Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) babosmiki


babosmiki
addikt

Jó írás köszönjük. És a záró fejezettel teljesen egyet is értek! :((

"Galaxy Z Fold3" , Watch Active4, GalaxyTabS2 8.0, Dell E6430 i7.."

(#2) tibaimp


tibaimp
nagyúr

Részben értek csak egyet a cikk végével, mégpedig: "...benzinmotorral 4,3 milliós alapáron hazavihető..." -- ez így nem helyes.
Nem a legfapadosabb változattal kell összehasonlítani egy fullos elektromos változatot, hanem az elérhető, legnagyobb motoros (hiszen az tudja megadni/megközelíteni azt a gyorsulási érzetet, amit az elektromos), plusz automata váltós, fullos felszereltségű változattal, ami kapásból nem 4,3 milla, hanem 7-8 is lehet (nem néztem utána). És ezek után kell arról dönteni, hogy az olcsóbb üzemanyag + szervízmentesség + ingyen parkolás + súlyadó mentesség + halk üzem + környezetbarátabb gondolkodás meg ér-e nekünk azt a + milliókat.

[ Szerkesztve ]

A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...

(#3) julius75 válasza tibaimp (#2) üzenetére


julius75
aktív tag

Ez sem teljesen hibamentes érvelés.
A benzinesnél van fapados verzió, ami elérhető azért a 4.3 millióért. Az elektromosban nincs.
Tehát ha nekem kell egy autó A-ból B-be közlekedni, és semmi szükségem a fullos felszereltségre, akkor ezt a fapadost fogom venni, és máris össze szabad hasonlítanom.
Viszont ha valós igényem van a plusz extrára, akkor vásárolnom kell az emelt árú verziót azért a 7-8 millióért, és akkor már azzal kell összemérnem......

(#4) NumberGuy válasza julius75 (#3) üzenetére


NumberGuy
tag

Nem beszélve arról, hogy ez az ingyenes parkolás is egy olyan bedobott marketing, amelyről mindenki tudja, hogy előbb utóbb meg lesz szüntetve. Továbbá "vicces" lesz szerintem, majd látni olyan autós hirdetéseket, hogy xy autó eladó 10%-os akkupakkal (mint a hardveraprón - laptop eladó 5 percig bírja az aksi - csak míg az utóbbinál tudsz venni pl. után gyártottat, addig az autó esetén ez eléggé nehézkes főleg annak a fényében, (hasra ütök), hogy az autó értékének 80%-át az autónak az akku pakk teszi ki.)

[ Szerkesztve ]

(#5) szentkuti11 válasza tibaimp (#2) üzenetére


szentkuti11
addikt

Nem szerettem volna direktben összehasonlítani a két variánst, azt pedig biztosan nem írtam le, hogy az elektromos Corsa árából akár három fapadost is vehetnénk, és tegyünk is így, mindössze arra szerettem volna rávilágítani, hogy alapjaiban ez továbbra is egy nagyon olcsó autó, olcsó platformon, tehát mindenképpen érdemes helyén kezelni és elfogadni azt, hogy hiába fizetünk érte 11-13 millió forintot, nem egy prémiumautót kapunk, csupán egy tök korrekt kiskocsit, 300 km körüli hatótávra elegendő villanyhajtással.

(#6) INGJOKE válasza szentkuti11 (#5) üzenetére


INGJOKE
veterán

És akkor nem beszéltünk arról, hogy 13 m-ért milyen más sokkal jobb elektromos autók vannak a piacon. :D

(#7) Plazmacucci válasza szentkuti11 (#5) üzenetére


Plazmacucci
félisten

300 km lejtőn lefele, hátszéllel? :))

Vissza kell vinnem pár kazettát.

(#8) Füleske válasza INGJOKE (#6) üzenetére


Füleske
addikt

Na sorold milyenek. :D

(#9) szentkuti11 válasza Plazmacucci (#7) üzenetére


szentkuti11
addikt

Ha eljut hozzánk hosszabb tesztre, akkor ez ki fog derülni, mindenesetre nem hinném, hogy markánsan kevesebb lenne a valódi hatótáv, végső soron azért egy 50 kWh-s akkumulátorpakkon csücsülünk. Összehasonlításképp: amikor 2017-ben Berlinbe mentünk az elektromos Golffal (36 kWh), országúton abból is sikerült kierőszakolni a valós 300 km-t.

