztalatom nincs, de most, hogy megnövekedett az áram ára (különösen vállalkozások esetén), az utcai villanytöltőknél is volt áremelés (feltételezem)? Ha igen, milyen mértékű?

[ Szerkesztve ]

(#18) freeknight válasza mjani1172 (#15) üzenetére


freeknight
őstag

Ha 5 percenként másik címre mész nem keresgélsz parkolóhelyet, megállsz a lehető legközelebb a bejárathoz és kirakod az elakadásjelzőt... se a rendőr se a közteres nem csesztet mert dolgozol és pár perc múlva arrébb is állsz.
Ha hosszabb időre kell megállnod (belvárosi árufeltöltés), a megrendelő gondoskodik neked parkolóhelyről.
Ha építkezésre mész szintén dedikált parkolóhelyed van, mert dolgozni kell nem helyet keresni.
Minden másra meg meg kell tanulni vezetni.
Igen, ez az autó valóban nagyobb, mint egy Smart, de hiába könnyebb azzal parkolni, ha nem fér el rajta a 3x10-es létra és nem tudom besuvvasztani a műhelynyi szerszámom meg az összes megrendelt szerelvényt.
Naponta járok dolgozni egy Ford Transittal és sosem ütköztem problémába parkolás terén. Egy ennél jóval nagyobb 3,5 tonna feletti kisteherrel is el szoktak férni Budapest belvárosában is.

[ Szerkesztve ]

(#19) tomcat78 válasza freeknight (#18) üzenetére


tomcat78
őstag

Mondjuk a (hivatalosan) lefoglalt parkolókról is tudnék mesélni.... Az egyetlen cucc, amivel mindig, minden körülmények között sikerül távol tartani az agyatlan parasztokat, az a használt wc csésze. Olyan még nem volt, hogy ahhoz hozzá nyúlt valaki :DDD . Bója, szalag, kinyomtatott engedély, semmit nem számít. Simán odébb b@sszák, ha nem egy őrzött területről van szó, hanem privát megrendelőről.

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#20) Alaaf Pi válasza tomcat78 (#8) üzenetére


Alaaf Pi
aktív tag

Fordítva: ez egy válasz a jogi helyzetre: a városokból kitiltandó belsőégésű motoros autókra. Egy dízellel még mindig több árut lehetne vinni, így városba is hatékonyabb lenne logisztikai szempontból, de ha azokat kitiltják, akkor meg csak ezek maradnak. Vagyis az akkori szállítási igényt kielégíteni valamivel.

(#21) hemaka


hemaka
nagyúr

városban teríteni vagy GLS-nek talán jó lehet, legalább nem lokálisan szennyez, de amúgy full zsákutca ez az egész elektromos autózás. De nekem mindegy mit kínlódnak,
amíg van belsőégésű, azzal csapatom. :DDD

(#22) Somatom válasza freeknight (#18) üzenetére


Somatom
veterán

+1
Én színházaknak szállítottam díszletet ezzel a szerelvénnyel. Opera, Operett, Erkel, stb. Állandó behajtásim volt a belvárosba.
-Hol alszik az erdőben a 400 Kilós, hím gorilla?
-Ahol akar.
Na, pont így lehetett vele közlekedni, parkolni. :)

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#23) Polarstar válasza Somatom (#22) üzenetére


Polarstar
nagyúr

A poén eredetije így hangzik:
- Hová ül egy 200 kilós gorilla a tömött buszon?
- Ahová akar! :D

Surface Book és egy Csúz a körtefán!. Pentax-szal fényképezve!