(#10) julius75 válasza Füleske (#8) üzenetére


julius75
aktív tag

Tessék:
e-Niro, Kona, Leaf, Zoe ZE50, i3, ID3, el-Born, MX30

Van olyan, ami még nem kapható, mint a Corsa, illetve olyan is aminek némileg kisebb az akkuja, de az ára is rövidebb (pl. mx30).

Bármelyiket szivesebben választanám.

(#11) Plazmacucci válasza szentkuti11 (#9) üzenetére


Plazmacucci
félisten

Igazad lehet, és nem is vagyok szakértő a témában. De normál felhasználás mellett szerintem fele jó ha meglesz. Télen a hideg, a fűtés és a világítás miatt. Nyáron a klíma se eszik keveset, stb.

Vissza kell vinnem pár kazettát.

(#12) INGJOKE válasza julius75 (#10) üzenetére


INGJOKE
veterán

Köszönöm, csak most lett volna időm reagálni de jól összefoglaltad :)

(#13) julius75 válasza INGJOKE (#12) üzenetére


julius75
aktív tag

:R

(#14) julius75 válasza Plazmacucci (#11) üzenetére


julius75
aktív tag

Ekkora autó normál használattal (tehát nem autobahn, mert nem oda való) nem szabad, hogy 14-15kwh-nal többet fogyasszon 100 km-en.
Sem a mérete, sem a súlya nem indokolja.
Az 50kwh-ból 45 felhasználható, szóval meglesz az a 300....

(#15) Plazmacucci válasza julius75 (#14) üzenetére


Plazmacucci
félisten

Reméljük! :K

Vissza kell vinnem pár kazettát.

(#16) Dr.F.E.R.I. válasza NumberGuy (#4) üzenetére


Dr.F.E.R.I.
addikt

Az elektromos autók és az olcsó konzumer kütyük akkumulátorai közt nagyjából ég és föld a különbség. Sem árban, sem tartósságban, sem teljesítményben nincs értelme hasonlítgatni őket, egy teljesen más világ. Nem fogsz ilyen hirdetéseket látni, ne aggódj.

Két lehetőség közül mindig a harmadikat válaszd

(#17) BabMester válasza Dr.F.E.R.I. (#16) üzenetére


BabMester
senior tag

Ki kell ábrándítsalak, a Teslan kívül a többi gyártónál kb. siralmas a helyzet..

"A recent study shows that with the original 24 kWh pack loses about 20% of their capacity over 5 years and Nissan’s more recent 30 kWh battery pack loses capacity more quickly than the older pack." Tanulmány: [link]

(#18) Dr.F.E.R.I. válasza BabMester (#17) üzenetére


Dr.F.E.R.I.
addikt

Nissan-nál ezek az első generációs akkuk voltak és azokat nem is hűtötték (mondjuk asszem az új Leaf akkuit sem). A trend az, hogy most már kapnak hűtést, már csak az egyre durvább villámtöltők miatt is. Fejlődik minden tovább rohamtempóban, pár éves technikák már őskövületnek számítanak ebben a szektorban. Amúgy a régi Leaf akkui sem nullázódtak le, távolról sem.

Két lehetőség közül mindig a harmadikat válaszd

(#19) Füleske válasza julius75 (#10) üzenetére


Füleske
addikt

Az elektromos autóknál ha nem csak városi autónak használod akkor a minél gyorsabb tölthetőség a legfontosabb.
ID.3 (min. Pro verzió), el-Born ki tudja mikor lesznek kaphatóak. Jelenleg a 64 - es Kona/Niro tudja azt amit a Corsa/208 töltésben, ezek persze nagyobb autók, de ez pár millió pluszt is jelent.
Szóval 13 - ért nincsenek sokkal jobb elektromos autók. A sokkal jobb elektromos autó a Model 3, csak az már 17 milliótól indul.

[ Szerkesztve ]

(#20) gabber01


gabber01
addikt

Miért nem csinálnak már olyat, hogy modulárisan otthon is bele tudna pakolni a vásárló plusz akku pakkokat, ha hosszabb távra indul, míg az esetek többségében, amikor nincs szükség a sok, nehéz akkura, a városi ingázáskor egyszerűen ki lehetne azokat pattintani? Akinek meg elegendő az alap városi akkucsomag, annak meg nem is kellene megvennie a plusz hatótávot adó csomagot külön. A gyárnak is jó lenne a CO2 normák miatt, ilyen autóból is több fogyna az alacsonyabb ár miatt, ráadásul egy konstrukcióval lehetne több felhasználási igényt kielégíteni. Win-win akárhogy is nézem. Érthetetlen.