(#24) tomcat78 válasza Alaaf Pi (#20) üzenetére


tomcat78
őstag

Ja, így értem. Félre értettelek :R
Szerintem egyenlőre árúszállítás, munkavégzés címén járó autóknál nem lehetne minden esetben kitiltani a belsőégésűeket. Arról nem beszélve, hogy simán nincs minden járműre alternatíva. Vagy legalábbis tudtommal nincs. Futárszolgálatoknak pl szerintem életképes lehet, náluk azért jellemzően térfogat van inkább, mint súly. De még kisvállalkozóként is lehet kiröhögök egy ilyet, ha nem bír el normálisan egy raklap gipszkartont, vagy egy-két raklap szőnyeget.... És azért én napi szinten nem is hurcolok ilyesmit. De van az a közeg, ahol ez tényleg túl nagy kompromisszum egyenlőre. A többi mellett..... Nekem nagyobb szívfájdalmam még mindig a hatótáv kérdése. De az enyém elég speciális eset...
Meg van ennek is a helye és a piaca. Kérdés, hogy ennyi kompromisszum mellett ér e ennyit. Azért itthon egy kvázi kis, családi vállalkozást szerintem elég nehéz volna meggyőzni, hogy hatalmas deal lenne egy ilyen, másfélszer annyiért, mint a "hagyományos" társai. És akkor a használt piacot nem is néztem. Ahol az ember effektíve munkaeszközt vásárol, ott erősen huszadrangú, hogy épp milyen kijelző meg IT rendszer van aplikálva egy autóba. A használt üzemanyag meg maximum ár szinten nem mindegy, mivel úgyis kifizetteti a megrendelővel az ember. Ellenben egy végszámlán, hogy x vagy x plusz 5 vagy 10ft a km díj..... városi környezetben, gyakorlatilag elenyésző. Azt, hogy ezeket a dolgokat hogyan lehetne jogilag megközelíteni..... Na arról viszont halovány, lila gőzöm nincs.

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#25) tomcat78 válasza Somatom (#22) üzenetére


tomcat78
őstag

Jó-jó, az egy gorilla, de a cikk alanya akkor egy csimpánz :DDD

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#26) Somatom válasza Polarstar (#23) üzenetére


Somatom
veterán

A végeredmény ugyanaz. Ez a Vivaro túl kicsi a városi közlekedéshez. ;]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#27) Polarstar válasza Somatom (#26) üzenetére


Polarstar
nagyúr

Jogos.

Surface Book és egy Csúz a körtefán!. Pentax-szal fényképezve!

(#28) Diabolis


Diabolis
tag

Tényleg baromira érdekelne milyen hatótávot villant ez a vas, miután beledobunk 400-800 kg könyvet.
Vivarotól pedig kényelmet vagy komfortot elvárni... Nagyon jó, hogy befér a másfeles üveg az ajtóba, csak alig éred el menet közben :D Például.
De ahogy Bog is írta: elővárosi, városi áruszállításra a villanyos életképes lehet. De szerintem oda sem árt egy gyorstöltés. Főleg ha két műszak van egy autóra.

Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.

(#29) Alaaf Pi válasza freeknight (#18) üzenetére


Alaaf Pi
aktív tag

Ez egyébként szerintem egy komoly hiányosság minden város szervezésében, hogy blokkonként nincs fix rakodó hely kialakítva, ahová regisztráció után maximum negyedórára/félórára, pakolni megállhasson. Regisztráció mehet úgy is, hogy személyautós kéri, mert pl. költözik, vagy valami nehezet szállít, akkor egyszeri ilyen igénnyel élhessen.

(#30) tomcat78 válasza Alaaf Pi (#29) üzenetére


tomcat78
őstag

Ennél egyszerűbb lenne, ha az adott önkormányzat kicsit dinamikusabban állna hozzá a dolgokhoz. Egy költözésnél nem biztos, hogy életképes mondjuk plusz párszáz métert cipelni bútorokat pl, mert úgy van hely kialakítva. Az ötlet amúgy nem rossz, de kétlem, hogy mondjuk pesten, fizető övezetben egy hiéna parkolótársaság ebbe bele menne, mondván az nekik bevételkiesés.
Arról nem is beszélve, hogy valószínűleg pont ugyanúgy oda állna bárki, mint bármelyik, másik lefoglalt helyre. Mindig meg lesz az az állatfaj, akit nem érdekel. Be áll elakadásjelzővel, Te oda érkezel, volna negyed órád.... Mire be tudsz állni, téged büntetnek, mert letelt.... Már, ha ellenőrzi és szankcionálja valaki. Szerintem nehéz volna jól megvalósítani....
Én jártam úgy, hogy az egyik belvárosi piac épületében dolgoztunk. Az árurakodós részen volt kijelölt, elkerített helyünk az autónak. Első reggel kapásból nem tudtam beállni, mert állt ott egy autó. Bója ( a piac sajátja) félre rakva. Az egyik üzlet tulajdonosa.... Tehát olyan, aki ismeri a helyi rendszert, de nem dolgozott ott. Beugrott reggelizni..... Szépen megálltam előtte, nekiálltunk kipakolni. Még ő volt felháborodva. Mutattam neki a bójára ragasztott rendszámot meg az autóét. Annyit mondott rá, hogy én akkor is csak vendég vagyok, neki tulajként jogai vannak..... Őőőőőőőő..... Kocsi maradt, mentünk reggelizni, mi is..... :D

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#31) Alaaf Pi válasza tomcat78 (#30) üzenetére


Alaaf Pi
aktív tag

Költözéshez létezik a nyugati módi: kibérelsz pár parkolóhelyet, adott napra kapsz oda megállni tilos táblát, majd költözöl.
Az ilyen helyre parkolást a közteresek figyelhetnék kellemesen, regisztrált autó áll ott, vagy sem? Ha nem, akkor repül a bünti, de csak két perce ugrottam be ezzel a levéllelért is.

(#32) Alert89


Alert89
tag

A dízelhez képest +5 milla és egyéb költség számolást úgy kell csinálni, ha már ennyire belementetek az üzletbe, hogy amíg visszatérül az a pluszpénz, ha befektette volna a vállalkozás ugyanezt az összeget kötvénybe, részvénybe, betétbe, a vállalkozásba, stb, annyi idő alatt mennyit hozott volna még be.

[ Szerkesztve ]

(#33) tomcat78 válasza Alert89 (#32) üzenetére


tomcat78
őstag

Ez jelen helyzetben nem feltétlen így van. Tekintve az inflációt és áremelkedéseket. Mert akkor egy jármű ára is emelkedik. Elvileg. Vagy újként jobban tarthatja az értékét.
Szerintem most az az érték, amit meg tudsz venni. És 5 millióból (most szintén kis vállalkozásként gondolkodva) elég sokmindent lehet fejleszteni, ami utána pénzt tud termelni. Ha ezen kéne gondolkodjak sem az EV-t venném. 5 millóból egy kis cég hatalmasat tud lépni, ami többet jelent és hoz, mint egy korlátozottan felhasználható szerszám. Most a kicsi cég alatt értek évi 10-15-20 millió nettót termelő céget. Így leginkább attól függ, hogy van e honnan kivenned azt a pénzt, ha fejleszteni akarsz. Akkor lehet matekozni, hogy megéri e. De szerintem nagyon hosszú idő, mire megérőssé vállhat egy ilyen járgány megvétele. Legalábbis ezen a szinten. Nagyobb cégeknél, flottánál, lízingnél már lehet más a matek. De egyenlőre ott tartunk, hogy itthon szerintem egy kis cégnek nem éri meg új céges autót venni. Marad a magán autó és a kiküldetési rendelvény. Egyenlőre azt sem tudom, hogy elektromos magánautóként elszámolható e egyáltalán, úgy mint a hagyományos.
Alapvetően biztosan igazad van, csak épp szerintem viszonylag szűk az a réteg, akit ez érinthet.

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#34) bnss


bnss
veterán

A 3. oldal közepén, az alábbi szép körmondatban van egy elírás(?) szerintem:

"A töltés pedig sokáig tart egy ekkora telepnél, amin nyilván segít, ha pont van a kertben egy 100 kW-os DC állomásunk, de ez kifejezett ritkaság, a Vivaro konnektorból viszont a gyári töltőkábelével maximum 1,8 kW-os sebességgel táplálkozik, szerintem nem elegáns, hogy csak egy ilyen képességűt adnak mellé, egy Mennekes három fázisú EVSE kábel kábe 150 lepedő, igazán beleférhetett volna, hogy 7,2 kW-tal is lehessen tölteni."

"Ép hardverben ép szoftver..."

(#35) NoZoli válasza BReal (#17) üzenetére


NoZoli
tag

"Illetve nincs megemlítve a gépjárműadó sem. Céges autónál nincs cégautóadó sem."
Múlandó dolgok ezek, a mostani világban. Erre butaság lenne tervezni. (Lásd: zöld rendszámos parkolás)

"Amúgy nem néztem utána és személyes tapasztalatom nincs, de most, hogy megnövekedett az áram ára (különösen vállalkozások esetén), az utcai villanytöltőknél is volt áremelés (feltételezem)?"
Ők eddig is piaci áron kapták az áramot. Ettől függetlenül, vérszem előfordulhat és ezáltal drágulás is.