[ Szerkesztve ]

Man proposes, god disposes. Dum spiro, spero.

(#21) .DLL


.DLL
veterán

"nagyon szívesen látnék a belsőégésű és elektromos változat közti árszakadékba pozicionálva egy szintén tisztán elektromos, de jóval kisebb hatótávú [...] városi kivitelt ..."

...vagy egy jó hibridet - lásd Renault Clio,
vagy akár egy plug-in hibridet.

Nekünk össz-vissz 1 kisautónk van amúgy, ezzel oldunk meg mindent, nagyrészt város, évi 2-3 vidéki út, méretben amúgy elég, a komfort meg kielégítő, hisz nem napi szinten utazunk vele 300km-t. És erre a jelenlegi világban bőven jó egy plug-in, ha a városban annak rendje és módja szerint elektromos módban használják, és így egy adott akkumulátor mennyiségből a gyárak 3-4-5-ször annyi db autót elektromosíthatnának fel, sima hibridként meg több, mint 10-szer annyit.

[ Szerkesztve ]

(P.H.)

(#22) Füleske válasza gabber01 (#20) üzenetére


Füleske
addikt

És hogyan pakolja be otthon a vásárló az akku pakkokat és hova ? Kb. 100 kg/100 km akkuval számolj, előre és hátra nem teheted.

(#23) troviko


troviko
senior tag

Nem értem, hogy miért van az árban egy 3-szoros szorzó. Az akksi drága, de nem ennyire. Mennyibe kerül előállítani egy ekkora akksi pakkot, 2 millió?
Magát az autót olcsóbb legyártani. A villanymotor olcsóbb a belső égésűnél, nincs bonyolult hajtáslánc, váltó, kipufogó rendszer.
Oké van töltőelektronika, az is biztos fél misi.

Összességében van egy autó, amit előállítani olcsóbb, mondjuk 20-30%-kal. Erre jön még egy drága akkupakk. Ne legyen 4,5 millió, legyen 6. De ne 11 misi...

https://www.oldtech.hu/

(#24) troviko válasza tibaimp (#2) üzenetére


troviko
senior tag

Hát ez egy jó béna komment (bocsi, nem sértés akar lenni).
Hasonlítsuk össze a legolcsóbb benzinest (4,3) a legolcsóbb elektromossal. Hasonlítsuk össze a legdrágább benzinest a legdrágább elektromossal. Az már 13,5 milla.

Az automata váltós érvelésed is ostobaság, mert a benzinesnél az automata váltó egy extra, egy nagyon bonyolult szerkezet, ami növeli az előállítási költsége. Az EV-knél, nem beszélhetünk automata váltókról, hanem egyszerűen arról van szó, hogy NINCS váltó, ami egy nagyon jelentős költségcsökkentő tényező. Vezetési élményben hasonló lesz a kettő, csak míg a benzinesnél ez költség növelő, addig az elektromos autóknál ez költség csökkentő tényező. Ha innen nézzük, és azt feltételezzük, hogy az automata váltó élményét árazza be a gyártó drágábban... akkor valójában az történik, hogy több pénzt kérnek valamiért, ami nekik kevesebbe került. :C

(#4) NumberGuy: jelenleg ez a helyzet, de koránt sem biztos, hogy ez akkor is így lesz, mikor ezek az akksik 70-60-50%-osak lesznek, tehát kb. 10 év múlva. Könnyen lehet, hogy lesz egy akkumulátor forradalom, aminek hála, 10 év múlva fél millióért veszel egy 5 kilós, laptop méretű akkut, ami egy töltéssel elvisz 1000 km-re. Persze ez egy erős HA, de biztosan látható realitás is, az, hogy 5 éven belül itt vannak a szilárdtest, akkuk, kb. 3-5-szörös energiasűrűséggel, és elvileg még a Merci+IBM duónak is van valami csodaakku a tarsolyában.

[ Szerkesztve ]

https://www.oldtech.hu/

(#25) Polarstar válasza troviko (#24) üzenetére


Polarstar
nagyúr

A számszong kész van a speciális folyadékos közegű csodaakksijával és idén piacra akarja dobni.
Illetve nem látom a folyadék elektrolit cserés cserélhető módos horvát akkumulátor találmányt sem még a piacon.
Ergo azt benzines módon lehetne tankolni és újra forgatni.
Feltöltött be - vele együtt a fáradt ki.

Surface Book és egy Csúz a körtefán!. Pentax-szal fényképezve!