[ Szerkesztve ]

(#36) Somatom válasza NoZoli (#35) üzenetére


Somatom
veterán

Azt se felejtsük el, hogy a benzin/dízel árában több, mint 100Ft a jövedéki adó literenként. Ebből többszáz milliárd Ft bevétele van az államnak, amiről nem fog lemondani. Hosszú távon erre is lehet számítani a villanyautóknál.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#37) tomcat78 válasza NoZoli (#35) üzenetére


tomcat78
őstag

Lásd:zöld rendszámos parkolás. Szerintem ez így lenne helyes: lásd, szinte minden. Itthon, most racionális gazdasági érvet felhozni szinte bármi mellett, elég nehéz, akkora a bizonytalanság. A forintot "tárolni" értelmetlen, romlik a vásárló értéke. És ugye ez közvetlen kapcsolódik a vérszem dologhoz. Soha nem tudod előre, hogy x buznyákért holnap vagy a jövő héten mit kapsz. Mondjuk azt hiszem, hogy hazánk pillanatnyilag egy elég......speciális gazdasági környezet. A haldokló nyugaton sincs kolbászból a kerítés, de legalább tervezni lehet.
A másikban meg igaza van a kollégának. A jövedéki adót tekintve. Bölcs vezetésünk nem fog róla lemondani. Ha meg részben hajlandó, akkor azt beszedi máshol.

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#38) NoZoli válasza Somatom (#36) üzenetére


NoZoli
tag

Ha csak ezen múlna, akkor még simán lehetne venni az elektromosat. Hosszú távon sem biztos, hogy ezzel számolnék. Komoly fordulat kellene előtte. Most ugyanis, az elektromos autó töltése, szolgáltatás. Nem üzemanyag vételezése. És nagyon nehéz lesz összepárosítani a kettőt. Pláne, ha pl. egy ilyen haszongépjárművet, mondjuk a telepen tölt majd az ember.

(#39) NoZoli válasza tomcat78 (#37) üzenetére


NoZoli
tag

"Szerintem ez így lenne helyes: lásd, szinte minden."
Próbáltam ONtopik maradni.

(#40) tomcat78 válasza NoZoli (#39) üzenetére


tomcat78
őstag

Ha a gazdasági részét nézzük, sok összetevős dolog. Akkor meg minden megközelítés (nem a trollkodás) on.... Sajnos. A közlekedésre a komplett gazdasági környezet hatással van. Minden téren. És ez hatványozottan igaz valamire, amit az ember adott esetben egy szolgáltatás részeként tart üzemben.
Pillanatnyilag a magán felhasználás mellett több érv szól(hat). Simán közlekedési eszközként tekintve a fenntartás költségeit sokkal kevesebb tényező befolyásolja egy magánembernél, mint ennek a járműnek a célközönségénél. Ilyen tekintetben az EV vs nem EV nagyon hamar, sokadrangú tényezővé válhat. Pusztán csak azért, mert folyamatosan változó (leginkább romló) gazdasági környezet alapján kéne tudni döntést hozni egy hosszú távú befektetésről. Ilyen tekintetben- szerintem- nincsen off a témához. Tekintve a teszt alanyát.

"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

(#41) K82


K82
őstag

Városi/elővárosi rohangálósnak tökéletes lenne. Anno feltették a kérdést a cégnél, milyen és mennyi elektromos autót akarunk, nyilván merjünk nagyot álmodni, minden telephelyre egyet plusz a központiba egy ilyesmi szaladgálós kistehert is. Na ebből lett kettő darab e-Golf a székhelyre, a kisáruszállítót meg lehúzták h az felesleges. Pedig pont az utóbbinak lett volna értelme amikor ki kell szaladni mondjuk CO-palackot cserélni, venni ezt-azt, kiszaladni a raktárba vmi nagyobb cuccért. Pont ezzel öljük meg a dízelt, megy 2 km-t, megáll, megint 2, aztán 4, aztán 3...
Most már ott tartunk h a költségcsökkentés miatt az e-Golffal kell a bp-i kört is teljesíteni, ami egy optimális esetben, biztonsági ráhagyással is max. 200 km-t tudó autóval elég izgalmas. Most jönnek a hűvösebb idők, mire beérek az M1-M7 bevezetőre már csak 30-40 km-nyi hatótáv van a nyári 70-90-hez képest. És még nem kellett fűteni.

"amikor reflexből hátra akartam fordulni a rükvercnél" - na nálunk ilyenkor szokott az oktató kiakadni mint a taxióra, főleg ha az illető átkarolja az anyósülést. Nagyon hamar kiderül a vezetéstechnikai tréningen ki tartozik az irodai állományhoz és ki a képzett sofőr. :DDD

Pixel / OnePlus Pad

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.