(#26) Máté94 válasza troviko (#23) üzenetére


Máté94
addikt

Amit keresel: méretgazdaságosság

(#27) troviko válasza Máté94 (#26) üzenetére


troviko
senior tag

Akkor viszont azt nem értem, hogy miért nem gyártanak több ilyen autót. Kereslet láthatóan van rájuk, főleg, ha nem drágábbak, mint a belsőégésűek. A gyártók láthatóan csak annyit gyártanak, amennyi a C02 flottaátlaghoz kell, azokat pedig általában fél évre előre eladják.

Jelenleg én azt látom, hogy a gyártók "erőltetik" a belsőégésű motorokat, sokkal kevesebb elektromos autót gyártanak, mint amire igény lenne, illetve a túlárazással lassítják ezek terjedését. :(

https://www.oldtech.hu/

(#28) julius75 válasza troviko (#27) üzenetére


julius75
aktív tag

Pedig van magyarázat....
A hagyományos belső égésű technika egy agyon reszelgetett dolog, ennek megfelelően, a lehetőségekhez mérten a végletekig egyszerűsítve mind a gyártást, beszerzést, anyaghasználatot, mindent.
Aztán eladás után további bevétel a kötelező szerviz, illetve az alkatrészellátás.
Magyarul egy nagyon jól kidolgozott, nem kis haszonnal működő rendszerről kéne váltani.
Csak éppen az naponta fejlődik, lépést kéne tartani a konkurenciával, drága is gyártani, sok pénzt kéne ölni a szoftver fejlesztésbe, önvezetés kezd lenni az új divat.....hát kinek kell ez??!!

Nézz meg egy-két modellt, pl. a vw sharan-t.....közel 15 éve ugyan olyan, és azért csak eladnak belőle évi 50 ezret....
Vagy mi történik a többi divatos típussal? Háromévente kap egy fészliftet, azaz új hűtőmaszk, esetleg minimális változás a lámpákon, és kész.
Ami pénzbe kerülne fejlesztés, motor - váltó hozzá sem nagyon nyúlnak. Igaz már nem is nagyon van mit fejleszteni pl. egy dízelen....

Elkényelmesedtek a gyártók, és innen nagyon nehézkesen mozdulnak.

(#29) #06658560 válasza gabber01 (#20) üzenetére


#06658560
törölt tag

Meg lehetne csinálni, ha:
1. A vevő hajlandó lenne az autó alá mászni szerszámmal, hogy rögzítse az akkukat, meg oldja kivételhez.
2. Ehhez le tudja a lakótelepi parkolóban is szerelni az autó fél alját, majd azt az előírt 70+ Nm nyomatékokkal újrahúzni.
3. Hajlandó kifizetni azt az okos futóművet, amelyik a súlypont jobbra-balra-előre-hátra vándorlását le tudja követni és végig ugyanolyan stabil és biztonságos marad.
4. Hajlandó kifizetni a sokkal drágább vezérlést, kábelezést stb.

(#30) #06658560 válasza julius75 (#28) üzenetére


#06658560
törölt tag

"Aztán eladás után további bevétel a kötelező szerviz, illetve az alkatrészellátás." Csak épp nem az OEM-nek.

"Magyarul egy nagyon jól kidolgozott, nem kis haszonnal működő rendszerről kéne váltani."
De, kis haszonnal működő rendszer.

"Nézz meg egy-két modellt, pl. a vw sharan-t.....közel 15 éve ugyan olyan,"
Nem ugyanolyan.

"Vagy mi történik a többi divatos típussal? Háromévente kap egy fészliftet, azaz új hűtőmaszk, esetleg minimális változás a lámpákon, és kész."
Meg millió egy dolog. Amiket nem vernek nagy dobra, nem látható, de a minőségen javít.

"Ami pénzbe kerülne fejlesztés, motor - váltó hozzá sem nagyon nyúlnak. Igaz már nem is nagyon van mit fejleszteni pl. egy dízelen...."
Folyamatosan hozzányúlnak, a piaci verseny miatt is és a jogszabályok miatt is. És rengeteg pénz is megy el erre.

#24 troviko: "Az EV-knél, nem beszélhetünk automata váltókról, hanem egyszerűen arról van szó, hogy NINCS váltó, ami egy nagyon jelentős költségcsökkentő tényező."
Vagy mégis van váltó, lásd Porsche, lásd Tesla Roadster. Ez nem azon múlik, hogy mi hajt, hanem azon, hogy milyen karakterisztikát, igényt támasztunk a rendszerrel szemben- és ebbe az is bele tartozik, hogy mekkora és milyen villanymotort választottunk a hajtáshoz.
"Persze ez egy erős HA, de biztosan látható realitás is, az, hogy 5 éven belül itt vannak a szilárdtest, akkuk, kb. 3-5-szörös energiasűrűséggel, és elvileg még a Merci+IBM duónak is van valami csodaakku a tarsolyában."
15 éve folyamatosan öt évnyire van valami szuper akku, évente három legalább. Meg tudod mutatni bármelyiket is a piacon?

#23 & #27 troviko: "Nem értem, hogy miért van az árban egy 3-szoros szorzó. Az akksi drága, de nem ennyire. Mennyibe kerül előállítani egy ekkora akksi pakkot, 2 millió?
Magát az autót olcsóbb legyártani. A villanymotor olcsóbb a belső égésűnél, nincs bonyolult hajtáslánc, váltó, kipufogó rendszer.
Oké van töltőelektronika, az is biztos fél misi."
Meg van ott egy rakat extra kábel, szigetelés, speciális, csak ehhez kellő csavarozások, ahhoz szerszám (és a szerszámok költsége is akár 3-8k€/db szinten mozog), speciális futómű, segédvázzal stb. És nincs rá akkora kereslet, hogy árban közelébe tudjon kerülni a hagyományos modellekhez. Mert rohadt kevés embernek alkalmas a megkötéseivel.

(#31) julius75 válasza #06658560 (#30) üzenetére


julius75
aktív tag

Köszönöm hogy felvilágosítottál.
Látszik, mennyivel jobban képben vagy nálam / nálunk. Örök hála, leköteleztél.

Ja, nem, nem így van. Csak épp semmi kedvem ezt veled folytatni, ismerős a stílus. Szia.

(#32) #06658560 válasza julius75 (#31) üzenetére


#06658560
törölt tag

Egyem a mimóza lelkedet! Ugye lesz elég zsepi a safe spaceben?

(#33) gabber01 válasza #06658560 (#29) üzenetére


gabber01
addikt

Hát, nem én vagyok a mérnök, nem nekem kell kitalálni, de 100% hogy sokkal használhatóbb és praktikusabbak lennének így az autók. Ha rajtam múlna, akkor vmi oldalról becsúsztathatós módszert találnék ki, és nyilván figyelné a fedélzeti, hogy szimmetrikus legyen a modulok elhelyezése. Meg lehetne határozni, hogy mikor, mennyit hova lehet rakni pluszban vagy éppen elvenni. 20kg-os modulokat pedig bárki elbír. Az adaptív futómű pedig nem feltétlenül kell hogy csilliárdokba kerüljön, mert a megkötések miatt máris egyszerűsödne.
Szerintem abszolút megoldható.

Man proposes, god disposes. Dum spiro, spero.

(#34) .DLL válasza gabber01 (#33) üzenetére


.DLL
veterán

Ez nekem akkor lenne jó, ha az aktatáska méretű modulokat bérelni lehetne. Bemennék a kereskedőhöz, hogy kellene most 2 hétre +4 modul, és kész, mint egy autóbérlés esetén. Mert annak ugyan úgy nincs értelme, hogy otthon álljon a sarokban évi 330 napot. Kivéve ha a gyár kínálna házi akku-rendszereket is, és ugyan olyan modulokat használna mint amivel az autót is lehet bővíteni., akkor a nyaralás idejére úgysem kell otthonra az akkucsomag be lehtne tenni az autóba, amúgy meg otthon teljesítene szolgálatot pl. napelemekkel karöltve.

[ Szerkesztve ]

(P.H.)

(#35) gabber01 válasza .DLL (#34) üzenetére


gabber01
addikt

Igen, ez is jó koncepció. Ebből is látszik, hogy lenne a dologban potenciál, de valahogy nem akaródzik senkinek megcsinálni.

Man proposes, god disposes. Dum spiro, spero.

(#36) lugoka válasza gabber01 (#35) üzenetére


lugoka
csendes tag

Ez már régi vesszőparipám. Meg lehetne oldani. A technológia már megvan és működik, több 10 éve.
Csak akkor szabványosítani kellene az akksik méretét, formáját és azt már úgyse lépik meg a gyártók, hacsak nem kényszerítik rá őket. Arról nem is beszélve, hogyha kirakod az akksit, berakod az újat, akkor nem kell villámtöltéssel gyilkolni és nem kicsit kímélőbb a használat, meg nő az élettartam is...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.